Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 32107 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #60 Gepost op: 11-02-2024, 08:58:59 »
afl. 1

Jeroen: Fons, Justin, Jip, beetje Babs
Babs: vnl. spelers slotjes 1.3 (Anna, Kees, Tooske) (NdM) (niet Jip, Justin, Rosario, Jeroen, Fons)
Fons: alleen Tooske en Jip
Rian: heeft geen idee (noemt Fons)
Jip: Justin, Tooske, Rian
Justin: 4-6 namen. o.a. Jip (veel), Babs, Jeroen
Kees: o.a. Rian (zie afl. 2), spreidt "zo breed mogelijk"
Anna: statistiek
Sor: i.i.g. Jip en Anna. Mol-vraag: Anna
Tooske: spreidt

afl. 2

Jeroen: (een top-3 'en mss enig outsider')
Fons: 'Tooske, Jip, maar ook Anna', Mol sws vrouw
Rian: Kees (veel)
Jip: spreidt, o.a. Justin (denkt dat rest Justin niet te verdenkt)
Justin: vooral 'Anna, Jip, Tooske' (o.a.?), 'zeker ook wel Fons'
Kees: o.a. Rian (veel, nog steeds), 'vooral Jip' (extra beeld)
Anna: -
Sor: Jip, Tooske (o.a.?) ...beetje spreiden op rest
Tooske: spreidt, testvraag (Kees, Tooske), ('Jip bij iedereen in top-3')

afl. 3

Jeroen: Tooske & Fons heel verdacht bij 3.2 (testbiecht)
Fons: alleen Anna (1e), Rian (nieuw) en Tooske
Rian: (onzeker) vooral Tooske en Kees. Anna 'beetje weggeëbd'
Justin: Mol is vrouw
Kees: -
Anna: alleen Fons, Tooske en (minder) Jeroen
Sor: testvraag (zonder overtuiging): Fons, Justin, noemt Rian als verdachte bij 3.2
Tooske: Kees (1e), Rian, Jeroen (nieuw), Anna (zie afl. 5)

afl. 5

Jeroen: - (5.1: Sor en '2nd best' Fons), amper afgeweken eerdere testen
Babs: max. 4 namen, o.a. Jeroen, Sor (extra beeld)
Fons: Anna (1e), Rian, Tooske (1 joker)
Rian: 'Sor slimme speler' ... Kees
Kees: onvolledig, Babs ('Tooske hoog op lijstje' (gesprek)) (1 joker)
Anna: vooral 'Fons, Tooske, Sor'
Sor: - (1 joker)
Tooske: Sor (1e) *pauze* Fons, Jeroen, Rian, (niet meer Anna) (3 jokers)

afl. 6

Babs: (edit suggereert Fons, o.a. Mol-vraag), vertrouwt Sor totaal niet*, Mol: man, (controleert Anna)
Fons: 'weer op 2.5 mens' (ws Anna, Rian, beetje Tooske)
Rian: - (Tooske op 1, (IG Tooske, gesprek extra beeld)
Kees: Tooske op 1, beetje gespreid (biecht extra beeld)
Anna: vraag 9: Fons (minder Tooske, extra beeld)
Sor: vraag 11: ws Mol Anna, vraag 18: Mol in foto naast Fons (Anna, Sor (rij), Tooske (foto)) **
Tooske: (dagboek: Babs te veel info gevoerd) (1 joker)


* "Babs zegt in de biecht (bondjesvorming) dat ze Sor 'niet, maar dan ook totaal niet' vertrouwt. Dat is ook de reden dat ze een bondje met hem wil." - Molest
** Sor zegt tegen Babs dat hij de test van afl. 5 op Tooske, Fons, beetje Kees, Rian heeft ingevuld. Lijkt onbetrouwbaar.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 13:21:47 door Amethyst »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #61 Gepost op: 11-02-2024, 09:15:52 »
Volgens de analyse van presentatortje lijkt Tooske antwoorden in te hebben gevuld op Kees, maar het lijkt me beter om het niet in het overzicht te zetten.

Presentatortje zei dat Tooske er op Kees kan zijn uitgegaan, omdat ze veel bij elkaar hadden gezeten in opdrachten. Maar niet op grond van een analyse van de antwoorden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #62 Gepost op: 11-02-2024, 09:56:50 »
Aanvulling: Tooske zet joker in.
Ténzij iedereen al op Fons zit in deze fase. Van de meesten lijkt me dat ook wel duidelijk: ik heb geen twijfel dat Fons hoofdverdachte van de groep is. Alleen van Kees en Sor is het een beetje in het ongewisse of ze Fons verdenken, dus het zou mooi zijn als daar meer duidelijkheid over komt
Dus je bent het wel eens dat we Anna kunnen afschrijven? Justin vloog er echt op haar uit. Babs kan er ook wel eens op haar uitgevlogen zijn want is een van de vier op wie ze inzette in aflevering 1, plus ze heeft natuurlijk info van Justin en Jip waardoor ze nu in elk geval op een man zit.

Wat betreft Fons is het niet "alleen" Kees en Sor maar in feite de helft van de groep die hem niet verdenken: in afleveringen 2, 3 en 4 blijkt Rian een stevige Keesverdenker en noemt ze nooit Fons. Fons wist het zelfs te schoppen tot Penningmeester dus is echt niet zo verdacht als jullie zeggen. Als Rian eruit vliegt zaterdag is Kees de mol in elk geval niet. Maar zoals het nu staat zitten alleen Anna en Babs op Fons.

Sor is ook niet echt verdacht in de groep aangezien hij nou Penningmeester is. Ik zou die rol als kandidaat liever aan Babs laten eerlijk gezegd. Maar ja, als ze denken aan het potentieel voordeel voor de rol van Penningmeester dan willen ze Babs niet nog meer bevoordelen dan ze al is.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #63 Gepost op: 11-02-2024, 12:02:17 »
Als de Mol een man is, en het is niet Fons, lijkt het - in ieder geval op basis van dit overzicht - dat hij dan al lang exit was geweest. Dus blijven over Fons, Anna en Rian.

Ook interessant dat Tooske Anna in aflevering 5 los heeft gelaten, maar in die aflevering maar liefst drie jokers had ingezet. Dat kan zomaar haar redding zijn geweest als Anna wel de mol blijkt.

Verder ook een trend dat Anna en Fons al heel lang elkaar verdenken. Dit ziet er voor mij uit als Mol + Winnaar. Ik zet mijn geld voorlopig op Anna de mol, en Fons de winnaar, maar ik ben niet verbaasd als het toch andersom blijkt te zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #64 Gepost op: 11-02-2024, 12:07:51 »
Kees geeft ook in de voice over aan dat hij Babs verdacht vind
Ik begin steeds meer in dit spookbeeld te geloven dat Babs in de finale komt, met Kees dus. Kees de Productieassistent. Want werkelijk... niemand gelooft toch meer in Babs als mol ??? Voelt erg gedwongen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #65 Gepost op: 11-02-2024, 12:08:54 »
Dus je bent het wel eens dat we Anna kunnen afschrijven? Justin vloog er echt op haar uit.
Afschrijven zou ik niet doen. Ik denk wel dat Justin er inderdaad deels op Anna is uit gevlogen, maar ze hebben het open gelaten wat Justin in de laatste test gestemd heeft dus het kan zijn dat hij toch nog van Anna is afgestapt.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2024, 17:58:28 door SanderFMC »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #66 Gepost op: 11-02-2024, 12:15:35 »
Babs kan er ook wel eens op haar uitgevlogen zijn. Ik vind de zaak voor Anna niet sterk hier.
Als de Mol een man is, en het is niet Fons, lijkt het - in ieder geval op basis van dit overzicht - dat hij dan al lang exit was geweest.
Hoezo? Kees is samen met Rian de enige die op basis van dit overzicht niet gestreept kan worden.

Laten we even een worst case scenario doorlopen... we zijn het er allemaal wel over eens dat Jeroen niks op Kees invulde.... hoe kan het dan dat hij toch zo lang bleef? Nou, Justin ging voor Jeroen weg, maar zette alles op vrouwen. Dan heeft hij dus ook alles fout. Check ook Jip daarvoor. Zette ook niks op Kees in. En voor Babs kan datzelfde gelden.

Tooske zette gewoon enorm in op Fons als mol. Dat was haar nekslag.

Kees wordt best uit de wind gehouden in deze verdenkingenlijstjes. Dat is typisch voor de mol. Tooske was het tegenovergestelde, die liet de edit steeds zien als enorm verdacht......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #67 Gepost op: 11-02-2024, 12:23:07 »
Inderdaad, Justin is er op vrouwen uitgevlogen, maar hij kan natuurlijk nog steeds ondanks dat hij deels goed zat, er op foute antwoorden zijn uitgevlogen. Dat geldt natuurlijk voor allemaal, dat besef ik me. Maar om heel stellig te zeggen dat de Mol geen vrouw kan zijn omdat Justin er daarop uit is gegaan, in de derde aflevering, voelt als een te snelle aanname. Later in de serie vind ik dit soort argumenten meer sluitend dan helemaal in het begin.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #68 Gepost op: 11-02-2024, 12:31:34 »
Later in de serie vind ik dit soort argumenten meer sluitend dan helemaal in het begin.
Juist andersom. Hoe vroeger in de serie, hoe sterker het argument. Als jij in aflevering 1 inzet op de mol ga je praktisch gegarandeerd door want je kans is 9:1. Je moet het wel HEEL bont en dom met inderdaad per ongeluk foute antwoorden doen om er dan uit te vliegen.

Als je laat in de serie op de mol invult zijn je kansen veel kleiner om dan gegarandeerd door te gaan.

Justin zat nog redelijk vroeg in de serie met zijn exit. Hij heeft het nooit over Rian gehad dus het maakt de zaak sterk dat Anna niet de mol is. De andere vrouw was Tooske, daarvoor Jip en Babs maar die waren al naar het hotel.

Justin: vooral 'Anna
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #69 Gepost op: 11-02-2024, 12:46:21 »
Juist andersom. Hoe vroeger in de serie, hoe sterker het argument. Als jij in aflevering 1 inzet op de mol ga je praktisch gegarandeerd door want je kans is 9:1. Je moet het wel HEEL bont en dom met inderdaad per ongeluk foute antwoorden doen om er dan uit te vliegen.

Als je laat in de serie op de mol invult zijn je kansen veel kleiner om dan gegarandeerd door te gaan.

Justin zat nog redelijk vroeg in de serie met zijn exit. Hij heeft het nooit over Rian gehad dus het maakt de zaak sterk dat Anna niet de mol is. De andere vrouw was Tooske, daarvoor Jip en Babs maar die waren al naar het hotel.

Hangt dat ook niet een beetje af van hoe je spreidt? Je hebt vragen die specifiek naar 1 persoon verwijzen en vragen die verwijzen naar een hele groep. Als Justin de specifieke vragen heeft ingevuld op bijvoorbeeld Tooske en vragen meer over een groep op Anna, kan ik het nog steeds zien gebeuren dat hij eruit vliegt op de goede persoon.

Maar dat terzijde. Volgens mij zijn we het toch deels met elkaar eens hier  :P Ik zei "de mol is Fons of Anna" en daar blijf ik bij. Ik vind het voor beiden niet sluitend, Jeroen verdacht Fons en die is ook naar huis, terwijl er nog anderen waren die hem niet lijken te verdenken.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #70 Gepost op: 11-02-2024, 12:48:32 »
Er wordt me iets te veel gestuurd op een Mol-duel tussen Anna en Fons.

Is vooral gek dat we Babs' Fons-verdenking zo duidelijk mogen zien. We weten dat ze Sor ook verdenkt. Mogelijk nog iemand anders.


Tooske vulde Italie in als favo land van de mol.
Wiens favo land is dat?

Weet iemand deze?


Niet Kees i.i.g.:

https://www.waterkant.net/suriname/2021/01/16/kees-van-der-spek-suriname-het-mooiste-plekje-op-aarde/

Sor heeft Surinaamse roots. (Babs ook.)

Zou Fons kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 20:37:12 door Amethyst »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #71 Gepost op: 11-02-2024, 13:07:08 »
Jullie vergeten, denk ik, dat Anna in " Stad en land aflopen" een enveloppe onder haar Tshirt liet verdwijnen. Dat zou een kandidaat niet doen. Het was zo sneaky dat het geen poging was om zichzelf, als kandidaat, voor te doen.
Een kandidaat zou dat zo gedaan hebben dat, in ieder geval, iemand er iets van gemerkt zou hebben om zichzelf daarmee verdacht te maken.
Pure mollenstreek.

En dan zat mij nog steeds dwars dat Anna in 1.1 tegen de waarzegster zei:"Pick one" bij het aanwijzen van de kaart.
Misschien vergezocht maar het woordje IK zit daar in. Van de andere letters kan ik niets maken, maar toch....
Het was vooral de manier waarop Anna het zei dat het is blijven hangen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #72 Gepost op: 11-02-2024, 13:52:58 »
Enveloppe onder haar Tshirt, waarom? De mol kon al heel simpel de enveloppen plaatsen, geen extra enveloppen bij nodig. En "Pick one", ik zie niet in wat daar vreemd aan is. Maar wat je vergeet is dat dit het topic Wie verdenkt wie is en volgens deze thread Anna echt wel uitgesloten is als mol hoor, elke mogelijke molactie terzijde ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #73 Gepost op: 11-02-2024, 13:54:20 »
Alles overwegend lijken de echte verdenkingen ongeveer zo liggen:

Anna - Fons, Sor
Babs - Fons, mogelijk ook Sor (ze zegt dat ze hem niet vertrouwd)
Fons - Anna, Rian
Kees - Rian (?) - de enige overgebleven verdachte van zijn eerste paar biechten en de laatste biechten van hem zijn vooral raar
Rian - Kees
Rosario - Anna (? - meerdere keren genoemd, het feit dat hij Anna niet aan Babs noemt (en wel Fons met wie hij een geheim bondje heeft) geeft aan dat hij Babs niet zijn werkelijke verdenkingen doorgeeft)

In het verleden bleek dat de kandidaat met ondoorgrondelijke verdenkingen vaak de mol bleek te zijn. Dat past het best bij Kees en Rosario.

Uit de afvallers kan ik nog niet veel halen. Ik haal er niet uit dat Justin op Anna zat bijvoorbeeld. De volgende afvaller zou veel moeten duidelijk maken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #74 Gepost op: 11-02-2024, 14:37:44 »
Uit de afvallers kan ik nog niet veel halen. Ik haal er niet uit dat Justin op Anna zat bijvoorbeeld. De volgende afvaller zou veel moeten duidelijk maken.
Hoezo niet?

Justin is toch heel duidelijk geweest over zijn vrouw verdenkingen. Hij heeft het nooit over Rian gehad maar wel Jip en Babs, toen die naar het hotel waren zei hij "vooral Anna" en de week erop toen hij eruit ging zei hij dat de mol een vrouw was, dus hij zal dan moeten hebben ingezet op Anna en ook gespreid op Tooske natuurlijk want hij spreidde wel goed.

Omdat er, volgens jou ook, genoeg kandidaten bij zitten die helemaal niet op Anna zitten (meer dan de helft) zou Justin er echt wel in hebben moeten blijven.


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #75 Gepost op: 11-02-2024, 14:44:35 »
Ok dat overtuigt me dan wel. Lichte streep door Anna dan (maar toch maar even met potlood want ben dit seizoen over niets zeker, anders dan dat Babs niet de mol is).

Het is wel weer vaag genoeg in beeld gebracht dat Anna best nog ver zou kunnen komen, omdat het grote publiek nog steeds kan denken dat ze de mol is. In de poll hier staat ze bovenaan.

Ook lichte indicaties dat er afvallers op Fons zaten (Jeroen, Tooske), dus Fons ook minder waarschijnlijk.

Blijven over: Rosario, Rian, Kees.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2024, 14:47:13 door Leendert »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #76 Gepost op: 11-02-2024, 16:18:14 »
Alles overwegend lijken de echte verdenkingen ongeveer zo liggen:

Anna - Fons, Sor
Babs - Fons, mogelijk ook Sor
Fons - Anna, Rian
Kees - Rian (?)
Rian - Kees
Rosario - Anna (?)

Als dit klopt is de meest logische finale:

Als Sor de mol is: Sor, Anna en misschien Babs
Als Rian de mol is: Rian, Kees en Fons
Als Kees de mol is: Kees, Rian en ?
Als Fons de mol is: Fons, Anna en Babs
Als Anna de mol is: Anna, Sor en Fons

Logische finales waar tenminste 2 kandidaten de mol nog kunnen zijn, zijn dus:
- finale met Anna en Sor die elkaar beschuldigen
- finale met Kees en Rian die elkaar beschuldigen
- finale met Fons en Anna die elkaar beschuldigen (minder waarschijnlijk omdat de derde kandidaat waarschijnlijk goed zit en daarmee we de mol kunnen afleiden)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #77 Gepost op: 11-02-2024, 16:35:53 »
Ik denk eerder een finale met 4.
Babs in de Annaloge test alvast laten wijzen naar Fons, Rosario idem, Anna wijst ook naar Fons.
Fons naar Kees.
Allemaal mooie cover-ups voor Anna. Fons als (bel voor de laatste ronde) winnaar, en twee verliezers, waarbij geprobeerd is Rosario heel verdacht te maken, terwijl hij al vanaf aflevering twee op de juiste mol zat.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #78 Gepost op: 11-02-2024, 17:29:18 »
Finale met 4 zou heel goed kunnen, een beetje als met Paul toen, dat zou Babs nu zijn.
Als dit klopt is de meest logische finale:

Als Sor de mol is: Sor, Anna en misschien Babs
Als Rian de mol is: Rian, Kees en Fons
Als Kees de mol is: Kees, Rian en ?
Als Fons de mol is: Fons, Anna en Babs
Als Anna de mol is: Anna, Sor en Fons
Dat vraagtekentje moet Babs zijn. Kees gaat niet voor niks helemaal op Babs uit nu. Terug gaat Babs inderdaad nog niet op Kees uit, maar dat kan nog komen.

Sor maakt zo bezien niet veel kans op de finale. Kees ook niet. Maar de verdenkingen naar de mol worden in de edit altijd veel weggepoetst, dus eigenlijk zijn de kanshebbers voor het molschap juist degenen die het minst genoemd worden. En dat maakt de finale makkelijk voorspelbaar. Ik denk dus Kees, Rian, Babs.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #79 Gepost op: 11-02-2024, 18:57:54 »
Finale met 4 zou heel goed kunnen.
Ik mag hopen van niet want het seizoen is al een dweil met (voor ons en de kandidaten) onbegrijpelijke opdrachten en vergelijkaar onduidelijke of willekeurige kansafhankelijke uitkomsten in opdrachten die of veel te moeilijk of veel te makkelijk zijn of geen geld op het spel hebben. Alles draagt eraan bij dat we nauwelijk nuttige informatie hebben en een finale met 4 maakt het nog erger. Het is ook niet nodig want er kan in elk van aflevering 7-9 eentje afvallen zodat we met 3 overblijven (aflevering 9 kan de structuur van het renaissance seizoen volgen, dat vond ik een mooie oplossing omdat aflevering 9 vaak wat saai wordt zonder afvaller).

Maar je hebt gelijk. Het kan zo maar gebeuren. Ik hoop dat één van die kandidaten Babs is, want dan hebben we eigenlijk alsnog een finale van 3 kandidaten (ik bedoel Babs kan best winnen, maar voor molzoeken reken ik haar niet meer mee.)

Citaat
Kees gaat niet voor niks helemaal op Babs uit nu. Terug gaat Babs inderdaad nog niet op Kees uit, maar dat kan nog komen.

Sor maakt zo bezien niet veel kans op de finale. Kees ook niet. Maar de verdenkingen naar de mol worden in de edit altijd veel weggepoetst, dus eigenlijk zijn de kanshebbers voor het molschap juist degenen die het minst genoemd worden. En dat maakt de finale makkelijk voorspelbaar. Ik denk dus Kees, Rian, Babs.

Dit is allemaal erg vanuit een tunnel beredeneerd.

Maar als Anna inderdaad de mol niet is, Sor niet de mol is en vol op haar zit, dan ziet het er niet goed uit voor hem. Maar zijn verdenkingen zijn vrij vaag dus bij elke mogelijke mol is er nog wel een scenario denkbaar dat hij er nog wat langer in blijft, misschien zelfs de finale inwandelt terwijl wij als kijker nog steeds niet weten wie hij verdenkt.