In het kees topic staat een hele goede analyse over kees (dat kees op tooske zat en tooske op kees, dat wrs tooske de test het langzaamst heeft gemaakt omdat kees zo snel was)
Ik geloof dat je verwijst naar een post van presentatortje die aangeeft dat Kees en Tooske mogelijk op elkaar zaten, omdat ze vaak bij elkaar in opdrachten zaten. Ik vind dat zwak bewijs.
Kees heeft waarschijnlijk de test sneller gemaakt dan Tooske, maar Tooske zette ook een joker in. Tooske zat hoogstwaarschijnlijk fout. Het kan best dat er meerdere andere kandidaten ook fout zaten en dat die allemaal met dom geluk een extra goed antwoord hebben opgepikt door de test heen. Maar hoe meer andere kandidaten fout zaten hoe onwaarschijnlijker dat wordt.
In deze fase van het spel zitten doorgaans iets van 2-3 kandidaten goed (of deels goed) en ik verwacht dat dat dit jaar ook zal zijn. Dan waren er bij de test dus 3-4 die fout zaten maar wellicht is het 1-2 van hen beter gelukt nog een beetje te spreiden. Dan klinkt het afvallen van Tooske al een stuk logischer.
Maar wie is dan de mol die al aardig verdacht wordt? Op basis van het overzicht lijken alleen Anna (Sor, Fons), Fons (Anna, Babs), Rian (Fons, Kees) daarvoor in aanmerking te komen, maar ook Kees en Sor hebben een verdenking achter zich (en mogelijk zijn er andere verdenkingen weggepoetst).
Sor en babs zitten op Anna
Waar haal jij uit dat Babs op Anna zit? Ik heb daar geen indicatie voor gezien.