Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 9606 keer)

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #40 Gepost op: 9-03-2024, 21:34:29 »
Welke mol komt nou met het allerbeste plan dat er is om geld binnen te halen en die vrijstellingen weg te spelen… en dan niet verwachten dat mensen met je mee gaan  ::ohno:: echt anti mol actie!
Is waarom ik haar in het begin weg streepte

Duidelijk 2 kampen n.a.v. mijn opmerking. Ik snap ook wel dat je vertrouwen wilt wekken als mol. Maar voor €6000,-?!? Nee dat is echt teveel en niet de doel van een mol zijn.

Later toch wel tot de conclusie gekomen dat Anna duidelijk wel de mol moest zijn. Maar vind dit echt een mega tegenvaller en verre van briljant.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #41 Gepost op: 9-03-2024, 21:36:03 »
Wow slim van Fons!! En jemig.. die Kees!
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 21:38:49 door mollie23 »

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #42 Gepost op: 9-03-2024, 21:39:32 »
Ja slim gedaan. Overigens wel leuke molacties bij deze opdracht.

En heerlijk lachen bij de zinnen  ::rofl::

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #43 Gepost op: 9-03-2024, 21:41:35 »
Wauw helft van de pot aan Sor! ::oink::

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #44 Gepost op: 9-03-2024, 21:43:00 »
Jammer dat de eerste finale opdracht niet te zien was, toen Sor en Fons dus open naar elkaar waren en Anna op die positie plaatsten. Dat was dus wel eerlijk!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #45 Gepost op: 9-03-2024, 21:43:27 »
Is nu eigenlijk duidelijk hoe Sor al.zo vroeg op het spoor van Anna kwam?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #46 Gepost op: 9-03-2024, 21:43:45 »
Dit is wel hilarisch hoor; de winnaar geeft geld aan Free Press (een geste die gepaard gaat met een bedenkelijk politiek statement), en binnen luttele weken kunnen we genieten van WIDM in Oman... (Nadat we eerder al kritiekloos naar China mochten kijken).
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 21:53:58 door Michmol »
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #47 Gepost op: 9-03-2024, 21:53:09 »
Wat een fijne ontknoping bomvol molacties. ::ok::

En ik vind dat Anna het heel goed gedaan heeft. Heel zelfverzekerd, naturel, met veel lol en lef en dan toch maar twee kandidaten die je verdenken. Knap hoor. ::bravo::

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #48 Gepost op: 9-03-2024, 21:57:40 »
Super vette ontknoping. En chapeau, Anna! Dat ik ervan overtuigd was Anna’s stem te horen bij de piñata-opdracht (Ja?), lijkt toch wel te kloppen! Dat vond ik erg tof om achter te komen ~❤️~ Haar brutaliteit vond ik echt heel erg gaaf. Ik ben iig winnaar geworden van onze eigen pool op de app  ::tandpastasmiley::
En wat een leuke groep mensen is het toch  ::bravo::
Laten we jabberen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #49 Gepost op: 9-03-2024, 22:01:24 »
Ik vond het een super aflevering! Lekker veel molacties, weinig oeverloos geklets en gewoon een geweldige mol. Ik heb genoten van Anna als mol. Ze heeft genoten van haar rol en geen moment stilgezeten al werd ze ook wel geholpen door de chaotische medekandidaten. Dat ze tot het einde actief is gebleven is super! Ook vind ik haar gewoon een leuk persoon.

Het enige jammere is mijn vraag hoeveel kans de kandidaten daadwerkelijk hadden om de opdrachten te laten slagen. Als de volledige opdracht mislukt door het weggooien van 1 sleutel zijn de kandidaten kansloos.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #50 Gepost op: 9-03-2024, 22:03:16 »
Behalve Dia del Topito en de envelopjes die ze in haar broek heeft gestoken, vind haar een redelijk risicomijdende mol eerlijk gezegd. Jammer.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #51 Gepost op: 9-03-2024, 22:05:26 »
Jammer trouwens dat we geen duidelijkheid hebben gekregen over die marktopdracht met de afvallers.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #52 Gepost op: 9-03-2024, 22:06:14 »
Ik vind het de meeste complete ontknoping ooit  ::bravo::
Een leuk intro, echt een spannende ontknoping en veel opdrachten nabesproken. Was de aflevering nu langer dan vorig jaar?
En daarnaast hebben ze echt de moeite genomen om de geheime aanwijzingen uit te leggen.
Anna was de mol met de meeste voorkennis. Ze wist precies waar alles zat. Maar ze combineerde wel meerdere molacties binnen een opdracht. Vooral heel vet dat zij een Mexicaan overhaalde om zich voor te doen als iemand anders. Dat is in 24 jaar nooit eerder voorgekomen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #53 Gepost op: 9-03-2024, 22:08:28 »
Buiten de saaie eerste 20 minuten een prima aflevering. Beste aflevering van het seizoen. ::ok::

Wel jammer dat een paar kandidaten heel weinig aan het woord waren, maar dat is ieder jaar.

Anna is een toffe Mol geweest, lekker brutaal en vol lef. En helaas lukt niet alles.

Ze zag er trouwens fantastisch uit ::love:: , Herman moet een gelukkige man zijn.

Jip daarentegen dacht dat ze naar de opnames van een 18+ film ging. :o

De verborgen aanwijzingen op wieisdemol.nl zijn trouwens best aardig, volgens mij niet allemaal gevonden? Alleen die analoog opmerking, beetje suf. En 25 getallen bij elkaar optellen, waren die allemaal in beeld?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 22:22:06 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Liena

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #54 Gepost op: 9-03-2024, 22:12:17 »
Ik heb genoten van de ontknoping en Anna was top! Ze is zo heerlijk expressief en genoot duidelijk van haar molschap.

Je moet als mol ook maar roeien met de riemen opdrachten die je hebt.

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #55 Gepost op: 9-03-2024, 22:12:56 »
Ik vind het de meeste complete ontknoping ooit  ::bravo::
Een leuk intro, echt een spannende ontknoping en veel opdrachten nabesproken. Was de aflevering nu langer dan vorig jaar?
En daarnaast hebben ze echt de moeite genomen om de geheime aanwijzingen uit te leggen.
Anna was de mol met de meeste voorkennis. Ze wist precies waar alles zat. Maar ze combineerde wel meerdere molacties binnen een opdracht. Vooral heel vet dat zij een Mexicaan overhaalde om zich voor te doen als iemand anders. Dat is in 24 jaar nooit eerder voorgekomen.

De aflevering was inderdaad langer.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #56 Gepost op: 9-03-2024, 22:14:43 »
De ontknoping zat inderdaad erg leuk in elkaar. Al mogen ze de drie keer "..of ben jij de mol?" van Rik wel eens inkorten of achterwege laten :P

Anna heeft wel velen van ons goed voor de gek gehouden. Ik vind haar geen sterke mol, ben ook wel wat teleurgesteld over opdracht 2 - en wat andere momenten zoals de laatste opdracht waar ze geld binnenhaalt bij de ziplines.
Maar haar tactiek is wel tof om te zien! Heel betrouwbaar overkomen bij de kandidaten op 1-on-1 momenten, fanatieke kandidaat uithangen en toch flink mollen in de (groeps)opdrachten.
Carlos was ook geniaal! HAha.

Het was weer leuk! Dank voor het puzzelwerk.

« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 22:16:23 door daniwidm »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #57 Gepost op: 9-03-2024, 22:16:23 »
Fijne ontknoping (wel weer langdradig aan het begin), goede Mol en toffe groep! Zoals wel vaker vond ik Anna als Mol nog beter uit de verf komen dan als kandidaat :D Fons en Sor ook leuke finalisten met een terechte winnaar ::ok::

En wauw die blunder van zowel Dennis als Babs ::oink::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #58 Gepost op: 9-03-2024, 22:18:02 »
Ik zie opmerkingen over de 6.000 van aflevering 1. Dat is tijdens het seizoen al veel besproken. Het is echt niet zo dat de volledige 6.000 alleen aan Anna is toe te rekenen.

Immers:

1. Er zou sowieso al 3.000 tot 4.000 in de pot komen. Statistisch gezien.
2. Niet iedereen heeft gestemd conform plan.

Dus flauw om hierover te vallen.

Verder heeft de mol 2 taken:

1. Zorgen dat geld niet in de pot komt, en zorgen dat er geld uit de pot gaat.
2. Onontdekt blijven.

Vanwege taak 2 moet een mol toch zorgen voor af en toe wat geld in de pot.

Anna heeft het prima gedaan als mol. 👍

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #59 Gepost op: 9-03-2024, 22:18:41 »
Ik had alle verborgen hints al voorbij zien komen, behalve de som van de codes van de schilderijen. Die was wel heel ver gezocht. Geeft wel weer munitie aan al die vergezochte cijfertheorieen die elk jaar de revue passeren  ::oink::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!