Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 136011 keer)

Offline cinner

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #740 Gepost op: 2-03-2025, 12:07:48 »
Waarschijnlijk heeft het forum gelijk en is Stijn de Mol. Dat vind ik maar niets dus ik blijf hardnekkig op Roos zitten.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #741 Gepost op: 2-03-2025, 12:42:50 »
Weet het 100% zeker het is Stijn, het kan niet meer anders :)

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #742 Gepost op: 2-03-2025, 13:43:34 »
Weet het 100% zeker het is Maaike, het kan niet meer anders :)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #743 Gepost op: 2-03-2025, 13:51:16 »
Weet het 100% zeker het is Roos, het kan niet meer anders :)

Oh nee toch Stijn ::schaam::
De Blondine is de Mol :)

Offline Moldam

• Forumlid
« Reactie #744 Gepost op: 2-03-2025, 14:02:39 »
Waarschijnlijk heeft het forum gelijk en is Stijn de Mol. Dat vind ik maar niets dus ik blijf hardnekkig op Roos zitten.

Last van hardnekkige roos? Tip:
https://www.andrelon.nl/p/anti-roos-shampoo.html/08720181327728

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #745 Gepost op: 2-03-2025, 14:58:22 »
Ik had een kort moment waarbij ik dacht dat het toch Roos zou kunnen zijn en dat dat eigenlijk de leukste uitkomst zou zijn. (Bijna iedereen het fout hier en genoeg aanwijzingen in beeld.)

Maar het bewijs voor Stijn is te veel. Wie-verdenkt-wie, het taalgebruik, de montagekeuzes en follow-the-money geven bij elkaar toch echt de doorslag.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #746 Gepost op: 2-03-2025, 15:18:03 »
En dan dat geschreeuw op het helicopterplatform..... iedereen verwacht Roos, je hoorde afvallers zelfs hardnekkig beweren dat ze toch nog dachten dat hun tunnel klopte..... dus ik zie een Bridget wel flink joelen als ze hoort dat Stijn het is hoor ::oink:: ::rofl::
De Blondine is de Mol :)

Offline Molletje71

• Forumlid
« Reactie #747 Gepost op: 2-03-2025, 16:26:44 »
Aangezien we gisteren hebben gezien dat de rest van de groep erbij was toen de mol bekend werd gemaakt werpt dit ook meer licht op de Instagram foto van Nora. Als de volgorde zo kloppend is, dan zou volgens dit Roos de verliezend finalist moeten zijn, Stijn de winnaar en Maaike de mol. Roos zat volledig op Stijn en heeft dus alles op een man ingevuld. Stijn zat op Roos en heeft daarmee toch nog een paar vragen goed beantwoordt. B.v. Is de mol een vrouw of een man en daardoor ondanks dat hij ook fout zit, toch de winnaar. En Maaike is dan voor het eerst in de geschiedenis een onontdekte mol. Ik zou het in ieder geval een geweldige stunt vinden. En Maaike is voor Roos gegaan omdat dit in de storyline het beste past. (iedereen zit op Roos) Maar ik kan er zeker prima mee leven als het toch Stijn blijkt te zijn. Want Stijn is gewoon echt een heel leuke kandidaat. Roos denk ik gewoon echt dat zij het niet is.  ;).

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #748 Gepost op: 2-03-2025, 21:19:26 »
Als het te mooi is om waar te zijn… dan is het meestal niet waar.  :-\\Ik zou het de beste uitkomst vinden als Maaike de mol is en dus door niemand ontdekt is. Dan val ik van mijn stoel en dat vind ik altijd de leukste ontknopingen!
Maar ik ben ervan overtuigd dat het Stijn is. De biechten van Maaike voelden ook heel kandidaats deze aflevering.

« Reactie #749 Gepost op: 3-03-2025, 04:09:56 »
Duidelijk stijn; lekker praten in de auto na de laatste opdracht, want zijn moltijd zit er op, terwijl de meiden gespannen stiller zijn en kort antwoorden.  ::zwaai::

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #750 Gepost op: 3-03-2025, 07:34:55 »
Je zag dit ook bij de praatjes die Rik deed, Maaike en Roos waren veel onrustigere dan Stijn. Ook al zag je wel echt spanning op het gezicht van Stijn, zoals de mol altijd heeft, gewoon beetje gezonde spanning. Maar Roos was ook nog heel erg gespannen, haar gevoel zei wel dat het Stijn is, maar ze geloofde niet dat Maaike op haar zat en ook Stijn had als mol. En grappig is wel toen Rik het woordje aan Stijn deed, Maaike en de andere kandidaten echt super gespannen werden meer dan bij de andere gesprekjes vond ik. Dat ze dachten oh nee en Roos heel af en toe ja knikte en met een ontspannen glimlach en een ontspannen gezicht keek naar Stijn.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2025, 07:58:36 door Mol1991 »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #751 Gepost op: 3-03-2025, 11:38:50 »
Roos, omdat het kan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #752 Gepost op: 3-03-2025, 12:09:03 »
Als je puur een mol moest kiezen op basis van hoe ze op dat heliplatform stonden dan zou het hele forum denk ik Stijn gekozen hebben ja.

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol
« Reactie #753 Gepost op: 3-03-2025, 16:58:58 »
Wat als 80 procent van de stemmers ernaast zit? ::rofl::

Ik vind het wel bewonderenswaardig en zelfs ontroerend om vast te stellen dat er nog altijd 8 stemmers Roos-believers zijn. Als zij het uiteindelijk bij het rechte eind hebben, verdienen zij een virtueel forumstandbeeld hier en een onderscheiding, een lintje in de ‘Orde van de Roos’. (Maar daarna moeten ze van mij wel naar het gekkenhuis, samen in de bus met de hele crew makers. :-[) Roos zou een historisch ‘gekke’ mol zijn met een nooit eerder geziene aanpak. (En het zou een dikke middelvinger van de makers zijn naar iedereen die zich molloot of molspeurder noemt.)

En ja, ons Maaike. Als zij het straks blijkt te zijn, zou mijn klomp toch ook breken. Dan zou zij ook een historische molprestatie hebben geleverd, want dan zouden de finalisten allebei op de foute verdachte zitten! Dat is (volgens wat ik hoorde in de podcast Trust Nobody) in 27 edities van WIDM nog nooit eerder gebeurd. Een unicum. Het kan, maar dan ben ik weer toe aan een nieuw paar klompen.  :)

Ik blijf bij Stijn, gewoon omdat het kan! Als ik ernaast zit ben ik tenminste niet de enige! ;)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2025, 17:08:49 door Klaartje76 »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #754 Gepost op: 3-03-2025, 19:46:34 »
Met nog drie finalisten de slotsom: wie is nu die mol? Maaike durf ik met redelijk veel zekerheid af te strepen. Ik zie haar als fanatieke kandidaat die zoveel mogelijk voor het geld gaat. Roos heeft ongelofelijk veel lopen mollen, waardoor zo'n beetje de hele groep haar verdacht. Tegelijkertijd zijn er veel kandidaten op Roos uitgevlogen en zie ik Roos ook molkansen laten liggen. Ik zou het heel gaaf vinden als zij de mol is, maar kan het me bijna niet voorstellen. Dan kom ik uit op Stijn. Voor mij is dit echt een verstandskeuze. Zijn acties zijn erg mols, tegelijkertijd was er een veel grotere mol (Roos) aanwezig in de groep waardoor hij bijna ondersneeuwt. Tegelijkertijd wordt hij enorm uit de wind gehouden in de montage en ook in Moltalk, wat typisch is voor de 'echte' mol. Ik ben benieuwd naar zijn acties, maar denk dat bijna alles op het forum wel gevonden is.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #755 Gepost op: 3-03-2025, 19:57:17 »
Stijn is degene die het meeste geld uit pot heeft gehouden.

De mol moet niet “lopen mollen” zoals Roos.

Roos liep opzichtig de boel te frustreren om op te vallen terwijl ze tegelijkertijd veel geld verdient. Zoals bijv bij de vloer is lava.. opvallend afleiden en treuzelen maar wel de wierrook etc kopen terwijl niemand het ziet omdat ze achteraan loopt. Iedereen was daar al voorbij.

De mol moet het tegenovergestelde doen. Veel geld NIET binnenhalen maar niet zo opvallen.

Roos haar tactiek heeft er overigens wel voor gezorgd dat ze de winnaar wordt.

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #756 Gepost op: 3-03-2025, 20:51:30 »
Maaike

Roos de winnaar en Stijn de verliezer, mist ze voor Maaike is gegaan. Toen Sophie weg ging leek het daar nog op, maar in afl 9 zou ze mogelijk toch naar Stijn gegaan.

Stijn zou ook nog kunnen winnen, omdat die stem die schreeuwde  Roos kunnen zijn dat ze toch naar Stijd is geswitched maar toch voor Maaike had moeten gaan.

Is Stijn de mol, misschien dat Roos nipt verloren heeft dan.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2025, 20:56:40 door Pierce_Brosnan »

Online Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #757 Gepost op: 3-03-2025, 21:31:16 »
Stijn is degene die het meeste geld uit pot heeft gehouden.

De mol moet niet “lopen mollen” zoals Roos.

Roos liep opzichtig de boel te frustreren om op te vallen terwijl ze tegelijkertijd veel geld verdient. Zoals bijv bij de vloer is lava.. opvallend afleiden en treuzelen maar wel de wierrook etc kopen terwijl niemand het ziet omdat ze achteraan loopt. Iedereen was daar al voorbij.

De mol moet het tegenovergestelde doen. Veel geld NIET binnenhalen maar niet zo opvallen.

Roos haar tactiek heeft er overigens wel voor gezorgd dat ze de winnaar wordt.

Dit idd. Ook het feit dat ze zich minder vaak op een mol positie bevindt (denk aan spookhuis) dan Stijn verraadt haar gebrek aan voorkennis.

Haar tactiek is die van een slimme kandidaat, verdenkingen op jezelf laden en ondertussen de rest uittesten en observeren. Hoe ze Stijn al vanaf de servetopdracht in de gaten kreeg door hem daar zo voor het blok te zetten. Daar heeft ze de mol te pakken gehad.

Ik gun haar zeker de winst omdat ze het gewoon verreweg het slimste gespeeld heeft.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #758 Gepost op: 3-03-2025, 21:53:25 »
Dit idd. Ook het feit dat ze zich minder vaak op een mol positie bevindt (denk aan spookhuis) dan Stijn verraadt haar gebrek aan voorkennis.

Haar tactiek is die van een slimme kandidaat, verdenkingen op jezelf laden en ondertussen de rest uittesten en observeren. Hoe ze Stijn al vanaf de servetopdracht in de gaten kreeg door hem daar zo voor het blok te zetten. Daar heeft ze de mol te pakken gehad.

Ik gun haar zeker de winst omdat ze het gewoon verreweg het slimste gespeeld heeft.

Wel vreemd dat ze Stijn in het vizier had maar allerlei anderen verdacht en bleef uittesten. Is Stijn de mol is dat niet zo snugger gespeeld en zeker niet wat betreft de pot.

Online Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #759 Gepost op: 3-03-2025, 22:01:38 »
Wel vreemd dat ze Stijn in het vizier had maar allerlei anderen verdacht en bleef uittesten. Is Stijn de mol is dat niet zo snugger gespeeld en zeker niet wat betreft de pot.

Ze zat niet helemaal alleen op Stijn vanaf de servetopdracht. Blijkt uit dat ze na de finaletest zegt "Als ik eerder op Stijn zat dan..." Dus bleef ze anderen (en Stijn) uittesten (sowieso logisch als kandidaat omdat je nooit 100% zeker bent).
Het valt volgens mij ook wel mee hoeveel geld ze nu daadwerkelijk uit de pot heeft gehouden. Het was vooral een "kijk mij mollen" om zich verdacht te maken.

Neem nu bijv. telefoon op vliegtuigstand zetten. Heeft hen geen geld gekost en is mega opvallend. Hiermee testte ze wss wel Sophie, dus voor haar als kandidaat een win-win-win situatie.