Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten  (gelezen 38115 keer)

Offline JeaNinja

• Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #160 Gepost op: 30-01-2024, 13:09:15 »
Zou Anna dan niet ontzettend door mand vallen bij de hele groep daar? Want Kees zal toch wel moeten uitleggen waarom hij die hele vingerafdruk opnieuw gaat inrichten, terwijl hij bijna af was.

Of Anna is Kees juist aan het testen hier. Maakt ze zich verdacht mee en als kandidaat vind je dat niet erg. Als Kees de kubus verbetert, kan ze hem strepen van haar verdachtenlijstje. Anna gaat het sowieso nog ver schoppen.

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #161 Gepost op: 30-01-2024, 13:15:09 »
Dus zelfs als het mollogo correct was geweest omdat ze dat vlak bijvoorbeeld 90% hadden gedraaid, dan was die oplossing volgens mij nog steeds niet goed gerekend. Het hele vlak moet goed zijn niet alleen het plaatje.
Alleen het mollogo was +€150, daarvoor hoeven de zijvlakken niet helemaal goed te zijn (alleen de bovenste rand moet kloppen).
Beide teams kozen hiervoor (is i.i.g. geen mingeld als 't logo goed is).

Offline Molmama

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 30-01-2024, 13:20:33 »
Dat mogen wij molloten zelf spelen.

Cameroen => Circa Mol Jeroen

Stond er in de details bij dat alle landen correct in nl taal/spelling moesten?

In t nl is het Kameroen met K in engels wel met C
Net als dat Ukrain wel klopt in engels maar in nl bij de o hoort..

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 30-01-2024, 13:28:30 »
  • Mollogo goed = 150 euro
  • Zes vlakken goed = 750 euro = 125 euro per vlak
Het Mollogo is meer geld waard als je naar het bedrag per vlak kijkt bij het oplossen van de hele kubus. Dan lijkt het me redelijk om te verwachten dat de vingerafdruk ook echt klopt. Ik denk dat beide kubussen fout zijn gerekend.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 30-01-2024, 13:30:43 »
Tja als je 5 vlakken goed hebt, heb je ook 6 vlakken goed dus je kan ook zeggen 150 per vlak :)

Maar het lijkt me sowieso duidelijk dat het mollogo ook echt goed moest zijn, ja.

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 30-01-2024, 13:41:04 »
Tja als je 5 vlakken goed hebt, heb je ook 6 vlakken goed dus je kan ook zeggen 150 per vlak :)

Daar is geen speld tussen te krijgen.  ::rofl::

Mijn punt was vooral dat het makkelijker is om één vlak te maken dan zes. Maar een vlak met een afbeelding is weer iets lastiger dan een vlak met een egale kleur. Daarom zal het logo waarschijnlijk iets meer waard zijn geweest dan het gemiddelde per vlak voor een hele kubus. Anders hadden ze wel 150 euro voor één egaal vlak gegeven en hadden ze het mollogo weggelaten. Als ze een afbeelding van een hond op die kubus plakken, keuren ze die echt niet goed als z'n staart op z'n rug eindigt. Een afbeelding moet wel een functie hebben, anders plak je die er niet op.

TL;DR: Met de kubus kun je dus vrij makkelijk onopvallend mollen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2024, 13:52:57 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 30-01-2024, 13:55:55 »
Alleen het mollogo was +€150, daarvoor hoeven de zijvlakken niet helemaal goed te zijn (alleen de bovenste rand moet kloppen).
Beide teams kozen hiervoor (is i.i.g. geen mingeld als 't logo goed is).
Dat bedoelde ik ook. Eén laag van de kubus (waar het mollogo op stond) moest goed zijn. Een derde van de kubus dus een volledige laag, inclusief zijvlakken.

Maar het lijkt me sowieso duidelijk dat het mollogo ook echt goed moest zijn, ja.
Ik denk niet dat het mollogo an sich goed moest zijn. Zie bovenste antwoord. Het middelste deel van het mollogo zit namelijk op een vaste plek maar kan wel om zijn as draaien. Als je de volledige kubus op zou lossen dan hoeft dit middelste vlakje namelijk niet in dezelfde oriëntatie te zitten als bij het erop plakken van dit logo. Kan dit niet bewijzen maar ik ga hier van uit. Maar het zou ook zomaar kunnen dat er beperkingen zijn bij het draaien die ervoor zorgen dat het toch in dezelfde oriëntatie blijft.

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 30-01-2024, 14:01:31 »
Stond er in de details bij dat alle landen correct in nl taal/spelling moesten?

In t nl is het Kameroen met K in engels wel met C
Net als dat Ukrain wel klopt in engels maar in nl bij de o hoort..
Het is Ukraine in het Engels (dus met "e") maar los daarvan moesten ze het uiteraard in het Nederlands schrijven. Of ze zouden alle antwoorden in alle beschikbare talen ter wereld (en geloof me, dat zijn er heel veel) moeten beoordelen. Of je dan spelfouten moet goed- of afkeuren kun je bediscussiëren maar het spel draait om de beginletter, die moet goed zijn. En Kameroen spel je in het Nederlands met een "K".  "Cameroen" (los van het feit dat je het zo in het Engels niet spelt) lijkt me fout.
Maar zinloze discussie want ze hebben dat niet bij de C ingevuld.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #168 Gepost op: 30-01-2024, 14:20:57 »
Weer een hele discussie van bladzijden en bladzijden waarbij iedreen wat toevoegt, wat denkt en wat aanneemt. Hoe simpel en duidelijk zou het zijn als we het antwoord gewoon gezien zouden hebben .

Geografie, groep a ingevuld en dan alle landen, goed of fout en evt de fout vermelden, bedrag vermelden en hetzelfde voor groep b .

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 30-01-2024, 14:37:31 »
Hiermee het bewijs dat als ze de kubus volledig hadden opgelost, het mollogo niet correct hoeft te zijn. Ik heb mijn kubus namelijk een paar keer opgelost en het blijkt dat het middelste vakje (merkje) een andere orientatie kan hebben (dus beschouw mijn wit vlak maar even als mollogo):

Offline Molmama

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 30-01-2024, 14:46:11 »
Het is Ukraine in het Engels (dus met "e") maar los daarvan moesten ze het uiteraard in het Nederlands schrijven. Of ze zouden alle antwoorden in alle beschikbare talen ter wereld (en geloof me, dat zijn er heel veel) moeten beoordelen. Of je dan spelfouten moet goed- of afkeuren kun je bediscussiëren maar het spel draait om de beginletter, die moet goed zijn. En Kameroen spel je in het Nederlands met een "K".  "Cameroen" (los van het feit dat je het zo in het Engels niet spelt) lijkt me fout.
Maar zinloze discussie want ze hebben dat niet bij de C ingevuld.

Leek mij ook dat het om een goed nl antwoord bij beginletter ging hoor.
Los van evt. spelfouten zoals mijne bij Ukraine in voorbeeld.

Offline WillempieW

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 30-01-2024, 14:54:48 »
Hiermee het bewijs dat als ze de kubus volledig hadden opgelost, het mollogo niet correct hoeft te zijn. Ik heb mijn kubus namelijk een paar keer opgelost en het blijkt dat het middelste vakje (merkje) een andere orientatie kan hebben (dus beschouw mijn wit vlak maar even als mollogo):
Dat bewijst dat het vlakje verdraaid kan worden, maar aan de andere kant kun je er wel voor zorgen dat dat vlakje in de goede oriëntatie komt door in het begin al aan de juiste kant aan te sluiten...
Als je het eerste middenblokje (v.d. rand) aan de juiste kant doet volgt de rest eigenlijk vanzelf als je de zijkanten in de gaten houdt.

Maar het kan natuurlijk heel goed dat een geroteerd middenvlak alsnog goed gekeurd werd.
Zou wel een mooie subtiele manier van mollen kunnen zijn die nauwelijks opvalt.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 30-01-2024, 15:03:44 »
Als je de volledige kubus gaat oplossen dan let je op de kleuren. Je weet dan nog niet hoe het logo eruit gaat zien. Je gaat er vanuit dat als alle kleuren goed zijn, de puzzel is opgelost. Het logo maakt dan niet uit. De buitenrand is dan sowieso goed.

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 30-01-2024, 15:16:54 »
Maar wat is dan de meerwaarde van het plakken van een afbeelding? Dan hadden ze die toch net zo goed weg kunnen laten en zeggen: 1 correct vlak is 150 euro? Als ze er een foto van Rik op hadden geplakt, en na het puzzelen had zijn neus verkeerd om gezeten, dan is er toch iets niet goed gegaan? Ik zou het heel onlogisch vinden als ze dit goed rekenen.

Offline xania

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
« Reactie #174 Gepost op: 30-01-2024, 15:22:21 »
Wat zegt Rik precies?
Moeten ze het vlak met het logo compleet maken? Of moeten ze het logo compleet maken?
Eerlijk gezegd ook wel een opdracht die kandidaten makkelijker onmols fout kunnen interpreteren.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 30-01-2024, 16:02:28 »
Jeroen leest op van het briefje "met het mollogo is 150, zes zijdes compleet 750".

Hahah, goed bezig MartinJ!  ::ok::

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 30-01-2024, 16:34:22 »
Wat zegt Rik precies?
Moeten ze het vlak met het logo compleet maken? Of moeten ze het logo compleet maken?
Eerlijk gezegd ook wel een opdracht die kandidaten makkelijker onmols fout kunnen interpreteren.

Op het opdrachtbriefje staat:

Los de Kubus op
Mollogo = 150
6 zijdes compleet = 750

Slechts een van onderstaande afbeeldingen is een Mollogo:

Net zoals slechts een van onderstaande afbeeldingen een Shelllogo is:

Uiteraard kan het zo zijn dat de productie zegt: we rekenen het goed, ook al klopt het middelste vlakje niet. Is dat logisch? Nee. Daarnaast hebben we geconstateerd dat bij beide kubussen het middelste vlakje niet klopt. Dus ze zijn ofwel allebei goed, of allebei fout.

Goed? Dan komen beide boten volgens dit overzicht op min 100 euro = totaal min 200 euro. Terwijl ze uiteindelijk op min 500 uitkwamen. Fout? Dan komen we in totaal op min 800 uit. Dat klopt ook niet.

Stof tot nadenken.  ;D

Offline BertN

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 30-01-2024, 16:50:30 »
Goed? Dan komen beide boten volgens dit overzicht op min 100 euro = totaal min 200 euro. Terwijl ze uiteindelijk op min 500 uitkwamen. Fout? Dan komen we in totaal op min 800 uit. Dat klopt ook niet.

Logisch logo moet compleet zijn zonder rotatie.
Maar bij Kees is te zien dat het na Anna alsnog goed is gekomen.

Offline WillempieW

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 30-01-2024, 17:23:17 »
Maar bij Kees is te zien dat het na Anna alsnog goed is gekomen.
Ik val in herhaling, maar dat is niet zo, 2 sec. voordat Kees 'm (in 1 en hetzelfde shot) aan Anna teruggeeft is duidelijk te zien dat 't middelste vlak nog 90° gedraaid zit...
« Laatst bewerkt op: 30-01-2024, 17:38:58 door WillempieW »

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 30-01-2024, 17:43:32 »
Ik val in herhaling, maar dat is niet zo, 2 sec. voordat Kees 'm (in 1 en hetzelfde shot) aan Anna teruggeeft is duidelijk te zien dat 't middelste vlak nog 90° gedraaid zit...

Kun je daar een duidelijk screenshot van posten? Ieder screenshot dat ik neem heeft enkele vlakken geblurred. Maar de beste screenshots die ik te pakken krijg, laten me geloven dat het wel correct is.

Edit: ik zie dat je er al één had gepost. Ik ga het eens herbekijken.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2024, 17:47:51 door Froky »