Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 75364 keer)

Offline cinner

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #260 Gepost op: 15-02-2025, 16:12:57 »
Neen, want ik heb geslapen als een roosje.  :)

Dat klinkt alvast vriendelijker.

Ik ben nog steeds bezig met mijn geitenpaadje  ;D

Dat uitloopt op een driebaan snelweg?  ::tandpastasmiley::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #261 Gepost op: 15-02-2025, 17:08:59 »
Mij lijkt juist dat ze elke aflevering gedrag vertoont dat rijmt met de molbriefing die uitzending. Zoals de laatste aflevering ze niets doet behalve blij zijn met geld verdienen.

Grappig, haar gedrag komt op mij heel anders over.
Overigens zou ik het wel verfrissend vinden als ze toch de mol blijkt te zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 15-02-2025, 18:44:46 »
Grappig, haar gedrag komt op mij heel anders over.
Overigens zou ik het wel verfrissend vinden als ze toch de mol blijkt te zijn.

Ja inmiddels is ze ook mijn wensmol geworden.

Offline conderanda

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 15-02-2025, 20:29:24 »
Helaas voor de tunnelaars is Roos echt niet de mol:

- ze molt vanaf het begin opzichtig terwijl de mol in de molbiecht aangaf bang te zijn dat men hem/haar verdenkt
- Teun had haar zeker op zijn verdachtenlijstje en lag er desondanks direct uit
- ze haalt veel geld binnen
- ze toont geen voorkennis

Deze zaken zijn hiervoor natuurlijk al meermaals opgemerkt maar misschien brengt dit iemand nog tot inzicht 😜

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 15-02-2025, 20:37:03 »
Tja, mijn jaren WIDM-ervaring leren mij dat dat soort waarnemingen er absoluut niet meer toe doen :P Het programma wordt bijzonder misleidend in elkaar gezet, dus het is moeilijk te zeggen wat wel waar of relevant is en wat niet. Het is ook al meermaals gebleken dat ze kandidaten laten zeggen dat ze op A zitten, terwijl ze eigenlijk op B zitten. Alles voor de misleiding van de kijker.

Ik blijf lekker tunnelen :D

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 15-02-2025, 21:46:18 »
We zien alleen Roos niet op de tablet. Ze lijkt opzettelijk de vrijstelling aan Stijn te verliezen. Ik denk dat iedereen op Roos zit.

Offline Draaksje

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 16-02-2025, 06:20:29 »
Roos misspreekte zich na opdracht 1.
Ze zei "300 euro uit de pot" idpv in de pot.
Ik denk er verder niets bij, viel gewoon op.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #267 Gepost op: 16-02-2025, 12:20:12 »
Roos blijft mijn mol. Ze zou het super doen.

Ben ik zeker? Helemaal niet, maar dit is gewoon de leukste tunnel en hier blijf ik in zolang Roos in het spel zit.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #268 Gepost op: 16-02-2025, 12:32:37 »
Wat ik mij herinner is dat Roos in de tijd dat zij de drie mocht ondervragen, het heel professioneel aanpakte (het is ook haar job in het dagelijkse leven, had ik begrepen). Die aanpak werd ook door Sam opgemerkt, hij zei iets in de trant van: “Roos stelde ook vragen alsof het hier om een persconferentie met landsbelang ging”.
Roos deed het gewoon heel erg goed, geredeneerd vanuit de hypothese dat ze een kandidaat is. Ze gaf ook aan dat ze uit ervaring ook wel aanvoelt of iemand aan het liegen is (wat in haar vak natuurlijk schering en inslag is, die politici die ze anders op de rooster legt bij interviews doen niks anders (pun intended hoor!)). Ze zat ook twee keer juist met haar oordeel (Stijn is leugenaar, Ray spreekt de waarheid). Helemaal niet Mols, vind ik.
Maar geeft wel aan dat zij Stijn wel eens als enige door kan hebben. Met zulke capaciteiten.

Dan heeft ze het extreem goed gedaan. Als kandidaat vliegt de ene na de andere concurrent er op jou uit. Terwijl je zelf als enige de mol vol in het vizier hebt. Als mol zou ze het juist slecht gedaan hebben. Iedereen verdenkt haar immers al vanaf het begin. Ik houd het op extreem goed gedaan ::bravo::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #269 Gepost op: 16-02-2025, 12:36:21 »
Maar geeft wel aan dat zij Stijn wel eens als enige door kan hebben. Met zulke capaciteiten.

Dan heeft ze het extreem goed gedaan. Als kandidaat vliegt de ene na de andere concurrent er op jou uit. Terwijl je zelf als enige de mol vol in het vizier hebt. Als mol zou ze het juist slecht gedaan hebben. Iedereen verdenkt haar immers al vanaf het begin. Ik houd het op extreem goed gedaan ::bravo::

Ja maar dan denkt iedereen die volgend jaar meedoet'om te winnen moet jezelf alles fout doen - goed mollen' en dan gebeurt er dus helemaal niets meer in de opdrachten. Blijft iedereen gewoon bij Rik staan voor de tijd dat de opdracht duurt.
Ik hou er niet van dat degene wint die alleen maar heeft zitten nepmollen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #270 Gepost op: 16-02-2025, 12:39:54 »
Maar dat houden praktisch alle kandidaten zich ook voor. Luister maar naar Nora in Nietdemol, die was ook vastbesloten om te gaan nepmollen. Maar op het moment supreme lukt dat vervolgens van geen kant. Ik heb er ook niks van gezien, zij kwam super eerlijk over en was dat ook, hoewel ze zo haar best deed de mol te lijken. Dus ik ben er helemaal niet bang voor dat er volgend jaar meer genepmold wordt, dat voornemen noemt men al tientallen jaren. In de praktijk komt er niks van, en dat maakt het bij Roos (en Sam) juist zo knap ::bravo::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Denils

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 16-02-2025, 14:12:49 »
Zojuist in "Aflevering 7: de juiste oplettendheid" twee filmpjes gezet met de liftscenes afl1 en afl 7. Wist even niet of dat daar de juiste plaatst is maar wou ook objectief overkomen ...

Maarrr.. kom zelf niet meer uit de Roostunnel hierdoor.
Roos zegt dat ze dezelfde lift reactie had als Nora, dus handen biddend voor mond. In afl 1 staat ze toch echt anders in die lift met een klein geluidje aan het einde.
Dan in het busje... zit ze zenuwachtig in haar haar te draaien en vind haar glimlach op alle Mol opmerkingen ook bijzonder. Ze zegt overigens zelf (met een voldane houding) dat de Mol zeker in dat busje zit... tja...

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 16-02-2025, 14:18:49 »
Zojuist in "Aflevering 7: de juiste oplettendheid" twee filmpjes gezet met de liftscenes afl1 en afl 7. Wist even niet of dat daar de juiste plaatst is maar wou ook objectief overkomen ...

Roos zegt dat ze dezelfde lift reactie had als Nora, dus handen biddend voor mond. In afl 1 staat ze toch echt anders in die lift met een klein geluidje aan het einde.
Dan in het busje... zit ze zenuwachtig in haar haar te draaien en vind haar glimlach op alle Mol opmerkingen ook bijzonder. Ze zegt overigens zelf (met een voldane houding) dat de Mol zeker in dat busje zit... tja...

Precies. Ze staat ook te dralen/draaien in de lift alsof ze niet weet hoe ze het heeft. Weinig kandidaats.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 16-02-2025, 14:22:50 »
Ik hou er niet van dat degene wint die alleen maar heeft zitten nepmollen.

Was vorig jaar met Fons toch ook, die liep ook heel vroeg maar alles fout te doen omdat hij toch goed zat..
Denk dat dit seizoen ook anders is omdat de mol nog gekozen moest worden dus dan gaat iedereen een beetje raar doen om maar verdacht te zijn.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 16-02-2025, 14:30:03 »
Het viel me zo op dat Roos zo zenuwachtig staat te draaien in de lift.Hoewel ik inmiddels toch op een andere mol zit, vind ik het nog steeds leuk om de Roos-tunnel te spekken:
De fotos in de lift laten de zuid-poort van Angkor Thom zien. De trekkende goden en demonen verbeelden de "Samudra Manthana" ofwel het karnen van de  Oceaan van melk . Door een berg te draaien krijgen zij uiteindelijk het elixer van onsterfelijkheid vrij. De gebeurtenis symboliseert dat belangrijke veranderingen of onthullingen plaatsvinden.  ::vergroot::  Dit is wat me is afl 1 in de Roos tunnel heeft geduwd. (En ben dan halverwege dan toch weer eruit gekropen).

Dit is trouwens wel een Hindoeistisch concept, en we waren net zo lekker bezig op het Boeddhistische pad naar verlichting. Maar goed, wel leuk om eens in te duiken.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 14:37:28 door annebeestje »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 16-02-2025, 14:32:54 »
Doet me er aan denken dat Roos vrijwel meteen het rode touwtje om haar pols heeft afgehaald. Omdat ze niet meer puur en rein maar een bedrieger is?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 16-02-2025, 14:57:32 »

Toevallig afgelopen week dit ook teruggekeken. Het viel mij ook op. In de beelden later op het dakterras blijft Roos zorgvuldig uit de montage, we zien alleen enkele shots van haar verscholen tussen de anderen. De volgende ochtend bij het ontbijt zien we Roos alleen heel kort op het eind aan een tafel terwijl alle beelden uitgaan naar een geeuwende Sophie, gesprek tussen Sam en Sophie, Nora die zich heel relaxed voelt, Bridget die opvallend "sociaal" gaat doen. Stijn en Gabriel met een onderonsje. Ray in gesprek aan de ontbijttafel. etc. Misschien zegt het niets maar viel wel op.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 16-02-2025, 16:44:58 »
Ik heb Roos de hele tijd niet anders dan “raar” zien doen, in daden, woorden en lichaamstaal. Ze haalt wat stoten uit, het is niet normaal, maar wel leuk!
Als ze de mol is zal ze voor mij de geschiedenis ingaan als “de raarste mol aller tijden”. Echt een heel aparte, ongeziene benadering en invulling van die rol. Maar misschien is Roos gewoon zo, een beetje “een rare”. Ieder mens heeft een eigen stijl. De buitenwereld moet er maar mee leren leven, ze is zo.

Ik kan het anders wel appreciëren als mensen zich niet anders voordoen dan ze zijn. Respect voor Roos wat dat betreft. “Come as you are or don’t come at all”, om het in correct Hollands te zeggen. :)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 16:46:59 door Klaartje76 »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 16-02-2025, 17:00:22 »
Denk nog steeds dat zij de mol is. Mocht ze het niet zijn, vind ik haar een fantastische kandidaat.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 16-02-2025, 17:47:08 »
Bij het terugkijken viel me op dat de dames (nonnen?) de kistjes met de finalevrijstelling op de tafel zetten met de voorkant naar Roos. Omdat Stijn  in de kistjes mag kijken moet Rik ze omdraaien. Als je de (gebeitste?) kistjes nader bekijkt zie je dat er wat verschillen/beschadigingen/krassen te zien zijn. Zou Roos (met voorkennis) hieraan het kistje met de vrijstelling herkend hebben en zoals het al leek, de vrijstelling aan Stijn gegund hebben? Ze leek heel gemakkelijk overstag te gaan. In het kistje met de vrijstelling zitten 2 streepjes net boven het slot maar ook andere krassen/vlekken zijn zichtbaar aan de buitenkant van het kistje waar geen vrijstelling in zit.

Ik vond overigens de reactie van Stijn oprecht overkomen.