Uitstekend werk. Ik zit mij net iets te bedenken. Deze opdracht moet dé knaller van een opening worden in aflevering 10, want "hier had de Mol al ontmaskerd kunnen worden". Echter, het zoekwerk van de Mol tegelijkertijd met de kandidaat kan niet gefilmd worden met een cameraman die de achtervolging inzet. Een kandidaat die een cameraman achter één specifieke persoon aan ziet lopen, gaat zoiets ongetwijfeld (onbewust) oppikken en onthouden, want zoiets valt op, want waarom zou een cameraman niet de bewuste kandidaat filmen? Zeker als je daarna hoort dat de Mol ook in het speelveld was. Sfeershots van feestgangers en aankleding kunnen daarvoor en daarna nog wel opgenomen worden.
Het meest logische lijkt me dat er beelden gebruikt gaan worden van een afstand of bovenaf (à la Rob Dekay in de opdracht met de stemvervormer). Het is echter lastig om dit duidelijk en overzichtelijk in beeld te brengen. Je wilt in aflevering 10 namelijk wel goed kunnen laten zien dat de Mol daadwerkelijk op zoektocht is geweest.
Het zou daarom (productie- en montagetechnisch) het meest logisch zijn om de Mol opvallende kleding aan te trekken. Zie hieronder de afbeelding van Eva. Dit is in aflevering 10 het makkelijkste uit te leggen. "Let op de persoon met de witte hoed". Deze persoon knalt er echt uit, t.o.v. de andere feestgangers.
Bovendien, de GIFs van Froky zijn voor mij voldoende bewijs. Dit past m.i. in het rijtje met:
- (S20, China) Het terugvormen van de stem van Rob Dekay, waardoor zijn stem herkenbaar werd
- (S20.2, Toscane) Het handschrift van Jeroen om de spiegels dat werd herkend door eerder geschreven teksten.
Sluitend? Nee. Maar wel genoeg om (helaas) over te stappen op Rian.