Nieuwe regisseur, weinig verandering.
Biechten, biechten en nog eens biechten. Elke ding wat ze gewoon hadden kunnen laten zien of wat we zelfs daadwerkelijk hebben gezien wordt (nog eens) omschreven via de biechten. Weet iemand of er contractuele afspraken zijn gemaakt om kandidaten een bepaalde hoeveelheid scherm-/spreektijd te geven in ruil voor hun deelname? Kan bijna niet anders, zou je denken.
En de halfbakken opdrachtuitleg, waarvan de rest (maar niet alles) vervolgens weer via die biechten moeten horen in kleine stukjes om de verwarring, die vaak zelfs al bij de kandidaten leeft, te vergroten voor de kijker.
Ik vind de vernieuwde intro overigens wel leuker 
Ik heb even wat van die biechten opgezocht:
05:24 Roos: en daar waren woorden en die moesten we met ons lichaam uitbeelden.
06:20 Sophie: we kwamen aan bij de eerste locatie, een tempel, en daar zochten we naar een kaartje.
06:49 Sophie: ... een kort woord, een middellang woord en een iets langer woord en hoe langer het woord hoe meer geld die waard was.
07:20 Roos: Van die woorden moesten we dan een foto, een panorama foto maken.
07:38 Roos: En die moesten we dan opsturen naar een groepsapp en dan moesten andere groepen raden welk woord wij hadden uitgebeeld.
07:57 Bridget: We moesten snel naar de volgende letter zodat ze niet in beeld waren (...) maar was je dan al niet met je view etc. daar hebben we even mee gesteggeld.
08:48 Teun: Wat we hebben gemaakt was tempel en de andere woorden waren korter maar daar konden we ook veel minder geld mee verdienen. En voor het woord tempel konden we 250 euro verdienen.
09:10 Nora: Ja moesten we die foto weer opnieuw maken want die foto is niet bruikbaar. Daar zou de groep nooit tempel van kunnen maken.
09:36 Roos: Sam die zei gelijk, ik wil foto's maken want daar ben ik super goed in. Nou, dat werd helemaal niks etc. etc.
Hier stop ik maar even. Dit waren alleen al de biechten van het eerste kwartier van de opdracht van 45 minuten.
SHOW, DON'T TELL!!!!