Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?  (gelezen 19213 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #120 Gepost op: 6-02-2024, 16:42:40 »
Molesteren was dus goed als antwoord op 'iets kapot maken, mollen?' Je kan beter afvragen of de vraag wel betrouwbaar was.
De vraag wordt vertaald naar molesteren en dat maakt het antwoord geloofwaardig, maar de vraag was fout want 'iets kapot maken' is nooit aan de telefoon gezegd? Als mol verzin je gewoon een foute vraag. Lekker veel foute pinata's doen en de route verkeerd inkleuren, dan is de route in notime een zooitje.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 6-02-2024, 16:54:04 »
Molesteren was dus goed als antwoord op 'iets kapot maken, mollen?' Je kan beter afvragen of de vraag wel betrouwbaar was.
De vraag wordt vertaald naar molesteren en dat maakt het antwoord geloofwaardig, maar de vraag was fout want 'iets kapot maken' is nooit aan de telefoon gezegd? Als mol verzin je gewoon een foute vraag. Lekker veel foute pinata's doen en de route verkeerd inkleuren, dan is de route in notime een zooitje.

Klopt dat hier inderdaad geprutst kan zijn in de edit. Maar dat vond ik ook van Rian en Paracetamol. We zien Rian aan de telefoon en horen de vraag ‘pijnstillend, koortswerend middel’, maar die stem is natuurlijk gemonteerd over die beelden. Bij andere kandidaten horen we hun letterlijke reacties op vragen, maar bij Rian zien we haar Paracetamol antwoorden in een biecht. Dus kan ze evengoed aan het bellen zijn geweest naar Dennis, maar wordt er achteraf gemonteerd alsof ze die vraag krijgt.

Ik denk het persoonlijk niet, maar het is een mogelijkheid.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 6-02-2024, 22:46:26 »
28:27

Waarom heeft Anna het kaartje oftalmologie aan haar broek hangen? Oogheelkunde... een mol heeft niet de beste ogen.

Ik heb niet het gevoel dat dit een Anna is die net heeft opgenomen "Ja, met Anna".
Met wie is ze dan wel aan het communiceren?

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 8-02-2024, 13:02:16 »
Wanneer Rik de opdracht doorbelt naar de kandidaten, staat in de achtergrond tegen dat hek iemand. Iemand met een rood lang shirt, korte jeansbroek en zwarte schoenen. Lijkt verdacht veel op Dennis Weening.
Ik vermoed dat, terwijl Rik belt naar de kandidaten, Dennis op hetzelfde moment al belt naar de mol. De mol moet toch geen uitleg van het spel, die weet dat al. Verder geeft het me op dit moment niet meer informatie over de mol.

Het valt me wel op dat de meeste kandidaten hun ander oor dichthouden om te luisteren naar Rik (veel omgevingsgeluid?). Alleen Rosario zit lekker chill op een stoeltje te luisteren en lijkt daar geen last van te hebben. Misschien is dat oortje beter te horen, Maar dat is misschien mijn tunnel die spreekt.  :-X

Als het zo is, dan snap ik wel niet waarom ze Dennis niet beter in beeld brengen. De mol moet misschien eerst de locatie aan Dennis doorgeven? Dat zou toch leuke televisie zijn? Dan moet Dennis zo vlug mogelijk met de gele Mehari naar de locatie (8minuten verder).

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 8-02-2024, 15:54:26 »
Ze staan al toch bij de villa?

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 8-02-2024, 16:09:20 »
Goed opgemerkt. Inderdaad.

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 8-02-2024, 16:12:54 »
Wanneer Rik de opdracht doorbelt naar de kandidaten, staat in de achtergrond tegen dat hek iemand. Iemand met een rood lang shirt, korte jeansbroek en zwarte schoenen. Lijkt verdacht veel op Dennis Weening.
Ik vermoed dat, terwijl Rik belt naar de kandidaten, Dennis op hetzelfde moment al belt naar de mol. De mol moet toch geen uitleg van het spel, die weet dat al. Verder geeft het me op dit moment niet meer informatie over de mol.

Het valt me wel op dat de meeste kandidaten hun ander oor dichthouden om te luisteren naar Rik (veel omgevingsgeluid?). Alleen Rosario zit lekker chill op een stoeltje te luisteren en lijkt daar geen last van te hebben. Misschien is dat oortje beter te horen, Maar dat is misschien mijn tunnel die spreekt.  :-X

Als het zo is, dan snap ik wel niet waarom ze Dennis niet beter in beeld brengen. De mol moet misschien eerst de locatie aan Dennis doorgeven? Dat zou toch leuke televisie zijn? Dan moet Dennis zo vlug mogelijk met de gele Mehari naar de locatie (8minuten verder).
Dus niet de locatie. Maar geeft de mol door waar Dennis de sleutel kan vinden?

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 8-02-2024, 16:48:39 »
Ik hoop wel dat de mol eerst info moest doorgeven, voordat Dennis kon beginnen met geld versnipperen. Dat wordt ook wel een beetje gesuggereerd doordat Dennis inderdaad zegt ‘ok, de sleutel ligt onder de mat’. Maar dat leek me bijna meer een toneeltje dan een echt gesprek. Dat was ook het geval met de gesprekjes waarbij hij vroeg ‘hoe lang nog?’.

Nutteloze, lege gesprekjes, enkel om nadien te kunnen tonen dat de mol wel ‘gebeld’ heeft. Maar niet echt een nodige schakel om Dennis zijn rol te laten spelen.

Offline Ronaldanius

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 8-02-2024, 17:51:43 »
"Ik zou gaan scheuren." Is dat de eerste keer dat hij het die dag zegt?

Hij neemt ook het laatste woord met betrekking tot de te proberen locaties.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 8-02-2024, 19:04:39 »
Dus niet de locatie. Maar geeft de mol door waar Dennis de sleutel kan vinden?

Er was ook nog een hangslotje te zien op het tuinhek. Misschien was dat ook een nog barrière waar Dennis de echte mol bij nodig had?
Hoe dan ook, denk ik dat daar creatief gebruik van gemaakt werd door de makers. Dennis moest natuurlijk gewoon naar binnen. Zodat wij van leuke TV kunnen genieten!

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 8-02-2024, 19:32:37 »
"Ik zou gaan scheuren." Is dat de eerste keer dat hij het die dag zegt?

Hij neemt ook het laatste woord met betrekking tot de te proberen locaties.
Ik zou heel graag willen weten waar op de kaart Kees naar wijst. Sor doet namelijk een heel goede suggestie: hij merkt op dat ze beter niet de hele route kunnen proberen te volgen, maar direct naar de vermoedelijke eindbestemming te rijden. Hij zegt ook dat de eindbestemming waarschijnlijk een van de monumenten op de kaart is, wat ook klopt. Als Kees de juiste monumenten aanwijst is, is dat heel onverdacht en komt Fons er verdacht uit, want het was in theorie nog net haalbaar om de locatie te bereiken. Maar als Kees de verkeerde monumenten aanwijst, is dat natuurlijk juist wel verdacht.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 9-02-2024, 09:38:47 »
In de beelden lijkt het alsof hij ergens in het midden van de kaart wijst, maar daar kun je weinig uit opmaken. Zoals ik eerder in mijn Rosario tunnel aantoonde dat ik denk dat Rosario bijna de juiste plek aanduid (met zijn redenatie ‘eerst linksaf ipv rechtdoor). Ik denk dat Kees daar dan mee op de wagen springt en zegt, ok daarheen scheuren.

Ik heb eens de enkele punten die we zien in de edit van de tocht op de kaart gezet.
Punt 1, ze rijden langs de kathedraal, calle 61 in. (Opmerking dat de tekening van de kathedraal op hun kaart eigenlijk ook al niet correct staat, die staat tegen het startplein, maar op de kaart lijkt het of er een blok tussen zit)

Punt 2, we zien ze op een rotonde, drone shot. Dit is een rotonde helemaal in het zuiden aan de grote laan waar ze eigenlijk moesten eindigen. Het lijkt erop dat ze de rotonde nemen en richting noord gaan afslaan, wat rechtstreeks naar het eindpunt zou leiden. Is dit verkeerd gemonteerd, waren ze hier buiten tijd dan naar het punt toe aan het rijden? Of waren ze echt wel correct de juiste, directe weg naar het eindpunt aan het volgen?

Punt 3, ze rijden langs bacab cerveceria. Hier rijden ze perfect tussen punt 1 en punt 2, in de juiste richting. Dit lijkt me dus in verkeerde volgorde gemonteerd.

Punt 4, ze zijn letterlijk terug op de hoek van het startplein. Dit kan eventueel ook montagefout zijn van de start vanaf het plein? We horen ze zeggen ‘hier rechtdoor, dan links’, wat hun perfect op punt 1 zou brengen. Nog een montage’fout’? Als hier met de volgorde geknoeid is, dan is dat geen fout, je kunt dit bijna niet per ongeluk in de verkeerde volgorde zetten.

Punt 5, ze zijn buiten tijd, Babs zegt dat hun getoond wordt hoe ze moeten rijden en we zien ze rijden richting juiste locatie.

Punt 6: eindpunt.

Ik concludeer dat ze wel degelijk in de juiste richting en ongeveeer de kortste weg aan het nemen waren. Het lijkt of ze misschien niet zover weg waren en we opeens niks meer te zien krijgen van de verdere rit, de edit laat ons geloven dat ze compleet verkeerd zaten. Als je de stukken edit in de juiste volgorde zet, punt 4, punt 1, punt 3, punt 2, dan zijn ze écht wel heel strak naar de juist plaats aan het rijden. Op punt 2 zie je ze zelfs de rotonde richting noorden nét niet nemen (beeld afgekapt). Dan zouden ze op de grote laan recht naar het punt toe hebben gezeten.

Vreemd.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2024, 10:22:58 door Froky »

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 9-02-2024, 11:05:58 »
Mooi uitgezocht. Dit is gewoon typische WIDM edit. Beelden van de rit zijn door elkaar gehusseld en meer sfeer-makend dan wat anders.

Ze waren dus waarschijnlijk goed op weg, maar hebben niet juist bij de villa gestopt, of waren buiten tijd

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #133 Gepost op: 9-02-2024, 11:34:15 »
Leuk al die stukjes route, maar het ging uiteindelijk om het eindadres. Dat zal op 1 kaartje hebben gestaan.
Eindadres P.º de Montejo 452, Zona Paseo Montejo, Centro, 97000 Centro, Yuc., Mexico.
Al had je 10 stukjes van de route, het ging om het ene kaartje.  :-\\

Aan de overkant van de weg ligt Quinta Montes Molina, P.º de Montejo 469, Zona Paseo Montejo, Centro, 97000 Mérida, Yuc., Mexico.
Molina aan de overkant van de weg t.o.v. 452.

En Rik zei Mehari, maar op de auto staat toch echt Safari. (Het is een VW Safari, zo heet ie in Mexico).
Zou daar nog een hint in zitten?
« Laatst bewerkt op: 9-02-2024, 11:37:33 door foxhunter »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #134 Gepost op: 9-02-2024, 12:06:23 »
28:27
Waarom heeft Anna het kaartje oftalmologie aan haar broek hangen? Oogheelkunde... een mol heeft niet de beste ogen.

Misschien is dan dit het ene kaartje dat hing aan de pinata met het eindadres (of molik, maar dat is duidelijk).
Anna heeft Jeroen begeleid van A-Z en raapt uiteindelijk zelf het kaartje oftomologie op, nadat Jeroen deze heeft geslagen.
Daarna zegt ze tegen uitgeputte Jeroen: 'zou je dat wel doen straks zit er mingeld in?' We zien Jeroen niet verder gaan met slaan.
Er hangt dus nu een pinata zonder kaartje, waar het doosje met de kaart nog inzit, want het doosje met de kaart/mingeld was niet op de grond gevallen!
Anna lijkt hier heel goed bezig, maar ondertussen kan 'het adres' gewoon nog in een pinata aan de lijn hangen zonder kaartje 'oftomologie' eraan.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2024, 12:15:49 door foxhunter »

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 9-02-2024, 12:12:02 »
Mooi uitgezocht. Dit is gewoon typische WIDM edit. Beelden van de rit zijn door elkaar gehusseld en meer sfeer-makend dan wat anders.

Ze waren dus waarschijnlijk goed op weg, maar hebben niet juist bij de villa gestopt, of waren buiten tijd

Wat husselen voor de sfeer vind ik niet erg, zolang je wel de waarheid weergeeft. Maar ze laten ons geloven dat de kandidaten er helemaal niks van bakten. Als je dan de route analyseert, merk je dat ze eigenlijk heel goed op weg waren. Waarom dan de edit en reactie van Rik die ze helemaal belachelijk maakt? Waarom niet zeggen dat ze een goeie gok maken en eigenlijk goed op weg zijn, maar dat ze te laat waren?
Dan wordt er iets verborgen dat we niet mogen weten. De mol heeft net op het laatst in de auto nog serieus gemold, of de mol heeft op mysterieuze wijze de kandidaten toch nog de juiste richting gewezen terwijl ze op het plein waren.

Leuk al die stukjes route, maar het ging uiteindelijk om het eindadres. Dat zal op 1 kaartje hebben gestaan.
Eindadres P.º de Montejo 452, Zona Paseo Montejo, Centro, 97000 Centro, Yuc., Mexico.
Al had je 10 stukjes van de route, het ging om het ene kaartje.  :-\\

Klopt helemaal. Maar als je de route die zich vormt op hun kaart zou volgen, kun je niet op tijd (binnen 15 minuten zoals Rik zegt) op het eindpunt komen. Als je de punten die ze hebben verbind, zit je zelfs aan een traject dat meer dan 45 minuten zou duren. Je kunt er enkel, met wat marge, raken als je de rechtstreekse route ‘plein->eindpunt’ neemt. Zij weten zogezegd het eindpunt niet, maar nemen WEL die perfecte route naar het eindpunt. Een route waarlangs zelfs geen landmarks liggen.

Ofwel zien we dus NIETS van de echte route die ze hebben gezocht en zien we enkel beelden van na de opdracht, als ze effectief naar het eindpunt rijden (oplossing gekregen).

Ofwel waren ze perfect er naartoe aan het rijden. Maar dan rijst de vraag, hoe komt het dat ze opeens toch recht naar het eindpunt rijden, terwijl ze dat niet kennen?

Misschien is dan dit het ene kaartje dat hing aan de pinata met het eindadres (of molik, maar dat is duidelijk).
Anna heeft Jeroen begeleid van A-Z en raapt uiteindelijk zelf het kaartje oftomologie op, nadat Jeroen deze heeft geslagen.
Zegt nadat het kaartje op de grond ligt nog tegen uitgeputte Jeroen: 'zou je dat wel doen straks zit er mingeld in?'
Er hangt dus nu een pinata zonder kaartje, waar het doosje met de kaart nog inzit, want het doosje met de kaart/mingeld was niet op de grond gevallen!
Anna lijkt hier heel goed bezig, maar ondertussen kan 'het adres' gewoon nog aan de lijn hangen zonder kaartje 'oftomologie' eraan.

Dat kan. Dan heeft ze op het laatst toch het stukje met de juiste oplossing opgeduikeld, wetende dat ze er niet meer op tijd konden komen. Of Rosario haalde het net nog uit Molukken, maar we zien niet dat hij die nog matcht? Of Kees zegt ‘we scheuren hierheen’. Of het is nog iemand anders…
Ik hoop dat we hier in de laatste aflevering nog wat opklaring krijgen.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2024, 12:19:48 door Froky »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #136 Gepost op: 9-02-2024, 12:20:36 »
Zonder eindadres kun je ze zelfs de goede kant opsturen, want Rik vinden ze zonder dat adres toch niet.
Die routekaartjes lijken me alleen maar afleiding en leiden niet naar een oplossing, alleen maar tot verwarring.
Het ging om 1 kaartje, de sleutel. Molik / Oftomologie of iets anders?

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 9-02-2024, 12:24:23 »
Zonder eindadres kun je ze zelfs de goede kant opsturen, want Rik vinden ze zonder dat adres toch niet.
Die routekaartjes lijken me alleen maar afleiding en leiden niet naar een oplossing, alleen maar tot verwarring.

Dat vind ik een goed punt. Het zou heel logisch zijn als molik naar de locatie van Dennis verwijst

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 9-02-2024, 12:25:54 »
Ik had ook al naar de locaties gekeken, maar kon er niet echt een route van maken. Het lijkt me inderdaad dat er een hoop retakes bij zitten en we weinig van de echte route zien.
Punt 1, ze rijden langs de kathedraal, calle 61 in. (Opmerking dat de tekening van de kathedraal op hun kaart eigenlijk ook al niet correct staat, die staat tegen het startplein, maar op de kaart lijkt het of er een blok tussen zit)
Ze rijden hier van oost naar west, juist in de richting van het startpunt dus. Dat kan trouwens ook niet anders, want de calle 61 is eenrichtingsverkeer.

Punt 2, we zien ze op een rotonde, drone shot. Dit is een rotonde helemaal in het zuiden aan de grote laan waar ze eigenlijk moesten eindigen. Het lijkt erop dat ze de rotonde nemen en richting noord gaan afslaan, wat rechtstreeks naar het eindpunt zou leiden. Is dit verkeerd gemonteerd, waren ze hier buiten tijd dan naar het punt toe aan het rijden? Of waren ze echt wel correct de juiste, directe weg naar het eindpunt aan het volgen?
Ook hier komt de auto juist vanaf de weg uit het noorden de rotonde opgereden, juist vanaf de kant van het eindpunt dus.

Ze hadden al goed gegokt dat de eindbestemming een van de monumenten op de kaart is. Als je dat weet en je hebt een grof idee van waar de route heen gaat (dat je een van de monumenten in de richting van het noorden moet kiezen), dan blijven er eigenlijk maar twee mogelijkheden over die ook nog in elkaars verlengde liggen. Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen dat het halen van de eindbestemming bij voorbaat onhaalbaar was.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2024, 12:28:35 door SanderFMC »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #139 Gepost op: 9-02-2024, 12:35:45 »
Het monument is Molina aan de overkant van de straat. Dennis zat wel in een oud huis, maar als je ter plekke naar een monument gaat zoeken, dan ligt dat te pronken aan de overkant van de straat.