Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen  (gelezen 13780 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #100 Gepost op: 13-01-2024, 00:19:14 »
exact, dank. De mol had zo niet met een fout in het schilderij kunnen mollen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #101 Gepost op: 13-01-2024, 16:20:49 »
Rian deed nog iets opmerkelijks met dat apen armpje om de nek. Ze liet het bungelen. Even in reserve houden. Toen de rest van de schilderijen fout bleek, kon ze deze alsnog goed geven. Daarmee wordt 500 euro verdiend, maar meteen nul euro zou nog meer aandacht opeisen.
‘ Een handje helpen’

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #102 Gepost op: 27-01-2024, 17:18:19 »
Ik zat nog eens naar al die getallen te kijken of er ergens iets te vinden was... Ik denk van wel!

Er zijn exact 5 schilderijen die met de 8 beginnen of eindigen. Dat is met geen enkel ander getal het geval. Een mol kan zo makkelijk weten welke schilderijen er gepakt moeten worden.

En wat gebeurt er?? Anna haalt een slot van een schilderij en zegt: "Ik heb er één. Ik heb 856."
De regie zet niet zomaar dit shot erin... Als Anna de mol is en claimt dit getal te hebben gebruikt, terwijl dat niet zo is, gaat er sowieso een goed schilderij verloren.

Het schilderij is de vrouw met een groen hoofddeksel en wat blijkt: deze is de foute versie van het origineel. Zou best een prima mol-actie van Anna kunnen zijn!!!
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 17:28:29 door ThaStayFan »

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #103 Gepost op: 7-02-2024, 21:39:27 »
Ik heb nog een mogelijke molstrategie bedacht bij deze opdracht, volgens mij is deze nog niet genoemd (anders excuses, ik heb niet alle pagina's tot in detail meer doorgelezen)

Als je de code weet van zo'n hangslotje, is het daarna toch bijna kinderlijk eenvoudig om de code te veranderen, en hem daarna weer terug dicht te doen? Ik heb het even opgezocht, en het is voor dit type slot erg simpel. Je klikt het open, nog een keer naar beneden, dan een nieuwe code kiezen en dan terug dicht. Mijn idee is dan dat de mol alle goede schilderijen langs is geweest en de codes heeft veranderd, zodat ze er niet meer uit kunnen. Dan af en toe een verkeerd schilderij eruit halen, om te laten zien hoe nuttig je bezig bent. Kunnen die andere twee codes proberen tot ze een ons wegen, maar alleen de foute schilderijen komen er dan uit. En die ene, tja... Dat had dan te maken met snelheid. Geen man overboord.

Nog steeds een flink risico om dat met twee kandidaten om je heen uit te voeren (zeker in de eerste aflevering), maar daar zou ik eerlijk gezegd alleen maar respect voor hebben ::bravo::

Ik vind het gewoon zo typisch dat er maar één correct schilderij tussen zat... Voelt echt alsof daar gemold is bij die schilderijen... Dus misschien zo, dan?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #104 Gepost op: 7-02-2024, 21:57:31 »
Gewoon door Kees: alleen codes noemen van goede schilderijen. Easy peasy!

Tooske en Anna verdenk ik totaal niet en alleen zij waren in de positie om slotjes te veranderen volgens mij, dus deze theorie past niet in mijn verdenkingen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #105 Gepost op: 8-02-2024, 10:58:31 »
Ik heb nog een mogelijke molstrategie bedacht bij deze opdracht, volgens mij is deze nog niet genoemd (anders excuses, ik heb niet alle pagina's tot in detail meer doorgelezen)

Als je de code weet van zo'n hangslotje, is het daarna toch bijna kinderlijk eenvoudig om de code te veranderen, en hem daarna weer terug dicht te doen? Ik heb het even opgezocht, en het is voor dit type slot erg simpel. Je klikt het open, nog een keer naar beneden, dan een nieuwe code kiezen en dan terug dicht. Mijn idee is dan dat de mol alle goede schilderijen langs is geweest en de codes heeft veranderd, zodat ze er niet meer uit kunnen. Dan af en toe een verkeerd schilderij eruit halen, om te laten zien hoe nuttig je bezig bent. Kunnen die andere twee codes proberen tot ze een ons wegen, maar alleen de foute schilderijen komen er dan uit. En die ene, tja... Dat had dan te maken met snelheid. Geen man overboord.

Nog steeds een flink risico om dat met twee kandidaten om je heen uit te voeren (zeker in de eerste aflevering), maar daar zou ik eerlijk gezegd alleen maar respect voor hebben ::bravo::

Ik vind het gewoon zo typisch dat er maar één correct schilderij tussen zat... Voelt echt alsof daar gemold is bij die schilderijen... Dus misschien zo, dan?

Dit lijkt me wel een goeie!

We hebben in eerdere jaren ook slotjes gehad in opdrachten, toen werd dit ook wel eens genoemd, komt nu weer naar voren.
En Anna is wel snel met dingen, maar niet heel erg bezig met dingen verborgen houden. Gewoon aanrommelen en gaan. Zou me niet verbazen als zij de goede slotjes op slot heeft gedaan en Tooske en Kees er vlakbij stonden.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #106 Gepost op: 17-02-2024, 12:45:40 »
Het schilderij met de nummertjes laat me niet los. Als je er iemand in wilt zien dan zou je Anna zeggen. Maar denk dat dit te makkelijk is, mocht er uberhaupt een hint inzitten. Je bent geneigd om naar het totale schilderij te kijken. Als ik inzoom op het hoofd en de 'vorm' dus wat los kan laten lijk ik een mond en neus te zien. Waarbij de neus net begint waar het vanuit het hoofd naar boven toe lichter is. De mond/ lippen zie ik dan in het 1e lichte stukje daar onder. Wellicht dat de rest van het gezicht overschilderd is door de bloemen. Ziet iemand ook wat ik zie? Ik weet overigens niet wie ik dan zou zien als ik het al goed zie...  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 14:44:38 door Kriekendiek »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #107 Gepost op: 17-02-2024, 19:19:05 »
Wat goed gevonden! Ik zie idd ook een gezicht maar zou niet weten van wie.
Misschien iemand anders?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #108 Gepost op: 17-02-2024, 19:29:17 »
Wat goed gevonden! Ik zie idd ook een gezicht maar zou niet weten van wie.
Misschien iemand anders?

Frida Kahlo misschien?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #109 Gepost op: 18-02-2024, 23:46:50 »
De ogen lijken wel op die van Kim-Lian van der Meij  ::tandpastasmiley::

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #110 Gepost op: 20-02-2024, 18:31:38 »
 ::rofl::
De ogen lijken wel op die van Kim-Lian van der Meij  ::tandpastasmiley::

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #111 Gepost op: 20-02-2024, 18:34:09 »
Herinner me dat Kees tijdens het kijken naar het bord plots een aha moment leek te hebben. Alsof hij ineens iets leek te zien in het schilderij waar de nummers op stonden. Is dat waarom hij vaak zo relaxt overkomt? Hij weet al wie de mol is. Zou het...?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #112 Gepost op: 21-02-2024, 22:03:26 »
Dat was een raar shot, dat ik ook niet kon plaatsen. Alsof het aan het einde van het spel is geschoten.
Het lijkt of bij Kees het kwartje valt dat de achtergrond van de getallen teugkomt op de schilderijen, zoiets.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #113 Gepost op: 21-02-2024, 22:21:41 »
Dat zegt hij toch ook?

"Ik heb er één, ik weet het zeker."
"Juist!! Zie je, ik herken ze wel."

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #114 Gepost op: 21-02-2024, 22:31:42 »
Dat zegt hij toch ook?

"Ik heb er één, ik weet het zeker."
"Juist!! Zie je, ik herken ze wel."
[/quot

Moet het nog een keertje terugkijken dan. Dat heb ik gemist dst hij dat zegt.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #115 Gepost op: 23-02-2024, 18:59:11 »
Na nog eens terug te hebben gekeken, valt me op dat Kees na de uitleg met Rian en Babs wilde meegaan, maar door Anna en Tooske wordt teruggeroepen. Kan erop duiden dat Kees niet wist wat er ging komen, verkleint de kans dat hij de mol is.

Rian kwam bij de uitleg wat kandidaats over, stond net als Babs met haar hoofd te knikken. Als zij de mol zou zijn, had ze beter bij de kistjes kunnen zitten. Ze koos er ook zelf voor om naar boven te gaan, waar de positie van Babs misschien nog iets beter was.

Rosario zegt dat de schilders op de unibrow van Frida Kahlo moeten letten, lijkt ook kandidaats.

Kortom, Anna, Tooske en Kees op sleutelpositie, meest waarschijnlijk is van hen drieën Anna de mol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #116 Gepost op: 29-02-2024, 15:51:40 »
Dat zegt hij toch ook?
Kees ziet codes, grijnst en zegt: "ghegheghe, .... sjeeetje!" (screenshot hieronder)... een kwartje valt op dat moment.

Als Kees zelf ook -met leesbril- slotjes gaat openen zegt hij inderdaad

"Ik heb er één, ik weet het zeker." "Juist!! Zie je, ik herken ze wel."
Waarmee hij goed zou kunnen bedoelen de kleurcodes.

Kandidaats.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2024, 16:36:29 door Mollem »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #117 Gepost op: 29-02-2024, 16:46:16 »
Na nog eens terug te hebben gekeken, valt me op dat Kees na de uitleg met Rian en Babs wilde meegaan, maar door Anna en Tooske wordt teruggeroepen. Kan erop duiden dat Kees niet wist wat er ging komen, verkleint de kans dat hij de mol is.

Dit viel me meteen bij aflevering 1 al op. Samen met het prominent in beeld brengen van Kees bij de promo's was dit voor mij een streepmoment

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #118 Gepost op: 1-03-2024, 11:49:30 »
Na nog eens terug te hebben gekeken, valt me op dat Kees na de uitleg met Rian en Babs wilde meegaan, maar door Anna en Tooske wordt teruggeroepen. Kan erop duiden dat Kees niet wist wat er ging komen, verkleint de kans dat hij de mol is.
...
Kortom, Anna, Tooske en Kees op sleutelpositie, meest waarschijnlijk is van hen drieën Anna de mol.

Dat (kandidaats) weglopen van Kees was me eerder niet opgevallen, goed gezien. ::ok::

Of: zien we hier een staaltje misleiding van mol Kees?

Gewoon even sukkelig meelopen met het verkeerde groepje en dan kom je bij Anna en Tooske al over als kandidaat. Ik zou het briljant vinden en gezien zijn achtergrond als ontmaskeraar op tv van  oplichters mag je aannemen dat hij prima iemand op het verkeerde been kan zetten. Kees die nu zelf de oplichter is, dat zou mooi zijn. Ik hoop het vooral, maar denk het ook.

En hij doet zeer verdacht daar bij dat bord, eerst zonder bril en dan met bril, zich later ook bemoeiend met de slotjes en het pakken van schilderijen.

Ik ben het eens met dat de mol wel op deze positie moet hebben gezeten: Kees of Anna. De beoordelaars zag ik ook nog wel als molpositie maar die zijn al naar huis, en naar mijn mening had de mol bij het maken van schilderijen te weinig invloed en daar niks te zoeken.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 11:53:03 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #119 Gepost op: 1-03-2024, 12:49:49 »
Kees ziet codes, grijnst en zegt: "ghegheghe, .... sjeeetje!" (screenshot hieronder)... een kwartje valt op dat moment.

Als Kees zelf ook -met leesbril- slotjes gaat openen zegt hij inderdaad
Waarmee hij goed zou kunnen bedoelen de kleurcodes.

Kandidaats.

Het zou kunnen dat Kees hierin Anna heeft herkend. En als dat zo is, is deze afbeelding ook de kledij die Anna, als MOL, gedragen zou kunnen hebben in afl. 1.1
Nu er nog maar 4 kandidaten, of liever de MOL en 3 kandidaten over zijn, ligt het ook meer voor de hand dat het Anna is, als enige vrouw in het spel.
Als Kees haar hier echt in herkend heeft verklaart dat ook zijn relaxte houding in de volgende afleveringen.