Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 132659 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #120 Gepost op: 13-01-2025, 14:24:54 »
Alleen gedraagt Sophie zich niet onopvallend en dat is wel de opdracht van Rik voor de mol.
Ik stap over op Gabriël.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #121 Gepost op: 13-01-2025, 14:46:21 »
"Weet de mol  zijn streken goed te verbergen, of speelt -ie met vuur?” (Rik voor de eliminatie)
Ik denk dat de onvoorbereide mol, die de "allerbeste mol ooit” (eerste molbriefing afl.1) wil worden, met vuur speelt.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 13-01-2025, 15:12:11 »
"Weet de mol  zijn streken goed te verbergen, of speelt -ie met vuur?” (Rik voor de eliminatie)
Ik denk dat de onvoorbereide mol, die de "allerbeste mol ooit” (eerste molbriefing afl.1) wil worden, met vuur speelt.
Ik vat het op als: allebei, de mol weet het goed te verbergen én speelt met vuur. Dat past het beste bij Gabriël.

Online Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #123 Gepost op: 13-01-2025, 22:41:27 »
Nora.

In opdracht 1 roept Teun op een gegeven moment "Paleis" op de foto van tuk tuk 1, je ziet Nora dan nog even stil zich verbijten om dan toch snel mee te gaan met "Paleis, ja Paleis!" omdat dat nog het enige is wat ze kan doen.

Haar reactie nadat Rick zegt "Mol, succes met de kraak." Alle kandidaten reageren primair, maar Nora kijkt meteen naar de grond, weet zich geen houding te geven.

De emotie die bij haar duidelijk zichtbaar was toen Teun wegging, komt op me over als een mol met schuldgevoel.

In opdracht 2 kreeg ze de opdracht om de kelk mee te nemen. Als ze mol is doet ze net alsof ze niet weet wat een kelk is, omdat ze weet dat die een afdruk heeft en zich daarmee te veel in de spotlights zou zetten. Hier molt de mol veel liever door een zilveren buit mee te nemen. Je kweekt credits terwijl je geld uit de pot haalt. Het bekertje wat ze had was zilver.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2025, 22:43:22 door Mollenmania »

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #124 Gepost op: 13-01-2025, 23:15:11 »
In opdracht 1 roept Teun op een gegeven moment "Paleis" op de foto van tuk tuk 1, je ziet Nora dan nog even stil zich verbijten om dan toch snel mee te gaan met "Paleis, ja Paleis!" omdat dat nog het enige is wat ze kan doen.

Volledig mee eens. Later nog eens in die opdracht met ik meen tempel en ook nog met de H discussie van Phnom Penh. Maar die vielen minder op dat die vh paleis. Ik vond die ook heel duidelijk  ::jaja::
You'll never walk alone

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 14-01-2025, 05:02:33 »

Ik denk dat het verwijst naar de raad van Rik aan de mol om niet op te vallen tenzij met een goede reden. Mijn idee is dat die goede raad niet zomaar in de uitzending zit, met name omdat de mol wel degelijk opviel en dus mogelijks met vuur speelde.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2025, 05:17:56 door Molekule »

« Reactie #126 Gepost op: 14-01-2025, 10:02:34 »
Nora.

Haar reactie nadat Rick zegt "Mol, succes met de kraak." Alle kandidaten reageren primair, maar Nora kijkt meteen naar de grond, weet zich geen houding te geven.

De emotie die bij haar duidelijk zichtbaar was toen Teun wegging, komt op me over als een mol met schuldgevoel.

In opdracht 2 kreeg ze de opdracht om de kelk mee te nemen. Als ze mol is doet ze net alsof ze niet weet wat een kelk is, omdat ze weet dat die een afdruk heeft en zich daarmee te veel in de spotlights zou zetten. Hier molt de mol veel liever door een zilveren buit mee te nemen. Je kweekt credits terwijl je geld uit de pot haalt. Het bekertje wat ze had was zilver.

Precies. En ik vind haar gedrag anders dan in het begin, voordat ze wist dat ze de mol was. Ze houdt zich wat meer afzijdig, is bedachtzamer. Ik denk dat ze gaandeweg de afleveringen weer wat meer aanwezig gaat zijn.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #127 Gepost op: 15-01-2025, 16:27:22 »
Op dit moment zeg ik Nora, maar met heel kort erachter Roos en Sophie. Bridget? Ze is in ieder geval wat gestegen. Maaike? De enige interessante aanwijzing (maar wel een overtuigende) is dat 'Hallo allemaal' waar blijkbaar de afleveringen mee beginnen, maar verder zie ik het nog niet echt. Bij de mannen zie ik alleen in Ray nog een mogelijke mol, de rest niet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #128 Gepost op: 15-01-2025, 22:50:30 »

Hoe haalt ze dan volgens jou geld uit de pot bij die opdracht?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 15-01-2025, 23:02:42 »
Zie mijn theorie in het topic over opdracht 2. Kaartje wat in beeld komt zegt dat wat de mol aangeraakt heeft mingeld oplevert. Ben er inmiddels wat minder van overtuigd dat er ook echt geld uit de pot gaat met de reünie maar het is wel wat er letterlijk staat.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 17-01-2025, 19:30:38 »
Stijn is nu mijn hoofdverdachte. Mijn motivatie staat op pagina 3 van het opdrachttopic " kluizenaars"

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 17-01-2025, 20:32:07 »
Zie mijn theorie in het topic over opdracht 2. Kaartje wat in beeld komt zegt dat wat de mol aangeraakt heeft mingeld oplevert. Ben er inmiddels wat minder van overtuigd dat er ook echt geld uit de pot gaat met de reünie maar het is wel wat er letterlijk staat.

Dat kaartje is onderdeel van een narratief dat bestaat uit meerdere kaartjes waar een logische opbouw in zit. Je hoort Ray uitleggen dat bepaalde items besmet zijn door de mol, omdat daar vingerafdrukken opzitten die zichtbaar worden door blacklight. Na al die informatie volgt er dus een kaartje dat uitlegt dat de items die zijn aangeraakt door de mol mingeld opleveren. Logischerwijs zijn dat dus de items met een vingerafdruk, zoals eerder uitgelegd.

Ik begrijp niet waarom dat ene kaartje wordt gezien als het énige kaartje, terwijl ze dat alleen maar hebben laten zien om de kijker duidelijk te maken aan de kijkers hoe Ray aan z'n informatie is gekomen. Er is context.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 17-01-2025, 21:11:52 »

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 18-01-2025, 11:19:36 »
Ik heb nu Gabriël als hoofdverdachte gevolgd door Sophie en Roos.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 18-01-2025, 11:33:53 »
Ik neig naar Stijn.

Stem / taalgebruik van de mol, Riks mimiek tijdens de eliminatie, Stijns gedrag in de kluis (waar ik de mol in eerste instantie verwacht).

Ik ben vooralsnog erg onder de indruk als hij het is.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 18-01-2025, 11:52:40 »
Check. Voor mij ook Stijn.

Ik heb de kick-off nog eens teruggezien, en vind hem wat stil en gespannen overkomen. Hij krijgt maar drie vragen van Rik. Geen idee wat hij als Mol in afl. 1 te zoeken had bij de doerians en de pingpong balletjes? Maar in afl. 2 heeft hij in alle opdrachten wel een paar verdachte momenten.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 18-01-2025, 12:00:22 »
Ik vermoed dat degenen die we check horen zeggen in de afl juist niet de mol zijn. Leuk rookgordijntje van de regie.

Zweef n beetje rond Sophie, Ray of Maaike

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 18-01-2025, 12:08:06 »
Zou kunnen. Sophie zei het tijdens de aftrap wel, maar het leek een beetje bedacht.

Geen idee wat hij als Mol in afl. 1 te zoeken had bij de doerians en de pingpong balletjes?

Ja, dat is wel een dingetje. Hmmm. De mol molt in afl. 1 altijd aantoonbaar (sinds dat ik kijk).

Ray heeft daar wel zo'n mogelijke molactie. Ik zet hem toch weer op m'n lijstje.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2025, 20:06:00 door Amethyst »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #138 Gepost op: 18-01-2025, 13:17:11 »
Mijn verdenkingen schieten nu nog alle kanten op.

Na afl. 1 verdacht ik vooral Nora en Maaike. En een beetje Gabriël.
Na het zien van afl. 2 neig ik naar Gabriël. Nora en Maaike heb ik een beetje losgelaten. En vind ik Roos ook erg verdacht overkomen, maar ik vermoed dat ze niet de mol is uiteindelijk. Ray zou ook nog kunnen.

Gabriël voor nu op 1. Maar ik tunnel nog niet, dat is weleens anders geweest.  ;)

En toch... Ik krijg een sterk gevoel dat ik Bridget en Stijn wat meer in de gaten moet houden. Die hebben bij nader inzien ook wel verdachte dingen gedaan.
Edit: vlak voor afl. 3 kies ik toch voor Stijn. Sorry voor mijn tunnel-gespring...

Hopelijk wordt het na vanavond voor mij wat duidelijker allemaal.  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 18-01-2025, 18:21:36 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #139 Gepost op: 18-01-2025, 13:20:42 »
Ik doe dit seizoen alleen aan tunnels. Het is Bridget, tot ze vanavond het tegendeel bewijst.
...óf niet!