Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 7180 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
In dit topic kunnen we alles plaatsen wat we als mogelijke verborgen aanwijzingen naar de Mol zien.

Klik hier voor een overzicht van alle officieel bevestigde hints in WIDM 1 t/m WIDM 24 en de Streaming-editie.

Wat betekenen de titels van de afleveringen dit jaar en waar zitten de andere verborgen aanwijzingen? In dit topic is niets te gek, dus laat het weten als je iets gevonden denkt te hebben! ::vergroot::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 20-11-2024, 18:11:47 »
Ray draagt op de kandidatenfoto een ketting met een medaillon. Dit medaillon toont een figuur in een boeddhistische pose. Bij mijn weten draagt Ray deze ketting niet in het dagelijks leven. Het kan zijn dat hij deze in Cambodja heeft gekocht vlak na aankomst, als een souvenir. Een andere optie is dat hij de ketting ontving voorafgaand aan de boeddhistische zegening bij het begin van het seizoen (in de video hierover heeft hij de ketting al om). Heel misschien is het medaillon een verwijzing naar hem als Mol in het overwegend boeddhistische Cambodja.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 27-11-2024, 13:39:12 »
Ontbrekende mollen in de trailer /via Tarbozan:

S3 George
S6 Milouska Meulens
S7 Inge Ipenburg
S20 Rob Hameka

De enige naam die ik eraan kon linken (heb het ook met de locaties van die seizoenen geprobeerd) was die van Nora.

6e letter van Meulens: N
3e letter van George: O
7e letter van Ipenburg: R
"20e" letter van Hameka: A

George werd door het programma niet met achternaam aangeduid, zoals dat bij onbekende kandidaten gebruikelijk is. Maar Rob 'Dekay' ook niet, dus mja.

Offline MitchK

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #3 Gepost op: 27-11-2024, 13:45:14 »
George Langenberg is algemeen bekend toch?

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 28-11-2024, 12:57:22 »
George Langenberg is algemeen bekend toch?

In de Molboekjes die ik heb, worden kandidaten en mollen uit de eerste vier seizoenen alleen met hun voornaam aangeduid. Ik ga ervan uit dat de productie die lijn blijft volgen.

EDIT: Klopt, jullie hebben gelijk.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2024, 19:27:34 door Amethyst »

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 28-11-2024, 14:09:01 »
Volgens mij mag je George echt wel als bekend beschouwen. Hij is nog meerdere keren in de serie teruggekomen; volgens mij zelfs wel eens bij Moltalk (maar dat weet ik niet zeker). Wat de hint weer minder sterk maakt is "20e" letter van Hameka: A. Deze snap ik niet, vooral omdat Rob bekend staat als Dekay en het niet de 20ste letter is.

Er moet wel een reden zijn dat ze deze vier mollen niet hebben gebruikt in de compilatie. Ik zou het helemaal niet gek vinden als deze vier op de een of andere manier nog een rol gaan spelen in het seizoen. Het is immers een jubileumseizoen. Een idee: deze vier proberen aan het einde van de eerste aflevering de mol te ontmaskeren. Lukt dit, wordt ter plekke een nieuwe (onvoorbereide) mol gekozen. Dit is nog nooit gedaan én zet de mol meteen onder druk om te presteren.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #6 Gepost op: 28-11-2024, 19:59:30 »
Ik vind dat idee niet eens gek bedacht alleen heb wat moeite met de uitvoering.

Stel je maakt bridget de mol. Zij molt in afl 1 best wat en wordt dus verdacht door de ex mollen en er zou dus een nieuwe mol moeten komen.  Valt dir eerste afvaller dan af omdat hij/zij het minste wist over bridget ? 

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 28-11-2024, 22:13:31 »
Als de mol eruit vliegt, dan zouden de kandidaten een groepsvrijstelling kunnen krijgen. Die komt wel vakers langs in aflevering 1.

Leuk idee wel!

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #8 Gepost op: 28-11-2024, 22:13:31 »
Dan valt Bridget gewoon als eerste af  ;D

Jij bent de zwakste schakel. Tot ziens!  ::)
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 28-11-2024, 22:26:17 »
Maar ook het moeten switchen van kandidaat naar mol in afl 2 zonder dat het opbalt is een lastige

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #10 Gepost op: 29-11-2024, 17:34:26 »
Ik denk dat de grote videoschermen de mol gaan tonen. Vol in beeld. Ze laten vast alle kandidaten zien, maar op een bepaald moment (bijvoorbeeld als Rick tegen de mol praat) wordt de mol getoond. De kandidaten kunnen/konden dan direct weten wie de mol is. Dan zegt Rick: 'Toen ik tegen de mol praatte, was deze vol in beeld. Een blik achterom was genoeg geweest!' Lijkt me een leuk spel-element, dat in één keer goed moet gaan.

Ik geloof niet dat de vier (oud) mollen de mol gaan proberen te ontmaskeren. Mollen werken altijd samen en dus vóór de mol en tégen de kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2024, 00:09:52 door ThaStayFan »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 3-12-2024, 12:34:48 »
Dat hebben we toch al gehad toen Nikkie de Jager haar hoofd omdraaide en de mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
had kunnen zien (wat kennelijk ook het geval was).
Ook zegt Rik in het artikel 'Dit hebben we nog nooit gedaan...' in het molboekje: het was gewoon niet mogelijk...het duurde weken van peinzen en piekeren voordat we de oplossing hadden. Wat is hier de oplossing voor welk probleem?

Offline MolHJ

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 6-12-2024, 04:07:32 »
De 4 ontbrekende mollen/getallen (seizoen 3,6,7 en 20) gaan ons mogelijk iets meer vertellen over de korte promo.

We krijgen de groep te zien en de nr.3 van links is Maaike Martens.

Vraag 20 bij de test is altijd: WIE is de mol?

MAAIKE = 6 letters en MARTENS = 7 letters

Het molboekje van dit jaar begint met: 'Zolang je het grotere plaatje niet ziet... is de kans aanzienlijk dat je in het duister blijft tasten.'
En zo als Foxhunter eerder al aangaf: De 5 schermen, als je die met een lijntje verbindt, vormen samen de letter M.

Zien we hier de M van Maaike Martens ??

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 6-12-2024, 14:21:58 »
Leuk, MolHJ! Ter aanvulling: het Khmer is de nationale voertaal in Cambodja; het cijfer 3 ziet er in het Khmer uit als de letter M: ៣ (gevonden bij Mollevi).

Een andere interpretatie van de getallen 3, 6, 7 en 20 ziet er als volgt uit. Wanneer je de getallen van de vier ontbrekende Mollen met elkaar vermenigvuldigt, krijg je 3 x 6 x 7 x 20 = 2520. Begint de naam van de Mol in seizoen 25 met de twintigste letter van het alfabet (de T) en is daarmee Teun Luijkx de Mol? (Er is dan wellicht bewust voor een vermenigvuldiging gekozen omdat Teun Luijkx dit seizoen de enige kandidaat is met een ‘x’ in de volledige naam.)

Ik wil nog wel een belangrijk voorbehoud maken wat betreft een 3-6-7-20-hint: bij de Vlaamse De Mol zijn er geregeld aanwijzingen buiten de reguliere afleveringen, maar dat geldt veel minder voor Wie is de Mol?. Wellicht keert de video van de oud-Mollen echter terug in een aflevering.

Bij de teaser over de boeddhistische zegening valt me trouwens op dat Teun overduidelijk besprenkeld lijkt met water. Dat vind ik apart, want hij zit niet vooraan. Ray zit vóór hem en krijgt veel minder druppels over zich heen. De andere acht kandidaten hebben niet of nauwelijks waterdruppels zichtbaar op de schouders. Wordt vooral de Mol gelukgewenst bij aanvang van het seizoen?
« Laatst bewerkt op: 6-12-2024, 14:30:52 door Molzkovicz »

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 7-12-2024, 00:52:24 »
Als je  5 willekeurige punten die alle 5 niet op 1 lijn liggen verbindt, zul je dan niet altijd op een soort m terecht komen als je niet kniesoort over de verticale poten van de letter m?

De verklaring voor de cijfers 3:6:7 :20 zoals molhj die geeft , vind ik zeker widm niveau hebben en houd ik dus zeker in mijn achterhoofd.
Of er een kern van waarheid in zal zitten, we gaan het zien

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #15 Gepost op: 7-12-2024, 01:10:33 »
Leuk, MolHJ! Ter aanvulling: het Khmer is de nationale voertaal in Cambodja; het cijfer 3 ziet er in het Khmer uit als de letter M: ៣ (gevonden bij Mollevi).

Als ik het opzoek... lijkt het er bijna op alsof er een m in de m zit... het zou toch niet zo makkelijk zijn...?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #16 Gepost op: 18-12-2024, 16:52:16 »
De vijf torens van Ankhor Wat vormen ook een M van boven gezien, net zoals de torens met schermen.

Offline WieIsUt

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 28-12-2024, 20:45:24 »
Volgens mij mag je George echt wel als bekend beschouwen. Hij is nog meerdere keren in de serie teruggekomen; volgens mij zelfs wel eens bij Moltalk (maar dat weet ik niet zeker). Wat de hint weer minder sterk maakt is "20e" letter van Hameka: A. Deze snap ik niet, vooral omdat Rob bekend staat als Dekay en het niet de 20ste letter is.

Er moet wel een reden zijn dat ze deze vier mollen niet hebben gebruikt in de compilatie. Ik zou het helemaal niet gek vinden als deze vier op de een of andere manier nog een rol gaan spelen in het seizoen. Het is immers een jubileumseizoen. Een idee: deze vier proberen aan het einde van de eerste aflevering de mol te ontmaskeren. Lukt dit, wordt ter plekke een nieuwe (onvoorbereide) mol gekozen. Dit is nog nooit gedaan én zet de mol meteen onder druk om te presteren.

Dit is toch al gedaan? In 2009? Toch?
« Laatst bewerkt op: 28-12-2024, 21:05:22 door WieIsUt »

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #18 Gepost op: 28-12-2024, 21:06:21 »
Fijn dat dat met die bandjes al is opgehelderd ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #19 Gepost op: 29-12-2024, 14:14:30 »
In de leader zit een afbeelding van een kudde koeien. Die weerspiegelen in het water en kijken je niet aan.
Wat zei Gabriël in zijn voorstelvideo?
….gezicht van de dieren…
Dat wat in mijn priveleven is, zo met dieren, dat ik dat probeer toe te passen in het spel.