Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?  (gelezen 16958 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #100 Gepost op: 25-02-2024, 22:29:07 »
Ze gaan niet tijdens een opdracht met tijdsdruk extra shots opnemen. We interpreteren een shot gewoon verkeerd. Misschien liep hij hier door een gang de trap op, was hij nog op zoek naar de juiste kamer, liep hij even terug naar de trap om iets te roepen naar beneden, of iets anders.. Meer dan dat moeten we hier niet achter zoeken. Gewoon een verkeerde montage.

Aan onze interpretatie ligt het sowieso niet. Hij zegt op dat moment dat ie als een idioot is gaan rennen en hij heeft de koffer vast. Waarom zou ie de joker al hebben gepakt en de koffer vasthouden terwijl ie wegrent, met die tijd op z'n rug, als ie zoekende zou zijn?

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 25-02-2024, 22:35:41 »
Bij Anna liggen de jokers ook anders. Op 19:53 liggen ze duidelijk half op elkaar, vanaf 20:10 zijn ze netjes gestapeld.

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 26-02-2024, 09:43:53 »
Vraagje: hoe zeker weten we dat de ranglijst op basis is van allevijf? Of kan het ook op basis vd 4 kandidaten zijn?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 26-02-2024, 10:34:07 »
Als ze bij het gebouw aankomen staat zijn klok op 13:45.

Dit lijkt me logisch gezien zijn starttijd van 15 minuten. Des te vreemder is het dat de tijd eenmaal in de kamer van de opdracht op 14.27 staat. Dit kan sowieso niet kloppen want dan zou hij van de start tot aan aankomst in de kamer 33.seconden verbruikt hebben.

Er worden wel vaker retakes gemaakt in WIDM maar in deze opdracht is het wel erg veel en rommelig allemaal.......

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #104 Gepost op: 26-02-2024, 12:29:43 »
Van de start naar de €1000 save room in 33sec. vind ik nog wel plausibel, als je de beelden ziet. Dat andere shot zal echt gewoon een retake zijn geweest.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #105 Gepost op: 26-02-2024, 13:44:04 »
Vraagje: hoe zeker weten we dat de ranglijst op basis is van allevijf? Of kan het ook op basis vd 4 kandidaten zijn?
Dat weten we niet zeker, maar ik denk dat we hier wel van uit mogen gaan want ze geven redelijk veel informatie prijs van de ingevulde lijstjes, waaruit we kunnen controleren of die volgorde ook klopt met het stemgedrag. De Mol kan sowieso alles invullen wat hij wil en daarmee misschien proberen om het minst verdacht over te komen.
Als we het lijstje van Sor niet meetellen dan is Sor nog altijd de minst verdachte (verschil is 1 of 2 punten).
Zonder het lijstje van Anna of Fons is Sor ook de minst verdachte.
Zonder het lijstje van Kees wordt het spannend. Rian is dan de minst verdachte of gelijk met Sor de minst verdachte. Dit is afhankelijk van de tweede en derde plek van het lijstje van Anna. Omdat het aannemelijker is dat Anna Sor op 3 heeft staan zou Rian dan waarschijnlijk het minst verdacht zijn geweest. Anna heeft Sor als verdachte genoemd bij de test in aflevering 5 en Kees nog nooit. Maar misschien dat iemand anders hier nog voor of tegen argumenten heeft.
Belangrijkste conclusie is in ieder geval dat Sor zich niet zelf op de plek van minst verdachte heeft kunnen zetten.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 26-02-2024, 13:45:51 »
Dat weten we niet zeker, maar ik denk dat we hier wel van uit mogen gaan want ze geven redelijk veel informatie prijs van de ingevulde lijstjes, waaruit we kunnen controleren of die volgorde ook klopt met het stemgedrag. De Mol kan sowieso alles invullen wat hij wil en daarmee misschien proberen om het minst verdacht over te komen.

Als mol zou ik ze ranken op 'vertrouwen mij het minst'.

Offline Sjeel

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 26-02-2024, 14:03:06 »
Rian gaf aan tijd te missen op haar klok. Misschien heeft Fons sneaky haar nog even afgeschoten?

Dat zou ik een leuke mollenstreek vinden. Heb je als kijker het idee dat je dat had kunnen zien EN dat de mol daar zelf zijn of haar best moest doen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 26-02-2024, 14:12:31 »
Als mol zou ik ze ranken op 'vertrouwen mij het minst'.
Was dit sarcastisch bedoeld? Je hebt gelijk, de Mol kan zichzelf natuurlijk niet ranken, hooguit de andere kandidaten zodanig ranken dat hijzelf het minst verdacht eruit komt, als dit al mogelijk is. Tenminste als hij graag aan de finish staat en dat is ook niet zeker. Aan de finish kun je er in ieder geval voor zorgen dat er geen geld wordt verdiend. Bij de originele opdracht hiervan werd er immers flink wat geld over de finish gebracht, ondanks een schietgrage kandidaat bij de finish.
In het veld zou je als Mol ook kunnen proberen te sturen dat er veel jokers worden gepakt i.p.v. geld. Dus zeg het maar.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 14:15:11 door MartinJ »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 26-02-2024, 14:20:26 »
Was dit sarcastisch bedoeld? Je hebt gelijk, de Mol kan zichzelf natuurlijk niet ranken, hooguit de andere kandidaten zodanig ranken dat hijzelf het minst verdacht eruit komt, als dit al mogelijk is. Tenminste als hij graag aan de finish staat en dat is ook niet zeker. Aan de finish kun je er in ieder geval voor zorgen dat er geen geld wordt verdiend. Bij de originele opdracht hiervan werd er immers flink wat geld over de finish gebracht, ondanks een schietgrage kandidaat bij de finish.

Nee, niet sarcastisch. Ik zou als mol op de plek van Sor iemand willen hebben die me waarschijnlijk afschiet, dus zo zou ik de kandidaten ranken. De anderen weten niet wat jij invult, dus je kunt jezelf daar niet verdachter of onverdachter mee maken in de groep.

Aanname: Als de mol weet dat die al enige tijd verdacht wordt door een of meerdere kandidaten, dan zal die zich (wat mij betreft) hebben voorbereid op een mol-strategie in het veld.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 26-02-2024, 14:51:45 »

Aanname: Als de mol weet dat die al enige tijd verdacht wordt door een of meerdere kandidaten, dan zal die zich (wat mij betreft) hebben voorbereid op een mol-strategie in het veld.
De voorbereidingen worden toch thuis gedaan, dan weet de mol nog niet of die veel of weinig vertrouwd gaat worden.

Mijn idee is dan ook dat de mol altijd dat kaartenhuis gaat bouwen en al zeker niet met geld aan het eind gaat komen. Je weet ook niet op voorhand welke kandidaat aan de finish gaat staan en of die je al dan niet gaat geloven.

De enige die een joker had was Fons, de andere 3 konden geen kaartenhuis maken van 2 levels. Het lukt hem dan ook nog om ipv de logische 500euro het kamertje met de 1000euro binnen te geraken.
Dat maakt voor mij dat Fons mols bezig was, Anna en Kees niet.

Daarbij wil je als mol bij een zo hoog mogelijk bedrag komen en dan zitten Rian en Kees op de goede plek, maar Kees brengt geld mee. Onmols.

Waarom laat Anna als mol haar bedrag afnemen door Fons trouwens? Ze zou toch op zijn minst kunnen voorstellen dat het laagste bedrag naar degene met het minste tijd gaat? Voor hetzelfde geld bracht Fons 1000euro naar de finish.

De mol wil volgens mij het vertrouwen hoog houden (hoog bedrag) en een zo hoog mogelijk bedrag uit de pot houden.

Als Sor de mol is denk ik niet dat hij op die plaats wilde staan, maar hij kon zijn lijstje nooit meer zo invullen dat Rian daar terecht kwam.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 26-02-2024, 14:57:46 »
De voorbereidingen worden toch thuis gedaan, dan weet de mol nog niet of die veel of weinig vertrouwd gaat worden.

Mijn idee is dan ook dat de mol altijd dat kaartenhuis gaat bouwen en al zeker niet met geld aan het eind gaat komen. Je weet ook niet op voorhand welke kandidaat aan de finish gaat staan en of die je al dan niet gaat geloven.

De enige die een joker had was Fons, de andere 3 konden geen kaartenhuis maken van 2 levels. Het lukt hem dan ook nog om ipv de logische 500euro het kamertje met de 1000euro binnen te geraken.
Dat maakt voor mij dat Fons mols bezig was, Anna en Kees niet.

Daarbij wil je als mol bij een zo hoog mogelijk bedrag komen en dan zitten Rian en Kees op de goede plek, maar Kees brengt geld mee. Onmols.

Waarom laat Anna als mol haar bedrag afnemen door Fons trouwens? Ze zou toch op zijn minst kunnen voorstellen dat het laagste bedrag naar degene met het minste tijd gaat? Voor hetzelfde geld bracht Fons 1000euro naar de finish.

De mol wil volgens mij het vertrouwen hoog houden (hoog bedrag) en een zo hoog mogelijk bedrag uit de pot houden.

Als Sor de mol is denk ik niet dat hij op die plaats wilde staan, maar hij kon zijn lijstje nooit meer zo invullen dat Rian daar terecht kwam.

Je kunt thuis toch ook je lijstje met de ranking niet voorbereiden? De mol weet hoe de opdracht in elkaar zit van tevoren, maar ik neem aan dat die pas weet welke strategie het beste toegepast kan worden zodra die opdracht in zicht komt. Ik neem aan dat de mol aan zulke dingen ligt te denken, als die 's avonds op bed ligt en zich mentaal voorbereidt op de volgende dag.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 26-02-2024, 15:11:56 »
Je kunt thuis toch ook je lijstje met de ranking niet voorbereiden?
Nee, maar kan wel oefenen om kaartenhuisjes te bouwen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 26-02-2024, 15:13:21 »
Of meer zweten en daar gebruik van maken  :)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 26-02-2024, 15:13:55 »
Nee, maar kan wel oefenen om kaartenhuisjes te bouwen.

Ik zeg toch ook dat ik vermoed dat de mol zich heeft voorbereid op een strategie in het veld?

edit: Alhoewel ik denk dat de mol het prima vindt om lang te kloten met dat kaartenhuis, hoe meer tijd er verstrijkt hoe beter.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 26-02-2024, 15:15:23 »
Als wij de 4 overblijvende kandidaten overwegen handelt Anna het meest logisch als mol.

Fons: hij wordt het minst vertrouwd. Als hij de mol is zou hij zich als kandidaat profileren en geld meenemen, wetende dat hij zeker afgeschoten zal worden door Rosario. Bovendien zijn de andere kandidaten nu meer geneigd om voor het geld te gaan.
Anna: zij stelde eerst voor om de anderen jokers te laten nemen en zij zelf €2000 waardoor zij zeer waarschijnlijk afgeschoten wordt door Rosario (wat ook gebeurt) en dus niets in de pot komt. Uiteindelijk neemt zij €500 mee als zogezegde kandidaat. Wordt zij afgeschoten is er €500 niet in de pot, anders is het bedrag dat in de pot komt beperkt.
Kees: gaat voor €1500. Inzake vertrouwen staat hij in de middenmoot, het is niet zeker dat hij afgeschoten zal worden door Rosario waardoor hij (als mol) het risico loopt €1500 in de pot te brengen.
Rosario: schiet de eerste 3 kandidaten af maar laat Rian met het hoogste bedrag (€2000) door. Onbegrijpelijk als hij de mol is.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 26-02-2024, 16:45:50 »
Als wij de 4 overblijvende kandidaten overwegen handelt Anna het meest logisch als mol.

Anna: zij stelde eerst voor om de anderen jokers te laten nemen en zij zelf €2000 waardoor zij zeer waarschijnlijk afgeschoten wordt door Rosario (wat ook gebeurt) en dus niets in de pot komt. Uiteindelijk neemt zij €500 mee als zogezegde kandidaat. Wordt zij afgeschoten is er €500 niet in de pot, anders is het bedrag dat in de pot komt beperkt.

Ik luister net de TrustNobody podcast en daar wordt  besproken dat het helemaal niet zo slim is van Anna om voor te stellen dat de anderen voor jokers gaan. Helemaal niet omdat ze vervolgens zelf de anderen ontmoedigt door steeds te roepen dat het allemaal zo moeilijk is. De kans is dan groter dat de anderen het opgeven na de eerste laag en voor geld kiezen. Als mol had ze dit geweten.

Ook vreemd dat ze Fons  naar de kamer met 1000 euro liet gaan  die had ze beter zelf kunnen pakken als ze zo zeker was dat ze afgeschoten zou worden. . Ik denk niet dat de mol invloed heeft op wat de anderen doen, ook niet wat Rosario beslist.De mol kan er alleen voor zorgen dat er een zo groot mogelijk bedrag uit de pot blijft zonder geld mee te nemen naar Rosario.

Precies wat Fons deed dus.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 26-02-2024, 17:11:37 »
Anna: zij stelde eerst voor om de anderen jokers te laten nemen en zij zelf €2000 waardoor zij zeer waarschijnlijk afgeschoten wordt door Rosario (wat ook gebeurt) en dus niets in de pot komt. Uiteindelijk neemt zij €500 mee als zogezegde kandidaat.
Mee eens dat dit het verdachtste moment is van Anna. Ze stelt voor dat twee mensen jokers nemen (wijzend naar Rian en Kees) en een persoon geld. Dan is er een kleine knip. Vervolgens zegt Rian dat ze denkt dat zij het meest vertrouwd wordt. Als Kees dat beaamt en tegen Rian zegt dat zij dan het beste voor geld kan gaan, zegt Anna meteen "Ja". Als Mol bakzeil gehaald. Wel snel overstag, maar het was ook wel erg onrealistisch om te denken dat ze haar voor de 2.000 euro lieten gaan.

Vervolgens zie ik Anna niets mols meer doen. Waarom stelt ze niet voor dat ze haar jokers gaat halen op de 1.500 euro locatie? Die was net zo ver (of dichterbij) dan teruggaan naar de 500 euro locatie. Dan kon Kees geen 1.500 meer over de streep brengen. Kees werd meer vertrouwd, dus dat had zo maar kunnen gebeuren. "Het lukt niet, dan moeten jullie de jokers meenemen" is ook al geen overtuigende molactie, want dat gaat Kees en Rian natuurlijk ook nooit lukken. Ze had net zelf ervaren hoe moeilijk het was om twee lagen te bouwen.

Om te mollen moet je hier naar de locatie van een zo hoog mogelijk bedrag gaan, en daar proberen de jokers mee te nemen. Anna is in beide niet geslaagd.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 26-02-2024, 17:17:10 »
Mee eens dat dit het verdachtste moment is van Anna. Ze stelt voor dat twee mensen jokers nemen (wijzend naar Rian en Kees) en een persoon geld. Dan is er een kleine knip. Vervolgens zegt Rian dat ze denkt dat zij het meest vertrouwd wordt. Als Kees dat beaamt en tegen Rian zegt dat zij dan het beste voor geld kan gaan, zegt Anna meteen "Ja". Als Mol bakzeil gehaald. Wel snel overstag, maar het was ook wel erg onrealistisch om te denken dat ze haar voor de 2.000 euro lieten gaan.

Vervolgens zie ik Anna niets mols meer doen. Waarom stelt ze niet voor dat ze haar jokers gaat halen op de 1.500 euro locatie? Die was net zo ver (of dichterbij) dan teruggaan naar de 500 euro locatie. Dan kon Kees geen 1.500 meer over de streep brengen. Kees werd meer vertrouwd, dus dat had zo maar kunnen gebeuren. "Het lukt niet, dan moeten jullie de jokers meenemen" is ook al geen overtuigende molactie, want dat gaat Kees en Rian natuurlijk ook nooit lukken. Ze had net zelf ervaren hoe moeilijk het was om twee lagen te bouwen.

Om te mollen moet je hier naar de locatie van een zo hoog mogelijk bedrag gaan, en daar proberen de jokers mee te nemen. Anna is in beide niet geslaagd.

Terwijl ze zich hier, op Fons na (maar die stond druk te mollen in de kamer), bevond tussen de twee kandidaten die haar niet verdenken. Als ze de mol is had ze hier best een potje kunnen breken door wat meer aan te dringen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #119 Gepost op: 26-02-2024, 17:43:09 »
Anna tegen Kees en Rian:
Ik heb een idee, als wij nou samen voor 4 jokers gaan, dan kunnen dus twee van ons aan jokers en 1 aan het geld. 1 geeft een joker aan Sor. (dan moet je al 2 x 2 jokers behalen).
Rian: ik denk dat hij mij het meest vertrouwd.
Kees: jij kan het best met geld gaan want jouw vertrouwd iedereen. Das natuurlijk logisch, degene, jij moet voor het geld gaan
Rian: En van wie krijg ik een joker (wantrouwen losgepeuterd)
Kees lachend: van mij als ik een extra over heb.
Anna: maar ik vertrouw hem niet meer sinds dat laatste spelletje (2000 euro uit de pot door Kees).
ze bekijken de klokken op verzoek van Kees.
Anna: maar heel even is dit een deal? Rian en ik gaan voor de joker en jij gaat voor 2000 euro.
Kees: maar dan krijg ik van jullie niks, dan zeggen jullie nanananah. Dat ga je doen. (wantrouwen).
Anna: glimlacht
Kees: zie je wel
Anna: nee dat gaan we niet doen.
Kees: jij gaat dat doen jij bent heel diep teleurgesteld in mij.
Kees: als we uberhaupt nog aan die opdracht toekomen.

Anna: ik heb geld, jullie moeten voor de jokers, ja het lukte niet, ik had zulke trillende handen, waar moet ik ik heen?
Rian: ik geloof je niet.
Anna: Nee Wil je het zien?
Kees: Wij gaan voor de jokers, beter kan ze het niet zeggen?
Rian: Je hebt het goed gedaan. (Rian vertrouwd Anna).

Wat ik lees is dat Anna wantrouwen probeert te kweken bij Kees en Rian. Over wie de jokers pakt en wie het geld. Kees heeft er wel oren naar om zelf jokers te pakken. Anna wil een afspraak dat Kees het geld pakt en Rian de jokers. Leidt de discussie ook als deze afdwaald weer terug op het onderwerp. Kees komt nooit langs Rosario.

En ze blijft vertrouwd bij Rian, en misschien ook wel bij Kees, ondanks deze poging om ze voor jokers ipv geld te laten gaan.