Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 41135 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #180 Gepost op: 24-02-2024, 23:05:05 »
Ja, zelfs voor mij (toen nog in de Jeroen-tunnel) een grote rode vlag!
De laatste afleveringen wordt hij steeds verdachter. Zo sneaky als hij de mol is. Als er nog wat ruimte is, kom ik hier graag tunnelen.  ;D

Tja... En daarna ging ik tunnelen op Kees.  ::schaam::
Is hier nog steeds ruimte over?

Sor die als enige toegeeft dat hij niet te vertrouwen is en Rick die dit nog mooi even beaamd.

Ja, dát dus. Smetje vind ik wel dat hij deze afl. Rian met +2000 binnen heeft gelaten, maar misschien wist hij niet wie het geld of jokers had.
En er was natuurlijk ook al eerder 3000 uit de pot gegaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #181 Gepost op: 24-02-2024, 23:09:56 »
Tja... En daarna ging ik tunnelen op Kees.  ::schaam::
Is hier nog steeds ruimte over?

Ja, dát dus. Smetje vind ik wel dat hij deze afl. Rian met +2000 binnen heeft gelaten, maar misschien wist hij niet wie het geld of jokers had.
En er was natuurlijk ook al eerder 3000 uit de pot gegaan.

Maar als je toch van een kandidaat zou gokken dat ze voor geld gaat is het Rian.. Hij had het toch prima kunnen verhullen met het argument “ik schiet iedereen voor de zekerheid af. Zodat niemand jokers heeft en ik mogelijk wel” Dan was er sowieso niks bij gekomen. Vrij risicovol om dan Rian niet af te schieten..

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #182 Gepost op: 24-02-2024, 23:19:14 »
Maar als je toch van een kandidaat zou gokken dat ze voor geld gaat is het Rian.. Hij had het toch prima kunnen verhullen met het argument “ik schiet iedereen voor de zekerheid af. Zodat niemand jokers heeft en ik mogelijk wel” Dan was er sowieso niks bij gekomen. Vrij risicovol om dan Rian niet af te schieten..

Terecht punt. Het was logischer geweest om Fons of Anna door te laten.
Maar misschien was het teveel opgevallen als hij iedereen had afgeschoten? Had hij het misschien verkeerd ingeschat?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #183 Gepost op: 24-02-2024, 23:19:52 »
Dat Rian 2.000 euro had, kon Sor niet weten. Hij had alleen de bedragen van 500 en 1.500 euro gezien, dus er kon ook 1.000 euro in haar koffer zitten. Het was met Rian doorlaten dus een gok tussen 0 euro (als ze jokers had) de pot in, of 1000 of 2.000 euro (als ze geld had), terwijl hij er al op zeker 2.000 euro had uitgehouden. Lijkt me acceptabel voor de Mol.

Daarnaast is het a) heel flauw en b) heel verdacht als hij hier iedereen ging afschieten. Misschien was hem dat zelfs verboden door de regie.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 23:37:55 door Molest »

Offline skip030

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #184 Gepost op: 24-02-2024, 23:22:01 »
Maar als je toch van een kandidaat zou gokken dat ze voor geld gaat is het Rian.. Hij had het toch prima kunnen verhullen met het argument “ik schiet iedereen voor de zekerheid af. Zodat niemand jokers heeft en ik mogelijk wel” Dan was er sowieso niks bij gekomen. Vrij risicovol om dan Rian niet af te schieten..

Eens, maar toch zijn er wel een paar argumenten:
Het was een stomme opdracht geworden als gewoon iedereen wordt afgeschoten. (Wat ook alleen maar BN'ers doen, die nauwelijks waarde hechten aan de pot/geld.)
Hij is gekozen als meest betrouwbare en wil dat vertrouwen misschien niet helemaal verpesten.
Er zat maar €5000 in de pot, maar nog maar 1 aflevering te gaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #185 Gepost op: 24-02-2024, 23:24:09 »
Dat Rian 2.000 euro had, kon Sor niet weten. Hij had alleen de bedragen van 500 en 1.500 euro gezien, dus er kon ook 1.000 euro in haar koffer zitten. Het was met Rian doorlaten dus een gok tussen een netto resultaat van 0 euro en -1.000 euro. Sowieso géén plusbedrag de pot in.

Daarnaast is het a) heel flauw en b) heel verdacht als hij hier iedereen ging afschieten. Misschien was hem dat zelfs verboden door de regie.

Daar zit wat in. Plus: het was ook moeilijk om meerdere lagen aan te brengen in het kaartenhuis (zeiden meerdere kandidaten). Als dat makkelijker was geweest, dan zou Rian echt wel voor de jokers zijn gegaan (mijn inschatting).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #186 Gepost op: 24-02-2024, 23:25:09 »
Terecht punt. Het was logischer geweest om Fons of Anna door te laten.
Maar misschien was het teveel opgevallen als hij iedereen had afgeschoten? Had hij het misschien verkeerd ingeschat?

Stel dat ie de mol is.. Dan heeft ie zojuist vernomen dat zo goed als iedereen hem vertrouwt en dan verkeert ie in een luxe-positie. Ik weet niet of ik als mol dat vertrouwen ineens zou willen kwijtraken door Rian, die tot de eerstvolgende meest betrouwbare persoon werd verkozen, af te schieten.

Dan zou ik als kandidaat denken 'Waarom schiet je de betrouwbaarste persoon onder de lasergamers af? De kans dat zij voor jokers gaat is het kleinst van ons allemaal en als jij een kandidaat bent wil je geld binnenhalen. Hmmmm' .

edit: dubbele zin verwijderd
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 23:37:14 door Eva. »

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #187 Gepost op: 24-02-2024, 23:28:58 »
Sor is duidelijk niet de mol, zijn strategie bij het lasergamen sloeg nergens op. Hij wou duidelijk Fons en anna schieten en vertrouwde kees niet en rian wilde hij zowiezo doorlaten..

Hij heeft 1000 euro laten liggen helaas.

Bij de bootjes opdracht wou hij geloof ik voor de show mollen want veel woorden binnenhalen kost juist geld..


Offline skip030

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #188 Gepost op: 24-02-2024, 23:30:24 »
Daar zit wat in. Plus: het was ook moeilijk om meerdere lagen aan te brengen in het kaartenhuis (zeiden meerdere kandidaten). Als dat makkelijker was geweest, dan zou Rian echt wel voor de jokers zijn gegaan (mijn inschatting).

Dat ze het allemaal zo slecht deden, vind ik juist ook wel pleiten voor Sor als mol. Als mol ga je zo'n kaartenhuis toch thuis even oefenen?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #189 Gepost op: 24-02-2024, 23:32:22 »
Dan zou ik als kandidaat denken 'Waarom schiet je de betrouwbaarste persoon onder de lasergamers af? De kans dat ze jokers bij zich had was het kleinst van ons allemaal. De kans dat zij voor jokers gaat is het kleinst van ons allemaal en als jij een kandidaat bent wil je geld binnenhalen. Hmmmm' .

Dat kan inderdaad ook. Als hij de mol is, dan is het meteen duidelijk als hij iedereen zou afschieten.  ::vergroot::

Dat ze het allemaal zo slecht deden, vind ik juist ook wel pleiten voor Sor als mol. Als mol ga je zo'n kaartenhuis toch thuis even oefenen?

Goede! Als Sor de mol is, zien we zo'n oefen-moment vast ook terug in afl. 10.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #190 Gepost op: 24-02-2024, 23:34:11 »
Bij de bootjes opdracht wou hij geloof ik voor de show mollen want veel woorden binnenhalen kost juist geld..
Dit is een anti-mol-actie.

Offline skip030

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #191 Gepost op: 24-02-2024, 23:34:35 »
Stel dat ie de mol is.. Dan heeft ie zojuist vernomen dat zo goed als iedereen hem vertrouwt en dan verkeert ie in een luxe-positie. Ik weet niet of ik als mol dat vertrouwen ineens zou willen kwijtraken door Rian, die tot de eerstvolgende meest betrouwbare persoon werd verkozen, af te schieten.

Dan zou ik als kandidaat denken 'Waarom schiet je de betrouwbaarste persoon onder de lasergamers af? De kans dat ze jokers bij zich had was het kleinst van ons allemaal. De kans dat zij voor jokers gaat is het kleinst van ons allemaal en als jij een kandidaat bent wil je geld binnenhalen. Hmmmm' .

Rian zei dat toch ook? Dat als hij haar had afgeschoten, dat hij dan de mol was...

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #192 Gepost op: 24-02-2024, 23:40:00 »
Rian zei dat toch ook? Dat als hij haar had afgeschoten, dat hij dan de mol was...

Inderdaad ja. Die denkwijze van een kandidaat snap ik dus heel goed en ik zou het vertrouwen dat ik geniet van de groep niet zomaar op het spel zetten. Het is erg kandidaats dat hij besloot Rian te vertrouwen. Fons en Anna zou iedereen kapot geschoten hebben. Dat ie Kees niet vertrouwde verbaasde me wel, gezien de bromance en de authenticiteit van Kees.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #193 Gepost op: 24-02-2024, 23:40:47 »
Dat kan inderdaad ook. Als hij de mol is, dan is het meteen duidelijk als hij iedereen zou afschieten.  ::vergroot::

Goede! Als Sor de mol is, zien we zo'n oefen-moment vast ook terug in afl. 10.  ;D

Ik denk daar echt anders over, dat iedereen afschieten hem meteen “zichtbaar maakt als mol”. Lakshimi zegt in Moltalk ook meteen “ ik zou iedereen afschieten” en in het seizoen van België gaven ook kandidaten aan dat dat hun tactiek zou zijn. Liever het zekere voor het onzekere. De meeste kandidaten hebben veel liever dat ze doorgaan (dat kan door jokers te pakken en die van de andere mensen af te pakken en zo hun kans tot doorgaan te verkleinen) dan dat er geld in de pot komt.
Het zou hem misschien iets verdachter maken, maar naar mijn mening nog steeds uit te leggen als “ik was toch bang dat je jokers had. Ik ben onzeker over de test en wil voor jokers gaan blablabla”
Nou ja, we gaan het allemaal zien! Ik zou het heel leuk vinden als het Sor is hoor  ::trots::

Aanpassing: Ik had niet meegekregen dat Rian dat uitsprak. Dat maakt het wel moeilijker om haar af te schieten. Mee eens.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 23:42:36 door mollie23 »

Offline skip030

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #194 Gepost op: 24-02-2024, 23:41:22 »
Goede! Als Sor de mol is, zien we zo'n oefen-moment vast ook terug in afl. 10.  ;D

Dat heeft 'ie dan helemaal voor niks gedaan... Hoop nu nóg meer dat hij de mol is: door de groep gewoon als meest betrouwbare worden gezien  ::respect::

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #195 Gepost op: 24-02-2024, 23:45:57 »
Ik denk daar echt anders over, dat iedereen afschieten hem meteen “zichtbaar maakt als mol”. Lakshimi zegt in Moltalk ook meteen “ ik zou iedereen afschieten” en in het seizoen van België gaven ook kandidaten aan dat dat hun tactiek zou zijn. Liever het zekere voor het onzekere. De meeste kandidaten hebben veel liever dat ze doorgaan (dat kan door jokers te pakken en die van de andere mensen af te pakken en zo hun kans tot doorgaan te verkleinen) dan dat er geld in de pot komt.
Het zou hem misschien iets verdachter maken, maar naar mijn mening nog steeds uit te leggen als “ik was toch bang dat je jokers had. Ik ben onzeker over de test en wil voor jokers gaan blablabla”
Nou ja, we gaan het allemaal zien! Ik zou het heel leuk vinden als het Sor is hoor  ::trots::

Aanpassing: Ik had niet meegekregen dat Rian dat uitsprak. Dat maakt het wel moeilijker om haar af te schieten. Mee eens.
En dat maakt voor mij dat ik het eerder een molse reactie vind. De afgelopen afleveringen ging Sor met gestrekt been voor alle troeven. En nu zou hij ineens wel iemand door laten gaan omdat hij denkt dat ze geld heeft? Terwijl hij daarvoor nog zelf aangegeven heeft dat hij niet te vertrouwen is. Vind ik erg vreemd.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #196 Gepost op: 24-02-2024, 23:49:40 »
"Ben jij te vertrouwen?"
"Nee"
"Nee hè?"

Heerlijk. Wel aan het twijfelen door die €2000 en dat hij zo vertrouwd wordt. Maar het blijven dit soort momenten die zó typisch zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline skip030

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #197 Gepost op: 24-02-2024, 23:51:31 »
Ik denk daar echt anders over, dat iedereen afschieten hem meteen “zichtbaar maakt als mol”. Lakshimi zegt in Moltalk ook meteen “ ik zou iedereen afschieten” en in het seizoen van België gaven ook kandidaten aan dat dat hun tactiek zou zijn. Liever het zekere voor het onzekere. De meeste kandidaten hebben veel liever dat ze doorgaan (dat kan door jokers te pakken en die van de andere mensen af te pakken en zo hun kans tot doorgaan te verkleinen) dan dat er geld in de pot komt.
Het zou hem misschien iets verdachter maken, maar naar mijn mening nog steeds uit te leggen als “ik was toch bang dat je jokers had. Ik ben onzeker over de test en wil voor jokers gaan blablabla”
Nou ja, we gaan het allemaal zien! Ik zou het heel leuk vinden als het Sor is hoor  ::trots::

Aanpassing: Ik had niet meegekregen dat Rian dat uitsprak. Dat maakt het wel moeilijker om haar af te schieten. Mee eens.

Zou de regie dat niet verbieden? Want met iedereen afschieten blijft er niks over van het spannende spel. In België gebeurde dat toch ook niet?
En hij had dan waarschijnlijk echt zijn credits verspeeld. De quote van Rian: "Ik heb €2000 in de pocket, jij moet gewoon nu mij geloven. Want anders ben jij gewoon de mol."

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #198 Gepost op: 24-02-2024, 23:55:47 »
Zou de regie dat niet verbieden? Want met iedereen afschieten blijft er niks over van het spannende spel. In België gebeurde dat toch ook niet?
En hij had dan waarschijnlijk echt zijn credits verspeeld. De quote van Rian: "Ik heb €2000 in de pocket, jij moet gewoon nu mij geloven. Want anders ben jij gewoon de mol."

Klopt wat betreft de uitspraak van Rian. Dat maakt het (mocht hij de mol zijn)  enorm lastig om haar af te schieten en zo onverdacht te blijven.
In België deed Manu het perfect en schoot ze enkel degene met een vrijstelling af (3 van de 5 zo uit m’n hoofd). Waarom zouden ze het verbieden om iedereen af te schieten? Wie daar ook staat (mol of kandidaat) het gaat toch om een spannende onderhandeling en degene met het koffertje die zich moet “bewijzen”. Als het niet zou mogen hadden ze dat beter bij iemand anders kunnen instrueren in plaats van het hoogste bedrag in de pot te spelen ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #199 Gepost op: 25-02-2024, 00:09:43 »
"Ben jij te vertrouwen?"
"Nee"
"Nee hè?"


Heerlijk. Wel aan het twijfelen door die €2000 en dat hij zo vertrouwd wordt. Maar het blijven dit soort momenten die zó typisch zijn.

Ja, dát dus.  ::rofl::
En voor mij ook extra verdacht, omdat de rest nog een poging deed om iets van betrouwbaarheid uit te stralen.

2000 blijf ik ook veel vinden, maar hij heeft uiteindelijk ook 2000 niet door laten gaan (door Kees en Anna af te schieten). En zijn reactie op Kees ("Jammer Kees!") vond ik typisch iets voor een mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)