Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81823 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #260 Gepost op: 22-02-2024, 15:50:41 »
Maar inderdaad wel hoog spel dat de makers hier spelen.
Ja en ze hebben dit risico vaker genomen, zoals het bekende van Klaas, maar ook met Patrick Stoof, Jan en Jeroen ook al is dit volgens mij makkelijk achter te halen. En bij Klaas was gewoon zo snel bekend, omdat mensen dat dit dan hier posten of op YouTube zetten. Misschien waren de molloten nu voorzichtiger.

Maar ik denk zeker nu heel veel hopen dat Rian het niet is, omdat veel haar een vreesmol vinden.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 22-02-2024, 15:53:36 »
OK, misschien zit ik al te diep in de Fons-tunnel, maar ik heb de foto's nog een keer heel goed bekeken. Ik heb toch niet het idee dat het Rian is want, met alle respect:

- De vrouw met die hoed ziet er voor mij persoonlijk een stuk slanker uit qua gezicht (vooral de wangen en hals). Rian is ietwat molliger en dat werk je niet weg met wat schmink.
- De neus komt ook niet helemaal overeen. Bij Rian zie je dat haar neusvleugels wat hoger staan, dan bij de vrouw met de hoed.

Ik vind het wel hartstikke mooi gevonden, maar ik geloof er (nog) niet helemaal in.

Zoek maar eens wat youtube-tutorials op over contouring (;

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 22-02-2024, 15:54:48 »
Ik zie toch duidelijk Anna op de foto hier.  ??? ??? ??? ??? ::vergroot:: ::vergroot:: :D :D

Maar even alle gekheid op een stokje. Ik zie nergens Rian in. Grappig dat de Riantunnelaars dat wel allemaal zien. Tunnelvisie zeker :) ;) ::oink::
Jij zit waarschijnlijk te diep in Anna tunnel. 😉
Voor dit zat ik inderdaad lange tijd op Rian, maar wilde al sinds aflevering 6 overstappen naar Anna, dus zo diep zit ik niet haha.

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 22-02-2024, 15:56:39 »
Zoek maar eens wat youtube-tutorials op over contouring (;
Maar dan krijg je zo'n neus toch niet ineens heel anders? Zit wel groot verschil in qua neusvleugels vind ik. Check ook die neuslippenplooien, ook flink anders vind ik persoonlijk.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 22-02-2024, 15:59:24 »
Maar dan krijg je zo'n neus toch niet ineens heel anders? Zit wel groot verschil in qua neusvleugels vind ik. Check ook die neuslippenplooien, ook flink anders vind ik persoonlijk.

Dit is alleen make-up, zie het verschil. Er is echt veel optisch bedrog mogelijk als je weet wat je doet.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 22-02-2024, 16:01:25 »
Dit is alleen make-up, zie het verschil. Er is echt veel optisch bedrog mogelijk als je weet wat je doet.
Misschien is Nikki de Jager wel mee geweest om het gezicht zo goed mogelijk te schminken dat je niet zo snel ontdekt wie het is.  ;)

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 22-02-2024, 16:11:23 »

Ja check, ik begrijp wat je bedoelt, toch ben ik niet overtuigd. We gaan het zien :)

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 22-02-2024, 16:31:21 »

Maar even alle gekheid op een stokje. Ik zie nergens Rian in. Grappig dat de Riantunnelaars dat wel allemaal zien. Tunnelvisie zeker :) ;) ::oink::

Het ligt niet voor de hand, nee. Bij Moltalk zaten ze mensen ook al indirect aan te moedigen om gezichtsherkenning te gebruiken.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 22-02-2024, 18:21:29 »
Ik heb de beelden nog eens vertraagd teruggekeken. De persoon in het wit is vooral tijdens het zoeken door Anna zichtbaar, overigens niet bij alle kandidaten. Het gezicht lijkt slanker en spitser dan dat van Rian. Een shot van achteren toont een band om de taille en die oogt slanker dan het ronde figuur van Rian. Verder zie ik dat deze figuur bij de aankomst van een van de kandidaten ook een ketting draagt. Ik vraag me af of een wit kostuum het meest geschikt is voor de mol, die zelf ook moet zoeken. Een wat minder opvallende, donkere outfit, ligt meer voor de hand.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 22-02-2024, 18:26:42 »
klopt, check de verschillen  ;)

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 22-02-2024, 18:41:46 »
Deze zoektocht doet me denken aan de bootjesopdracht in het seizoen van Everon. Toen waren sommigen ervan overtuigd dat Thomas van Luyn in een van de bootjes was te zien, wat niet het geval bleek. Ik denk dat de makers ook nu geen risico hebben genomen.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 22-02-2024, 18:58:35 »
klopt, check de verschillen  ;)

De schouders van dit figuur lijken hier eigenlijk eerder breder. Dan van Rian. Moeilijk te bepalen met die jurk.

Ik ben GEEN Rian-tunnelaar, maar ik zie haar er echt heel duidelijk in. De overlays over haar gezicht passen perfect. De rol/zichtbaarheid van deze figuur door de opdracht heen (niet zichtbaar bij Rian) is ook verdacht.
(En ik ben hierin ook op andere figuren gaan focussen.)

Ff checken: die hoed in de bus na Babs…
Laten we jabberen joekelen.

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 22-02-2024, 19:06:44 »
De overlays over haar gezicht passen perfect.

Mijn inziens komen de neuzen gewoon al niet helemaal overeen en qua het gezicht/hals is het qua slankheid gewoon anders. Dus ik geloof er niet in. Ik zal kijken of ik wat foto's kan posten morgen.

Marimol: Blijven we lekker in de Fons tunnel chillen?

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 22-02-2024, 19:15:08 »
Mijn inziens komen de neuzen gewoon al niet helemaal overeen en qua het gezicht/hals is het qua slankheid gewoon anders. Dus ik geloof er niet in. Ik zal kijken of ik wat foto's kan posten morgen.

Het is vaak haar mimiek om haar neus een beetje op te trekken en dan gaat haar lip wat scheef. Voor mij lijkt het stukje dat niet perfect past daaraan te liggen, maar in structuur klopt het gewoon geheel. En de neus ook nog genoeg.

Maar ik wil dit niet verdedigen, ik wil dat Kees de mol is! Haha!
Laten we jabberen joekelen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 22-02-2024, 19:19:19 »
Deze zoektocht doet me denken aan de bootjesopdracht in het seizoen van Everon. Toen waren sommigen ervan overtuigd dat Thomas van Luyn in een van de bootjes was te zien, wat niet het geval bleek. Ik denk dat de makers ook nu geen risico hebben genomen.
Maar toen hebben ze een hele boot waar Everon in zat weg gemonteerd, toen die dichtbij de boot kwam waar de kandidaten inzaten. Dat kan bij dit natuurlijk niet een heel persoon weg monteren en af en toe wel weer in beeld is dit valt te veel op. Maar ik denk dat ze hier inderdaad geen risico willen nemen en eerder de mol iets zwarts geven om aan te trekken of een masker op laten zetten. Maar het blijft een feit dat deze persoon bij Rian niet zichtbaar is in beeld en bij de rest wel, dat is toch ook apart.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 22-02-2024, 19:25:31 »
Volgens mij is deze persoon bij meerdere kandidaten niet zichtbaar

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 22-02-2024, 19:38:48 »

Ik wilde ook liever in de Anna tunnel blijven.  >:(

Dat de neuzen niet helemaal kloppen, ligt aan de hoek waarbij de foto’s gemaakt zijn. Deze foto’s heb ik een beetje haastig gemaakt. Een beetje een andere hoek, zorgt ook voor verschillen.

Ik heb intussen scherpere foto’s gezocht die zo goed als perfect uit dezelfde hoeken gemaakt zijn. Maar ik weet niet of ik ze wel moet posten, want dan gaat het laatste beetje twijfel (volgens mij) verdwijnen.

Ik weet niet of ik dat eigenlijk al wil.  :-X

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 22-02-2024, 19:53:31 »
Rian heeft een veel voller gezicht en kortere en vollere hals. Er zijn ook beelden van Rian van achteren dat komt echt niet overeen met de taille in de zwart witte jurk. Bredere schouders kan komen door schoudervullingen. Ik heb de beelden van de opening vaker bekeken omdat er andere geschminkte personen zijn die bij vrijwel iedere kandidaat in beeld komen en duidelijk niet aan het feesten zijn maar spiedend rondkijken. Er is er zelfs één die aan het begin van de haag staat en de kandidaat doorgeeft aan de volgende ondertussen oogcontact zoekend. Ik vermoed productiemedewerkers die alles nauwlettend in de gaten houden.. Ik denk echt niet dat we de mol hieruit halen.

Zekers  ::jaja::

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 22-02-2024, 19:54:36 »
Ik denk niet dat de mol zo vol in beeld wordt gebracht. Misschien zien we een handje of de achterkant een keer, maar niet zodat we gezichten kunnen herkennen.
Ik vind het echt goed gevonden, hoor, maar zou het niet kunnen dat meerdere mensen geschminkt zijn zodat ze op een van de kandidaten lijken? Om af te leiden?
Er is ook iemand die op Anna lijkt, en iemand die overeenkomsten heeft met Dennis.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 22-02-2024, 19:57:16 »
Maar toen hebben ze een hele boot waar Everon in zat weg gemonteerd, toen die dichtbij de boot kwam waar de kandidaten inzaten. Dat kan bij dit natuurlijk niet een heel persoon weg monteren en af en toe wel weer in beeld is dit valt te veel op. Maar ik denk dat ze hier inderdaad geen risico willen nemen en eerder de mol iets zwarts geven om aan te trekken of een masker op laten zetten. Maar het blijft een feit dat deze persoon bij Rian niet zichtbaar is in beeld en bij de rest wel, dat is toch ook apart.
Ik bedoel de boot die voorbij vaarde, waar iemand zichtbaar was die op Thomas leek.