Ik heb terug geluisterd .. en ook Elly Lust horen zeggen Chocola.
Ondanks dat dit feitelijk fout is volgens diverse bronnen zoals wikipedia .. moet echt Cacoa Bonen zijn.
Maar goed , dan heeft Anna er 4 goed. Justin 1 goed , 1 fout.
Dus overzicht is nu voor mij :
Waar is het spelelement als de gekleurde helmen ook -250 scoren bij fouten antwoorden en Jip ook vragen kan passen?
Iemand met gekleurde helm: "Op deze vraag weet ik het antwoord niet, maar ik ga hem toch zelf gokken, ondanks dat het waarschijnlijk fout zal zijn en 250 euro zal kosten. De vraag passen en doorspelen naar Jip heb ik geen zin in, ondanks dat zij de vraag ook zou kunnen passen als ze het niet weet en het dan in ieder geval geen geld zal kosten"
Met deze spelregels...
Gekleurde helm:
- goed: +250
- fout: -250
- mogelijkheid tot passen
Witte helm:
- goed: +250
- fout: -250
-
geen mogelijkheid tot passen
...valt er in ieder geval iets te overwegen bij de kandidaten.
Iemand met gekleurde helm: "Op deze vraag weet ik het antwoord niet, maar ik ga hem toch zelf gokken, want Jip weet het waarchijnlijk ook niet en dan kost het 250 euro. Als ik het fout gok is het 0 euro."
Of: "Op deze vraag weet ik het antwoord niet, maar Jip misschien wel, dus ik schuif dat de vraag door, ondanks het risico dat het wellicht 250 euro gaat kosten."
Eventuele mol met gekleurde helm: "Dit is een moeilijke vraag die Jip hoogstwaarschijnlijk niet weet, die ga ik doorspelen want dan gaat het 250 euro kosten."
Op basis van jouw schema hebben we 8 goede antwoorden in beeld gezien (Fons 3x, Anna 3x, Sor 1x, Justin 1x) en 1 fout van Jip.
8 x goed = 2000 euro
1 x fout Jip = -250
Waarchijnlijk nog 2 fouten Jip = -500
Totaal: 1250 euro
Jip had een heel vage biecht, 1 antwoord toevallig weten (maar blijkt fout) en over antwoorden niet weten maar "zeker 500 euro binnen gehaald"