Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 39783 keer)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #300 Gepost op: 27-02-2024, 19:40:34 »
Tunnelen niet direct vanaf aflevering 1, maar bij de executie van aflevering 1 viel hij me op door zijn outfit.
Het leek wel of hij net uit de sauna was geplukt op zijn pantoffels en badjas en van plan was om er daarna weer in te kruipen.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #301 Gepost op: 27-02-2024, 19:52:48 »
Dat is opvallend.  ::ok:: En waarom is het mij niet opgevallen?  ::rofl::

Ik zie hier in de reacties staan dat ik Sor in het begin wel verdacht, ik had hem ook in 'mijn' top 3 en had ook al bedacht dat hij best wel eens een sneaky mol zou kunnen zij. Daarna besloot ik hem af te strepen.  ???
Andere kandidaten (zoals Jeroen, Kees en zelfs Fons) vond ik meer verdacht. Dus: ik ben er in getrapt, denk ik. Gelukkig is de finale nog niet voorbij; toch een fijne gedachte dat ik op het laatste nippertje tot inkeer ben gekomen. (of we zitten ernaast, haha, maar het kan voor mij bijna niet anders)

Mijn inschatting is nu dat Sor (al moet hij nog wel wat uitleg geven over de laatste 'schiet-actie) het fantastisch heeft gedaan.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #302 Gepost op: 27-02-2024, 19:56:33 »
Tunnelen niet direct vanaf aflevering 1, maar bij de executie van aflevering 1 viel hij me op door zijn outfit.
Het leek wel of hij net uit de sauna was geplukt op zijn pantoffels en badjas en van plan was om er daarna weer in te kruipen.
En Kees bij zijn test in die aflevering: "Voor de helft van de tijd denk je: waarom zou je opschrijven of iemand slippers heeft". ;D

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #303 Gepost op: 27-02-2024, 19:59:39 »
En Kees bij zijn test in die aflevering: "Voor de helft van de tijd denk je: waarom zou je opschrijven of iemand slippers heeft". ;D

Dat gaan we vast terugzien in afl. 10.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #304 Gepost op: 27-02-2024, 20:05:17 »
Het zou wel grappig zijn als de regie na de test tegen Rosario heeft gezegd: "Doe even slippers aan".  ::rofl::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #305 Gepost op: 27-02-2024, 23:23:00 »
Ik weet dit niet meer zeker, maar zei Rian niet zoiets van (in een biecht): als hij mij afschiet, dan is hij de mol?

Rian zei dat tegen hem, toen hij aanzette om toch te schieten; dan is hij beginnen twijfelen en heeft hij haar doorgelaten.

Ik denk dat als je dat tegen een kandidaat zegt ("als je mij afschiet, ben je de mol") dat kandidaat dan denkt: "oh, prima. Vul jij je test maar op mij in."

Dat juist dit voor twijfel zorgt, lijkt mij een heel duidelijk signaal dat Rosario de mol is. Want alleen de mol wil niet verdacht worden.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #306 Gepost op: 27-02-2024, 23:38:25 »
Ik denk dat als je dat tegen een kandidaat zegt ("als je mij afschiet, ben je de mol") dat kandidaat dan denkt: "oh, prima. Vul jij je test maar op mij in."

Dat juist dit voor twijfel zorgt, lijkt mij een heel duidelijk signaal dat Rosario de mol is. Want alleen de mol wil niet verdacht worden.

Ja, daar zit wel wat in. Eens!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #307 Gepost op: 27-02-2024, 23:52:14 »
Ik denk dat als je dat tegen een kandidaat zegt ("als je mij afschiet, ben je de mol") dat kandidaat dan denkt: "oh, prima. Vul jij je test maar op mij in."

Dat juist dit voor twijfel zorgt, lijkt mij een heel duidelijk signaal dat Rosario de mol is. Want alleen de mol wil niet verdacht worden.

Behalve als je dus weet dat de rest hier ook over nadenkt. Dan moet je dus juist weer wel verdacht willen worden als mol om een kandidaat te lijken. Maar als de rest dit ook denkt, dan moet je dus juist niet verdacht willen worden als mol. Maar als je dat meeneemt dan…etc.

Om maar te zeggen: zo zwart-wit is het natuurlijk allemaal niet. Er is altijd een factor “hij denkt dat ik denk dat hij denkt dat…”.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #308 Gepost op: 28-02-2024, 07:43:00 »
Ik denk dat als je dat tegen een kandidaat zegt ("als je mij afschiet, ben je de mol") dat kandidaat dan denkt: "oh, prima. Vul jij je test maar op mij in."

Dat juist dit voor twijfel zorgt, lijkt mij een heel duidelijk signaal dat Rosario de mol is. Want alleen de mol wil niet verdacht worden.

Daar heb je gelijk in. En ook als hij de mol zou zijn, zou ik niet raar vinden wat tureluurs zegt klopt:
Hij kan opdracht hebben gekregen minimaal 1 kandidaat door te laten naar keuze. En verder geen info over hoe en wat om het voor de kandidaten ( en de kijker) ook nog een beetje leuk te houden. Want domweg iedereen neerschieten is wel een beetje sneu en simpel. Hij kan dan hebben gedacht, Rian heefthet langst de tijd dus ook de grootste kans op jokers i.p.v. geld. Het pakt niet altijd zo uit als gedacht. En wel zo leuk als een mol zelf na moet denken en niet de inhoud van alle koffers voorgekauwd krijgt.

Het ligt gewoon heel erg aan hoe je naar dit kijkt als kijker. Ik zie hier hij staat hierop de sleutelpositie, hij beslist wat er verdiend word. En als de makers inderdaad dit gezegd hebben tegen hem, maar niet zeggen wat iedereen heeft is deze actie best logisch voor een mol (kan je dit zelf als mol verklaren) en volgens mij zag je hem ook balen. En ik denk als kandidaat schiet je gewoon iedereen af, want hoe meer kandidaten op hem zitten, als hij kandidaat is en hij zeker weet wie de mol is, hoe eerder hij niet afvalt.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 07:52:58 door Mol1991 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #309 Gepost op: 28-02-2024, 07:54:19 »
Een kandidaat die het nog niet zeker weet, is geneigd iedereen af te schieten. Alle jokers verzamelen. Een kandidaat die het al wel zeker weet, is geneigd de meesten door te laten, om de pot te spekken.

Rosario is al twee afleveringen zeker van zijn zaak. Dus waarom schiet hij er dan alsnog drie af? Inclusief zijn Mol. Die laat je toch lekker door? Die heeft niks aan jokers, en als het meezit brengt hij geld in de pot.

Ik ben het wel eens met alle kritiek dat hij het handiger had kunnen spelen. Maar in elk seizoen is er wel een actie van de Mol waarvan je denkt: dat had niet zo gehoeven. Als het bij één zo'n actie blijft, prima. Ik denk ook dat Rosario van tevoren niet bedacht heeft dat hij in afl. 8 het meest vertrouwd zou worden, en op deze positie zou staan. Dus het was improviseren geblazen. Als Mol zal hij zich hebben voorbereid op een rol in het speelveld.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #310 Gepost op: 28-02-2024, 08:05:35 »
Ik ben het wel eens met alle kritiek dat hij het handiger had kunnen spelen. Maar in elk seizoen is er wel een actie van de Mol waarvan je denkt: dat had niet zo gehoeven. Als het bij één zo'n actie blijft, prima. Ik denk ook dat Rosario van tevoren niet bedacht heeft dat hij in afl. 8 het meest vertrouwd zou worden, en op deze positie zou staan. Dus het was improviseren geblazen. Als Mol zal hij zich hebben voorbereid op een rol in het speelveld.
Ja ik ben mee eens met alle kritiek.
Hier maak je wel een goed punt, want als mol had je waarschijnlijk inderdaad niet verwacht dat ze jou het meest vertrouwen op dit moment zeker als je in aflevering 8 al zit (naast Anna dan waarschijnlijk die hem op plek 2 heeft). En hij ineens moest schakelen, maar dat hij wel al afgesproken had met makers voor het geval je wel op deze plek staat moet je minstens één persoon niet afschieten om niet te veel op te vallen. En dat hij ineens zijn plan moest bijpassen, omdat hij op een andere plek zit.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #311 Gepost op: 28-02-2024, 08:14:32 »

Ik ben het wel eens met alle kritiek dat hij het handiger had kunnen spelen. Maar in elk seizoen is er wel een actie van de Mol waarvan je denkt: dat had niet zo gehoeven. Als het bij één zo'n actie blijft, prima. Ik denk ook dat Rosario van tevoren niet bedacht heeft dat hij in afl. 8 het meest vertrouwd zou worden, en op deze positie zou staan. Dus het was improviseren geblazen. Als Mol zal hij zich hebben voorbereid op een rol in het speelveld.

Ja, eens. Ik vond de +2000 van Everon veel hinderlijker, omdat hij er m.i. geen verdenkingen mee afhield. En Everon wist dat het om dat hoge bedrag ging.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #312 Gepost op: 28-02-2024, 08:35:09 »
Het is eigenlijk zo gegaan als hij de mol is:
Voor dat de opnames begonnen, hebben de makers en hij bedacht wat de beste plek was om te mollen en wat hij op beide plekken het best kon doen. Voor het geval hij niet in het speelveld terecht kwam.
Hij had niet verwacht dat hij het minst verdacht werd en was voorbereid om het spel te spelen in speelveld.
Toen stond hij toch ineens op de plek waar de persoon die het meest vertrouwd staat en moet hij improviseren. Hij wist niet wie wat had in de koffers, want dit was niet gezegd tegen hem van tevoren. Dat ging helaas niet helemaal hoe hij wilde. Maar hij kan dit makkelijk uitleggen tijdens de ontknoping, dat hij eigenlijk niet verwacht had dat hij op deze plek kwam etc.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #313 Gepost op: 28-02-2024, 09:04:36 »
Tunnelen niet direct vanaf aflevering 1, maar bij de executie van aflevering 1 viel hij me op door zijn outfit.
Het leek wel of hij net uit de sauna was geplukt op zijn pantoffels en badjas en van plan was om er daarna weer in te kruipen.

Beter goed gejat dan slecht bedacht,  dat was bij de Belgische Mol al eerder gezien, de mol die op zijn sloffen de eliminaties bijwoonde.  ::ok::

Kan natuurlijk ook zijn dat Sor vanwege de hitte zijn slippers aanhad. De meeste eliminaties deed ie op zijn sloffen, slechts één keer had hij zijn schoenen aan.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #314 Gepost op: 28-02-2024, 10:11:11 »
Misschien dat jullie dit aan kunnen vullen:
Wat mij in afleveringen 6 en 7 opviel was dat Rosario's verbeter acties goed in beeld werden gebracht, waardoor niet alleen kijkers van hem af stapten, maar misschien zelfs ook kandidaten.

- Babs verbeteren (overdreven vond ik) bij stenen verzamelen
- Kees verbeteren aan een tafel met stenen
- Tooske's portogebruik verdacht maken
- Bij dansen "Fons jij moet er af toch?" (verwarring... nee zeggen de anderen) meteen: "Rik, we zijn er uit"
- Kees verbeteren bij de muziekopdracht
- Fons verbeteren bij Mexicanen op alfabet zetten (Ana, Alicia...)
- Nog een keer melden dat Fons in de testvragen heeft gekeken
- ...

Omdat dit allemaal zo uitvoerig in beeld werd gebracht (iemand een idee of dit ook bij andere kandidaten zo gebeurd is), vond ik wel vreemd. In mijn ogen molde hij wel gewoon door en zag ik deze acties als "damage control", later zelfs: wat nou als dit een opzet is naar iets? Toen las ik op het forum dat in afl. 8 de persoon aan de tafel kwam te staan, die het meest vertrouwd werd... Bingo, is dit waar Sor zo mee bezig is geweest? Vertrouwen kweken bij iedereen?

Heeft hij zich bezig gehouden met een opdracht die in latere afleveringen ging komen?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #315 Gepost op: 28-02-2024, 10:23:13 »
Omdat dit allemaal zo uitvoerig in beeld werd gebracht (iemand een idee of dit ook bij andere kandidaten zo gebeurd is), vond ik wel vreemd. In mijn ogen molde hij wel gewoon door
Ja, haha, dat doet hij inderdaad heel goed, vind ik. Hij is nergens in testjes van kandidaten getrapt, de meeste verbeteringen hadden daar volgens mij mee te maken. Terwijl hij in diezelfde opdrachten op een andere manier doorging met mollen.
Net iets anders is die keer dat hij Fons - terecht, zo bleek - eruit wilde halen in de bonusronde bij de dansers. Daar werd hij door niemand getest. Maar haalde hij tegelijkertijd Babs eruit, die erin had moeten blijven. Heel gewiekst allemaal, en ondertussen stapt iedereen van hem af. ;D
Toen las ik op het forum dat in afl. 8 de persoon aan de tafel kwam te staan, die het meest vertrouwd werd... Bingo, is dit waar Sor zo mee bezig is geweest? Vertrouwen kweken bij iedereen?

Heeft hij zich bezig gehouden met een opdracht die in latere afleveringen ging komen?
Dat weet ik zo niet, de Mol is er natuurlijk altijd bij gebaat om vertrouwd te worden... Maar het is zeker zo dat je daar in afl. 8 iets extra's aan hebt, als je in het speelveld komt te staan. Dan krijg je meer minuten, en ga je voor de hogere bedragen.
Dat hij het allermeest vertrouwd zou worden van iedereen, kon hij ook niet voorzien.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 11:25:58 door Molest »

Offline Lottidetotti

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #316 Gepost op: 28-02-2024, 10:40:22 »
In een theorie die ik had die op Bach sloeg (en daarmee op Kees) zei iemand dat deze ook nog wel op Sor zou kunnen slaan dus ik ben ook daarvoor wat gaan puzzelen.

Is tot nu toe het volgende uitgekomen:

Letters koppelen aan cijfers:

Rosario
18 + 15 + 19 + 1 + 18 + 9 + 15 = 95

Vlaggetjes opdracht, nummers toe te wijzen:
17 + 19 + 21 + 38 = 95

Voor 2018 was de artiestennaam van Sor nog Ros, gespiegeld dus. In 2018 verloor hij zijn gehoor en veranderde hij zijn naam in Sor. 20+18 = 38. Verwijst de terugkerende 38 naar dit spiegelmoment?  Volgens mij hoor je Rosario in de aflevering met het dansen ook vragen “is er ook 38?” als ze kleding uitzoeken.

Ik zal eea moeten terugkijken en moeten checken of er ergens nog vaker zulke dingen gebeuren en ook of er een link is met Rosario en “Koningschap” of “Kroon” aangezien er veel muziek wordt gedraaid die hier naar hint.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #317 Gepost op: 28-02-2024, 10:55:06 »
Sor is wel echt mega relaxed en hilarisch…

Tja, ik ga rian wel missen, nu zit ik met drie journalisten die alleen maar vragen gaan stellen de hele dag  ::rofl:: (extra beeldmateriaal)

Meer L

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #318 Gepost op: 28-02-2024, 11:38:45 »
Ja, haha, dat doet hij inderdaad heel goed, vind ik. Hij is nergens in testjes van kandidaten getrapt, de meeste verbeteringen hadden daar volgens mij mee te maken. Terwijl hij in diezelfde opdrachten op een andere manier doorging met mollen.

Ik ben daar ingetrapt.
Dat corrigeren van Fons viel mij toen ook op en ik dacht echt: dat doet een mol toch niet? En streepte Sor af.
Het verklaart ook dat hij Rian heeft doorgelaten met die +2000, want op dat moment wilde hij vertrouwen uitstralen (en wist hij waarschijnlijk niet of ze het geld had of niet).

En het helpt; door de aandacht af te leiden naar (meestal  ;D ) Fons die een fout maakt, kun je er voor zorgen dat niemand aandacht heeft voor de mol.  ::vergroot::

Ook zo'n moment: bij de spellen in de boot loste hij bliksemsnel het doolhof op. (is goed) Om daarna heel snel alle vierkantjes te tellen. Hier op het forum werd opgemerkt (goede  ::ok:: ) dat het 2x 40 moest zijn. Rosario 'telde' 2x 39 (fout dus) en iedereen ging daarin mee.

Ik denk nu ook dat zijn strategie is: hang de ideale kandidaat uit en ga mollen als iedereen is afgeleid.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 11:40:25 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #319 Gepost op: 28-02-2024, 11:54:28 »
Dat tellen van die vierkantjes is een hertelling. Hij zegt: "35, 36,... ja 41" terwijl hij naar Anna wijst. Kees zegt: "Ja, zie je wel."
Dus iemand had al 41 voorgesteld. Het feit dat Anna weet dat het fout is druipt van haar gezicht.

Ga je als mol na het eindsignaal nog met het goede antwoord Wit-Rusland afkomen? Dan zet je jezelf wel in de kijker. Lijkt mij eerder een kandidaat die zich verdacht wil maken.