Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 76312 keer)

Offline annebeestje

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #240 Gepost op: 15-02-2025, 09:52:35 »

Ik keek nogmaals de opdracht strikvraag en daar viel me iets op. Roos gaat niet meteen naar de tempel om geld op te halen maar ze pakt er wel geld. We zien haar een enveloppe pakken, geld meenemen, geld bij haar laptop liggen maar als ze naar  de stoelen voor de eliminatie loopt heeft ze niets bij zich. Ze gaat opvallend zitten strijkt nog eens met haar handen door haar haar, beweegt wat heen en weer op haar stoel totdat iedereen zit. We zien iedereen die geld heeft gepakt ook zitten met geld. Alleen Sophie en Gabriel hebben niets. Het moment van inleveren bij Rik is uit de montage gelaten.  ::vergroot:: Het zou zo maar kunnen dat het geld dat nog mist achtergehouden is door Roos.

Toch maar even in de gaten houden die Roos, ze heeft meer rare dingen gedaan.

Goed gespot! Roos heeft minimaal een paars briefje en een oranje briefje gepakt. Ze was ook de enige die haar geld op de testtafel liet liggen, en zonder geld in haar handen naar de gong rende. Misschien heeft Sam iets gejat, of misschien heeft ze Sam wel wat toegestopt? Sam zei later toch ook "Ik had ineens 5 tientjes." Hmmm...

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #241 Gepost op: 15-02-2025, 09:58:01 »
Ik zeg niet persé dat Roos de mol is.
Maar als zij kandidaat is doe je toch alles voor om een joker te bemachtigen. Dat zie je ook bij het voorstukje over de finale vrijstelling ze zou zelf de hele pot leeg halen voor die vrijstelling.
Waarom zou zij dan haar geld aan Sam geven en hem helpen met een joker? Dat is niet logisch.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 10:14:19 door Mol1991 »

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #242 Gepost op: 15-02-2025, 10:07:19 »
Stijn is de enige die in de laatste aflevering heeft uitgesproken dat Roos zo openlijk molt dat iedereen denkt dat zij het niet kan zijn.
Ik denk dat mol Stijn dit zegt om de kijkers nog een beetje richting Roos te duwen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 15-02-2025, 10:16:44 »
Ik denk dat mol Stijn dit zegt om de kijkers nog een beetje richting Roos te duwen.
Ik denk dat ook, maar ook de makers hebben het bewust erin gezet.
Kijk maar naar Sam en Sophie, het was zo overduidelijk dat Sam op Sophie zat en tijdens de uitzendingen zag je zoveel verdachte dingen van Sophie, dit was te makkelijk achteraf.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 15-02-2025, 11:07:50 »

Kan. Ik geloof daar niet in. Van Sam zagen we ook voortdurend openbaringen over Sophie en dat bleken gewoon eerlijke biechten te zijn.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 15-02-2025, 11:36:17 »
Ik probeer het hier te volgen maar het gaat voortdurend over Stijn. Het is hier het Roos-topic.

Ik heb in heel mijn leven nog nooit op die fascistoïde verklikkersknop gedrukt (‘Meld dit bericht aan de moderator’), maar mijn vingers beginnen nu toch wel te jeuken!

Verplaats deze discussie naar het Stijn-topic en al het Roos-gerelateerde materiaal dat daar staat naar hier.

Ik zou hetzelfde kunnen schrijven in het Stijn-topic. Maar dat ga ik niet doen, dat zou dubbel-op zijn.

Wanneer gaan de moderators eindelijk eens hun werk doen als men hier off-topic blijft gaan? Ook het topic van ‘Wie is de mol?’ (dat met die poll-cijfers) wordt inmiddels (door dezelfde brandstichter(s)) misbruikt voor de Roos vs Stijn-propaganda. ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 11:40:14 door Klaartje76 »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 15-02-2025, 12:09:57 »
Roos is bij Wie van de drie in beide rondes erg stellig. Ze zegt dat Stijn liegt en Ray de waarheid spreekt.

Hebben de Roos verdenkers hier een verklaring voor?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 15-02-2025, 12:12:58 »
Het enigste wat ik kan bedenken is, dat ze als mol voorkennis had en dit makkelijk kon zeggen, omdat ze al snel doorhad dat niemand Ray geloofde. Dan kan je makkelijk als mol de goede naam zeggen en als mensen haar verdenken zeggen, maar ik heb wel Ray genoemd bij wie van de drie.

Edit: Ik vind zelf Roos te opvallend in beeld komen en mollen, geloof dus zeker niet dat ze de mol is. Maar dit bovenste wat ik zei, zou wel een tactiek van de mol kunnen zijn als Roos het is.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 12:33:57 door Mol1991 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 15-02-2025, 12:24:01 »
Wat ik mij herinner is dat Roos in de tijd dat zij de drie mocht ondervragen, het heel professioneel aanpakte (het is ook haar job in het dagelijkse leven, had ik begrepen). Die aanpak werd ook door Sam opgemerkt, hij zei iets in de trant van: “Roos stelde ook vragen alsof het hier om een persconferentie met landsbelang ging”.
Roos deed het gewoon heel erg goed, geredeneerd vanuit de hypothese dat ze een kandidaat is. Ze gaf ook aan dat ze uit ervaring ook wel aanvoelt of iemand aan het liegen is (wat in haar vak natuurlijk schering en inslag is, die politici die ze anders op de rooster legt bij interviews doen niks anders (pun intended hoor!)). Ze zat ook twee keer juist met haar oordeel (Stijn is leugenaar, Ray spreekt de waarheid). Helemaal niet Mols, vind ik.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 15-02-2025, 12:49:56 »
Wat ik mij herinner is dat Roos in de tijd dat zij de drie mocht ondervragen, het heel professioneel aanpakte (het is ook haar job in het dagelijkse leven, had ik begrepen). Die aanpak werd ook door Sam opgemerkt, hij zei iets in de trant van: “Roos stelde ook vragen alsof het hier om een persconferentie met landsbelang ging”.
Roos deed het gewoon heel erg goed, geredeneerd vanuit de hypothese dat ze een kandidaat is. Ze gaf ook aan dat ze uit ervaring ook wel aanvoelt of iemand aan het liegen is (wat in haar vak natuurlijk schering en inslag is, die politici die ze anders op de rooster legt bij interviews doen niks anders (pun intended hoor!)). Ze zat ook twee keer juist met haar oordeel (Stijn is leugenaar, Ray spreekt de waarheid). Helemaal niet Mols, vind ik.

Het was nogal opgevallen wanneer Roos ineens niet meer zou weten hoe ze flink vragen moet stellen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 15-02-2025, 12:58:26 »
Het was nogal opgevallen wanneer Roos ineens niet meer zou weten hoe ze flink vragen moet stellen.
Nu had ik toch echt verwacht dat je ging opmerken: “Nederlandse politici liegen nooit.”  ::rofl::
Ik vind het wat magertjes als reply en zeer selectief. Met al de rest van wat ik schreef ben je het dus eens?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 15-02-2025, 13:00:07 »
Ja daar geef ik je helemaal gelijk in. Net zoals dat als Maaike het is ineens heel slecht gaat zingen, dat valt veel te veel op. Niet alleen voor de kandidaten, kijkers, maar ook voor familie en vrienden. Hier kan Roos makkelijk denken ik laat mij van mijn beste kant zien en stem op de juiste persoon, om te laten zien dat ze een goede kandidaat is en zeker, omdat ze al snel door had dat de rest op Stijn zaten.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 15-02-2025, 13:05:28 »
Ja daar geef ik je helemaal gelijk in. Net zoals dat als Maaike het is ineens heel slecht gaat zingen, dat valt veel te veel op. Niet alleen voor de kandidaten, kijkers, maar ook voor familie en vrienden. Hier kan Roos makkelijk denken ik laat mij van mijn beste kant zien en stem op de juiste persoon, om te laten zien dat ze een goede kandidaat is en zeker, omdat ze al snel door had dat de rest op Stijn zaten.
To incin(n)erate this: Roos laat hier inderdaad zien dat ze een goede kandidaat is. >:D

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 15-02-2025, 13:13:36 »
To incin(n)erate this: Roos laat hier inderdaad zien dat ze een goede kandidaat is. >:D
Haha, maar dit jaar was de mol niet voorbereid en kan het makkelijk zijn dat deze mol super dichtbij zichzelf gebleven is om niet op te vallen bij de kandidaten. En dit jaar ken ik weinig kandidaten behoorlijk goed, alleen Bridget. Ook al ken ik Roos natuurlijk wel beetje en denk als zij de mol is, het anders had gespeeld dan nu.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 15-02-2025, 14:30:33 »
Nu had ik toch echt verwacht dat je ging opmerken: “Nederlandse politici liegen nooit.”  ::rofl::
Ik vind het wat magertjes als reply en zeer selectief. Met al de rest van wat ik schreef ben je het dus eens?

Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt Klaartje?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #255 Gepost op: 15-02-2025, 14:46:54 »
Het enigste wat ik kan bedenken is, dat ze als mol voorkennis had en dit makkelijk kon zeggen, omdat ze al snel doorhad dat niemand Ray geloofde. Dan kan je makkelijk als mol de goede naam zeggen en als mensen haar verdenken zeggen, maar ik heb wel Ray genoemd bij wie van de drie.

Edit: Ik vind zelf Roos te opvallend in beeld komen en mollen, geloof dus zeker niet dat ze de mol is. Maar dit bovenste wat ik zei, zou wel een tactiek van de mol kunnen zijn als Roos het is.

Dat kan inderdaad, maar het is wel risicovol. Voor hetzelfde geld gaan de anderen wel mee met haar verhaal.

En ook eens dat het wat opvallend is wat ze doet. Als Roos de mol is, dan betekent het ook dat ze de adviezen van Rik heeft 'gemold': 'Val niet op', 'Ga op in de groep, je gedraagt je als een kandidaat'. Het is natuurlijk een mogelijkheid dat ze dat zo doet als mol, maar persoonlijk geloof ik daar niet zo in. Het zou een compleet nieuwe molstrategie zijn (wat ik dan wel weer interessant zou vinden, maar ik denk dat Roos toch kandidaat is).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 15-02-2025, 14:55:13 »
Dat kan inderdaad, maar het is wel risicovol. Voor hetzelfde geld gaan de anderen wel mee met haar verhaal.

En ook eens dat het wat opvallend is wat ze doet. Als Roos de mol is, dan betekent het ook dat ze de adviezen van Rik heeft 'gemold': 'Val niet op', 'Ga op in de groep, je gedraagt je als een kandidaat'. Het is natuurlijk een mogelijkheid dat ze dat zo doet als mol, maar persoonlijk geloof ik daar niet zo in. Het zou een compleet nieuwe molstrategie zijn (wat ik dan wel weer interessant zou vinden, maar ik denk dat Roos toch kandidaat is).

Mij lijkt juist dat ze elke aflevering gedrag vertoont dat rijmt met de molbriefing die uitzending. Zoals de laatste aflevering ze niets doet behalve blij zijn met geld verdienen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 15-02-2025, 14:56:16 »
Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt Klaartje?
Neen, want ik heb geslapen als een roosje.  :)

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 15-02-2025, 15:25:33 »
Het is gewoon Roos. Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen ;)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 15-02-2025, 15:51:31 »
De opdracht Wie van de drie zat natuurlijk al zo in elkaar dat het ware verhaal ongeloofwaardig was. Sam tuinde daarin en was behoorlijk sturend. Hij maakte vanaf het begin Ray belachelijk door keihard te lachen  en benoemde hardop naar iedereen dat Ray loog en Stijn de waarheid sprak. Bridget ging met hem mee terwijl ze samen met Maaike de eerste ronde nog op Sophie stemde. Een mol kan daar gebruik van maken door toch gewoon het juiste antwoord te geven en achteraf te zeggen "Zie je wel". De juiste manier van zien?? (Afleveringstitel)

Voorafgaand aan de opdracht belt de mol met Rik in een Riksja. Nu kan dit hele gesprek voor de bühne zijn maar de opdracht van Rik was:

Hé Mol, ik heb belangrijke informatie voor je...voor de opdracht van morgen. De kandidaten gaan Wie van de drie spelen.En ze moeten raden wie van de drie de waarheid spreekt.Als ze dat goed doen, dan verdienen ze 1500 euro voor de pot.Dus als je wilt voorkomen dat ze geld verdienen...moet je ervoor zorgen dat het onduidelijk is wie de waarheid spreekt.

Hoe kun je er voor zorgen dat het onduidelijk is wie de waarheid spreekt? Door de vragen die je stelt? Welke kleur de  bankjes in de tuk tuk hadden of hoeveel transportbanden er waren? Iedereen geeft een ander antwoord waar je dus niets aan hebt......

De 3 die elders de nacht hebben doorgebracht hebben alleen invloed op hun eigen verhaal en hebben alleen vragen beantwoord. Alleen Ray trok de andere verhalen in twijfel maar Ray is de mol niet......

Ik ben nog steeds bezig met mijn geitenpaadje  ;D