Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 35261 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #280 Gepost op: 25-02-2024, 11:52:57 »
afl. 8

Fons: weer 80% op zelfde hoofdverdachte afl. 7
Rian: Fons, Kees, Mol-vraag: Kees, (niet Anna, Sor)
Kees: Rian, ... (niet Anna, Sor)
Anna: vooral Fons
Sor: vol op 1 persoon (1 joker)

8.1 volgorde van minst - meest vertrouwen /via Moltalk

Anna: Fons, Sor, Kees, Rian
Fons: Anna, Kees, Rian, Sor
Kees: Rian, Fons / Anna, Sor
Rian: Kees, Fons, Anna, Sor
Sor: Anna / Fons, Kees, Rian
Nee, Kees zet dus niet in op Anna/Sor, dat betekent dat hij zal hebben ingezet op Rian/Fons. Hij had dan iets meer goed dan Rian, dus geluk om te blijven.

De cijfers voor Fons op de vertrouwensschaal worden zo wel erg slecht. Laat Kees hem dan inderdaad op de 2e plek hebben, en Sor wellicht zelfs op de 1e plek.... dat ziet er dan erg dramatisch uit, dus wil de edit dat verdonkeremanen en niet alles laten zien......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #281 Gepost op: 25-02-2024, 11:53:22 »
Moet even terug kijken dan, volgens mij wisten we alleen "zeker" van Kees en niet van nog iemand.
Ja, maar als ze wel op Fons zit vind ik ene kant ook raar, want ze zegt in niet de mol dat ze haar twee verdachte niet hoort bij de andere vier, maar toch bij haar onderbuikgevoel bleef. Meerdere hebben Fons als één van hun hoofdverdachte, dus of de rest liegt wat ik mij niet zou verbazen of ze zat toch op iemand anders wie naast Kees niet verdacht wordt door de rest. En bij de eerste opdracht werd Fons het meest verdacht, Sor het minst. Dus ze wist hierdoor dat de meeste op Fons zaten en misschien vond ze Sor ook ineens heel verdacht bij de tweede opdracht. En dat Rian op Kees en Sor zat, maar vooral op Kees.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 12:09:42 door Mol1991 »

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #282 Gepost op: 25-02-2024, 11:58:34 »
Even teruggekeken, jullie hebben idd gelijk.

Ik denk:

Sor: volle bak op Fons
Anna: volle vol op Fons
Kees: vooral Rian en beetje Fons
Rian: vooral Kees en beetje Fons

Waarbij Kees net een vraag meer goed had oid.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #283 Gepost op: 25-02-2024, 12:00:56 »
Even teruggekeken, jullie hebben idd gelijk.

Ik denk:

Sor: volle bak op Fons
Anna: volle vol op Fons
Kees: vooral Rian en beetje Fons
Rian: vooral Kees en beetje Fons

Waarbij Kees net een vraag meer goed had oid.

Je kunt m ook nog uitleggen als Sor volle bak op Anna. Fons gaat naar waarschijnlijkheid ook op Anna(80% op 1 persoon). Dan zitten Sor en Fons goed. Rian en Kees dus fout. Kees zette wel nog in op een vrouw (namelijk Rian), misschien daarom 1 vraag meer goed tov Rian.

Offline JPD

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #284 Gepost op: 25-02-2024, 12:03:36 »
Even teruggekeken, jullie hebben idd gelijk.

Ik denk:

Sor: volle bak op Fons
Anna: volle vol op Fons
Kees: vooral Rian en beetje Fons
Rian: vooral Kees en beetje Fons

Waarbij Kees net een vraag meer goed had oid.
Kees zegt niks over Fons.
Van Kees is een aantal afleveringen bekend op wie hij gestemd heeft en heeft nog nooit op Fons gezeten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #285 Gepost op: 25-02-2024, 12:13:07 »
Op 51.39 zegt Kees in zijn testbiecht dat hij Anna niet verdenkt. Dus zijn rijtje hier

Kees: Rian, Fons / Anna, Sor

kunnen we wel definitief zetten op

Kees: Rian, Fons, Anna, Sor

Maar OK, stel dat alles anders is volgende week dan staat het weer op zijn kop. Het ziet er echter naar uit dat we volgende week bij de slotbiechten te horen krijgen dat zowel Anna als Kees als Sor volledig op Fons zitten als mol......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #286 Gepost op: 25-02-2024, 12:18:51 »
Waarom gaan meerdere mensen er zo vanuit dat Sor vol op Fons heeft ingezet?

Offline JPD

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #287 Gepost op: 25-02-2024, 12:23:13 »
Op 51.39 zegt Kees in zijn testbiecht dat hij Anna niet verdenkt. Dus zijn rijtje hier

Kees: Rian, Fons / Anna, Sor

kunnen we wel definitief zetten op

Kees: Rian, Fons, Anna, Sor

Maar OK, stel dat alles anders is volgende week dan staat het weer op zijn kop. Het ziet er echter naar uit dat we volgende week bij de slotbiechten te horen krijgen dat zowel Anna als Kees als Sor volledig op Fons zitten als mol......
Kees zegt in zijn biecht dat hij voor Rian gaat als mol. Hij zegt niks over spreiden. Er is geen enkele indicatie dat hij voor Fons gegaan is, ook de andere afleveringen niet.

Misschien dat hij wel een paar vragen op Fons gespreid heeft, maar met de informatie die we hebben, is niks wat daar op wijst en is dit puur gokken en nodig om niet uit de Fons tunnel te vallen. Want Rian is er deels op Fons uitgegaan.

Offline JPD

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #288 Gepost op: 25-02-2024, 12:25:55 »
Waarom gaan meerdere mensen er zo vanuit dat Sor vol op Fons heeft ingezet?
Dat zijn mensen in de Fons tunnel. Ze weten dat Rian deels op Fons zat en naar huis moest. Dan kan Fons alleen de mol blijven, als iedereen (deels) op Fons ingezet heeft.

Maar er is inderdaad geen enkele indicatie dat Sor voor Fons ging.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #289 Gepost op: 25-02-2024, 12:35:58 »
De conclusie/aanname die ik hier veel lees dat Anna en Fons volle bak op elkaar zitten, klopt niet. Beiden nemen nog iemand anders mee in de test.

Anna: "Fons is mijn nummer 1. Van alle testvragen ga ik proberen om de meeste antwoorden over Fons te laten gaan".
Fons: "80% op mijn mol".

De enige die volle bak gaat, is Sor.

NB: misschien het overzicht van Moltalk van meest naar minst vertrouwen maar beter niet kritiekloos overnemen? Van Sor horen we alleen wie hij het meest vertrouwt (Rian). Vorige week ging Sor voor zijn test nog volledig af op Babs en Fons, en nu zou Fons onderaan staan qua vertrouwen. Merkwaardig.
afl. 8

Fons: weer 80% op zelfde hoofdverdachte afl. 7
Rian: Fons, Kees, Mol-vraag: Kees, (niet Anna, Sor)
Kees: Rian, ... (niet Anna, Sor)
Anna: vooral Fons
Sor: vol op 1 persoon (1 joker)

8.1 volgorde van minst - meest vertrouwen /via Moltalk

Anna: Fons, Sor, Kees, Rian
Fons: Anna, Kees, Rian, Sor
Kees: Rian, Fons / Anna, Sor
Rian: Kees, Fons, Anna, Sor
Sor: Anna / Fons, Kees, Rian

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #290 Gepost op: 25-02-2024, 12:39:17 »
We weten vrij zeker dat Sor voor Fons óf Anna is gegaan. Fons heeft hij eerder ook al wel genoemd dus het is helemaal niet vergezocht dat hij voor hem is gegaan.
Wat betreft Kees, die heeft Fons weliswaar niet expliciet genoemd maar heeft ook niet gezegd dat hij *niet* op Fons gaat, wat hij wel zegt over Anna en Sor. We horen hem ook niet zeggen dat hij alles invult op Rian dus dat hij vragen op Fons heeft ingezet lijkt me zelfs best waarschijnlijk

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #291 Gepost op: 25-02-2024, 12:39:45 »
De conclusie/aanname die ik hier veel lees dat Anna en Fons volle bak op elkaar zitten, klopt niet. Beiden nemen nog iemand anders mee in de test.

Anna: "Fons is mijn nummer 1. Van alle testvragen ga ik proberen om de meeste antwoorden over Fons te laten gaan".
Fons: "80% op mijn mol".

De enige die volle bak gaat, is Sor.

NB: misschien het overzicht van Moltalk van meest naar minst vertrouwen maar beter niet kritiekloos overnemen? Van Sor horen we alleen wie hij het meest vertrouwt (Rian). Vorige week ging Sor voor zijn test nog volledig af op Babs en Fons, en nu zou Fons onderaan staan qua vertrouwen. Merkwaardig.

Ik begrijp het laatste stukje niet goed?
als Sor gedeeltelijk op Fons inzette in de test vorige week, dan is het toch niet raar dat hij Fons onderaan zet m.a.w. het minst vertrouwt?

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #292 Gepost op: 25-02-2024, 12:41:26 »
We weten vrij zeker dat Sor voor Fons óf Anna is gegaan. Fons heeft hij eerder ook al wel genoemd dus het is helemaal niet vergezocht dat hij voor hem is gegaan.
Wat betreft Kees, die heeft Fons weliswaar niet expliciet genoemd maar heeft ook niet gezegd dat hij *niet* op Fons gaat, wat hij wel zegt over Anna en Sor. We horen hem ook niet zeggen dat hij alles invult op Rian dus dat hij vragen op Fons heeft ingezet lijkt me zelfs best waarschijnlijk

Ja dat zou allemaal kunnen wat je zegt. Maar Sor noemt bijvoorbeeld Anna ook wel vaker als verdachte in het begin. Kortom, er is nog voldoende ruimte voor interpretaties en aannames haha

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #293 Gepost op: 25-02-2024, 12:42:30 »
Volgens mij laten ze al geruime tijd heel duidelijk in het midden wat de verdenkingen van Sor zijn, of vergis ik me nu?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #294 Gepost op: 25-02-2024, 12:45:02 »
Ik begrijp het laatste stukje niet goed?
als Sor gedeeltelijk op Fons inzette in de test vorige week, dan is het toch niet raar dat hij Fons onderaan zet m.a.w. het minst vertrouwt?
Nee, hij heeft niet op hen ingezet. Hij ging af op de informatie die ze hem gaven. Hij zei dat hij daar omdat hij bondjes was met alle twee best wel zeker over was. M.a.w. hij vertrouwde Fons en Babs heel erg. En nu vertrouwt hij opeens Fons weer niet, volgens dit schema van Moltalk.


Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #295 Gepost op: 25-02-2024, 12:46:10 »
Volgens mij laten ze al geruime tijd heel duidelijk in het midden wat de verdenkingen van Sor zijn, of vergis ik me nu?

Ja op pagina 13 staat een mooi overzicht.
in afl 1 en 6 lijkt hij Anna mee te nemen
in afl 3 lijkt hij Fons mee te nemen en in afl 8 noemt hij Fons niet als meest betrouwbare (een van de 2 minste)
Kunnen we dus nog geen keiharde conclusies uit trekken naar mijn mening.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 12:48:08 door mollie23 »

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #296 Gepost op: 25-02-2024, 12:47:02 »
Nee, hij heeft niet op hen ingezet. Hij ging af op de informatie die ze hem gaven. Hij zei dat hij daar omdat hij bondjes was met alle twee best wel zeker over was. M.a.w. hij vertrouwde Fons en Babs heel erg. En nu vertrouwt hij opeens Fons weer niet, volgens dit schema van Moltalk.

Ah. dan snap ik ‘m. Thanks!

Offline JPD

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #297 Gepost op: 25-02-2024, 12:48:40 »
Ik begrijp het laatste stukje niet goed?
als Sor gedeeltelijk op Fons inzette in de test vorige week, dan is het toch niet raar dat hij Fons onderaan zet m.a.w. het minst vertrouwt?
Heb biecht van vorige week teruggekeken en daar wijst er niks op dat hij voor Fons ging. Hij zegt zelf: ik heb een bondje met Babs en Fons en daar krijg ik info van die ik gebruik. Hij vertrouwt de info van Fons dus.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #298 Gepost op: 25-02-2024, 12:49:36 »
Hij zei dat hij daar omdat hij bondjes was met alle twee best wel zeker over was. M.a.w. hij vertrouwde Fons en Babs heel erg.
Onzin je kan info krijgen van een bondje met de mol. Zoals al eerder getypt: dat is eerdere seizoenen ook gebeurd. Dat zegt absoluut niet dat hij Fons niet verdenkt.
(Zegt iemand die Fons om andere redenen al lang heeft weggestreept ;))

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #299 Gepost op: 25-02-2024, 12:52:32 »
Onzin je kan info krijgen van een bondje met de mol. Zoals al eerder getypt: dat is eerdere seizoenen ook gebeurd. Dat zegt absoluut niet dat hij Fons niet verdenkt.
(Zegt iemand die Fons om andere redenen al lang heeft weggestreept ;))
Ik meen me te herinneren dat hij erbij zei dat hij Fons en Babs als concurrenten zag. Dus hij zag Fons niet als de Mol.