Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81874 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #120 Gepost op: 12-01-2024, 14:12:30 »
En ze zitten in Mexicostad, met 80 miljoen inwoners, je zult aan de constante 24/7 lichtvervuiling niet kunnen zien hoe laat het 's nachts is lijkt me...
Verder denk ik dat de hele opname veel langer heeft geduurd dan precies 10 x 10, voor het hele geënsceneerde cirkus weer op z'n plek is voor de volgende kandidaat... ik zou het knap vinden als ze er vier in een uur hebben kunnen filmen. Nachtwerk.

Offline Pac

• Global Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 12-01-2024, 14:41:24 »
Ja, en dan moet je nog bedenken dat de kandidaten elkaar die avond absoluut niet mogen zien. Ze zitten daar niet met elkaar om het hoekje te babbelen met elkaar tot ze aan de beurt zijn. Dus afhankelijk van of het hotel op loopafstand is moet je de kandidaten ook nog eens telkens apart naar de locatie brengen, en pas als ze daar weer weg zijn kun je de andere kandidaat gaan halen. Deze opnames hebben uren geduurd ::jaja::

Hoewel Mexico-Stad dichter bij de evenaar ligt, wordt het er toch pas tussen 8 en half 10 donker in mei/juni. Voor de kandidaten met een jetlag zal het overigens eerder als vroeg in de ochtend hebben aangevoeld dan laat in de avond.
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #122 Gepost op: 12-01-2024, 14:44:58 »
Niet toevallig kandidaten gevonden met een restje make-up op het gezicht en/of de haren in de war toen ze bij de waarzegster waren of later in de aflevering?  ;D Dat zou de zoektocht naar de mol misschien iets makkelijker maken.

De mol zal volgens mij als eerste of als een van de laatste bij de waarzegster zitten, denk ik ook. Scherp gevonden van de kaarsen!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #123 Gepost op: 12-01-2024, 15:00:00 »
Ik vond Anna opvallend bleek de dag erna. Laat gaan slapen?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 12-01-2024, 15:24:18 »
Ja, en dan moet je nog bedenken dat de kandidaten elkaar die avond absoluut niet mogen zien. Ze zitten daar niet met elkaar om het hoekje te babbelen met elkaar tot ze aan de beurt zijn. Dus afhankelijk van of het hotel op loopafstand is moet je de kandidaten ook nog eens telkens apart naar de locatie brengen, en pas als ze daar weer weg zijn kun je de andere kandidaat gaan halen. Deze opnames hebben uren geduurd ::jaja::

Ik vraag me af hoe dat kan. Zijn ze dan apart gevlogen? Zitten ze in aparte hotels? Daarnaast worden er op de eerste dag altijd de kandidatenfoto's, voorstelvideo's en beelden voor de leader gemaakt. Op het feest dragen de kandidaten dezelfde kleding als op de foto's en in de voorstelvideo's, enkelen hebben een trui over hun overhemd gedaan(Jeroen) of een jasje over de jurk(Tooske). Dit feest was dus op de avond/nacht na het maken van de foto's  Alleen Rian heeft compleet iets anders aan. Dan zijn de opnames voor de leader foto's en voorstelfilmpjes ook allemaal gescheiden gemaakt?

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #125 Gepost op: 12-01-2024, 15:29:24 »
Dagboek Babs: Vanaf de eerste seconde dat je op het vliegveld bent en al je medekandidaten kapot Googled hebt, tot aan de camera die op je neus staat tijdens het ontbijt.

Ze zullen elkaar dus echt wel eerder gezien hebben. Want noodzaak om ze gescheiden van elkaar te houden was niet nodig als ze elkaar al kapot gegoogeld hadden.

Maar omdat de mol rond heeft gelopen zullen ze wel apart van elkaar gehouden zijn
« Laatst bewerkt op: 12-01-2024, 15:31:57 door Vonne1968 »

Offline Pac

• Global Moderator
« Reactie #126 Gepost op: 12-01-2024, 15:31:44 »
Ik vraag me af hoe dat kan. Zijn ze dan apart gevlogen? Zitten ze in aparte hotels? Daarnaast worden er op de eerste dag altijd de kandidatenfoto's, voorstelvideo's en beelden voor de leader gemaakt. Op het feest dragen de kandidaten dezelfde kleding als op de foto's en in de voorstelvideo's, enkelen hebben een trui over hun overhemd gedaan(Jeroen) of een jasje over de jurk(Tooske). Dit feest was dus op de avond/nacht na het maken van de foto's  Alleen Rian heeft compleet iets anders aan. Dan zijn de opnames voor de leader foto's en voorstelfilmpjes ook allemaal gescheiden gemaakt?
Ze mochten elkaar natuurlijk wel al kennen, maar tijdens de opdracht zelf moest iedereen compleet geïsoleerd zijn van de rest. Anders kan je iemand uitsluiten die je toevallig na jou richting de opdracht ziet lopen, of nog in het hotel tegenkomt. Het kan prima zijn dat ze wel in hetzelfde hotel zaten, maar dat betekent dus dat ze absoluut niet uit hun kamer mochten komen.
...óf niet!

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 12-01-2024, 15:32:01 »
Precies dat was dus ook mijn gedachte. Dat ze Rik pas bij de speeddates zien kan ik me wel voorstellen maar ze hebben elkaar vast wel eerder gezien.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 12-01-2024, 15:56:38 »
De dame die volgens Tooske de ketting met het paraplusymbool draagt, geeft volgens mij geen topito aan Tooske mee, maar de ketting met het symbooltje (zie het inzetje op de foto). Tooske loopt vervolgens weg met het kettingschijfje in haar hand, niet een topito.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 12-01-2024, 16:29:01 »
Nog iets… Volgens mij was dat parapluutje op de hanger groen in plaats van paars zoals op de speelkaart te zien was. En in het promofilmpje van Tooske was de paraplu ook groen.
Waarom die kleurverandering?
 ???
« Laatst bewerkt op: 12-01-2024, 17:11:17 door annebeestje »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #130 Gepost op: 12-01-2024, 16:34:14 »
Met mijn kaarsen-screenshot was ik afgegaan op eerdere screenshots, die ik dus niet vond. En niet op tekst, daarom zag ik over het hoofd dat er al over geschreven werd, ik heb alleen vluchtig naar afbeeldingen gekeken. Ik blijf het opvallend vinden dat er met die beelden in de ruimte met Amanda gespeeld lijkt te zijn.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #131 Gepost op: 12-01-2024, 16:45:22 »
De dame die volgens Tooske de ketting met het paraplusymbool draagt, geeft volgens mij geen topito aan Tooske mee, maar de ketting met het symbooltje (zie het inzetje op de foto). Tooske loopt vervolgens weg met het kettingschijfje in haar hand, niet een topito.

Haha, dan heeft ze echt niets van begrepen  ::rofl::
Of als mol maakte het haar niet uit  ::tandpastasmiley::

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 12-01-2024, 22:44:17 »
Op basis van de kaarsen is een deel van de volgorde:
- Fons
- Justin
een groot gat (3 deelnemers hiertussen?)
- Rosario
een klein gat (1 deelnemer hiertussen?)
- Tooske
- Anna

Ik heb ook nog geprobeerd om op basis van de lucht (bij binnenkomst) de volgorde te bepalen, maar dat was heel erg vreemd. Bij iedereen leek er nog schemering te zijn. Op basis van de opdracht, minimaal 10x10 minuten, is dat haast niet mogelijk. Ik weet niet of iemand de de lucht tijdens het zoeken naar de topito al goed heeft onderzocht, want daar zou meer verschil in moeten zitten vermoed ik.
Aangezien we de kaarsen niet (voldoende) bij Kees, Jeroen, Jip en Rian hebben gezien, zou het best kunnen dat een van hen voor Fons of na Anna is geweest. Maar als we uitgaan van de mol was als eerste of laatste, dan zie ik weinig kans voor Justin, Rosario of Tooske als mol.

Leuk om te zien dat ik niet de enige molloot ben die de volgorde zit uit te pluizen. :)
De volgorde die je aangeeft klopt inderdaad, op basis van 1 kaars die links naast de waarzegger staat. (zie screenshot hieronder ter onderbouwing). De volgorde is inderdaad Fons, Justin, Rosario, Tooske, Anna

Verder ook nog een andere kaars bekeken die bij sommige kandidaten rechts in beeld te zien is. Ik heb ze in het screenshot op volgorde proberen te zetten, maar deze is lastiger. Je ziet bij een aantal deelnemers dat het bovenste deel van de kaars meer verlicht wordt omdat de kaars al wat langer brandt, en ook de bovenkant heel iets begint te vervormen. Op basis daarvan heb ik de kaarsen op volgorde gezet, al ben ik niet 100% zeker dat dit de juiste volgorde is. Maar het is voor mij wel duidelijk dat bijvoorbeeld Baps eerder aan de beurt was dan bijvoorbeeld Rosario. De kaars van Rian is een stuk feller en wat lastiger te zien, zou kunnen dat zij als laatste aan de beurt was.
Als laatste ook gekeken of op basis van de lucht nog een volgorde te vinden is. Wanneer de kandiaten aan het eind van de opdracht 'achteruit'  lopen, dan zie je ongeveer dezelfde lucht in de achtergrond. Bij Jip en Fons is de lucht in ieder geval veel lichter dan bij de anderen. Exacte volgorde niet te achterhalen, maar bij Fons en Jip is de lucht een stuk lichter. Bij Jeroen en Anna zie je ook nog wat lucht, maar veel donkerder. En bij Rian is het zo goed als zwart.
Volgorde is ongeveer als volgt: 
Jip / Fons (ik denk Jip als eerste, Fons als tweede, maar niet 100% zeker hierover)
Baps
Justin
Jeroen
Rosario
Kees
Tooske
Anna
Rian

Met de theorie dat de mol bij dit soort opdrachten meestal als 1e aan de beurt is (of soms als laatste..), hou ik deze kandidaten nu extra in de gaten. Jip, Rian en Fons.

Mijn schot voor de boeg mol op dit moment: JIP

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #133 Gepost op: 12-01-2024, 23:57:18 »
jeu, mooi  ::ok::
je hebt er rekening mee gehouden dat de kaarsen minstens 1 keer zijn gehusseld?
spelbrekersopmerking: kan het zijn dat halverwege de korte kaars linksachter die je hebt gevolgd, op was en vervangen is door een nieuwe? waarmee de volgorde dus heel anders kan zijn?

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 13-01-2024, 02:05:05 »
Uiteraard heb ik alleen kaarsen genomen die niet gewijzigd zijn.
Mocht je toch zien dat ik daarin een fout heb gemaakt, dan graag aangeven wat er niet klopt, met screenshots.  ::ok::

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #135 Gepost op: 13-01-2024, 02:37:15 »
Uiteraard heb ik alleen kaarsen genomen die niet gewijzigd zijn.
Mocht je toch zien dat ik daarin een fout heb gemaakt, dan graag aangeven wat er niet klopt, met screenshots.  ::ok::

Qua kaarsen heb jij exact hetzelfde gezien als ik. Fijn dat je ook de lucht uitgeplozen hebt. Zo ver was ik namelijk nog niet. Ook durfde ik me niet te wagen aan de kaarsen bij dat ding waar de topito in ging.
Het jammere is alleen dat er kandidaten uitkomen als eerste of laatste die ik niet erg als mol zie.
Anna niet omdat ze het meest verdacht wordt en de productie probeert meestal toch de mol niet na de eerste aflevering bovenaan de app te laten staan.
Rian, geen idee. Gewoon niet na de opdracht afschilderen.
Jip niet omdat ze door de kandidaten het meest genoemd wordt.

Misschien dan toch Fons zoals mijn man vermoedt, maar die heeft het dan bijna weer nooit goed als het van hem moet komen. Meestal komt hij de mol op het spoor door mij (eerst nog een paar weken ontkennen dat ik het echt mis heb en dan toch vaak nog bijtrekken).
« Laatst bewerkt op: 13-01-2024, 02:40:41 door Talpavenator »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #136 Gepost op: 13-01-2024, 08:59:38 »
Het is natuurlijk erg logisch om de mol als eerste of laatste te laten opdraven bij de waarzegster, maar als ze bij de productie echt geleerd hebben van vorige seizoenen en dit soort uitpluiswerk dan hebben ze de mol ergens in het midden gezet. Dat kan natuurlijk een stuk makkelijker als het een vermomming met een masker is dan een volledig geschminkt gezicht.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #137 Gepost op: 13-01-2024, 09:13:49 »
Leuk om te zien dat ik niet de enige molloot ben die de volgorde zit uit te pluizen. :)
De volgorde die je aangeeft klopt inderdaad, op basis van 1 kaars die links naast de waarzegger staat. (zie screenshot hieronder ter onderbouwing). De volgorde is inderdaad Fons, Justin, Rosario, Tooske, Anna

Verder ook nog een andere kaars bekeken die bij sommige kandidaten rechts in beeld te zien is. Ik heb ze in het screenshot op volgorde proberen te zetten, maar deze is lastiger. Je ziet bij een aantal deelnemers dat het bovenste deel van de kaars meer verlicht wordt omdat de kaars al wat langer brandt, en ook de bovenkant heel iets begint te vervormen. Op basis daarvan heb ik de kaarsen op volgorde gezet, al ben ik niet 100% zeker dat dit de juiste volgorde is. Maar het is voor mij wel duidelijk dat bijvoorbeeld Baps eerder aan de beurt was dan bijvoorbeeld Rosario. De kaars van Rian is een stuk feller en wat lastiger te zien, zou kunnen dat zij als laatste aan de beurt was.
Als laatste ook gekeken of op basis van de lucht nog een volgorde te vinden is. Wanneer de kandiaten aan het eind van de opdracht 'achteruit'  lopen, dan zie je ongeveer dezelfde lucht in de achtergrond. Bij Jip en Fons is de lucht in ieder geval veel lichter dan bij de anderen. Exacte volgorde niet te achterhalen, maar bij Fons en Jip is de lucht een stuk lichter. Bij Jeroen en Anna zie je ook nog wat lucht, maar veel donkerder. En bij Rian is het zo goed als zwart.
Volgorde is ongeveer als volgt: 
Jip / Fons (ik denk Jip als eerste, Fons als tweede, maar niet 100% zeker hierover)
Baps
Justin
Jeroen
Rosario
Kees
Tooske
Anna
Rian

Met de theorie dat de mol bij dit soort opdrachten meestal als 1e aan de beurt is (of soms als laatste..), hou ik deze kandidaten nu extra in de gaten. Jip, Rian en Fons.

Mijn schot voor de boeg mol op dit moment: JIP

Daar komt nog bij dat de productie zeker wil dat alle 'voorspellingskaarten' van afl 1 en 2 en 3 worden getoond, want dat is leuk voor het beeld. De Mol kan als laatste hier nog een aanwijzen als die nog niet is aangewezen. De Mol kan er ook voor kiezen om wel of niet een topito te vinden, afhankelijk van hoeveel er eerder zijn afgepakt. Stel dat de Mol de enige is die geen topito heeft zou dat raar zijn. Daarom denk ik dat de Mol als laatste aan de beurt was om het plan nog aan te kunnen passen aan de overige kandidaten. Of Tooske als Mol omdat zij als enige de kaart van afl 3 heeft aangewezen.

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 13-01-2024, 09:58:52 »
Er vanuit gaan dat de mol als laatste gaat, maar wel als 1ste op het feest is, aangezien hij geschminkt  moet worden. Dan de volgende theorie

Veel kandidaten hebben hun rugzak bij zich, dit lijkt mij ook logische aangezien je als kandidaat uit de auto wordt gezet, en je krijgt de instructie loop door de poort het plein naar het huisje en succes. Dan neem je je rugzak mee. (1 opname tape).

De mol is al op het feest en na het afschminken loopt hij ook door de menigte, de mol heeft dus al voorbereidingstijd, weet wat er gaat gebeuren en neemt zijn rugzak dus niet mee / wordt vergeten in de drukte , want die staat nog bij de schmink tafel.

Kees, Jip en Rian hebben geen rugzak bij zich in de 1ste opname.
Zegt dit iets over de mogelijke mol?

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 13-01-2024, 10:25:51 »
Goed gevonden met die rugzakken, een mooie theorie!  ::ok::