Auteur Topic: Aflevering 1 - Een rein geweten  (gelezen 7982 keer)

Offline Luc

• Forumlid
Re: Aflevering 1 - Een rein geweten
« Reactie #80 Gepost op: 7-01-2025, 15:26:01 »
Mooie eerste aflevering. Bij de jokers kun je als kandidaat kiezen voor geen geld uit de pot maar waarschijnlijk kies je toch voor de joker, zeker in het begin van dit spel kan dit van goudwaarde zijn. Hiervoor moet je een pokerface opzetten of staalhard liegen, eigenschappen die ook een mol moet hebben. Wellicht is de mol gekozen tussen de kandidaten die niet toegaven een kans op een joker te krijgen.

« Reactie #81 Gepost op: 7-01-2025, 19:30:58 »
Rik zei: ‘zolang je het grotere plaatje niet ziet… is de kans aanzienlijk dat je in het duister blijft tasten’.

Zou dit kunnen slaan op het grote ‘plaatje’ van het mollogo in de lift?

Lijkt me dat die eigenschappen plaatsen bedoeld is om ons aan het denken te zetten terwijl we ‘het grote plaatje’ over het hoofd zien

Misschien zat er een hint in het logo in de lift?

Online Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #82 Gepost op: 7-01-2025, 19:36:14 »
Misschien is het logo opgebouwd uit miniscule afbeeldingen van de Mol? Als makers weet je dat iedereen in de lift vooral bezig zal zijn met wat hij/zij net te horen heeft gekregen van Rik,
dus kun je gerust het portret van de Mol verwerken in het logo.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #83 Gepost op: 7-01-2025, 19:40:57 »
Zou Rik dan niet eerder hebben gezegd: zolang je het kleine plaatje niet ziet...

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #84 Gepost op: 7-01-2025, 21:17:20 »
Rik zei: ‘zolang je het grotere plaatje niet ziet… is de kans aanzienlijk dat je in het duister blijft tasten’.

Oorsprong van de naam Nora

In het Arabisch betekent Nora 'licht,' wat de naam een universele aantrekkingskracht geeft.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2025, 21:34:43 door missmolly »

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #85 Gepost op: 7-01-2025, 21:48:16 »
Ik moet bij een rein geweten steeds denken aan Rein de vos  ::wijn::

Online Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #86 Gepost op: 7-01-2025, 23:10:10 »
Zou Rik dan niet eerder hebben gezegd: zolang je het kleine plaatje niet ziet...

Nee, want de uitdrukking is 'het grote plaatje (of geheel) zien' en het Mol-logo was ook heel groot afgebeeld in de lift.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 8-01-2025, 01:08:09 »
Ja, ik snap dat de uitdrukking gaat over het grote plaatje. Maar als er in de mozaiekjes afbeeldingen van de mol zouden zitten dan moet je toch juist naar die kleine plaatjes kijken. Als je dan namelijk naar het grote plaatje kijkt, dan zie je dus alleen het mollogo, maar niet de kleine plaatjes met afbeeldingen van de mol. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
M.a.w. als bijvoorbeeld de kleine plaatjes het mollogo bevatten en als je hier, door die op afstand te bekijken, hier een afbeelding van de mol zou zien, dan klopt die uitdrukking dat je het grote plaatje moet zien.

Offline el wee

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 8-01-2025, 10:24:03 »
Ik moet bij een rein geweten steeds denken aan Rein de vos  ::wijn::

Doet mij in de richting van Maaike gaan:
- rein als in schoon -> luizenmoeder
- rein(e) frans voor koningin -> Maxima

« Laatst bewerkt op: 8-01-2025, 12:49:46 door el wee »

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 8-01-2025, 10:45:13 »
Halal betekent rein  ;D

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #90 Gepost op: 8-01-2025, 14:56:45 »
Ik dacht dat Gabriel ergens in een biecht tijdens het uitdelen van de eigenschappen “Rein’ zei ipv Ray  :-X
« Laatst bewerkt op: 10-01-2025, 16:13:44 door Mollem »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 9-01-2025, 15:07:37 »
Hij zei 'Raj', sprak z'n naam verkeerd uit. Ik dacht dat ik bij de vooruitblik op het seizoen een biecht zag waarin ie aan de productie vroeg of het Ray of Raj was omdat ie dat steeds vergat.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2025, 15:11:41 »
Een leuke eerste aflevering met een onverwachte twist, maar helaas is er weinig molspeuren in deel 1
het tweede deel dan:

Opdracht 1: meestal wil de mol wel iets goeds voor vertrouwen (kijk maar naar Kees, Susan,Klaas, Merel).
Dus kom ik al snel uit bij: Ray,Gabriël, Teun, Roos, Bridget en Sophie zorgen voor geld.
Bij Ray en Gabriël zag ik niets raars. Voorlopig geen mol daar.

Bij Teun en Roos heb ik wel wat twijfels. De mensen bijeenzoeken was bijna niet te saboteren.
Teun kan als vegetariër makkelijk de vogelspin weigeren en zal als mol gehoopt hebben dat Roos dit ook zou doen.Helaas voor hem at Roos die met gemak.
Dan kan je als mol enkel nog de schalen even loslaten (wat Roos gedaan heeft, wat we van Teun zagen, deed hij dit niet in beeld).
Als Roos de mol is, lijkt het mij als mol logischer en minder opvallend dat je de spin weigert dan dat je de schaal loslaat. Maar dit kan natuurlijk een dekmantel zijn. Maar dan snap ik niet dat ze Bridget en Sophie toch nog op pad stuurt. Dit had een extra 100 euro kunnen zijn.(tenzij ze wist dat ze het sws niet konden halen, als ik mij goed herinner zien we de 2de opdracht niet?)

Bridget en Sophie: het chaotische duo. De muziekopdracht begreep Bridget fout, maar dan snap ik niet waarom Sophie er tegen ingaat (ook al is het maar even) als zij de mol is. Bridget daarentegen gaat vol in de foute opdracht maar enige tijd zet ze het daarna zelf recht. Daarna wachten ze omdat ze geen tijd hebben voor de tweede opdracht, hoewel te laat komen geen invloed heeft. Dit is  wel zeer opvallend; zou een mol zo durven doen in aflevering 1?

Dan de duo's die faalden:

Sam en Stijn: beide opdrachten waren zeer moeilijk en vroegen beide een specifieke vaardigheid. Een mol hoeft dit niet te doen, want sws lukken ze niet allebei.(zeker als ze moesten starten bij de Durian, want die was zo goed als onmogelijk). Als dat niet moest, kan de mol hier wel eerst naar dat fruit gestuurd hebben. Daar wordt enorm veel tijd verspeeld.

Nora en Maaike: ik denk dat die ene kaars een oprechte vergissing was, je kon als mol wel iets met de taart doen waarop die afgekeurd wordt. De tweede opdracht was doenbaar, maar zij lijken wel een grote afstand te hebben moeten doen (of die kaarsen aanvullen kost zoveel tijd, want we zien de klok niet veel maar halfweg waren ze nog niet terug aan de boot met de kaarsen)

Op dit moment kunnen ze nog allemaal: maar ik vermoed Sophie, Ray, Gabriël, Roos, Sam en Stijn eerder niet.

Bridget en Sophie:
klaar voor de strijd

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2025, 18:59:20 »
Bridget en Sophie: het chaotische duo. De muziekopdracht begreep Bridget fout, maar dan snap ik niet waarom Sophie er tegen ingaat (ook al is het maar even) als zij de mol is. Bridget daarentegen gaat vol in de foute opdracht maar enige tijd zet ze het daarna zelf recht. Daarna wachten ze omdat ze geen tijd hebben voor de tweede opdracht, hoewel te laat komen geen invloed heeft. Dit is  wel zeer opvallend; zou een mol zo durven doen in aflevering 1?
Bridget en Sophie wilden allebei de opdracht met elkaar doen. Meestal is dit een teken dat ze elkaar willen uittesten. Voor een kandidaat is dit de uitgelezen kans om jezelf verdacht te maken bij de ander en ik denk dat Bridget hier Sophie wil testen door de opdracht zogenaamd niet goed te begrijpen. Ik denk dat ze beiden niet de mol zijn.