Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 41145 keer)

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #240 Gepost op: 25-02-2024, 17:26:50 »
Sor staat natuurlijk ook minimaal een kwartier te wachten totdat de eerste kandidaat aankomt. Macarena kan dus prima ter plekke bedacht zijn.

Goed punt!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #241 Gepost op: 25-02-2024, 17:43:35 »
Ik vond dit wel een goede aanwijzing naar Sor. Een reactie onder een video van youtuber Sam:

@helmivanwinden847
1 day ago
Even nog over het filmpje van de dirigerende Rosario. Een dirigent heeft tijd nodig om een partituur te bestuderen (welk instrument speelt wat en hoe op welk moment) voor hij deze kan dirigeren. Daar heeft Rosario tijdens de opdracht toch helemaal geen tijd voor gehad? Wist hij van tevoren, dat dit zou komen en is hij dus de mol?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #242 Gepost op: 25-02-2024, 17:54:49 »
@Amethyst
Bij het extra beeldmateriaal was ook een filmpje gedeeld van de dirigerende Sor. Toen dacht ik nog: wat tof als hij de mol zou zijn en dan 'zijn' molmuziek dirigeert.
Maar ja, toen zat ik in de Kees-tunnel en deed ik daar verder niks mee.  ;D

Dus het zou zomaar een aanwijzing kunnen zijn.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 17:58:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #243 Gepost op: 25-02-2024, 18:12:04 »
De dirigent is normaal de orkestleider.

"Maar nu eerst: de leader van Wie is de Mol?" :D

Leider / leader, ja het kan een hintje zijn. Veel moeilijker zijn ze meestal niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #244 Gepost op: 25-02-2024, 18:27:42 »
Het wordt wel tijd voor een Sor-lijst. Even uit mijn hoofd:
Iemand aanvullingen?  ;D
Mooi lijstje, Tunneltelevisie! ::ok::
En ja, ik heb nog wel aanvullingen ook.

- Gaat mee in foute antwoorden (wals) bij de pubquiz.
- Geeft in de koetsjes alleen de kleur door van het eerste oranje bordje, niet het bedrag.
- Komt als laatste binnen met een steen bij de roze tafel, waardoor Rian een steen overhoudt.
- Kiest twee objecten fout op de markt.
- Haalt Babs eruit voor de bonusvraag bij de dansers, die goed stond.
- Zit aan de piano, waar hij met Kees en Rian niet tot drie juiste liedjes komt.
- Vist maar een paar borden op met Rian, maar daarbij zitten wel twee van de vijf aangeleverde lidwoorden.

Ik heb mijn eigen vergelijkingslijstje van verdachte acties van Anna en Sor ook nog even kritisch onder de loep genomen, en aangevuld. De balans slaat wat mij betreft nog steeds door naar Sor:

1.1 A - vindt geen topito
1.2 R - Anna komt met de perfecte strategie om alle vrijstellingen eruit te werken. Rosario heeft een slap verhaal om zijn vrijstelling te verdedigen. Hoopt veel stemmen te trekken?
1.3 A - slechts 1 getrokken schilderij van de 12 is goed (kans van 1 op 6)
2.1 -  - opdracht om zeep geholpen door Fons en Kees
2.2 R - speelt een vraag door naar Jip voor mingeld. Anna doet dit niet en heeft er zeker 2 goed.
3.1 - - Rosario op de achtergrond, maar gaat mee in foute antwoorden (wals). Anna tenminste 1x aanzet tot een goed antwoord (kakkerlak kan niet lopen), maar geeft ook enkele foute voorzetten die niet worden opgepikt.
3.2 A - verdachte actie met envelop verbergen onder haar kaart.
3.3 A+R  - Rosario corrigeert Kees maar levert zelf wel tenminste 1x een dubbele foto aan, en foto's met meerdere worstelaars tegelijk. Anna heeft een sleutelpositie bij het kiezen van te tekenen worstelaars.
4.1 R - mols uit het boekje. Gehaast als eerste naar de telefoon. Ophangen zonder joker na al veel minuten gebeld te hebben. De groep willen splitsen. Met plan naar Tooske voor elk een joker. Kiest twee objecten fout op de markt.
4.2 -
4.3 R - twee puzzels fout oplossen. Anna maakt een foutje in de kubus dat goed lijkt te zijn gerekend door de regie (tenzij er onwaarschijnlijke aannames worden gedaan om tot een resultaat van -500 euro te kunnen komen).
5.1 R - geeft alleen de kleur door van het eerste oranje bordje, niet het bedrag. Heeft het notitieblok, Anna niet.
5.2 R - de vogelverschrikker hint, en kan zelf niet op Molukken komen. Kan evt. communiceren met Dennis via zijn oortje. Wijst richting het juiste gebied op de kaart, maar het is al te laat.
5.3 A+R  - beiden een minbedrag uit de bakjes gehaald.
6.1 R - komt als laatste binnen met een steen bij de roze tafel, waardoor Rian een steen overhoudt.
6.2 R - haalt Babs eruit voor de bonusvraag, die hoogstwaarschijnlijk goed stond.
7.1 R - zit aan de piano, waar hij met Kees en Rian niet tot drie juiste liedjes komt.
7.2 A+R - Rosario sorteert met Kees op werk waardoor toevallig alle gasten met een C aan één tafel komen. Anna en Rian gaan met die gasten de mist in.
7.3 R - kijkt in het dossier met de finalevragen. Haalt daarmee 500 euro uit de pot, maakt 3.000 euro onmogelijk en vergroot de kans dat er een geldig bod wordt uitgebracht.
8.1 A - Anna maakt met Kees en Rian een plan om onderling jokers te verdelen. Rosario laat het hoogste bedrag door.
8.2 R - vist maar een paar borden op met Rian, maar daarbij zitten wel twee van de vijf aangeleverde lidwoorden. Anna vist het enige werkwoord op, en geeft een goede suggestie om van "boek" ook een werkwoord te maken.

A: 7x
R: 14x
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 19:00:34 door Molest »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #245 Gepost op: 25-02-2024, 18:43:58 »
En F 23x?

Sorry, maar gezien het Fons/Anna verhaal denk ik dat een tweestrijd met Fons logischer is. Hij is immers nog nergens door logica uitgesloten en molt bij het leven....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #246 Gepost op: 25-02-2024, 18:46:01 »
Mooi lijstje, Tunneltelevisie! ::ok::
En ja, ik heb nog wel aanvullingen ook.

- Gaat mee in foute antwoorden (wals) bij de pubquiz.
- Geeft in de koetsjes alleen de kleur door van het eerste oranje bordje, niet het bedrag.
- Komt als laatste binnen met een steen bij de roze tafel, waardoor Rian een steen overhoudt.
- Haalt Babs eruit voor de bonusvraag bij de dansers, die goed stond.
- Zit aan de piano, waar hij met Kees en Rian niet tot drie juiste liedjes komt.
- Vist maar een paar borden op met Rian, maar daarbij zitten wel twee van de vijf aangeleverde lidwoorden.

Ik heb mijn eigen vergelijkingslijstje van verdachte acties van Anna en Sor ook nog even kritisch onder de loep genomen, en aangevuld. De balans slaat wat mij betreft nog steeds door naar Sor:

1.1 A - vindt geen topito
1.2 R - Anna komt met de perfecte strategie om alle vrijstellingen eruit te werken. Rosario heeft een slap verhaal om zijn vrijstelling te verdedigen. Hoopt veel stemmen te trekken?
1.3 A - slechts 1 getrokken schilderij van de 12 is goed (kans van 1 op 6)
2.1 -  - opdracht om zeep geholpen door Fons en Kees
2.2 R - speelt een vraag door naar Jip voor mingeld. Anna doet dit niet en heeft er zeker 2 goed.
3.1 R - op de achtergrond, maar gaat mee in foute antwoorden (wals). Anna tenminste 1x aanzet tot een goed antwoord (kakkerlak kan niet lopen).
3.2 A - verdachte actie met envelop verbergen onder haar kaart.
3.3 AR  - Rosario corrigeert Kees maar levert zelf wel tenminste 1x een dubbele foto aan, en foto's met meerdere worstelaars tegelijk. Anna heeft een sleutelpositie bij het kiezen van te tekenen worstelaars.
4.1 R - mols uit het boekje. Gehaast als eerste naar de telefoon. Ophangen zonder joker na al veel minuten gebeld te hebben. De groep willen splitsen. Met plan naar Tooske voor elk een joker.
4.2 -
4.3 R - twee puzzels fout oplossen. Anna maakt een foutje in de kubus dat goed lijkt te zijn gerekend door de regie (tenzij er onwaarschijnlijke aannames worden gedaan om tot een resultaat van -500 euro te kunnen komen).
5.1 R - geeft alleen de kleur door van het eerste oranje bordje, niet het bedrag. Heeft het notitieblok, Anna niet.
5.2 R - de vogelverschrikker hint, en kan zelf niet op Molukken komen. Kan evt. communiceren met Dennis via zijn oortje. Wijst richting het juiste gebied op de kaart, maar het is al te laat.
5.3 AR  - beiden een minbedrag uit de bakjes gehaald.
6.1 R - komt als laatste binnen met een steen bij de roze tafel, waardoor Rian een steen overhoudt.
6.2 R - haalt Babs eruit voor de bonusvraag, die hoogstwaarschijnlijk goed stond.
7.1 R - zit aan de piano, waar hij met Kees en Rian niet tot drie juiste liedjes komt.
7.2 AR - Rosario sorteert met Kees op werk waardoor toevallig alle gasten met een C aan één tafel komen. Anna en Rian gaan met die gasten de mist in.
7.3 R - kijkt in het dossier met de finalevragen. Haalt daarmee 500 euro uit de pot, maakt 3.000 euro onmogelijk en vergroot de kans dat er een geldig bod wordt uitgebracht.
8.1 A - Anna maakt met Kees en Rian een plan om onderling jokers te verdelen. Rosario laat het hoogste bedrag door.
8.2 R - vist maar een paar borden op met Rian, maar daarbij zitten wel twee van de vijf aangeleverde lidwoorden. Anna vist het enige werkwoord op, en geeft een goede suggestie om van "boek" ook een werkwoord te maken.

A: 7x
R: 15x

Mooi overzicht waar ik me grotendeels in kan vinden, nu ik het zo vluchtig lees. Echter, kijkt iedereen natuurlijk vanuit zijn eigen tunnel en verklaar je zo vaak dingen.
het zo plaatsen van gasten vind ik helemaal niet mols van Sor. Anna vertelt hier veel extra overbodige info, die als mol ook handig is om de boel te verstoren en de focus af te leiden.
In opdracht 3.1 werpt Anna ook 2x een verkeerd antwoord op: Colombia en Dirty Dancing, echter gaat daar niemand in mee.. Is het dan niet meer verdacht of wel? Is maar hoe je er naar kijkt..
Anna doet in de muziek opdracht maar 1 opdracht, die Babs waarschijnlijk in haar eentje ook tot een goed einde zou brengen. Sor doet ook 1 opdracht goed. Als je die theorie volgt heft het elkaar op en doen ze beide 1 opdracht goed. Anna bepaalt hier ook grotendeels ieders positie.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 18:54:42 door mollie23 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #247 Gepost op: 25-02-2024, 18:56:32 »
En F 23x?

Sorry, maar gezien het Fons/Anna verhaal denk ik dat een tweestrijd met Fons logischer is. Hij is immers nog nergens door logica uitgesloten en molt bij het leven....
Ja, Fons zou ongetwijfeld tot een mooie score komen. ;D Maar helaas: Rosario zit vol op Anna, en dus kan Fons de Mol niet meer zijn. Anders was Sor nu afgevallen.

Groot verschil met de acties van Fons is ook dat die van Rosario helemaal niet zo obvious waren. Sommige kwamen pas met veel speurwerk boven water.

Mooi overzicht waar ik me grotendeels in kan vinden, nu ik het zo vluchtig lees. Alleen het zo plaatsen van gasten vind ik helemaal niet mols van Sor.
In opdracht 3.1 werpt Anna ook 2x een verkeerd antwoord op: Colombia en Dirty Dancing, echter gaat daar niemand in mee.. Is het dan niet meer verdacht of wel? Is maar hoe je er naar kijkt..
Het plaatsen van alle gasten met een C aan één tafel is wel heel erg toevallig, omdat ze sorteerden op werk. Anna en Rian hadden maar weinig tijd om die tafel te leren kennen, en moesten omdat ze de opdracht nog niet kenden het ook hebben over werk, kinderen etc. Als Sor de Mol is kon hij afwachten of daar een fout werd gemaakt. Zo niet, dan eventueel zelf nog iets proberen later in de rij. Dus toch zeker wel verdacht vind ik.

Goed punt over opdracht 3.1, die pas ik aan naar neutraal. Bedankt!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #248 Gepost op: 25-02-2024, 19:21:07 »
@Amethyst
Bij het extra beeldmateriaal was ook een filmpje gedeeld van de dirigerende Sor. Toen dacht ik nog: wat tof als hij de mol zou zijn en dan 'zijn' molmuziek dirigeert.
Maar ja, toen zat ik in de Kees-tunnel en deed ik daar verder niks mee.  ;D

Dus het zou zomaar een aanwijzing kunnen zijn.  ::ok::
daar heb ik het toch ook al over gehad, vorige week? Ik weet even niet in welk topic het was. Kan ook op 1 van de fanbases op facebook zijn, ik moet het terugzoeken.

Mijn theorie daarover was: normaalgesproken zitten de hints ín de aflevering en niet daarbuiten. Maar met het ook op het afscheid van Rick dacht ik aan het vólgende:

De leadermuziek, Oratio van Ugo Farell heeft nooit eerder inhoudelijk een rol gespeeld, voor zover ik heb kunnen nagaan.

Bij wijze van afscheid, zou daar een uitzondering op gemaakt kunnen zijn, door (als hij het is) Sor als mol dé herkenningsmelodie van WIDM te laten dirigeren.

Een soort muzikaal afscheid, dus. Met de melodie, die de kijkers maar al te goed kennen, maar waar veel kijkers die later zijn ingestroomd, de achtergrond niet van kennen.

Tót afgelopen week, dus.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #249 Gepost op: 25-02-2024, 19:30:38 »
Mooi overzicht Molest!  ::ok:: Ik heb de punten bij het overzicht geplaatst.
En een goed duel tussen Anna en Sor!

daar heb ik het toch ook al over gehad, vorige week? Ik weet even niet in welk topic het was.

Kan het zijn dat het in het topic over extra beeldmateriaal was? Ik dacht toen wel even: áls Sor de mol is, dan gaan we die beelden ongetwijfeld terugzien in afl. 10. Goed punt dat het waarschijnlijk geen hint is, omdat het buiten de uitzending om is. Zou inderdaad een mooi muzikaal afscheid kunnen zijn voor Rick.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #250 Gepost op: 25-02-2024, 19:41:34 »
Ik wist dat ik het ergens hier gepost had, alleen wist ik niet meer wáár. Daar had ik dus ook uitgelegd waarom ik er niet vreemd van zou opkijken, indien dit tóch een hint zou kunnen zijn.

Ook sluit ik een "Cameo" van Rick in de allerlaatste echte opdracht niet uit......

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #251 Gepost op: 25-02-2024, 19:42:47 »
O, dat zou wel tof zijn als dat klopt! Mooie afsluiter ook.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #252 Gepost op: 25-02-2024, 20:11:13 »
Het wordt wel tijd voor een Sor-lijst.

De fietsopdracht: 1e aanzet tot bellen


Ter aanvulling: Sor suggereert op te splitsen. Hierdoor kunnen er twee duo’s tegelijkertijd belminuten opmaken. Dubbele minuten in dezelfde tijd dus.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 20:36:43 door Analyst »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #253 Gepost op: 25-02-2024, 21:09:01 »
O ja, ook dat inderdaad.
Aangevuld, de lijst is inmiddels lekker lang.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #254 Gepost op: 25-02-2024, 21:58:08 »
Uit de extra beelden van afl. 3. In het kader van verdachte biechten. :) Ik weet echt niet wat een kandidaat hiermee kan bedoelen.

Zou de regie hebben gedacht: in afl. 8 door bijna niemand verdacht in het spel, we moeten het de kijkers wel iets makkelijker maken?

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #255 Gepost op: 25-02-2024, 22:10:23 »
Bij opdracht 5.2 slaat Anna eerst de verkeerde pinata stuk, -250 euro. en wordt zij door Fons gewezen op molesteren als antwoord (of het nou mollen of molesteren is, is me niet duidelijk dus weet niet of ze daar nog een foute pinata kapot slaat) net als dat Sor door Jeroen op Molukken wordt gewezen.
Het woord molik kende amper iemand, Sor roept het hardop daar komt geen respons op. Ook hier las ik terug dat het een onbekend woord was.
Wat betreft de route die hij probeert uit te stippelen, is eigenlijk net zo kansloos als dat Anna die rekensom probeert te maken in opdracht 5.1
Is toch niet per se verdachter dan wat Anna doet tijdens deze opdracht?

Ook 7.1 zit me niet lekker. Anna en Sor halen uiteindelijk beide 1 opdracht. Als Kees Rian komt halen voor de kinderliedjes staat er nog bijna 6 min op de klok. In een shot daarvoor zien we dat Anna en Babs al een heel eind zijn. Wat doet Anna de rest van de tijd? Iedereen mocht 2 opdrachten doen dus ze had zich makkelijk nog met een opdracht kunnen bemoeien.
En of Sor er nou voor zorgt dat de liedjes niet geraden worden weet ik ook niet zo zeker. Ja hij is betrokken bij dat spel waar geen geld wordt opgehaald, net als Rian en Kees. Fons en Rian halen helemaal niks op. Maar goed. dat is een ander onderwerp haha!
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 22:12:58 door mollie23 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #256 Gepost op: 25-02-2024, 22:27:58 »
Over 5.2: die route was inderdaad kansloos, maar dat Rosario toevallig wel de juiste richting leek aan te wijzen op de kaart kan wijzen op voorkennis. Zodat hij later kan zeggen: ik zei het toch, het was ongeveer daar! Dat we één minbriefje zien van Anna zegt mij niets, dat is gewoon montage. Er waren er meer, maar van wie? Foxhunter plaatst net in dat topic dat Rosario nog enthousiast met Fons pinata's kapot ging meppen, en dat Anna daar tegen was. Lijkt mij ook weer molser van Rosario, immers kans op nog meer mingeld, maar foxhunter ziet dat anders.

In 7.1 is het inderdaad niet zeker dat Sor iets verkeerd doet, maar hij is wel betrokken bij een opdracht waarin het fout gaat. En dat is Anna niet. Ze heeft maar 1 opdracht gedaan, en die ging goed. Reden voor mij om Sor verdachter te vinden. Met verder niets doen bereikt Anna immers niet dat de andere opdrachten fout gaan, toch?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 22:29:33 door Molest »

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #257 Gepost op: 25-02-2024, 22:57:34 »
Over 5.2: die route was inderdaad kansloos, maar dat Rosario toevallig wel de juiste richting leek aan te wijzen op de kaart kan wijzen op voorkennis. Zodat hij later kan zeggen: ik zei het toch, het was ongeveer daar! Dat we één minbriefje zien van Anna zegt mij niets, dat is gewoon montage. Er waren er meer, maar van wie? Foxhunter plaatst net in dat topic dat Rosario nog enthousiast met Fons pinata's kapot ging meppen, en dat Anna daar tegen was. Lijkt mij ook weer molser van Rosario, immers kans op nog meer mingeld, maar foxhunter ziet dat anders.

In 7.1 is het inderdaad niet zeker dat Sor iets verkeerd doet, maar hij is wel betrokken bij een opdracht waarin het fout gaat. En dat is Anna niet. Ze heeft maar 1 opdracht gedaan, en die ging goed. Reden voor mij om Sor verdachter te vinden. Met verder niets doen bereikt Anna immers niet dat de andere opdrachten fout gaan, toch?

Wat bedoel je met montage? Je ziet haar toch letterlijk een envelopje openen waar ze mingeld uit pakt?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #258 Gepost op: 25-02-2024, 23:07:28 »
Ik bedoel dat de montage er bewust voor kiest om nu net dat minbriefje van Anna te laten zien. De boodschap is: Anna is verdacht. Ze laten er nog twee zien, maar van vier minbriefjes weten we niets. Maar degenen die die eruit hebben geslagen zijn niet minder verdacht. Misschien nog wel meer, omdat we niet mogen weten wie dat zijn.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #259 Gepost op: 25-02-2024, 23:30:09 »
Ik bedoel dat de montage er bewust voor kiest om nu net dat minbriefje van Anna te laten zien. De boodschap is: Anna is verdacht. Ze laten er nog twee zien, maar van vier minbriefjes weten we niets. Maar degenen die die eruit hebben geslagen zijn niet minder verdacht. Misschien nog wel meer, omdat we niet mogen weten wie dat zijn.

Ja klopt, dat blijft een terugkerend punt dat montage het knipt en plakt hoe ze willen en ons daarmee kunnen sturen naar het verdenken of niet verdenken van een deelnemer. Plus, de ruimte die de montage overlaat tot speculatie en aanname. (was de sluitsteen die Fons optilde de fout en/of Rian die overbleef met een steen en is dat dan per se de fout van Sor?).