Auteur Topic: [Kandidaat] Bridget Maasland  (gelezen 19362 keer)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
Re: [Kandidaat] Bridget Maasland
« Reactie #60 Gepost op: 19-01-2025, 19:21:33 »
Elke opdracht bevestigt ze. En zoals hier correct aangehaald wordt, toont opdracht 1.1 dat ze geen Leonie is. De kans op eindelijk nog eens een blonde dame als mol wordt wel heel groot.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 20-01-2025, 00:27:49 »
Of hij is de mol en heeft Bridget ingepakt die nu alle verdenking op haar krijgt, wat ze niet erg lijkt te vinden.

Dat is ook mijn gedachte. Ik verdenk om die reden Stijn net iets meer dan Bridget... Ze komt op mij meer over als een bliksemafleider voor de echte mol. Daar kan ik naast zitten (gebeurt wel vaker, haha). En ik moet ook toegeven dat Bridget bar weinig heeft bijgedragen aan de pot. Als ze de mol is, dan werkt haar tactiek fantastisch!  ::bravo::

Vanuit de Stijn-tunnel blijf ik haar volgen hoor, want het lijkt mij dat 1 van deze 2 mensen toch echt de mol moet zijn.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2025, 00:29:43 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 20-01-2025, 06:52:02 »
Misschien een klein geheugensteuntje: de regie heeft niet de mol gekozen maar de kandidaten.

Ja maar de regie kan wel op basis van eigen voorkeur beslissen of ze dit doen op basis van 'wie krijgt de meest populaire moleigenschappen/wie krijgt de eigenschappen per kandidaat die die kandidaat in het voorgesprek koos/hoeveel weegt de test hierin mee'

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 20-01-2025, 15:40:38 »
Het grotere plaatje.
Begin van aflevering 3.

Een grote B in het groen.

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2025, 00:24:08 »
Net bij het herbekijken van de Strikvraag/test&executie viel me opeens iets heel erg op:

Aan het begin van de test kijkt Bridget al de rij af, ze benoemt ook dat er iets staat te gebeuren. Als Sam dan opstaat is zij de eerste die het ziet, niet Roos en Sophie die naast hem zitten. Als ze zelf opstaat vertelt ze dat er bij vraag 16 ook nog bij stond: 'wannéér gaat de Mol naar de tempel?'. En daar gaat ze..
« Laatst bewerkt op: 21-01-2025, 22:07:13 door molLin »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2025, 16:35:40 »
Bridget zegt, voor ze dat lied van Hazes gaat zingen, 'ja, dan gaat het over mij'. Dat wordt dan overigens weer niet afgekeurd. Was dat het juiste motief om een onmogelijk lied te kiezen? En nog een stapje verder; zegt ze hiermee eigenlijk dat het woord 'geheim' over haar gaat?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2025, 16:41:57 door Eva. »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #66 Gepost op: 23-01-2025, 14:33:24 »
Zijn er ook argumenten tegen Bridget? Ik probeer niet te hard te tunnelen, maar het is moeilijk.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 23-01-2025, 15:46:49 »
Argumenten tegen Bridget:
- speelt zichzelf enorm in de kijker met het draakje (al valt het uiteindelijk mee hoeveel ze verdacht wordt)
- opvallend aanwezig in afl. 2, ondanks advies van Rik dat de mol onopvallend moet zijn, tenzij er een motief is. Dat motief bij Bridget zie ik niet meteen
- niet aanwezig in de kluis om veel geld weg te spelen (maar -750 is natuurlijk ook een prima slag voor de mol)

Op zich zijn dat niet hele sterke argumenten om Bridget weg te strepen als mol. Mocht Stijn afvallen (of toch opeens hele kandidaatse dingen gaan doen), dan klop ik hier aan.  ;D

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #68 Gepost op: 23-01-2025, 15:47:11 »
Ik kan tegen een paar andere kandidaten ook nog geen tegenargumenten bedenken… Maar Bridget doet en plein publique dingen die voor anderen makkelijk te zien zijn, waarmee ze expres veel verdachtmakingen op zich laadt; niet handig voor de mol.

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 23-01-2025, 23:07:41 »
Op het moment vind ik Bridget erg overduidelijk mollen. niet snappen dat je zelf de instrumenten moet gebruiken, niet snappen hoe je een panorama foto maakt, totaal onlogische liedjes kiezen, niet zien als je bondgenoot overduidelijk aan het mollen is. Het geeft mij Renee Fokker vibes, en toen wilde ik ook niet geloven dat de mol zo overduidelijk was.. dusja.
Alleen lijkt ze beter te liggen in de groep en meer overtuigingskracht te hebben om de andere kandidaten te overrulen.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2025, 23:18:43 »
Alleen lijkt ze beter te liggen in de groep en meer overtuigingskracht te hebben om de andere kandidaten te overrulen.
Ze doet me om die laatste reden ook denken aan Jurre Geluk. Die gaf naar hartelust foute antwoorden maar wist op de een of andere manier toch buiten elke verdenking te blijven. Daardoor was het overduidelijk voor ons als kijkers, maar niet voor de kandidaten.
...óf niet!

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 24-01-2025, 00:16:21 »
Vooralsnog lijkt alleen Ray haar te verdenken.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 24-01-2025, 07:01:11 »
De molacties van Bridget zijn eenvoudig zoals je dat van een niet voorbereide mol kan verwachten. Dat was ook in De Mol België destijds het geval, in haar eigen woorden toen.

Een typische eenvoudige actie was bij het woord mooi: direct en luid hoorbaar “mooi” opperen bij het refrein van James Blunt, om dan direct af te leiden naar “bedoelt ze ons, dat we mooi zijn?” om dan finaal haar grote gelijk te halen bij de groep “ik zei het toch .. mooi!”. Of (zo snel mogelijk) nadrukkelijk “keuze” zeggen ipv het veel logischere kans waar de rest van de groep het snel over eens is.

Valt niet erg op in de groep maar wel voor ons kijkers.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 24-01-2025, 10:56:29 »
Een typische eenvoudige actie was bij het woord mooi: direct en luid hoorbaar “mooi” opperen bij het refrein van James Blunt, om dan direct af te leiden naar “bedoelt ze ons, dat we mooi zijn?” om dan finaal haar grote gelijk te halen bij de groep “ik zei het toch .. mooi!”.
Met dank aan Maaike die als eerst zegt: "het is waar". En omdat Roos op het moment dat ze "true" zingt wijst naar de kandidaten, ze bedoelt waarschijnlijk dat ze dit woord dus moeten zeggen, kan Bridget hier mooi gebruik van maken door te zeggen: "ze bedoelt ons".
Ik denk dat het woord "mooi" sowieso was afgekeurd door de jury vanwege het wijzen, maar het dwaalspoor van Bridget valt inderdaad wel op, evenals het "ik zei toch dat het mooi was". Ja, ze zei dat "wij" (als kandidaten) mooi waren. Ik heb haar later niet als oplossing "waarheid" horen roepen, maar er is natuurlijk in geknipt.

Of (zo snel mogelijk) nadrukkelijk “keuze” zeggen ipv het veel logischere kans waar de rest van de groep het snel over eens is.
Waarom is Bridget niet gevraagd voor het panel van TMS? Daar krijgen ze toch ook de opdracht om zoveel mogelijk namen te roepen van BN-ers die het niet zijn. Hoe kom je op "keuze" als het zo over duidellijk "kans" is. Daar komt bij dat keuze niet veel te maken heeft met kans. Ja er is een kans dat je een verkeerde keuze maakt, maar dat maakt de twee woorden nog geen synoniemen.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #74 Gepost op: 24-01-2025, 14:02:41 »
Toch heel verdacht allemaal. Als ze dit bewust als kandidaat doet, gaat het toch voor mij een Bridge(d) too far...

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 25-01-2025, 21:33:13 »
Ze kwam als eerste vrij 'intens' in beeld toen Rik het aan het begin over de mol had.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #76 Gepost op: 25-01-2025, 21:49:52 »
Is Bridget nu de enige die de boeddhistische rode armband (touwtje) niet meer om heeft?
Meer L

Offline Karlijn13

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 25-01-2025, 22:41:15 »
Is Bridget nu de enige die de boeddhistische rode armband (touwtje) niet meer om heeft?

Roos heeft hem ook niet meer om geloof ik

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 25-01-2025, 23:04:11 »
- steekt even het hoofd uit de Stijntunnel -

Tja, Bridget stond deze aflevering wel weer (net als Stijn  ;) ) op de beste posities om te mollen.
En wat mij opvalt is dat ze slim van onderwerp verandert zodra haar medespelers het spel verder analyseren.  ::vergroot::
Min-molpuntje is dat het haar wel lukt om geld binnen te brengen voor de eliminatie, maar dat kan ook prima de verdienste van Maaike zijn geweest.

Bridget en Stijn waren beide zeer actief bij de ijsjes. Het kan zomaar zijn dat een van hen 1 kleur hebben uitgeserveerd ipv de meerdere kleuren. Maar dat kon ik niet echt goed zien.

O ja, ook een groot molpunt voor Bridget (bij nader inzien): het draakje bij de kraak-opdracht!
We weten nu dat Ray en Gabriël hierin niet hebben gemold.

Voor mezelf moet ik even afwegen wat de doorslag geeft: het gemol met de draak (Bridget) of het gemol met de doerian in afl. 1 (Stijn).  ::vergroot::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 25-01-2025, 23:09:54 »

Voor mezelf moet ik even afwegen wat de doorslag geeft: het gemol met de draak (Bridget) of het gemol met de doerian in afl. 1 (Stijn).  ::vergroot::

Om je te helpen: de vingerafdruk op die draak was simpel te checken, die doerian was haast onmogelijk.