Auteur Topic: Aflevering 1 - Een rein geweten  (gelezen 8960 keer)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 1 - Een rein geweten
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2025, 02:40:22 »
Leuke aflevering  ::bravo:: Wel irritant dat je mensen waarvan je verwachtte dat de productie ze niet zou kiezen weer op je lijstje mag zetten  :-X

Aan de andere kant zijn we nu wel verlost van het onvermijdelijke 'zal de redactie na een vrouw vorig jaar nu weer een man gekozen hebben?'. Dat ligt volledig open nu

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2025, 02:49:09 »
De molbriefing ook goed gedaan, goed naar de Belg gekeken. Het geeft Rik ook een betere rol, sowieso deed Rik het goed deze aflevering.

Ja dat was heel goed van de zuiderburen afgekeken. Die molbriefing geeft echt een extra dimensie.

Nu nog een keer wat duidelijker gaan benoemen waarop een opdracht mislukt is. Bleef ook met het Molfeestje weer waanzinnig vaag.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2025, 05:37:55 »
Wie was dat nou aan het einde, die de gang in sloop? Toen Rik de molbriefing ging doen? Iemand hier al naar gekeken?
Laten we jabberen.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2025, 05:46:31 »
Ja dat was heel goed van de zuiderburen afgekeken. Die molbriefing geeft echt een extra dimensie.

Nu nog een keer wat duidelijker gaan benoemen waarop een opdracht mislukt is. Bleef ook met het Molfeestje weer waanzinnig vaag.
Dat is inderdaad irritant. Je doet mee als kijker met de gegeven beelden maar aan het eind krijg je nul op het rekest.
Aan de houding van Rik bij de briefing zou je kunnen afleiden dat het iemand is die even groot als hij is, en hij voelde zich vrij om direct de kamer in te stappen. Ik denk dat het daarom een vrouw is, niet te groot.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 5-01-2025, 06:32:04 »
Een rein geweten
Geen tweeën erin

Misschien is dat ook gelijk weer van de (jaarlijkse) baan?  ::rofl::
Laten we jabberen.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 5-01-2025, 08:03:21 »
Ik lees verschillende keren dat een stem op jou minpunten oplevert, maar dat denk ik eigenlijk niet.

Veel redeneerden: ik denk dat die een goede mol kan zijn ivm die en die eigenschappen. Of omdat hij/zij goed loog. Het is toch gek als de productie dan zegt: dat straffen we af? We kiezen degene die zo raar deed dat mensen niet op hem gestemd hebben?

Iedereen weet dat er nu weer een streep onder staat en het spel opnieuw begint.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 5-01-2025, 08:37:19 »
Wie was dat nou aan het einde, die de gang in sloop? Toen Rik de molbriefing ging doen? Iemand hier al naar gekeken?

Dat vroeg ik me ook af...was superraar. Verder probeer ik te gokken of het een lang of klein en evengroot persoon als Rik is, door de kijkhoogte van Rik te bestuderen bij de deur. Op de 1 of andere manier schreeuwt mn voorgevoel naar Bridget. Ook omdat ik haar in de auto raar vond doen  + molgedrag bij de tweede opdracht.

Offline Zillionaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2025, 09:35:22 »
Mooie opening.

Een verfrissende uitzending van de nieuwe regisseur, zoals we ook in de streaming versie zagen. Goede inspiratie vanuit "De Mol".

Dit had het programma echt nodig!

Teun legt uit tijdens een biecht hoe men tot de keuze van de mol gekomen is. Dat maakt hem in mijn ogen verdacht.

De kandidaten worden getest in de eerste opdracht: Hoe stressbestendig zijn ze, denken ze na over de consequenties die keuzes hebben? Hoe goed kun je liegen?

Roos komt daar in mijn ogen het beste naar voren.

Dan de controle vraag op het Helikopterplatform. Wil je wel echt de mol zijn ?

Roos geeft aan dat heel graag te willen.

Als ik de programmamaker was, zou ik Roos kiezen als Mol.   

:P
Carpe Diem

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2025, 09:43:43 »
Dat vroeg ik me ook af...was superraar. Verder probeer ik te gokken of het een lang of klein en evengroot persoon als Rik is, door de kijkhoogte van Rik te bestuderen bij de deur. Op de 1 of andere manier schreeuwt mn voorgevoel naar Bridget. Ook omdat ik haar in de auto raar vond doen  + molgedrag bij de tweede opdracht.
Ha! Ik heb precies hetzelfde. Degene die direct toegaf dat ze kans op een joker had, zich eerlijk opstelde, gevolg: wordt het minst verdacht, gevolg: wordt gekozen als mol.

Offline tumtum22

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 5-01-2025, 09:48:34 »
Ik heb de uitleg over het stemmen /kiezen van de mol opgevat als: Iedere deelnememer moest in de mollicitatie drie Mol-eigenschappen aangeven. En bij het toewijzen van de eigenschappen aan medekandidaten tellen alleen die eigenschappen (als 'molpunten') mee die de kandidaat in kwestie tijdens de mollicitatie zelf genoemd had. (En los daarvan denk ik dat elke stem bij de test weer als minpunt telt).

Ben benieuwd of er ergens nog een opdracht komt waarbij mollicitaties bekeken kunnen worden als een soort van troef. In potentie hoe dan ook een heel boeiende twist...

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 5-01-2025, 10:03:22 »
Ha! Ik heb precies hetzelfde. Degene die direct toegaf dat ze kans op een joker had, zich eerlijk opstelde, gevolg: wordt het minst verdacht, gevolg: wordt gekozen als mol.

Ja precies, ik zeg dit in de bridget topic ook. Juist de mensen die liegen bij de jokeropdracht vallen af voor mij.
Als ze de redenatie volgen zoals Teun zegt in een biecht.

Moleigenschappen genoemd bij de mollecitaties + geen enkele molstem in de 1vraag test + eerlijk zijn bij de jokeropdracht (vertrouwen winnen)  = Bridget

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 5-01-2025, 10:08:40 »
Ja precies, ik zeg dit in de bridget topic ook. Juist de mensen die liegen bij de jokeropdracht vallen af voor mij.
Als ze de redenatie volgen zoals Teun zegt in een biecht.

Moleigenschappen genoemd bij de mollecitaties + geen enkele molstem in de 1vraag test + eerlijk zijn bij de jokeropdracht (vertrouwen winnen)  = Bridget
Én ze heeft een rein geweten.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #52 Gepost op: 5-01-2025, 10:12:59 »

Nogal idioot om met veel tam tam 'Dit hebben we nog nooit gedaan!' de boel aan te kondigen en dan kennelijk op de dag van de eerste aflevering een 'interview' ergens op internet te laten plaatsen dat de hoge verwachtingen moet temperen.
Komt, denk ik, ook omdat er wel eens eerder een seizoen is geweest die zonder mol begon (seizoen 2009), maar dat het nog nooit is gebeurd dat de kandidaten de mol zelf hebben gekozen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 5-01-2025, 10:14:28 »
Die deurspion werkt toch maar 1 kant op. Rik zal dus niet veel gezien kunnen hebben. Leek me meer een shot dat voor ons als kijkers bedoeld was om het wat spannender te maken.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 5-01-2025, 10:16:46 »
Ja en de deurspion hangt op een bepaalde hoogte dus moet je die kant opkijken… misschien staat de mol wel op z’n tenen of gebogen om er ook door te kijken. Dit zegt dus helemaal niets over de lengte van de mol..

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 5-01-2025, 10:20:11 »
Rik weet wie hij voor zich krijgt dus zijn ooghoogte is onbewust daarop aangepast.

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 5-01-2025, 10:56:29 »
Vandaar ook Riks opmerking dat het gaat om een puzzel, waarvan hij hoopt dat de kijkers zich hierin gaan verdiepen.

Het werd inderdaad in interviews etc vooraf aangegeven, dat "dit hebben we nog nooit gedaan" neerkomt op een additionele puzzel, dit jaar.
Wellicht een idee om hier een aparte topic over te openen? Ik voorspel dat er door alle threads heen gespeculeerd gaat worden hoe de mol-keuze tot stand is gekomen.  ::)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 5-01-2025, 10:59:37 »
... en hij voelde zich vrij om direct de kamer in te stappen. Ik denk dat het daarom een vrouw is, niet te groot.
Ik denk dat ze die beelden voor de uitzending apart filmen nadat is gecheckt dat de kandidaat hier klaar voor is.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 5-01-2025, 11:11:15 »
Het werd inderdaad in interviews etc vooraf aangegeven, dat "dit hebben we nog nooit gedaan" neerkomt op een additionele puzzel, dit jaar.
Wellicht een idee om hier een aparte topic over te openen? Ik voorspel dat er door alle threads heen gespeculeerd gaat worden hoe de mol-keuze tot stand is gekomen.  ::)
Goed idee, heb zojuist een topic aangemaakt.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #59 Gepost op: 5-01-2025, 13:37:05 »

Een schoonmaakster met een schort en een stapeltje handdoekjes die afwachtte of ze de gang weer op kon...