Op basis van de kaarsen is een deel van de volgorde:
- Fons
- Justin
een groot gat (3 deelnemers hiertussen?)
- Rosario
een klein gat (1 deelnemer hiertussen?)
- Tooske
- Anna
Ik heb ook nog geprobeerd om op basis van de lucht (bij binnenkomst) de volgorde te bepalen, maar dat was heel erg vreemd. Bij iedereen leek er nog schemering te zijn. Op basis van de opdracht, minimaal 10x10 minuten, is dat haast niet mogelijk. Ik weet niet of iemand de de lucht tijdens het zoeken naar de topito al goed heeft onderzocht, want daar zou meer verschil in moeten zitten vermoed ik.
Aangezien we de kaarsen niet (voldoende) bij Kees, Jeroen, Jip en Rian hebben gezien, zou het best kunnen dat een van hen voor Fons of na Anna is geweest. Maar als we uitgaan van de mol was als eerste of laatste, dan zie ik weinig kans voor Justin, Rosario of Tooske als mol.
Leuk om te zien dat ik niet de enige molloot ben die de volgorde zit uit te pluizen.
De volgorde die je aangeeft klopt inderdaad, op basis van 1 kaars die links naast de waarzegger staat. (zie screenshot hieronder ter onderbouwing). De volgorde is inderdaad Fons, Justin, Rosario, Tooske, Anna
Verder ook nog een andere kaars bekeken die bij sommige kandidaten rechts in beeld te zien is. Ik heb ze in het screenshot op volgorde proberen te zetten, maar deze is lastiger. Je ziet bij een aantal deelnemers dat het bovenste deel van de kaars meer verlicht wordt omdat de kaars al wat langer brandt, en ook de bovenkant heel iets begint te vervormen. Op basis daarvan heb ik de kaarsen op volgorde gezet, al ben ik niet 100% zeker dat dit de juiste volgorde is. Maar het is voor mij wel duidelijk dat bijvoorbeeld Baps eerder aan de beurt was dan bijvoorbeeld Rosario. De kaars van Rian is een stuk feller en wat lastiger te zien, zou kunnen dat zij als laatste aan de beurt was.
Als laatste ook gekeken of op basis van de lucht nog een volgorde te vinden is. Wanneer de kandiaten aan het eind van de opdracht 'achteruit' lopen, dan zie je ongeveer dezelfde lucht in de achtergrond. Bij Jip en Fons is de lucht in ieder geval veel lichter dan bij de anderen. Exacte volgorde niet te achterhalen, maar bij Fons en Jip is de lucht een stuk lichter. Bij Jeroen en Anna zie je ook nog wat lucht, maar veel donkerder. En bij Rian is het zo goed als zwart.
Volgorde is ongeveer als volgt:
Jip / Fons (ik denk Jip als eerste, Fons als tweede, maar niet 100% zeker hierover)
Baps
Justin
Jeroen
Rosario
Kees
Tooske
Anna
Rian
Met de theorie dat de mol bij dit soort opdrachten meestal als 1e aan de beurt is (of soms als laatste..), hou ik deze kandidaten nu extra in de gaten. Jip, Rian en Fons.
Mijn schot voor de boeg mol op dit moment: JIP