Auteur Topic: [Kandidaat] Rian Gerritsen  (gelezen 15119 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #80 Gepost op: 12-02-2024, 11:10:41 »
Ik zie bij de pubquiz ook Sor niets doen, terwijl hij zich in andere afleveringen erg verdacht gedraagt.

Mijn punt was dat als Rian het als Mol moeilijk heeft met actieve opdrachten ze bij dit soort momenten best wat aanweziger zou kunnen zijn. (Bijvoorbeeld ook bij het oplossen van de raadsels.) Niet dat de Mol per se altijd haantje de voorste moet zijn.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #81 Gepost op: 12-02-2024, 12:39:26 »
Zoals ik eerder ook al schreef, kan ik me nauwelijks voorstellen dat de makers Rian als mol zouden kiezen. Ze is zo inactief. Dat kan door de hitte komen in combinatie met een slechte conditie. Ook zijn meerdere deelnemers ziek geweest tijdens de opnames. Maar (en dat is mijn punt): de makers wisten vooraf dat het heel warm zou zijn, de makers wisten welke opdracht ze de mol zouden laten uitvoeren en ook voedselvergiftiging is redelijk bekend in Mexico. Dus de makers hebben rekening kunnen houden met de omstandigheden in hun keuze van de mol. Zouden ze dan een inactieve mol kiezen die tegengehouden wordt door de omstandigheden? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. (Het kan natuurlijk dat Rian veel heeft gedaan, maar dat we dat niet zien, maar daar wil ik vooralsnog niet vanuit gaan).

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #82 Gepost op: 12-02-2024, 13:14:13 »
Ben mee eens wat jij zegt joligmolletje, maar bij de rest van de kandidaten kan ik allemaal iets kandidaatsachtig noemen, waarom hij of zij de mol misschien niet is. Natuurlijk heb je dat bij mollen ook af en toe. Maar bij Rian kan ik niks kandidaatsachtig zeggen, ook als mol niet echt. Maar misschien is er inderdaad achter de schermen veel molacties zijn gedaan, waar ik niet voorstander van ben. En als ze wel kandidaat is is het een soort Sinan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2024, 15:32:16 »
mijn punt): de makers wisten vooraf dat het heel warm zou zijn, de makers wisten welke opdracht ze de mol zouden laten uitvoeren en ook voedselvergiftiging is redelijk bekend in Mexico. Dus de makers hebben rekening kunnen houden met de omstandigheden in hun keuze van de mol
Heel goed punt, dat maakt mijn Vreesmol Rian niet waarschijnlijk maar mijn Wensmol Kees juist wel want die zit constant in dit soort verre oorden dus is geheel toegerust een goede job te doen......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #84 Gepost op: 17-02-2024, 16:51:17 »
Ze heeft als enige iets van: ik doe wel mee maar waarom eigenlijk in die hitte? Kan toneelspel zijn.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #85 Gepost op: 17-02-2024, 21:35:57 »
Ik weet niet of ze bij de laatste opdracht een spreekverbod hebben gekregen, maar waarom deelde ze niet als de eerste die werd opgeroepen wat de keuzes waren, zodat iedereen moest beloven om voor de pot te gaan?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #86 Gepost op: 19-02-2024, 09:12:21 »
Ik weet niet of ze bij de laatste opdracht een spreekverbod hebben gekregen, maar waarom deelde ze niet als de eerste die werd opgeroepen wat de keuzes waren, zodat iedereen moest beloven om voor de pot te gaan?

Precies, de Mol hoeft daar inderdaad helemaal niet als laatste (of een-na-laatste). Die kan prima als eerste gaan en de groep op zo'n manier proberen te manipuleren. Daarnaast kan de Mol twee takes van het keuzemoment hebben gedaan, voor het onwaarschijnlijke geval dat er niemand hapte.

Hoeft Rik er alleen voor te zorgen dat de kandidaten ongeveer even lang binnen zijn als Mol Rian.

Ik heb van de laatste aflevering nog geen youtube video's gezien, ik neem aan dat veel mensen het hebben gespot, maar Riks opmerking over 'de leader' was wel een dingetje, omdat Rian in het volgende shot als eerste van de groep komt binnengewandeld.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #87 Gepost op: 19-02-2024, 10:00:44 »
Ze zou Renée 2.0 zijn. Daar blijf ik bij. En dat gaat Rick niet nog eens doen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #88 Gepost op: 19-02-2024, 10:16:32 »

Ik heb van de laatste aflevering nog geen youtube video's gezien, ik neem aan dat veel mensen het hebben gespot, maar Riks opmerking over 'de leader' was wel een dingetje, omdat Rian in het volgende shot als eerste van de groep komt binnengewandeld.

Waar doel je dan precies op?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #89 Gepost op: 19-02-2024, 10:38:46 »
Waar doel je dan precies op?

Opdracht 7.1

Rik: '...maar we beginnen bij het begin, de leader van Wie is de Mol?'.

De Mol kun je ook zien als de leider van de groep. Rian leidt de groep vervolgens door de deur naar het orkest. Ze loopt voorop. Ze hebben er wel veel sfeershots tussen gemonteerd, dus misschien is het niks.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #90 Gepost op: 19-02-2024, 10:43:13 »
Opdracht 7.1

Rik: '...maar we beginnen bij het begin, de leader van Wie is de Mol?'.

De Mol kun je ook zien als de leider van de groep. Rian leidt de groep vervolgens door de deur naar het orkest. Ze loopt voorop. Ze hebben er wel veel sfeershots tussen gemonteerd, dus misschien is het niks.

Bij de laatste opdracht kwam alleen bij haar de envelop met het mollogo in een duidelijk en op zichzelf staand shot in beeld.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #91 Gepost op: 19-02-2024, 11:43:20 »
Rian zou nog best kunnen, heb eigenlijk geen reden om haar af te schrijven (behalve die testvraag waar haar antwoord niet bij stond - maar dat kan een productiefoutje zijn achteraf). Maar haar molacties zijn dan wel heel erg achter de schermen. Ze is vooral heel passief en blijft veel op de achtergrond.

Ze lijkt door de rest totaal niet verdacht te worden - zowel niet in biechten als tijdens de opdrachten zelf. Anna komt in de biechten ook niet veel voor, maar je ziet bij de kandidaten soms duidelijk ergernis en/of controle als zij iets aan het doen is. Bij Rian ontbreekt dat eigenlijk volledig.

Dat maakt het des te knapper als ze de mol wel is, uiteraard. Ik vind het niet zo'n probleem om een mol te hebben die wat minder uitvoert en meer op de achtergrond is, zolang die dan tenminste erg onverdacht wordt gevonden door de groep.


Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #92 Gepost op: 19-02-2024, 11:50:36 »
Rian zou nog best kunnen, heb eigenlijk geen reden om haar af te schrijven (behalve die testvraag waar haar antwoord niet bij stond - maar dat kan een productiefoutje zijn achteraf).

Die kan ik nog wel recht breien voor je:
De hele aflevering heet "Afvragen". Af Vragen. De vraag die op de mol sloeg, is eraf gevallen?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 12:40:12 door annebeestje »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #93 Gepost op: 19-02-2024, 11:54:34 »
Die kan ik nog wel recht breien voor je:
De hele aflevering heet "Afvragen". Af Vragen. De vraag die op de mol sloeg eraf?

Haha. Tja, we kunnen niks uitsluiten. Maar erg overtuigend vind ik dat niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #94 Gepost op: 19-02-2024, 12:26:47 »
Ze lijkt door de rest totaal niet verdacht te worden - zowel niet in biechten als tijdens de opdrachten zelf.
Dan mag je intussen toch wel eens 'uithalen' en heel brutaal gaan mollen ??? Zeg maar een volle schijnwerpers mollenactie zoals Kees dat net deed door 2000 euro uit de pot te spelen. Want die wordt ook weinig verdacht, en DOET daar dan tenminste wat mee.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #95 Gepost op: 19-02-2024, 12:31:18 »
We roepen (bijna) allemaal dat de mol dit seizoen niets hoeft te doen en dat de montage het bijna onmogelijk maakt om iets van sabotage te ontdekken. En dan zou het, als het Rian is, ineens de schuld zijn van de mol?


Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #96 Gepost op: 19-02-2024, 13:00:45 »
Dan mag je intussen toch wel eens 'uithalen' en heel brutaal gaan mollen ??? Zeg maar een volle schijnwerpers mollenactie zoals Kees dat net deed door 2000 euro uit de pot te spelen. Want die wordt ook weinig verdacht, en DOET daar dan tenminste wat mee.

Sure, maar ik vind dit dus een argument dat ze het niet is.

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #97 Gepost op: 19-02-2024, 13:02:45 »
We roepen (bijna) allemaal dat de mol dit seizoen niets hoeft te doen en dat de montage het bijna onmogelijk maakt om iets van sabotage te ontdekken. En dan zou het, als het Rian is, ineens de schuld zijn van de mol?

Niet perse de schuld maar ze is als mol (en als kandidaat) vooralsnog eerder af dan aanwezig en ze heeft ook weinig invloed op het spel, ze lijkt me een onwaarschijnlijke mol maar het kan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #98 Gepost op: 19-02-2024, 13:03:14 »
We roepen (bijna) allemaal dat de mol dit seizoen niets hoeft te doen
Heb ik nooit geroepen hoor. Voor mij moet de mol keihard mollen. Dat betekent initiatieven nemen, in goede molposities komen, af en toe eens vol in de schijnwerpers zelfs, als je toch niet verdacht wordt, ja.

Er zijn genoeg kandidaten met prachtige potentiele molacties, en veel ook, heel veel. Heb ze alleen nergens gezien bij Rian, dus als zij de mol is zit ze in het verkeerde spel. Ze is op basis van uitsluiting, strepen van de anderen de meest logische molkandidaat. Alleen qua molgedrag helaas niet, en dat roept (bijna) elke molloot.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #99 Gepost op: 19-02-2024, 13:06:51 »
Je bent wat streng, Lo. Je hebt als mol twee opdrachten: 1) zorgen dat opdrachten niet lukken en 2) zorgen dat je niet verdacht wordt.

In dit seizoen zijn de opdrachten vaak zo moeilijk dat (1) niet echt molacties vereiste. Dan moet je als mol zeker niet gaan forceren, want dan breng je (2) in gevaar. Rian lijkt heel weinig verdacht te worden, dus ik vind dat ze nog best een prima mol kan zijn. Dat moeten we dan achteraf beoordelen. Ik acht de kans best groot dat we haar dan geen fantastische mol vinden hoor, maar ik vind het wat flauw om haar nu al zo weg te zetten.