Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 132948 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #200 Gepost op: 20-01-2025, 19:10:40 »
Hij wrijft met twee lege handen over z'n knieën, daarna doet ie z'n t-shirt goed (1 à 2 sec) en dan gaat ie met beide lege handen naar z'n broekband. Ik zie op geen enkel moment, ook niet in de close-up, dat ie geld of iets anders in z'n hand(en) heeft. Een fractie van een seconde is er overlap met één van de briefjes die Sam telt.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2025, 19:12:17 door Eva. »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 20-01-2025, 19:12:22 »
Ik zie echt wat anders

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #202 Gepost op: 20-01-2025, 19:35:28 »
Hm, ik zit inmiddels aardig te tunnelen op Stijn (ondanks dat ik ook een beetje twijfel of Bridget eigenlijk wel kandidaat is), dus alles wat zijn kant op wijst is welkom.  ;D
Maar... ik ben nog niet overtuigd van die beelden. Ik vind het slecht te zien en het kan wat mij betreft ook wat anders zijn. (logische verklaring is een mollig kledingstuk, denk ik  ;) )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 20-01-2025, 19:49:48 »
In die close-up van op Instagram meen ik toch ook te zien dat Stijn iets in zijn linkerhand edit rechterhand heeft, maar ik kan natuurlijk niet onderscheiden of het geld is. Ik zie ook dat hij vervolgens met zijn linkerhand zijn shirt lijkt op te heffen en dat iets onder zijn kledij (in zijn broekband?) lijkt te stoppen.

Hij heeft daar op die plek in zijn zij in elk geval iets onder zijn t-shirt of achter het elastiek van zijn broek zitten; zoals hier ook al eerder opgemerkt, houdt hij tijdens het lopen naar de gong zijn linkerhand ook in zijn zij. Om dat weggemoffelde geld niet te verliezen? Of heeft hij na dat korte sprintje naar de tempel en terug al een ‘steek in zij’?  :)

Op de vraag: “Heeft Stijn iets verstopt in zijn kleren?”, zou ik Ja antwoorden.
Op de vraag: “Is het verstopte item geld?”, zou ik “hoogstwaarschijnlijk” antwoorden.
Op de vraag: “Heeft Stijn dat geld dan verdonkeremaand?”, moet ik antwoorden: “Dat weet ik niet.” (Ik heb het hem niet zien inleveren bij Rik).
Op de vraag: “Is dit alles verdacht te noemen?”, zou ik zeggen: “Ja, want er blijkt toch 250 euro ‘spoorloos’ te zijn.”

Is dit een hard bewijs dat Stijn de Mol is? Neen, er is nog voldoende ruimte voor twijfel, maar waar rook is, is meestal ook vuur.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2025, 20:25:15 door Klaartje76 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 20-01-2025, 20:09:38 »
In zn rechterhand (waar zn ring zit) zie je een gedeelte van wat lijkt op een stukje biljetten .. fractie van n seconde..met links frommelt hij dat dieper in zn rechterhand.
Met links (waar niks inzit) pakt hij zijn broeksrand.. waarna hij met rechts het wegstopt.. alleen dat is niet te zien
« Laatst bewerkt op: 20-01-2025, 20:11:45 door FS »

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 20-01-2025, 20:17:30 »
Het is inderdaad opvallend, en ik wil het graag geloven. Zie inmiddels dat het in het opdrachttopic ook al besproken is

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 20-01-2025, 21:01:09 »
Bij nader inzien.. het is mss logischer om te denken dat hij het tevoorschijn haalt ipv wegstopt. Je ziet m namelijk ook duidelijk met geld volgens mij na dit fragment

Gelukkig dan maar.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 21-01-2025, 11:50:15 »
Dat is echt gezichtsbedrog, je ziet de achtergrond door de opening tussen zijn hand en z'n t-shirt. Je ziet zijn linkerhand (voor de kijkers rechts) voortdurend in beeld gedurende deze handeling en die is leeg. Hij wrijft ermee over z'n knie, volgens krabt ie ermee achter z'n oor. Er is geen enkel moment waarop er ineens iets in zijn hand kan verschijnen. Hij zit ook te kort aan zijn broekband om daar snel iets uit te kunnen halen en weer terug te stoppen.

In de overgang van een zwarte achtergrond van zijn t-shirt naar de rozige kleur van het stoepje op de achtergrond lijkt het een fractie van een seconde of ie iets in z'n hand heeft, maar dat heeft ie niet.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 21-01-2025, 11:55:52 »
Zijn linkerhand is leeg ja, maar in zijn rechterhand heeft hij duidelijk iets. Of het geld is dat hij wegmoffelt ben ik niet van overtuigd, maar het is echt geen gezichtsbedrog

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 21-01-2025, 12:02:31 »
In zijn rechterhand zit ook niets, die is ook leeg. Hij wrijft ermee over z'n knie, doet 'm heel kort naar achteren om z'n t-shirt goed te doen en zodra die arm weer terug naar voren komt lijkt het heel even alsof er iets in zit omdat de hoek van een van de kaartjes die Sam vasthoudt de hand van Stijn overlapt.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 21-01-2025, 12:25:04 »
Nee, er zit echt iets en dat is niet een van de biljetten van Sam. Je moet wel op hoge resolutie bekijken om het goed te kunnen zien

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 21-01-2025, 12:32:39 »
Ik zie het prima, er gebeurt daar gewoon niets. Hij zit even aan z'n broek terwijl ie z'n kleding aan het fatsoeneren is en dusdanig kort dat er niet eens iets te doen valt.

Online NVR_95

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 21-01-2025, 12:50:54 »
Kom op nou jongens, daar gebeurt echt helemaal niks.

Maar zelfs dan nog, waarom:

1) Zou je als Stijn zijnde op dat moment nog iets verdoezelen? Kan je toch beter veel eerder doen.
2) Zou je als productie dat moment zo pontificaal in de uitzending doen?

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 21-01-2025, 13:03:47 »
Toen Anna het vorig jaar deed met een envelop kwam het ook vol in beeld dus dat kan best

Dat Stijn iets in zijn rechterhand heeft staat gewoon als een paal boven water als je de beelden goed bekijkt. Wat het is, who knows

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 21-01-2025, 13:24:56 »
1) Zou je als Stijn zijnde op dat moment nog iets verdoezelen? Kan je toch beter veel eerder doen.

3) Als Stijn geld uit de enveloppen haalde, is de kans groot dat iemand dat al heeft gezien. Niet inleveren is dan wel erg verdacht. En als hij naar een deel van de tempel ging waar niemand anders naar toe ging, had hij het daar net zo goed kunnen laten liggen.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 21-01-2025, 13:47:29 »
We hebben Stijn in ieder geval op beeld een envelop zien openmaken. Op dat moment zijn er wel wat medekandidaten in de buurt, maar die hebben allemaal oog ergens anders voor. Maar het kan natuurlijk zijn dat die envelop al geopend was en dus leeg was. Dat kan ook verklaren waarom hij niets heeft ingeleverd.

De laatste berichten kunnen misschien beter verplaatst worden naar het opdrachttopic btw

Offline Draaksje

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 21-01-2025, 17:29:02 »
Voor zover ik mij herinner zijn er in het verleden nog al kandidaten geweest die geld achter de hand houden (om welke reden dan ook dat in hun strategies past).
Zelfs al verduisterd Stijn geld, betekend dat niet automatisch dat hij 100% de mol is.

Offline Jermolito84

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 21-01-2025, 20:06:41 »
Zijn linkerhand is leeg ja, maar in zijn rechterhand heeft hij duidelijk iets. Of het geld is dat hij wegmoffelt ben ik niet van overtuigd, maar het is echt geen gezichtsbedrog

Na al dat gerommel heeft Stijn op 54:05 gewoon geld in zijn hand hoor, wat hij niet heeft weggemoffeld dus.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 21-01-2025, 20:14:06 »
Scherp! Dan is die discussie wel beslecht

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 21-01-2025, 20:20:25 »
Bij nader inzien.. het is mss logischer om te denken dat hij het tevoorschijn haalt ipv wegstopt. Je ziet m namelijk ook duidelijk met geld volgens mij na dit fragment

Gelukkig dan maar.

Had ik al gezegd