(Post even verwijderd en nu weer terug. En ja, ik verlies me altijd in het zoeken en zit vaak op de verkeerde mol, maar nu

. Maar dit keer heeft Jeroen wel het bootje met het kleinste aantal kandidaten die ook nog het minst handig in spelletjes zijn, dat is toch mol-waardig)
Jeroen zegt altijd van die vreemde dingen waar ik op aansla en dit keer geeft Rik de voorzet: ‘zorg ervoor dat er in elke groep iemand zit die dol is op spelletjes ...’ Jeroen zegt meteen ‘Ik weet niet of ik er goed in ben, maar ik ben dol d’rop’ en dat is gewoon vreemd om te zeggen. Als je dol bent op spelletjes weet je of je er wel of niet goed in bent. En ‘erop’ spreekt Jeroen bijna uit als ‘drop’. DOL is de afkorting van Drop Of Love, die hebben een nummer Leline gemaakt, dat kan je uitspreken als Leylijn. Bij Stad en Land aflopen heb ik alle kruispunten van het bord met Amsterdam verbonden. Dan blijkt dat er een rechte lijn is van Oslo door Amsterdam naar Bordeaux, zo’n lijn heet een leylijn. Als je met de auto van Amsterdam naar Bordeaux rijdt, ga je via Breda, Antwerpen en Parijs. Al die steden zijn te linken aan Jeroen.
Bij tafel 2 Bordeaux/Hamburg had Jeroen de stad Breda (80 minuten rijden), bij tafel P5 op Calle Amberes (Amberes is Anvers, de Franse naam voor Antwerpen) lag ook de kaart van Parijs, Jeroen had daar Marseille, de verste stad van Amsterdam.
Jeroen gaat langs deze steden en door 3 landen, de titel ook verklaard. En van de meegenomen kaarten heeft Jeroen de verste afstand van Amsterdam meegepakt van tafeltje 5, (M)Olympique Marseille. Is dit duidelijker?
@Marisa, Jeroen zit naast het molletje.