Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 64748 keer)

Offline SanderFMC

• Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #140 Gepost op: 1-02-2025, 13:12:18 »
Eigenlijk een beetje off-topic hier maar stel je staat op nummer 94 en je gooit 1. Zou je dan kunnen kiezen om 1 achteruit te gaan naar nummer 93 en een rood flesje scoren, i.p.v. vooruit naar nummer 95, waar je op het hoofd van een slang komt die je terugbrengt naar 56(!). Ik denk het niet. Bovendien, die nummers staan niet voor niets op het bord. Dus ja, ik sluit dat 100% uit.
Ah ja dat zal niet zo zijn idd. Heb nog wel wat andere ideeën erover maar die discussie is in het opdrachttopic al gevoerd dus die gaan we hier niet herhalen

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #141 Gepost op: 1-02-2025, 23:45:14 »
En ik vind ook: laat als maker gewoon zien wat er gebeurt. Dan heb je ook niet dat de kijker moet raden. Dat spelbord is niet het enige voorbeeld. Bij de karaoke krijg je in deel 2 ook niet echt te zien wie wat moest doen en of dit geraden werd.

Ook in afl. 5 veel onduidelijkheid. Ik vind het vrij bizar dat we als molloten maar moeten bedenken welke foto is afgekeurd en waarom dat dan zo is.  ???
Positief: heel mooi om Angkor Wat en wat meer van Cambodja te zien. Opdracht 1 vond ik veelzijdig.
Bij het dansen (moeilijke opdracht) wel vooral 'alles of niks' vond ik; het werk van Bridget en Maaike had wel wat meer beloond mogen worden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #142 Gepost op: 1-02-2025, 23:52:16 »
Ook in afl. 5 veel onduidelijkheid. Ik vind het vrij bizar dat we als molloten maar moeten bedenken welke foto is afgekeurd en waarom dat dan zo is.  ???

Mee eens. Ik vind dit zelfs wel onder de noemer 'schijt aan de kijker' te brengen. Ze begrijpen toch hopelijk wel dat hun salarissen indirect door ons worden betaald?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinKurv

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 1-02-2025, 23:58:05 »
Leuk dat praatje van de lokale scooter chauffeurs tussendoor.
Maar zegt 1 chauffeur nu dat hij gehoord heeft dat de mol goede zaken gedaan heeft? Dus de mol zat in dat groepje? of misschien zelfs bij hem achterop?

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 2-02-2025, 00:05:45 »
Die chauffeur weet natuurlijk ook niet wie de Mol is. Ze hebben hem gewoon gevraagd dat zinnetje uit te spreken. Wel een leuke toevoeging.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 2-02-2025, 00:34:04 »
Ik vond de beelden mooi en ook de culturele uitstapjes. Ik vind het bloedirritant dat wij hier nu weer de boel kapot moeten analyseren om uit te vinden welke foto wel of niet klopte en wat de onderbouwingen waren voor de cijfers van de boeddha-koppen. Je kunt er niets mee, je moet continu op aannames leunen. Dat gaat voor mij als kijker de lol er wel een beetje vanaf.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 2-02-2025, 00:50:35 »
Ja, dat ben ik met je eens. Er zijn zeker verbeteringen door de nieuwe regisseur, maar dit is een GROOT minpunt.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #147 Gepost op: 2-02-2025, 00:52:49 »
Weten wat er precies fout was zou een plus zijn.

Maar ook in de Belgische mol zien we dat lang niet altijd. Ik ben wel content dat we meer zien van de overlegmomenten zodat je ziet hoe een keuze tot stand is gekomen. Daar kan je ook veel uithalen.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #148 Gepost op: 2-02-2025, 01:00:05 »
Ik vond de beelden mooi en ook de culturele uitstapjes. Ik vind het bloedirritant dat wij hier nu weer de boel kapot moeten analyseren om uit te vinden welke foto wel of niet klopte en wat de onderbouwingen waren voor de cijfers van de boeddha-koppen. Je kunt er niets mee, je moet continu op aannames leunen. Dat gaat voor mij als kijker de lol er wel een beetje vanaf.

Mee eens. Dit was echt too much deze aflevering 5.  ::niet-ok::

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #149 Gepost op: 2-02-2025, 15:25:30 »
Een persoonlijke ergernis: al dat onnodige Engels de hele tijd :-X Van de kandidaten hou je hou je het niet tegen vrees ik - "ik bekijk iedereen van top tot bottom" - maar van de makers verwacht ik beter. Waarom heetten de dansbewegingen 'smiling,' 'grief', en 'shyness' in plaats van gewoon lachen, rouw, en verlegenheid? Of waarom vindt de test die plaats bij 'Hanuman Artifacts' in plaats van de Hanuman-artefacten?

Laten we alsjeblieft niet doen alsof Cambodja een Engelstalig land is.
...óf niet!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 2-02-2025, 15:31:30 »
Een persoonlijke ergernis: al dat onnodige Engels de hele tijd :-X Van de kandidaten hou je hou je het niet tegen vrees ik - "ik bekijk iedereen van top tot bottom" - maar van de makers verwacht ik beter. Waarom heetten de dansbewegingen 'smiling,' 'grief', en 'shyness' in plaats van gewoon lachen, rouw, en verlegenheid? Of waarom vindt de test die plaats bij 'Hanuman Artifacts' in plaats van de Hanuman-artefacten?

Laten we alsjeblieft niet doen alsof Cambodja een Engelstalig land is.

Omdat Cambodjanen ook mee moeten kunnen communiceren en die bakken weinig van de Nederlandse taal.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #151 Gepost op: 2-02-2025, 15:37:59 »
Omdat Cambodjanen ook mee moeten kunnen communiceren en die bakken weinig van de Nederlandse taal.
Ik heb het niet over de instructies van de danslerares van Maaike en Bridget. Daar hebben we als kijkers ondertiteling voor.

Maar waarom moet een groep Nederlandse kandidaten, dansbewegingen uitgekozen door Nederlandse makers, voor een Nederlands publiek, onthouden aan de hand van een Engelse vertaling? Mijn Engels is echt prima, maar ik moest toch weer even nadenken welk deel van de 'flower' de 'bud' ook alweer is. Dat leidt alleen maar af van de opdracht. Zo ingewikkeld is het niet om het even naar het Nederlands te vertalen voor de kandidaten en de kijkers, toch?
...óf niet!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 2-02-2025, 15:51:13 »
Ik heb het niet over de instructies van de danslerares van Maaike en Bridget. Daar hebben we als kijkers ondertiteling voor.

Maar waarom moet een groep Nederlandse kandidaten, dansbewegingen uitgekozen door Nederlandse makers, voor een Nederlands publiek, onthouden aan de hand van een Engelse vertaling? Mijn Engels is echt prima, maar ik moest toch weer even nadenken welk deel van de 'flower' de 'bud' ook alweer is. Dat leidt alleen maar af van de opdracht. Zo ingewikkeld is het niet om het even naar het Nederlands te vertalen voor de kandidaten en de kijkers, toch?

De instructrice danseressen en demonstratie danseressen waren Cambodjaans. Degene die nakeek of het goed was, was een Cambodjaanse. Zou het vooral disrespectvol gevonden hebben wanneer dit soort dansen naar plat Nederlands vertaald moeten.

Maar goed, dat is mijn mening maar.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 2-02-2025, 16:15:22 »
Is “disrespectvol” eigenlijk wel correct Nederlands? Of gewoon een klakkeloze, ‘respectloze’ vertaling van een Engels woord?
Het gaat echt niet goed met de Nederlandse (moeder)taal! Ze verdient veel meer respect! :)

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #154 Gepost op: 2-02-2025, 16:21:48 »
Zijn deze engelse termen niet ook gewoon vertalingen van de Cambodjaanse namen van de dansbewegingen? Is dat dan ook niet respectloos om deze al in het Engels te tonen?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 2-02-2025, 16:31:43 »
Ik ging er vanuit dat er wel een tolk bij aanwezig zal geweest die vanuit het Engels het vertaalde naar de danseressen. Ook voor het jurylid handig dat het in het Engels ging. Dat er dan wat Engelse termen vallen vond ik niet zo raar. Voor de opdracht maakte de Nederlandse vertaling ook niet zoveel uit, ze moesten immers de bewegingen onthouden. En de Engelse benamingen waren ook niet echt heel moeilijk om te onthouden, ook al wist je even de vertaling niet.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 2-02-2025, 17:10:33 »
Even iets heel anders. Nou kijk ik zelf altijd met plezier naar Moltalk, maar zou het kunnen dat ze opzettelijk geen duidelijkheid te geven bij de uitslagen om dit te laten doen door Marlijn en Splinter? Want het ziet er naar uit dat de foto van Stijn is afgekeurd en die van Sam goedgekeurd, wat ze in Moltalk ook zeiden. M.a.w. om de volledig uitslag te krijgen moet je naar Moltalk kijken.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 2-02-2025, 17:41:00 »
Dat is dan jammer, want ik heb wegens een Marlijn-allergie geen zin in deze koppelverkoop.    >:D

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 2-02-2025, 17:45:38 »
Daar ga ik zelf wel vanuit. Voor de mensen die niet willen kijken: we posten de belangrijkste info hier wel ergens zodat iedereen op de hoogte blijft  ::jaja::

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #159 Gepost op: 2-02-2025, 18:11:46 »
De instructrice danseressen en demonstratie danseressen waren Cambodjaans. Degene die nakeek of het goed was, was een Cambodjaanse. Zou het vooral disrespectvol gevonden hebben wanneer dit soort dansen naar plat Nederlands vertaald moeten.

Maar goed, dat is mijn mening maar.

Ik maak bezwaar tegen de term 'plat Nederlands'. Onnodig grievend en denigrerend. Maar goed, dat is mijn mening maar. ;D
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.