Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 84581 keer)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #80 Gepost op: 26-01-2025, 00:22:05 »
(al heeft de een hondje met Sam wat gevaarlijk is).
Ik vind dit een grappige typfout ;D Zeker een pittbull? :P
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 26-01-2025, 00:25:22 »
Ik zou het wel een hele schattige molmance vinden als ze samen een hondje hebben genomen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #82 Gepost op: 26-01-2025, 00:32:12 »
Een nieuwe Isidoor!    ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2025, 13:41:01 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2025, 16:04:37 »
Volgens mij hebben we Roos om heel veel redenen al afgeschreven, maar dit was wel de meest opvallende manier om een leugendetector test misleidend te doen. Zou een mol nooit doen.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2025, 16:51:51 »
Volgens mij hebben we Roos om heel veel redenen al afgeschreven, maar dit was wel de meest opvallende manier om een leugendetector test misleidend te doen. Zou een mol nooit doen.

Hoe zou een mol die voor de reis niet is voorbereid dus nu maar snel een tactiek moet hebben het dan doen?

Denk dat het een slimme tactiek is, of ze nu de mol of kandidaat is.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2025, 19:02:46 »
Roos is gewoon de mol. Landelijk zien veel mensen dit al, grappig dat het forum de waan van de dag volgt.
De kunst van het praten is de leugen detector test die je als mol moet doorstaan. Een test die wetenschappelijk niet bewezen is, maar gebaseerd op de angst van degene die bem ondergaat.
De mol had deze week zo goed als vrij. Prima. Volgende week beter. Beetje ijs maken leugentestje en op adem komen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2025, 20:02:56 »
Wat Roos doet bij de leugendetectortest is bij een echte test (in een gerechtelijk onderzoek bvb) niet toegelaten. Als je daar niet sèc antwoordt op zogeheten ‘controlevragen’ (waarop je niet kan liegen omdat ze algemeen bekend zijn), zoals bvb “Heb je kinderen?”, dan beginnen ze gewoon opnieuw en zal je wellicht ook vriendelijk verzocht worden om er geen spel van te maken en geen niet terzake doend verhaal op te dissen (zoals Roosje hier doet).

Hier bij WIDM mag dat wel (het is ook maar een spelletje). En dan vind ik de aanpak van Roos wel zeer verwarrend voor de ondervragers. Dat zou een manier kunnen zijn voor de mol om de test te ‘saboteren’. Ze lult er stevig op los! Zoals Ray ook al aangaf: bij haar is er altijd heel veel ‘ruis’. Maar ja, Ray vond dat verdacht en was ook na deze test weer wat meer overtuigd dat Roos de verrader in het spel is… Wie de eliminatie heeft gezien, weet dat die verdenking van Ray richting Roos niet van die aard was om zijn vel te redden…

Neen, als Roos de Mol is, dan breekt mijn klomp toch! Maar misschien is dat niet erg: ik ben toch toe aan een nieuw paar klompen.  ;)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2025, 20:08:07 »
En iedereen heeft iets te verbergen hè, je wil ook niet dat je ontmaskerd wordt als kandidaat.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2025, 20:15:03 »
En iedereen heeft iets te verbergen hè, je wil ook niet dat je ontmaskerd wordt als kandidaat.

Scherp! Ook dat je kandidaat bent hoeven de ondervragers niet te weten. Laat die maar lekker op jou stemmen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2025, 22:46:49 »
Hier bij WIDM mag dat wel (het is ook maar een spelletje). En dan vind ik de aanpak van Roos wel zeer verwarrend voor de ondervragers. Dat zou een manier kunnen zijn voor de mol om de test te ‘saboteren’. Ze lult er stevig op los! Zoals Ray ook al aangaf: bij haar is er altijd heel veel ‘ruis’. Maar ja, Ray vond dat verdacht en was ook na deze test weer wat meer overtuigd dat Roos de verrader in het spel is… Wie de eliminatie heeft gezien, weet dat die verdenking van Ray richting Roos niet van die aard was om zijn vel te redden…

Maar Ray verdacht vooral Bridget en Sophie.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2025, 22:54:21 »

Volgens mij niet hoor. In de aflevering en ook in Niet de mol geeft hij duidelijk aan Roos verdacht te vinden.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2025, 23:00:13 »
Volgens mij niet hoor. In de aflevering en ook in Niet de mol geeft hij duidelijk aan Roos verdacht te vinden.

Eerder liet hij weten vooral Bridget verdacht te vinden. Op het laatst vond hij Roos ook een beetje verdacht. Hij kan haar meegenomen hebben maar niet veel vragen op haar ingevuld hebben.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2025, 23:03:22 »
Dan heb jij toch een andere versie gezien dan ik. In de uitzending van afl.4 die ik zag op npo-start zei Ray zelfs expliciet dat hij het interessant vond dat twee van de drie mensen die ze konden ondervragen met de leugendetector Maaike en Roos waren, twee van de mensen die hij in het vizier had als verdachte of zoals Ray het zelf uitdrukte: “twee mensen die ik op de shortlist had staan.”
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 23:32:36 door Klaartje76 »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 27-01-2025, 01:21:53 »
Dan heb jij toch een andere versie gezien dan ik. In de uitzending van afl.4 die ik zag op npo-start zei Ray zelfs expliciet dat hij het interessant vond dat twee van de drie mensen die ze konden ondervragen met de leugendetector Maaike en Roos waren, twee van de mensen die hij in het vizier had als verdachte of zoals Ray het zelf uitdrukte: “twee mensen die ik op de shortlist had staan.”

In Niet de Mol geeft hij aan dat door de ondervraagronde, Roos bij hem in beeld kwam.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 27-01-2025, 01:43:05 »
Ja, Ray is er waarschijnlijk uitgevlogen door Roos' act bij de leugendetector. Ze speelt het spel hard en in dit geval heeft ze met succes een concurrent richting de uitgang geduwd.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 27-01-2025, 02:10:11 »
Ik denk dat hij teveel all in is gegaan op iemand anders dan Roos. Ik vermoed Bridget of Sophie. Hij is sowieso geswitched want daarvoor dacht hij dat Gabriël was en hij WIDM al had gewonnen eigenlijk  ::rofl:: (Ook uit Niet de Mol)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #97 Gepost op: 27-01-2025, 10:59:45 »
De titels met 'De juiste manier van' wijzen op een spoedcursus die de mol krijgt. Het aanblijvende rare gedrag van Roos sluit steeds weer aan bij de titels. Bijvoorbeeld na de test zit ze met haar handen eerbiedig op boeddhistische wijze. Ook haar hele vriendelijk binnenkomst en vertrek bij de leugendetector getuigde van een bepaalde opvoeding gerelateerd aan de juiste manier van praten, bijvoorbeeld 'wees hoffelijk en zeer beleefd in de omgang, maar laat het achterste van je tong niet zien'.
Dit is nu al een paar afleveringen aan de gang, en daar waar we eerst rozen op tafel zagen, zag ik deze aflevering al twee keer lotusbloemen. Als symbool dat de westerse Roos wordt getransformeerd tot de oosterse Lotus mol.
Het moet toch een doel hebben dat de mol deze cursus krijgt, en dan bedoel ik niet alleen voor het molschap, maar mogelijk ook voor een nog komende opdracht waarin al deze vaardigheden nodig zijn om die tot een goed einde te brengen. Een doolhof waar je deuren kan openen door ' op de juiste manier te zien, praten, met het juiste motief en met een rein geweten.' Zeg maar de finale opdracht van Expeditie Robinson waarin de aangeleerde vaardigheden nog eenmaal allemaal uit de kast moeten worden getrokken.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 27-01-2025, 11:01:46 »
In Niet de Mol geeft hij aan dat door de ondervraagronde, Roos bij hem in beeld kwam.
Ah, Niet de Mol, nog nooit gezien (als dat tenminste een tv-programma is, ken het totaal niet). Net als Moltalk, ook nog nooit gezien. Ik kijk alleen de aflevering. En daarin zegt Ray in een biecht uitdrukkelijk dat Roos, voor die opdracht al, “op zijn shortlist stond”. Daaruit leid ik af dat hij Roos dus al eerder verdacht en dat hij na de leugendetectortest dat nog meer deed. Als je vragen in de test op Roos invult (al zijn het er maar een stuk of vijf) en zij is de Mol, dan ga je er niet uit in dit stadium van het spel met nog 8 deelnemers aanwezig. Met hier en daar wat ‘overlappingen’ kom je dan aan een zevental ‘juiste’ antwoorden. Van die zes andere kandidaten in het spel is er wellicht iemand die slechter scoort en dan ga je geen rood scherm krijgen. Nu Ray eruit ligt, lijkt het me eerder dat alle antwoorden die hij op Roos heeft ingevuld in zijn ‘spreiding’ fout waren, tenzij hij echt heel weinig gespreid heeft en totaal fout zat.
Ik neem aan dat Niet de mol iets is dat recent is opgenomen, dus ettelijke maanden na de reis? Dan vertellen kandidaten misschien toch ook de dingen net iets anders dan wat hun gedachten waren tijdens de reis. In ‘Café De Mol’, de Vlaamse versie van het napraatprogramma van De Mol merk je dat vaak.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 27-01-2025, 11:52:34 »
Klopt hoor. Ray had meerdere verdachten. Grappig hoe dat werkt en er al snel conclusies zijn getrokken. Ik las ook al dat Ray all in op Roos zou zijn gegaan. Dat klopt niet.

In "Niet de mol" zegt hij dat hij Gabriel verdacht vond, er kwamen meerdere vinkjes achter zijn naam. Hij had ook nog maar één opdracht samen met Gabriel gedaan. Bij de test in aflevering 2 spreekt Ray zijn verdenkingen uit naar Bridget met name door het draakje. Bridget kwam zeker op zijn mollenpodium.  Het klopt ook wat betreft Maaike en Roos. Deze stonden al op zijn lijstje. In "Niet de mol" zegt hij over Roos dat zij zeker op zijn lijstje stond na de act bij de leugendetector maar hij zegt ook dat het gedrag van Roos verdacht was maar dat dat ook kan zijn omdat zij verdenkingen op zich wil laden. Hij heeft Roos vast meegenomen in de test maar ze was niet zijn enige verdachte.