Eventjes voor mezelf een overzicht uitgeschreven van wie wat zegt in deze proef. Ik bespaar je de hele rij, maar op een bepaald punt wordt er toch serieus verkeerde info doorgegeven.
Ik schrijf hier even de stukjes uit die van belang zijn, gesprekken tussenin van andere die correct zijn, laat ik voor het overzicht er even uit.
Op een bepaald moment:
Justin: ‘Dan mag jij (Fons) naar p4 met Rian. Rian gaat ook naar 6’ (strak dat Justin hier ook onthouden heeft dat Rian OOK al naar 6 moet, dit klopt)
Fons en Tooske splitsen, beide hebben een portofoon en geen controleur bij zich.
Jeroen, Anna en Rosario samen aan een tafeltje:
‘Wie heeft al 36 jaar dezelfde fiets?’
(Wat rommelige edit ertussenin)
‘Dat ben ik, Tooske’
Jeroen: ‘Tooske, jij moet naar p3’
(Jeroen, Anna en Rosario staan hier samen, dus ik ga ervan uit dat p3 correct is)
Tooske: ‘ga ik straks naartoe (p3), ik ga eerst naar p5.’ (Klopt, ze is op weg naar p5)
Justin: ‘ik drop kees op p6 daar moet Rian bijkomen ik loop door naar p7 met walkie’ (Justin alleen met walkie, maar hij is niet de mol, Rian geen walkie, wel map)
Tooske: ‘Jeroen, ben jij op p6 geweest? Je krokodillefilmpjes?’ (Fout, krokodillefilmpjes zijn p5!)
Jeroen: ‘krokodillefilmpjes ben ik, waar ben je?’
Tooske: ‘p6’ (nogmaals zelfde fout)
Jeroen: ‘Jeroen onderweg’
Tooske: ‘hoek Liverpool Amberes’
Kees (samen met Rian, aan punt 6): ‘ligt Brno in Tsjechië?’ Geen antwoord
Tooske: ‘Jeroen, waar zit jij?’
Jeroen: ‘Ik ben bij Praag en (Ondres?)
Kees en Rian samen aan punt 6
Kees: ‘hoort u mij?’ Portofoon problemen? Fons en Tooske op dat moment alleen op stap, beide met portofoon. Als we de volgorde van de edit kunnen geloven.
Tooske: ‘Jeroen had daar al lang moeten zijn, dus ik maak alvast mijn envelop open.’ ‘Mijn kaartje ligt open (Parijs), ik ga alvast naar punt 3. Dan moet jij zelf de oplossing vinden voor locatie p5 (juiste locatie).’
Jeroen: ‘ik dacht dat ik onderweg was naar p3?’ (Nee, je was onderweg naar het door Tooske foutief doorgegeven p6? P3 is nooit gevonden door Tooske en Fons, maar ze hebben het wel veel vermeld.)
Einde fragment.
En waar is Fons de hele tijd terwijl we Tooske zien ronddolen? Het laatste dat we over hem horen is dat hij met Rian naar p4 moet. Daar zien we niks meer van. Rian moet OOK nog naar p6. Bij het eindpunt zien we Kees, Jeroen, Rosario en RIAN als eersten. Fons komt een eind daarna, nog nét op tijd ook binnen.