Poll

Wie is de Mol?

Bridget
20 (14%)
Maaike
13 (9.1%)
Nora
19 (13.3%)
Ray
12 (8.4%)
Roos
14 (9.8%)
Sam
6 (4.2%)
Sophie
33 (23.1%)
Stijn
26 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 17523 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 4-01-2025, 13:19:33 »
'En wat we nu bedacht hebben: ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook dacht het helemaal niet kon."

"Het kan namelijk niet zonder dat we ons allergrootste geheim meteen blootleggen: wie de Mol is. De redactie heeft er best lang over nagedacht iets te verzinnen waardoor het wel kan en toch niet meteen overduidelijk is. Het is fascinerend dat proces van de zijlijn te zien. Dan zie ik ook hoe goed mijn collega's zijn in het bedenken van dit soort complotten en twisten."
https://www.nu.nl/media/6341028/rik-van-de-westelaken-over-wie-is-de-mol-geven-grootste-geheim-prijs.html

We krijgen al in het begin te horen wie de mol is. De makers zijn het format blijkbaar beu. Maar de fans zijn het helemaal niet beu.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2025, 13:22:20 door Run »

Offline Jermolito84

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 4-01-2025, 14:04:20 »
Opvallend was in de kick off dat Maaike het minst aan het woord is geweest. Rik heeft haar maar 2 vragen gesteld. Ook bij de filmpjes van het inpakken van de koffer komt Maaike niet voor. ( ook Ray, Gabriel en Teun komen in deze filmpjes niet voor )

Offline Jermolito84

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 4-01-2025, 14:12:37 »
Ray gestemd: die spat zowat van het scherm als mol. Dan toch ook weer te gemakkelijk en voor de hand liggend (gezien bijv. zijn achtergrond in de wereld van dit soort spellen). Maar toch maar gekozen. Ik vond iedereen wel wat afstand van hem nemen, zo van "jij bent besmet, jij bent de mol". Vergeet niet dat iedereen de finalisten kent want men wacht ze op in het Afvallershotel. Dat maakt de 7 afvallers heel relaxed en de finalisten gestrest, maar met name de mol. Ik vond Ray die toch een koele kikker zou moeten zijn qua karakter erg gestrest erbij zitten.

Ook dat verhaaltje van Rik dat de mol toch wel aan de zijkant zou moeten staan van de eerste groepsfoto was opvallend.... Ray staat pontificaal in het midden. En zit juist weer helemaal terzijde van de groep bij het vraaggesprek. Zo kan de camera mooi de onverholen lachjes en gezichtsuitdrukkingen van anderen 'missen'... voel je je toch wat veiliger als mol. Bovendien geloof ik niet dat ze de mol meteen al aan het begin laten opkomen, maar pas ergens achteraan... opgaand in de groep dus. Dat was bijv. ook zo toen de hele groep de vorige keer op moest komen bij de telefoon voor het Gesprek met de mol.

Kortom, toch allemaal wat kleine voorgevoelens richting Ray maar ik ken hem verder niet, ik heb nooit zijn programma gezien.... ik houd dus wel wat slagen om de arm, vond bijv. Sophie ook verdacht. Sam, Teun en Roos ken ik dan weer wel goed en lijken mij zeker niet de mol. Dat gevoel heb ik ook sterk bij Gabriel, Stijn en Maaike, en ook wel Bridget. Bij Nora een groot vraagteken.

Ray lijkt nogal koeltjes en ik denk dat mensen hem daardoor makkelijk zouden verdenken. Kijk maar naar de Wie is de mol? app momenteel. Ray staat ruim bovenaan. En ik denk dat de kandidaten ook op zijn karakter zullen bedenken dat hij de mol is. En dat is naar mijn mening voor de makers misschien een te groot risico. Ik krijg een beetje Kees van der Spek vibes bij Ray. Komt waarschijnlijk ver in het spel doordat iedereen hem verdenkt maar is uiteindelijk niet de mol.

Offline Jermolito84

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 4-01-2025, 14:19:00 »
nogal random dat ze zegt dat het lang geleden is, maar er ook niks vanaf weten of zo, ik bedoel op vakanties maakt iedereen toch foto's, sommige ook filmpjes

en lijkt me niet dat je een vakantie in cambodja zo gauw vergeet

vind ik nogal sus dit

Ze heeft  niet verteld dat ze er op vakantie is geweest. Alleen dat ze er 15 jaar geleden is geweest. Ook niet voor hoelang. Misschien is het gewoon voor werk geweest en heeft ze nauwelijks iets van Cambodja gezien.

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2025, 14:19:13 »
Ik had eerst Ray als schot voor de boeg maar dit lijkt me te mooi om waar te zijn, net zoals bij Kees vorig jaar. Nu ga ik voor Teun.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 4-01-2025, 14:39:36 »
Er valt eigenlijk nog nauwelijks iets zinnigs over te zeggen, maar ik heb op Gabriël gestemd wegens man & niet zo voor de hand liggend.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #26 Gepost op: 4-01-2025, 15:19:50 »
Ray lijkt nogal koeltjes en ik denk dat mensen hem daardoor makkelijk zouden verdenken. Kijk maar naar de Wie is de mol? app momenteel. Ray staat ruim bovenaan. En ik denk dat de kandidaten ook op zijn karakter zullen bedenken dat hij de mol is. En dat is naar mijn mening voor de makers misschien een te groot risico. Ik krijg een beetje Kees van der Spek vibes bij Ray. Komt waarschijnlijk ver in het spel doordat iedereen hem verdenkt maar is uiteindelijk niet de mol.

Klopt. Ray valt met zijn hele persoonlijkheid wel meteen behoorlijk op binnen de groep chirpende BN'ers. Misschien iets te veel. Nu zijn er wel vaker opvallende types de mol gebleken, maar niet heel vaak. En dat dit het eerste seizoen zonder Rick McCullough is, maakt ook dat de makers waarschijnlijk op safe hebben gespeeld in dit opzicht, en een minder opvallende persoonlijkheid hebben geselecteerd als mol. (Maar Ray zou wel ontzettend gaaf zijn).

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 4-01-2025, 15:56:06 »
Mol: Nora
Winnaar: Maaike
Verliezer: Sam

2e verliezer / Laatste afvaller: Ray

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2025, 19:24:53 »
Sophie, op niet veel anders gebaseerd dan een gevoel.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #29 Gepost op: 4-01-2025, 20:09:36 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 1:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #30 Gepost op: 4-01-2025, 23:02:28 »
Schot voor de boeg is Sophie.

Weinig reden om te switchen. Dus nog steeds Sophie.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 4-01-2025, 23:16:17 »
Ik denk nu:

Hoofdverdachte: Nora Maaike, bij nader inzien
Ook serieuze opties: Gabriël, Nora, Sophie Roos.
Minder logisch (vind ik dan  ;D), maar kunnen wel: Sam, Bridget

Het kan nog alle kanten op.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-01-2025, 17:37:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2025, 23:31:01 »
Voor nu is mijn hoofdverdachte Bridget.

Online Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 5-01-2025, 00:30:56 »
1 Bridget
2 Gabriel
3 Nora

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 5-01-2025, 00:50:29 »
Voor nu
1. Nora
2.Ray
3.Sophie

4. Teun
5.Maaike
6.Roos

7.Bridget
8.Stijn
9.Gabriel
10. Sam

Bij Nora en Ray gingen deze aflevering de meeste alarmbellen af tijdens de opdracht maar ook gedrag. Sophie is het typische plaatje voor een mol: nog op de achtergrond maar toch verdachte acties.
Teun was deze aflevering iets te veel in beeld als de good guy. Maaike en Roos kan ik helemaal niet peilen.
de onderste 4 heb ik echt kandidatengevoel bij voornamelijk bij Sam die dit spel kei hard wil spelen.

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 5-01-2025, 09:04:23 »
1. Roos
2. Sophie
3.Nora
Ma how, zeg!

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 5-01-2025, 09:39:33 »
Door de twist van de makers kan je dus een mol krijgen die eigenlijk helemaal niet geschikt is om mol te zijn, maar wel goed past bij de moleigenschappen.

De kandidaten kennen elkaar pas net, ze zullen de eigenschappen vooral verdelen op basis van vooroordelen over bijv iemands beroep. Dan springt er voor mij 1 persoon uit met een beroep waar kwaliteiten voor nodig zijn die ook bij een mol passen: Ray.

Stressbestendig is voor mij dé mol eigenschap. En past perfect bij hem. Verder dingen als meedogenloos, zelfverzekerd, adaptief en wellicht ook manipulatief. Ik denk sowieso dat kandidaten hem makkelijk eigenschappen toeschrijven, omdat je gewoon al een beter beeld van hem hebt.

Daar komt bij dat ik hem ná het kiezen van de mol een paar keer wat ongemakkelijk vond reageren. In ieder geval niet als iemand die direct op zoek gaat naar de mol.

Zijn opdrachtje met Wildebras leek dan wel weer prima te gaan. Maar vergeet niet dat Rik niet aangaf welke subopdrachten verkeerd gingen. Vaak is dit een teken dat als hij het wél zou zeggen, de mol teveel in beeld zou komen. Wellicht heeft Ray buiten beeld toch stiekem zitten kloten met de glazen drinken? Zou gelijk een mooie molactie zijn.

Na de vooraflevering werd Ray gelijk verdacht, en ik snap wel waarom. Hij is wellicht vrij ongeschikt als mol, maar toch zo als mol gekozen. Zou wel het een en ander verklaren.

Het enige wat tegen hem als mol spreekt: Teun die hem in beeld “misleidend” toekent. Zouden ze dat bij de mol doen?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 5-01-2025, 10:12:11 »
Bridget, die wordt het minst verdacht.

Offline JaccoS

• Forumlid
  • 🌴🌴🌴
« Reactie #38 Gepost op: 5-01-2025, 10:25:10 »
Hoe Nora in de lift stond viel me op, alsof ze dacht 'wow ik ben gewoon de Mol geworden'

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 5-01-2025, 12:18:51 »
Puur op basis van de molbriefing irt wat daarvoor is gebeurd, heb ik 3 hoofdverdachten:
1. Nora (reageert enthousiast dat ze de mol wil zijn, maar is erg verbaasd dat de anderen juist haar hebben gekozen)
2. Stijn. Idem als Nora. Hij is als ’molloot’ superenthousiast dat hij de mol mag zijn.
3. Sam (want hij had toch gezegd dat hij de mol niet wilde zijn)

Streep Teun en Bridget echter ook nog niet af.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!