Sam stijgt op mijn lijstje. Maar op basis van afl. 2 heb ik mijn twijfels:
- wordt verschillende keren verdacht gemaakt door medekandidaten door zijn slechte camerawerk. Maar zijn groepje haalt uiteindelijk wel het meeste geld binnen. Twee goede foto's, plus een woord goed geraden.
- steekt als een van de eersten zijn vinger op in de bus om het museum in te gaan. Ik denk dat de Mol liever even afwacht wie er worden gepakt, en wat er binnen wordt gebracht. Dan vind ik Stijn verdachter, die pas zijn vinger opsteekt als bijna iedereen dat doet. "Ik wil ook wel als eerste, maar ja...".
- lijkt goed bezig met de oplossing van de sloten met de cocktails en de schilderijen. Ik kan ook nergens uit opmaken dat hij op een bepaald moment alleen bij de servetten is.
- is al twee afleveringen lang super ontspannen, en de act rondom de joker van Maaike zou wel echt sterk gespeeld zijn.
Wel verdacht: toen Sam aan de knop stond was er wat hapering met de belichting. Maar dat lijkt te maken te hebben met een bewaker die op hem af komt.
In afl. 3 bij de test als eerste in de tempel, dus wie weet heeft hij 500 euro weggegrist, waarvan 250 verduisterd en 250 ingeleverd voor een joker. Het viel me op dat Ray vlak na Sam wegging van zijn laptop, maar toch pas vrij laat bij Sam aankwam.
Ik blijf nog even bij Stijn, met Sam op dit moment op nr. 2.