Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Tunnelvisie  (gelezen 21615 keer)

Offline Mit

• Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Tunnelvisie
« Reactie #40 Gepost op: 25-01-2025, 23:37:21 »
Het was grappig hoe ze hun best hebben gedaan om het spookhuis spannend te doen lijken. Volgens mij stelde het echt niks voor qua opdracht. Het lijkt alsof het eerste voornemen van het Stijn/Bridget bondje is om iedere opdracht te verpesten door onnozel te doen en zo hopen stemmen te vangen van andere kandidaten. Ik hoop voor ze dat een van hen niet de mol is met dit niveau molstreken.

Ray en Sophie waren wel erg leuk als serieuze interviewers. Roos is een ongelooflijke troll.

« Laatst bewerkt op: 25-01-2025, 23:41:10 door Mit »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 25-01-2025, 23:44:40 »
Ik heb de Meta Quest 2 (VR bril) en 5 Nights at Freddy's gedownloaded. Ik weet dat het niet echt is, maar ik durf die game dus gewoon niet te spelen omdat ik het te eng vind. Sommige mensen zijn Nora's en anderen zijn Stijns, ik behoor tot die laatste categorie. Ik snap heel goed dat mensen in hun broek piesen van zo'n spookhuis, dat hoeft echt niet gespeeld te zijn.

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 26-01-2025, 00:04:51 »
ik heb ook schrikreacties in een spookhuis, maar ik ben het eens met Sophie dat je als volwassene wel je gilletje in moet kunnen houden. En ik denk niet dat dit zo eng was als een echte spookhuis met scare actors. de actors hier stonden gewoon stil op dezelfde plek en waren er niet om te laten schrikken.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2025, 00:08:25 »
ik heb ook schrikreacties in een spookhuis, maar ik ben het eens met Sophie dat je als volwassene wel je gilletje in moet kunnen houden. En ik denk niet dat dit zo eng was als een echte spookhuis met scare actors. de actors hier stonden gewoon stil op dezelfde plek en waren er niet om te laten schrikken.

Je weet niet wat je kunt verwachten als je binnenkomt. Er vallen dingen naar beneden, het zijn levende mensen. Het is vooral de anticipatie die het zo spannend maakt. Mensen met stalen zenuwen, of die dat goed kunnen relativeren, kunnen zichzelf beheersen. Mensen zoals ik, die zichzelf bang maken, kunnen dat niet. Het waren ook met name de momenten waarop er iets onverwachts gebeurde + het krakende bruggetje van Nora.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #44 Gepost op: 26-01-2025, 00:33:04 »
Erg vreemde opdracht, waar twee groepen een spel spelen met zeer minimale of zelfs geen invloed op de pot. Wil je als mol daar gaan zitten em je allerlei vragen laten stellen en ook nog eens niet kunnen verhinderen dat er geld in de pot gaat?  Ik hoop van niet.

Langs een andere kant is het natuurlijk wel mooi om een mol een leugendetectortest te kwten maken om zo te kijken hoe goed de mol kan liegen en bedriegen.

Maar voor mij toch minpunten voor sam, maaike en roos

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 26-01-2025, 00:35:00 »
Deze heet toch de juiste manier van kijken? Ik heb het idee dat we moeten kijken naar de juiste mol-posities in deze aflevering.

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: 26-01-2025, 00:36:42 »
Deze heet toch de juiste manier van kijken? Ik heb het idee dat we moeten kijken naar de juiste mol-posities in deze aflevering.
Deze aflevering was het de juiste manier van praten

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 26-01-2025, 00:41:26 »
Deze aflevering was het de juiste manier van praten

Echt, ik kwam hier net naartoe om mezelf te corrigeren  ::rofl::

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 26-01-2025, 00:43:11 »
 ::tandpastasmiley::

Maar kijken wat goede molposities kunnen zijn is natuurlijk altijd een goed idee.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #49 Gepost op: 26-01-2025, 00:47:25 »
Qua discussie wie waar moet zitten, valt het me op dat zowel Bridget als Stijn hier best wel stil zijn (ook geredeneerd uit mijn tunneltjes van 2 hoofdverdachten hoor), maar Stijn die dan nog roept ik wil Sam wel aan de leugendetector zien. Verder Bridget die dan zegt sowieso voor Ray en daarna stuurt op Sophie. Zij komen heel makkelijk in het spookhuis (het geld verspeel huis) terecht.

En Bridget zegt wel iets heel opmerkelijks. Het is heel klein, maar wellicht een soort verspreking? Rik zegt dat op een gegeven moment dat de mensen in het spookhuis bepalen wie het geld gaan verdienen en ook het aantal vragen. Zegt zij ineens: "O ja..." hoezo zegt zij daar O ja...? O ja dat is een soort uiting van herkenning. Als in: O ja dat zei Rik tijdens de briefing... ::vergroot:: En bij de start /briefing waarschuwde Rik nog van: je weet alleen wat ik de groep vertel..
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 00:50:10 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 26-01-2025, 00:51:13 »
Qua discussie wie waar moet zitten, valt het me op dat zowel Bridget als Stijn hier best wel stil zijn (ook geredeneerd uit mijn tunneltjes van 2 hoofdverdachten hoor), maar Stijn die dan nog roept ik wil Sam wel aan de leugendetector zien. Verder Bridget die dan zegt sowieso voor Ray en daarna stuurt op Sophie. Zij komen heel makkelijk in het spookhuis (het geld verspeel huis) terecht.

En Bridget zegt wel iets heel opmerkelijks. Het is heel klein, maar wellicht een soort verspreking? Rik zegt dat op een gegeven moment dat de mensen in het spookhuis bepalen wie het geld gaan verdienen en ook het aantal vragen. Zegt zij ineens: "O ja..." hoezo zegt zij daar O ja...? O ja dat is een soort uiting van herkenning. Als in: O ja dat zei Rik tijdens de briefing... ::vergroot::

Vanuit mijn Bridget-tunnel vond ik ook dat ze zich opvallend op de vlakte hield (ook al voor ik wist wat de bedoeling was). Ze stak haar hand wel op toen de interviewers gekozen moesten worden, maar nam vervolgens ook het voortouw om Sophie naar voren te schuiven zodat ze zelf in het spookhuis terecht kwam. Ik zit in een behoorlijk stevige tunnel, heb nog nooit meegemaakt dat ik 0 twijfel heb, dus ik kijk niet meer met een open blik. Maar ik denk wel dat ik het allemaal voldoende kan beargumenteren.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #51 Gepost op: 26-01-2025, 01:12:23 »
Nora was inderdaad erg onmols. Ray heeft geen voordeel kunnen halen want hij viel af. Ray wilde ook niet de - €500 stellen wat Sophie opperde.
Sophie kwam wel met het idee dat een andere vraag stellen slimmer is. De vraag wat was je gevoel in de lift nadat Rik je verteld had of je wel of niet de mol bent, is volgens haar hetzelfde als iemand op de man/vrouw af vragen: ben jij de mol? En die vraag kost 500 euro, de liftvraag niks. Onmole actie van Sophie.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 01:13:55 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #52 Gepost op: 26-01-2025, 09:11:56 »
Wat mij ook opviel was de leugendetectoren van Maaike, waarin ze zei: ik wist niet voordat ze naar het vliegveld gingen dat het Ray was. Wist ze het daarna wel? Voordat de kandidaten het wisten? Het klonk heel gek.

Online yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 26-01-2025, 10:22:29 »
Wat mij ook opviel was de leugendetectoren van Maaike, waarin ze zei: ik wist niet voordat ze naar het vliegveld gingen dat het Ray was. Wist ze het daarna wel? Voordat de kandidaten het wisten? Het klonk heel gek.

Of bedoelde ze dat ze vooraf niet wist dat het Ray was. Maar tussen de nacht en het spel het wel wist en ook dat er iemand naar het vliegveld zou gaan.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 26-01-2025, 11:24:44 »
nora was heel inactief tijdens het kiezen, ze liet zich door bridget makkelijk naar het spookhuis sturen, een mol zou meer invloed willen?

Vond het wel weer verdacht dat we weinig zagen van nora's spookhuis al zal dat zijn omdat daar relatief weinig gebeurde?

Onmolse actie van bridget want je hebt als interviewer niks aan nora (dat weet je van wie van de drie), waarom stuurde ze op sophie aan die gewoon journalist is en dus een veel betere interviewer?

Ik vind dit seizoen wel vreemd, bridget en stijn zijn echt veel te obvious om een leuke mol te zijn, het lijkt er inderdaad steeds meer op alsof ze een bondje hebben om maar alle opdrachten te verpesten..

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 26-01-2025, 11:45:47 »
Uiteindelijk bleek dat ze geen vragen hoefden te verzinnen (wat wel het geval was bij wie van de 3), maar dat er kaartjes met vragen moesten worden uitgekozen. Ik denk dat het niet uitmaakte of Nora of Sophie daar zat. Je komt wel lekker kandidaats over als je daar op een wissel aandringt in het belang van het spel, wetende dat het er toch niet te doet.

Offline Didier

• Forumlid
  • 😁😁
« Reactie #56 Gepost op: 26-01-2025, 11:48:34 »
Als Sophie de mol is, is het niet gunstig de vraag "Ben jij de mol?" te stellen. Ja er gaat dan €500 uit de pot, maar Ray kan dan een kandidaat afstrepen, waardoor hij mogelijk eerder bij Sophie uitkomt. Overigens ben ik na deze aflevering geswitcht van Sophie naar Stijn.
#1 Renée hater

Offline Sjeel

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 26-01-2025, 12:55:07 »
nora was heel inactief tijdens het kiezen, ze liet zich door bridget makkelijk naar het spookhuis sturen, een mol zou meer invloed willen?

Vond het wel weer verdacht dat we weinig zagen van nora's spookhuis al zal dat zijn omdat daar relatief weinig gebeurde?

Onmolse actie van bridget want je hebt als interviewer niks aan nora (dat weet je van wie van de drie), waarom stuurde ze op sophie aan die gewoon journalist is en dus een veel betere interviewer?

Ik vind dit seizoen wel vreemd, bridget en stijn zijn echt veel te obvious om een leuke mol te zijn, het lijkt er inderdaad steeds meer op alsof ze een bondje hebben om maar alle opdrachten te verpesten..

Nora is al 4 afleveringen lang  opvallend minder in beeld. Dat wil je ook niet voor de mol. Ik niet tenminste...

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 26-01-2025, 12:58:17 »
Uiteindelijk bleek dat ze geen vragen hoefden te verzinnen (wat wel het geval was bij wie van de 3), maar dat er kaartjes met vragen moesten worden uitgekozen. Ik denk dat het niet uitmaakte of Nora of Sophie daar zat. Je komt wel lekker kandidaats over als je daar op een wissel aandringt in het belang van het spel, wetende dat het er toch niet te doet.

Ik denk dat sophie wat meer zou mollen in het spookhuis en de kandidaten wisten van te voren niet dat ze geen vragen hoefde te bedenken..

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 26-01-2025, 13:18:04 »
Ik denk dat sophie wat meer zou mollen in het spookhuis en de kandidaten wisten van te voren niet dat ze geen vragen hoefde te bedenken..

Daarom juist, alleen de mol wist dat en die wist daarom ook dat het helemaal geen risico was om Nora daar weg te zetten. De mol kon er dus een punt van maken dat het veel beter was om journalist Sophie daar neer te zetten om kandidaats te lijken.