Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 133017 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #240 Gepost op: 22-01-2025, 12:35:24 »
Sam's ambitie is om Jan als allerbeste Mol ooit uit de boeken te schrijven. Die deed het heel goed, maar voorbereid. Als Sam nu zonder voorbereiding een heel brutale Mol is, dan wordt hij de kroon op het 25-jaar-jubileum.

En wat jij beschrijft, zou heel goed kunnen. Ik heb al aangetoond dat er uren zaten tussen het moment van de opname op het heli-platform en de opnames bij de lift. In die tijd zal er zeker overleg zijn geweest met de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #241 Gepost op: 22-01-2025, 12:58:55 »
Nee natuurlijk niet. Onmogelijk. Hoe had dat moeten gaan, dan gaat Rik de mensen af bij de lift, en we kennen de alfabetische volgorde, en als Sam dan aan de beurt is en te horen krijgt dat hij de mol is zegt hij nog eens een keer 'helemaal niet!'. Gaan ze hem dan dwingen of wat ::rofl::? Of gaan ze dan iedereen weer terugroepen uit die auto's en opnieuw het rijtje doen? Dan kunnen de kandidaten wel op hun klompen aanvoelen wat er mis is.

Nee dit risico gaat de productie never nooit niet nemen. Kan best dat Sam eerste werd vanuit de groep. Maar toen hij eenmaal neen zei op het heliplatform schakelde Rik meteen door naar de eerstvolgende. Logisch ::jaja::

Hier ben ik het mee eens. Sam kan wat mij betreft alleen de mol nog zijn als wij als kijker op zijn minst een 'misschien' te zien krijgen op het heli-platform. Wat mij betreft was het een duidelijke 'nee'.
Bovendien kon Sam, op het moment dat er geen mol was, niet geloofwaardig liegen. Dat geeft dus nog een extra risico voor de makers als je Sam toch de mol maakt. Hij lag al onder een vergrootglas en nu wordt hij ook in de gaten gehouden (o.a. Roos die hem dwarszit).

Qua gedrag vind ik Sam best verdacht, maar eerlijk gezegd zou ik het echt bizar vinden om Sam de mol te maken. En ook niet echt dat je dit als kijker 'had kunnen weten'. Hij zei nee; je moet toch ergens van uit kunnen gaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 22-01-2025, 13:19:32 »
Lees even wat ik zei over 7 kandidaten die nee zouden zeggen en dat dan dus volgens de redenering die jij volgt het seizoen nu al over zou kunnen zijn omdat de Mol dan na aflevering 3 bekend is. Het is gewoon pure logica, hoor. Dus als je logisch nadenkt, weet je dat je Sam nog niet kunt afstrepen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 22-01-2025, 13:31:18 »
Het scenario dat 7 kandidaten nee zouden zeggen heeft zich niet voorgedaan. En was ook nooit echt realistisch gezien in de mollicitaties minstens 9 kandidaten ja hebben gezegd

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #244 Gepost op: 22-01-2025, 13:38:20 »
Dus die ene seconde dat Sam ‘Nee’ zei was de enige seconde in 25 seizoenen Wie is de mol dat er niet gelogen kon worden?  ::rofl::

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 22-01-2025, 13:40:02 »
Het scenario dat 7 kandidaten nee zouden zeggen heeft zich niet voorgedaan. En was ook nooit echt realistisch gezien in de mollicitaties minstens 9 kandidaten ja hebben gezegd

Het doet er niet toe dat het zich niet heeft voorgedaan. Waar het om gaat is dat het aantoont dat je iemand niet kunt afschrijven op zijn of haar 'nee'. Want anders zou de identiteit van de Mol al na een paar afleveringen volledig vast kunnen staan en dat is uiteraard nooit de bedoeling.

Verder is het gewoon heel goed mogelijk dat de groep wel degelijk Sam gekozen heeft als Mol. En dan kan hij ondanks zijn 'nee' ervoor hebben gekozen het toch te doen. Dus kun je hem niet afstrepen vanwege zijn 'nee'.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #246 Gepost op: 22-01-2025, 13:42:18 »
Dus die ene seconde dat Sam ‘Nee’ zei was de enige seconde in 25 seizoenen Wie is de mol dat er niet gelogen kon worden?  ::rofl::

Op dat moment was er nog geen mol.  ::vergroot::
En ja, de makers hebben waarschijnlijk voor die tijd wel hun keuze gemaakt. Maar zelf geloof ik er niet in dat ze die procedure doorzetten op het moment dat hun beoogde mol 'nee' zegt. Ongeacht of degene is gekozen. Je moet het maar net aandurven.
Dat is hoe ik er tegenaan kijk. Maar ik kan me voorstellen dat je dat ook op een andere manier kunt zien/opvatten.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #247 Gepost op: 22-01-2025, 13:44:42 »
Daar gaat het niet om. Het gaat om het risico dat de crew niet wil lopen met een kandidaat die nee zegt, om die dan vervolgens toch tot mol te bombarderen 'want hij zou wel eens kunnen liegen en dan hebben we een spannende mol'. Gaan ze nooit doen. Nee is nee. Sam zal in de mollicitatie ook wel nee hebben gezegd, dus dubbel nee is helemaal nee. Ze gingen als crew in elk geval niet blind dat helicopterplatform op, ze hadden al wel ingeschat wat iedereen zou zeggen en besloten wat ze met een nee aan zouden moeten.

En dat je dan Sam wel kan afschrijven als mol, ach, dat is dan in de eerste plaats zijn eigen schuld, en in de tweede plaats blijft er onder de kandidaten altijd wel een zweem hangen van 'misschien is ie het toch'.... dat zie je zelfs onder de molloten, dat er toch nog zijn die een hardnekkige nee gaan zitten ontkennen. Hebben we al zeer vaak gezien, vorig jaar bij de Belg nog, er zei er eentje nee, die moest in een roeiboot apart van het schip gaan zitten, zo duidelijk wilden ze het maken. En toch hoorde je dan achteraf "ja ze zei wel nee maar misschien is ze het TOCH' ::rofl::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 22-01-2025, 13:49:59 »
Spoiler: buitenlandse serie (klik om te tonen/verbergen)
Sam zal in de mollicitatie ook wel nee hebben gezegd, dus dubbel nee is helemaal nee.
In de mollicitatie heeft Sam ja gezegd. En hij wilde zelfs de beste mol ooit worden
« Laatst bewerkt op: 22-01-2025, 13:52:02 door SanderFMC »

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #249 Gepost op: 22-01-2025, 13:56:25 »
Ik vermoed eigenlijk dat alle 10 de kandidaten oorspronkelijk 'ja' zeiden, en dat Rik dit effect ook probeerde te krijgen toen hij iedereen de vraag stelde. 'Zie je wel, jullie wilden allemaal de Mol zijn.' Maar ze moesten ook weten of iedereen ook bereid was om dit ter plekke te worden, want dat is toch echt andere koek.

Maar ik stel voor dat we deze discussie in het topic van de molkeuze voortzetten.
...óf niet!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #250 Gepost op: 22-01-2025, 14:28:33 »
In de mollicitatie heeft Sam ja gezegd.
Oh ik heb het niet teruggekeken, heeft toch geen zin want je kunt hem gewoon strepen. Is dan lekker dom van hem dat als hij het best wilde, hij zichzelf uitsloot  ::rofl::. Maar ik ben een hopeloze romanticus hoor, zou wensmol numero uno zijn.

Nu dan weer over naar wie wel de mol is. Stijn natuurlijk ::vergroot:: ::jaja::

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #251 Gepost op: 22-01-2025, 14:51:38 »

Het doet er niet toe dat het zich niet heeft voorgedaan. Waar het om gaat is dat het aantoont dat je iemand niet kunt afschrijven op zijn of haar 'nee'. Want anders zou de identiteit van de Mol al na een paar afleveringen volledig vast kunnen staan en dat is uiteraard nooit de bedoeling.

Verder is het gewoon heel goed mogelijk dat de groep wel degelijk Sam gekozen heeft als Mol. En dan kan hij ondanks zijn 'nee' ervoor hebben gekozen het toch te doen. Dus kun je hem niet afstrepen vanwege zijn 'nee'.
toch is er bij mij een voorzichtige streep door zijn naam, mede ook vanwege zijn nee. Zouden er alleen molloten kijken zou het zeker nog kunnen (al vind ik hem totaal niet verdacht doen), maar aangezien het merendeel van de kijkers een uurtje mol kijkt en daarna weer verder gaat met andere dingen moet het voor hen ook simpel uit te leggen zijn... Ik zou in ieder geval niet weten hoe ze in de laatste aflevering bijv. mijn moeder duidelijk zouden kunnen maken dat iemand die in beeld zegt niet de mol te willen zijn, toch de mol ineens zou blijken te zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 22-01-2025, 14:58:01 »
O, dat is heel simpel hoor. Dan zeg je tegen je moeder: "Hij loog, dat doen ze allemaal in dit programma. Dat hoort zo."    ;D

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 22-01-2025, 15:26:28 »
Nou ja, er is nog al wat verschil van inzicht t.a.v. de integriteit van de makers. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze zo'n grove leugen zouden gebruiken om de mol te verhullen en ik zou ze dat ook erg kwalijk nemen. De vraag is gesteld, er werd gevraagd om een eerlijk antwoord. Als ze zich daar niets van aan zouden trekken, zouden ze ons dat ook nooit op deze manier hebben laten zien.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2025, 17:15:30 door Pac »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #254 Gepost op: 22-01-2025, 15:33:01 »
Ik denk dat je zoiets juist veel makkelijker aan de casual kijkers kunt verkopen dan aan molloten, kijk maar naar de reacties tot nu toe ;D

Ik ga mijn focus voorlopig nog niet op Sam leggen omdat ik denk dat ze iemand die op het dak nee zegt overslaan, maar het kan natuurlijk anders zitten en dat is allemaal fair game. Als hij in de finale zit zie ik graag jullie overzichten van zijn mogelijke molacties tegemoet ::hypocriet::

Ik kan me wel vinden in de top 4 van deze poll, denk dat de Mol daar wel tussen zit. Zelf heb ik nog niet gestemd, ik denk dat het Nora of Bridget wordt deze week.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 22-01-2025, 17:17:56 »
Sam stijgt op mijn lijstje. Maar op basis van afl. 2 heb ik mijn twijfels:

- wordt verschillende keren verdacht gemaakt door medekandidaten door zijn slechte camerawerk. Maar zijn groepje haalt uiteindelijk wel het meeste geld binnen. Twee goede foto's, plus een woord goed geraden.
- steekt als een van de eersten zijn vinger op in de bus om het museum in te gaan. Ik denk dat de Mol liever even afwacht wie er worden gepakt, en wat er binnen wordt gebracht. Dan vind ik Stijn verdachter, die pas zijn vinger opsteekt als bijna iedereen dat doet. "Ik wil ook wel als eerste, maar ja...".
- lijkt goed bezig met de oplossing van de sloten met de cocktails en de schilderijen. Ik kan ook nergens uit opmaken dat hij op een bepaald moment alleen bij de servetten is.
- is al twee afleveringen lang super ontspannen, en de act rondom de joker van Maaike zou wel echt sterk gespeeld zijn.

Wel verdacht: toen Sam aan de knop stond was er wat hapering met de belichting. Maar dat lijkt te maken te hebben met een bewaker die op hem af komt.

In afl. 3 bij de test als eerste in de tempel, dus wie weet heeft hij 500 euro weggegrist, waarvan 250 verduisterd en 250 ingeleverd voor een joker. Het viel me op dat Ray vlak na Sam wegging van zijn laptop, maar toch pas vrij laat bij Sam aankwam.

Ik blijf nog even bij Stijn, met Sam op dit moment op nr. 2.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #256 Gepost op: 23-01-2025, 14:28:19 »
Nu dan weer over naar wie wel de mol is. Stijn natuurlijk ::vergroot:: ::jaja::

Stijn is wel blond, dus het past in jouw visie dat de blondine de mol is.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 23-01-2025, 20:13:52 »
Gabriël is afgevallen en ik twijfel ook aan Sophie als mol omdat zij het goed deed in levenslied en in Wie van de drie? niet op de goede positie stond. Al blijf ik haar in de gaten houden evenals Roos hoewel die verdachter overkomt. Nora is moeilijk te peilen, valt niet op en verdenk ik om die reden ook.
Bridget wordt mij te verdacht neergezet, Maaike verdenk ik ook niet echt, Ray ... ik denk het niet en vermoed dat Gabriël op hem is uitgevlogen omdat hij de meeste opdrachten samen met hem heeft uitgevoerd.
Stijn ... zat ook niet op de juiste positie in Wie van de drie? en Sam is duidelijk een kandidaat die zich verdacht wil maken wat hij al deed bij de jokers toen hij zichtbaar loog. In het molboekje waren ook de foto's van Sam en Stijn verwisseld en ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze zulke fout zouden maken als één van hen de mol is. Bovendien waren Sam en Stijn als enigen nooit op de boot geweest bij het feestje voor de mol waar de taart duidelijk gesaboteerd werd.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 23-01-2025, 20:43:34 »
Degene die het DTP-werk voor het Molboekje doet, weet echt niet wie de Mol is hoor.
Past overigens geheel in de lange traditie van vlug-vlug-slordig-slordig....

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #259 Gepost op: 23-01-2025, 20:46:12 »
Stijn is wel blond, dus het past in jouw visie dat de blondine de mol is.
Dat bedoel ik ::ok:: ::jaja::

Maar ja, Maaike is ook blond... er zijn genoeg blondines dit jaar.

Ik ben toch even van Sophie afgestapt omdat ze mij te verdacht wordt neergezet. En door wat er in dat bondje Stijn-Bridget gebeurde.