Door de twist van de makers kan je dus een mol krijgen die eigenlijk helemaal niet geschikt is om mol te zijn, maar wel goed past bij de moleigenschappen.
De kandidaten kennen elkaar pas net, ze zullen de eigenschappen vooral verdelen op basis van vooroordelen over bijv iemands beroep. Dan springt er voor mij 1 persoon uit met een beroep waar kwaliteiten voor nodig zijn die ook bij een mol passen: Ray.
Stressbestendig is voor mij dé mol eigenschap. En past perfect bij hem. Verder dingen als meedogenloos, zelfverzekerd, adaptief en wellicht ook manipulatief. Ik denk sowieso dat kandidaten hem makkelijk eigenschappen toeschrijven, omdat je gewoon al een beter beeld van hem hebt.
Daar komt bij dat ik hem ná het kiezen van de mol een paar keer wat ongemakkelijk vond reageren. In ieder geval niet als iemand die direct op zoek gaat naar de mol.
Zijn opdrachtje met Wildebras leek dan wel weer prima te gaan. Maar vergeet niet dat Rik niet aangaf welke subopdrachten verkeerd gingen. Vaak is dit een teken dat als hij het wél zou zeggen, de mol teveel in beeld zou komen. Wellicht heeft Ray buiten beeld toch stiekem zitten kloten met de glazen drinken? Zou gelijk een mooie molactie zijn.
Na de vooraflevering werd Ray gelijk verdacht, en ik snap wel waarom. Hij is wellicht vrij ongeschikt als mol, maar toch zo als mol gekozen. Zou wel het een en ander verklaren.
Het enige wat tegen hem als mol spreekt: Teun die hem in beeld “misleidend” toekent. Zouden ze dat bij de mol doen?