In de beelden lijkt het alsof hij ergens in het midden van de kaart wijst, maar daar kun je weinig uit opmaken. Zoals ik eerder in mijn Rosario tunnel aantoonde dat ik denk dat Rosario bijna de juiste plek aanduid (met zijn redenatie ‘eerst linksaf ipv rechtdoor). Ik denk dat Kees daar dan mee op de wagen springt en zegt, ok daarheen scheuren.
Ik heb eens de enkele punten die we zien in de edit van de tocht op de kaart gezet.
Punt 1, ze rijden langs de kathedraal, calle 61 in. (Opmerking dat de tekening van de kathedraal op hun kaart eigenlijk ook al niet correct staat, die staat tegen het startplein, maar op de kaart lijkt het of er een blok tussen zit)
Punt 2, we zien ze op een rotonde, drone shot. Dit is een rotonde helemaal in het zuiden aan de grote laan waar ze eigenlijk moesten eindigen. Het lijkt erop dat ze de rotonde nemen en richting noord gaan afslaan, wat rechtstreeks naar het eindpunt zou leiden. Is dit verkeerd gemonteerd, waren ze hier buiten tijd dan naar het punt toe aan het rijden? Of waren ze echt wel correct de juiste, directe weg naar het eindpunt aan het volgen?
Punt 3, ze rijden langs bacab cerveceria. Hier rijden ze perfect tussen punt 1 en punt 2, in de juiste richting. Dit lijkt me dus in verkeerde volgorde gemonteerd.
Punt 4, ze zijn letterlijk terug op de hoek van het startplein. Dit kan eventueel ook montagefout zijn van de start vanaf het plein? We horen ze zeggen ‘hier rechtdoor, dan links’, wat hun perfect op punt 1 zou brengen. Nog een montage’fout’? Als hier met de volgorde geknoeid is, dan is dat geen fout, je kunt dit bijna niet per ongeluk in de verkeerde volgorde zetten.
Punt 5, ze zijn buiten tijd, Babs zegt dat hun getoond wordt hoe ze moeten rijden en we zien ze rijden richting juiste locatie.
Punt 6: eindpunt.
Ik concludeer dat ze wel degelijk in de juiste richting en ongeveeer de kortste weg aan het nemen waren. Het lijkt of ze misschien niet zover weg waren en we opeens niks meer te zien krijgen van de verdere rit, de edit laat ons geloven dat ze compleet verkeerd zaten. Als je de stukken edit in de juiste volgorde zet, punt 4, punt 1, punt 3, punt 2, dan zijn ze écht wel heel strak naar de juist plaats aan het rijden. Op punt 2 zie je ze zelfs de rotonde richting noorden nét niet nemen (beeld afgekapt). Dan zouden ze op de grote laan recht naar het punt toe hebben gezeten.
Vreemd.