Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 9612 keer)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #60 Gepost op: 9-03-2024, 22:20:01 »
Ik zie opmerkingen over de 6.000 van aflevering 1. Dat is tijdens het seizoen al veel besproken. Het is echt niet zo dat de volledige 6.000 alleen aan Anna is toe te rekenen.

Immers:

1. Er zou sowieso al 3.000 tot 4.000 in de pot komen. Statistisch gezien.
2. Niet iedereen heeft gestemd conform plan.

Dus flauw om hierover te vallen.

Verder heeft de mol 2 taken:

1. Zorgen dat geld niet in de pot komt, en zorgen dat er geld uit de pot gaat.
2. Onontdekt blijven.

Vanwege taak 2 moet een mol toch zorgen voor af en toe wat geld in de pot.

Anna heeft het prima gedaan als mol. 👍

Het is niet flauw om daarover te vallen, ze heeft gewoon letterlijk het tegenovergestelde gedaan van wat een mol zou moeten doen. En dus niet omdat Jip er al mee was gekomen, dit was gewoon haar tactiek. Erg laf.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #61 Gepost op: 9-03-2024, 22:21:11 »
Dan zijn we het niet met elkaar eens.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #62 Gepost op: 9-03-2024, 22:22:54 »
Ik zie opmerkingen over de 6.000 van aflevering 1. Dat is tijdens het seizoen al veel besproken. Het is echt niet zo dat de volledige 6.000 alleen aan Anna is toe te rekenen.

Immers:

1. Er zou sowieso al 3.000 tot 4.000 in de pot komen. Statistisch gezien.
2. Niet iedereen heeft gestemd conform plan.

Dus flauw om hierover te vallen.

Verder heeft de mol 2 taken:

1. Zorgen dat geld niet in de pot komt, en zorgen dat er geld uit de pot gaat.
2. Onontdekt blijven.

Vanwege taak 2 moet een mol toch zorgen voor af en toe wat geld in de pot.

Anna heeft het prima gedaan als mol. 👍

Exact! Daarbij gaf ze zelf al aan dat ze niet verwacht had dat mensen er in mee zouden gaan (wat ook zeker niet iedereen deed). Verkeerde inschatting kan gebeuren, ze heeft zichzelf wel minder verdacht gemaakt dus dat is een win.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #63 Gepost op: 9-03-2024, 22:23:58 »
Ik zie opmerkingen over de 6.000 van aflevering 1. Dat is tijdens het seizoen al veel besproken. Het is echt niet zo dat de volledige 6.000 alleen aan Anna is toe te rekenen.

Immers:

1. Er zou sowieso al 3.000 tot 4.000 in de pot komen. Statistisch gezien.
2. Niet iedereen heeft gestemd conform plan.

Dus flauw om hierover te vallen.

Verder heeft de mol 2 taken:

1. Zorgen dat geld niet in de pot komt, en zorgen dat er geld uit de pot gaat.
2. Onontdekt blijven.

Vanwege taak 2 moet een mol toch zorgen voor af en toe wat geld in de pot.

Anna heeft het prima gedaan als mol. 👍

Eens, ik val er ook niet zo over. Niet alle molacties lukken volledig en ik vind het ook goed dat ze dat ook gewoon laten zien. Er wordt soms gedaan alsof de Mol bij elke opdracht op de ideale positie moet staan en bij elke opdracht maximaal molt, maar dat is een illusie die je snel op het verkeerde been kan zetten. De Mol moet immers ook onontdekt blijven, en er gaat ook gewoon wel eens wat mis. Zeker voor een actie in aflevering 1, waarin statistisch toch wel een deel van dat geld in de pot zou komen, tja. Er komen nog kansen genoeg voor de Mol op dat punt.

En er wordt inderdaad wel heel makkelijk de volledige 6000 euro aan Anna toegeschreven... Alsof het anders 0 zou zijn geweest... Dat lijkt me nogal sterk en dat is immers ook al wel bewezen op dit forum.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #64 Gepost op: 9-03-2024, 22:26:22 »
Het viel mij in de aflevering op dat Anna de enige was met een strategie. Ik weet dat toen aan Anna's analytische aard, maar het was dus gewoon voorbedachte rade als mol. Altijd doet de mol iets geks in de eerste aflevering, of lijkt opdrachten beter te hebben begrepen dan de rest. Note to myself: pik die signalen op, dat was gewoon een regelrechte weggever.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #65 Gepost op: 9-03-2024, 22:26:48 »
Ik vind het ook niet erg. Wat het een beetje ongelukkig maakt (en denk ik ook waarom er veel discussie over is geweest) is dat het €1000 per vrijstelling was. Dat is echt heel veel als je kijkt wat voor lullige bedragjes er in veel andere opdrachten te verdienen waren. Vind het zelfs wat sneu voor Anna, dat dan uitgerekend dat niet helemaal goed uitpakt.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #66 Gepost op: 9-03-2024, 22:28:35 »
Natuurlijk is Anna een geweldige mol. Er zijn gewoon wat foute tunnelaars zuur omdat ze tegen hun eigen tekortkomingen zijn aangelopen. Gewoon negeren, dat heb je elk jaar. De mol was prima te ontdekken en het merendeel van het forum was daar dan ook in geslaagd.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #67 Gepost op: 9-03-2024, 22:30:12 »
Natuurlijk is Anna een geweldige mol. Er zijn gewoon wat foute tunnelaars zuur omdat ze tegen hun eigen tekortkomingen zijn aangelopen. Gewoon negeren, dat heb je elk jaar. De mol was prima te ontdekken en het merendeel van het forum was daar dan ook in geslaagd.

Jezus, als je een andere mening bent toegedaan ben je een zure verliezer? Een beetje meer respect voor andersdenkenden zou je sieren.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #68 Gepost op: 9-03-2024, 22:31:37 »
Ik vind vooral de opmerking dat Anna een risicomijdende mol zou zijn, storend. In de kayak achterin bij Kees dingen weggooien, dat is best riskant. Geen passagiers meenemen in de tuktuk, ook riskant (want Fons heeft dat ook gezien). Zo zijn er nog meer acties. Dus nee, niet risicomijdend. Behoorlijk wat risico’s genomen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #69 Gepost op: 9-03-2024, 22:32:35 »
Het viel mij in de aflevering op dat Anna de enige was met een strategie. Ik weet dat toen aan Anna's analytische aard, maar het was dus gewoon voorbedachte rade als mol. Altijd doet de mol iets geks in de eerste aflevering, of lijkt opdrachten beter te hebben begrepen dan de rest. Note to myself: pik die signalen op, dat was gewoon een regelrechte weggever.

Ja, terwijl Anna in latere afleveringen eigenlijk nergens meer in uitblonk of ervoor zorgde dat er geld verdiend werd. Ik denk dat ze als kandidaat de pot wel wat gespekt zou hebben.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #70 Gepost op: 9-03-2024, 22:33:45 »
Natuurlijk is Anna een geweldige mol. Er zijn gewoon wat foute tunnelaars zuur omdat ze tegen hun eigen tekortkomingen zijn aangelopen. Gewoon negeren, dat heb je elk jaar. De mol was prima te ontdekken en het merendeel van het forum was daar dan ook in geslaagd.

Ik zat zelf ook gewoon op Anna vanaf aflevering 5 dus daar hoef je het niet op te gooien.
Volgens mij mag iedereen hier een andere mening over hebben en hoef je niet mensen zo respectloos neer te zetten.

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #71 Gepost op: 9-03-2024, 22:34:09 »
Echt sneu voor Rosario. Al sinds aflevering 2 goed zitten en dan alsnog verliezen.

Ja dat vond ik ook! Hij had het dan toch ergens meer verdient ofzo :-)

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #72 Gepost op: 9-03-2024, 22:38:52 »
Dennis 📞 Babs

 ::rofl::

Ja,  geweldig he!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #73 Gepost op: 9-03-2024, 22:40:15 »
Ik vind het ook niet erg. Wat het een beetje ongelukkig maakt (en denk ik ook waarom er veel discussie over is geweest) is dat het €1000 per vrijstelling was. Dat is echt heel veel als je kijkt wat voor lullige bedragjes er in veel andere opdrachten te verdienen waren. Vind het zelfs wat sneu voor Anna, dat dan uitgerekend dat niet helemaal goed uitpakt.

Eens. Ze heeft daarmee wel vertrouwen gewonnen, maar een dure grap.
Wat ik wel knap vind, is dat ze zich daarna wel heeft herpakt en door is gegaan met mollen. Want dat er zoveel geld binnenkomt, geeft geen lekker gevoel voor de mol.

En tjonge: Babs had het zomaar kunnen horen van Dennis.  ::oink::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #74 Gepost op: 9-03-2024, 22:47:00 »
Kees in het bootje  ::rofl::

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #75 Gepost op: 9-03-2024, 22:50:40 »
Kees in het bootje  ::rofl::

Kees was wat mij betreft de smaakmaker van dit seizoen, ik ben blij dat ie nog zo lang heeft mogen doorploeteren. Met terugwerkende kracht zie ik overigens ook hoe lekker fel Rian de kandidaat is, jammer dat we daar niet meer van hebben gezien.

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #76 Gepost op: 9-03-2024, 22:52:52 »
Jezus, als je een andere mening bent toegedaan ben je een zure verliezer? Een beetje meer respect voor andersdenkenden zou je sieren.

Ja, als jij de mol als ‘ laf’ kwalificeert, moet je niet raar opkijken als anderen je reactie ‘zuur’ vinden.  Het was een risicovolle actie, die verkeerd uitpakte, maar laf was het dus zeker niet. Ze was dus ook duidelijk geen risicomijdende mol.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #77 Gepost op: 9-03-2024, 22:53:57 »
Ik vond het - voor een live finale - een meer dan prima aflevering. Het gepraat met de afvallers aan het begin kan ik dan weer wèl waarderen. Dat is toch wat een reünie is voor mij. Het napraten met de deelnemers neho e zij het hebben beleefd. En ook wat ophelderen m.b.t. het "wie zat op wie". Daar vind ik er bij horen.

Maar de beelden van dat feest - de Día del top(it)o - vond ik véél te lang (met name al die gemorphte gezichten). Daar werd wat mij betreft wel echt tijd gerekt. Op een gegeven moment dacht ik daar wel, "dit heb je al laten zien".

Ik ben zelf heel blij dat het niet Rosario is. Die verdacht ik namelijk. Dus ik ben heel blij dat ik weer heerlijk misleid ben door het seizoen. Dat heb ik het liefste. Nu kan ik alles nog een keer met een hele andere blik herbekijken. ::trots:: En ik ben ook blij met Fons als winnaar - het is fijn dat hij nu tenminste zichzelf veel geld heeft gekost... En Rosario had al een ander programma gewonnen, en ik hou niet van mensen die alles lijken te kunnen.

En ik vind Anna ook wel gewoon een leuke mol. Beste mol, dat weet ik niet, maar wel gewoon een leuk persoon en dat vind ik bij een mol ook wel gewoon een belangrijke factor. En zij heeft geen moment op mijn radar gestaan, dus mij heeft ze er volledig ingetuind. Goed gedaan, zeg ik dan.

Alleen er zijn nog wel een paar acties die ik niet begrijp. Opperen om "boek" als werkwoord te gebruiken. Waarom doet een mol dat!? Die vraag moet echt even gesteld worden in het vragenvuur op de fandag.

Al met al, wat mij betreft was dit een van de leukere seizoenen van Wie is de Mol. Ook al heb ik me natuurlijk ook wel geërgerd aan het vele mingeld, als geheel vind ik het echt wel een leuke editie geweest.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #78 Gepost op: 9-03-2024, 23:00:37 »
Leuke ontknoping en brutale molacties van een mol die er plezier in had.
Ze heeft het knap gespeeld. Dat de meeste kandidaten Fons nog steeds verdachten geeft wel aan dat hij het ook goed gespeeld heeft.

Ik had me er al op voorbereid dat de meerderheid gelijk zou hebben en dat het Anna zou zijn. Vandaag nog e.e.a. teruggekeken en de witte nagellak en mollerige bewegingen met haar handen begon me steeds meer op te vallen.  ::rofl:: Daarom vandaag geen pogingen meer gedaan om de Fonstunnel te verdedigen maar ook daar was het leuk. ::zwaai::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #79 Gepost op: 9-03-2024, 23:03:27 »
Eens @Erik Leppen. Behalve dan dat ik het wél jammer vind dat Rosario niet de mol is.  ;)
Ik vond het ook een fijne laatste aflevering met een prima mol.

Wat mij betreft zijn er nog wel een paar open eindjes. Bijvoorbeeld: Anna beweert dat ze voor -1000 euro aan piñata's heeft stukgeslagen. Die opdracht levert maar liefst -1750 op. Beetje onhandig dan dat de kandidaten zelf ook nog voor -750 weten te mollen.  ???
Hoe kan het dat Anna er in afl. 9 toch voor koos om met +750 de finish te halen? Mollen had hier best gekund onder het oog van Fons (die haar toch al verdacht).
En ik begrijp ook niet dat Anna oppert om 'boek' als werkwoord te gebruiken. Misschien dacht ze dat het fout gerekend zou worden? Anders kan ik het niet echt verklaren.

En tja, die molbiechten van Rosario vind ik nog steeds verdacht.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)