Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Tunnelvisie  (gelezen 21595 keer)

Offline widm1992

• Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Tunnelvisie
« Reactie #100 Gepost op: 27-01-2025, 15:43:09 »
Maar zo'n test meet vooral of je spanning voelt, toch? Als kandidaat voel je ook spanning bij de vraag "Ben jij de mol", want je wil niet dat de anderen zeker weten dat jij niet de mol bent. Dus die vraag levert je niks op. Terecht dus dat die niet gesteld is.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #101 Gepost op: 27-01-2025, 15:50:04 »
Ik vond die -1500 van Stijn weldegelijk een hele grote molactie. Hij haalt er het maximale uit, ook bij de verjaardag trouwens. Beste mol aller tijden dan toch  ??? ::)

Zeker; wel met wat hulp van Bridget. Maar dan alsnog: heel goed gespeeld als hij de mol is! (ik tunnel nog steeds op Stijn, maar durf Bridget nog niet uit te sluiten)
Maar dat was niet in aflevering 4.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #102 Gepost op: 27-01-2025, 15:56:06 »
Jawel....opdracht 1..... Spookhuis weet je nog? ::jaja::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #103 Gepost op: 27-01-2025, 15:58:36 »
De test meet ‘ik moet liegen’-stress, dat is dus meetbaar naar het schijnt.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #104 Gepost op: 27-01-2025, 16:00:09 »
Ah sorry, ik dacht dat je 'wie van de 3' bedoelde.
3x af in het spookhuis is inderdaad -1500
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 27-01-2025, 16:01:01 »
Wat me opvalt is dat de twee mollende personen (stijn en bridget, in het spookhuis) allebei hun hand opsteken om interviewer te mogen zijn, een positie waar je juist weinig kan mollen. Toch niet mols deze twee? Het zijn wel mijn hoofdverdachten. Maakt in ieder geval dat de ketting aan Stijns broek, die voor geluid en dus afgeschoten konden worden, niet met voorbedachte rade van een mol waren.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 27-01-2025, 16:06:51 »

Dus dat is bij een slimme kandidaat net zo goed het geval? Want je moet iets verzinnen om niet door de mand te vallen...

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #107 Gepost op: 27-01-2025, 16:09:03 »
Ja.... Super gedurfd. En met de knoppen hield hij gelijke tred. Ik sluit niet uit dat er geremixt is met de beelden en dat hij toch als laatste ging. Dan kon hij het toch ff wat erger doen dan Bridget ::)
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 27-01-2025, 16:10:11 »
Het is waarschijnlijk een beetje verdacht als je je hand daar niet opsteekt, omdat je dan lijkt te weten wat de derde optie is waar je voorkeur dan ogenschijnlijk naar uit gaat. Ik zou hier ook m'n hand hebben opgestoken, zonder verder veel moeite te doen om op die plek te terecht te komen. Als ze me toch hadden aangewezen had ik het op de drie journalisten gegooid.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #109 Gepost op: 27-01-2025, 16:10:54 »
Dus dat is bij een slimme kandidaat net zo goed het geval? Want je moet iets verzinnen om niet door de mand te vallen...

Niet op die plek komen. En dus hard roepen dat je ondervrager wil zijn. Met de €500-vragen geld wegspelen en met de uitslagen van de leugendetector kandidaten verdacht maken…zoiets?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 27-01-2025, 16:11:25 »
Ik dacht eerst dat ze gelijktijdig gingen, omdat Nora door een andere deur het spookhuis in kwam.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 27-01-2025, 16:12:10 »
Ja, maar je hebt natuurlijk ook niet alle invloed hier. Je kunt -onverhoopt- op de verkeerde plek komen.

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #112 Gepost op: 27-01-2025, 16:15:39 »
Ik heb een aantal berichten uit het Evaluatietopic naar hier verplaatst, dus misschien lopen de berichten nu een beetje door elkaar. Maar het Evaluatietopic is er dus om alles te evalueren behalve wie eventueel de Mol kan zijn :P
...óf niet!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 27-01-2025, 16:18:09 »

De test meet fysiologische verschillen bij het geven van eerlijke en oneerlijke antwoorden. Daarom was het van belang dat ze minstens één controlevraag stelden (bijv: 'wat is je naam') waarop naar waarheid moest worden geantwoord, om de resultaten te kunnen vergelijken met die van de antwoorden op vragen die gingen over hun kandidaat- of molschap.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 27-01-2025, 16:21:05 »
Wat me opvalt is dat de twee mollende personen (stijn en bridget, in het spookhuis) allebei hun hand opsteken om interviewer te mogen zijn, een positie waar je juist weinig kan mollen. Toch niet mols deze twee?

Je maakt je zeker verdacht als je niet wilt interviewen want dat zou je kans om aan de leugendetector te komen alleen maar vergroten en dat wil niemand. De mol mocht niet laten blijken meer te weten dan wat er verteld is aan de groep. Dus heel kandidaats de dan gunstigste optie kiezen (om er vervolgens niet al te veel je best voor te doen)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 27-01-2025, 16:25:15 »
Toevallig vandaag e.e.a. opgezocht wat je kunt doen om een leugendetector te omzeilen. Er zijn meerdere al dan niet werkende trucs te vinden.

Wat ik ook tegenkwam is wat je wèl moet doen om eerlijk over te komen als je serieus aan zo'n test moet geloven.  Afgeraden wordt is omslachtig uitgebreide verhalen te vertellen. (Roos) Wat je moet doen is kort en bondig antwoorden bijv. met "ja"  of "nee".( Sam). :-X

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 27-01-2025, 16:28:15 »
Je maakt je zeker verdacht als je niet wilt interviewen want dat zou je kans om aan de leugendetector te komen alleen maar vergroten en dat wil niemand. De mol mocht niet laten blijken meer te weten dan wat er verteld is aan de groep. Dus heel kandidaats de dan gunstigste optie kiezen (om er vervolgens niet al te veel je best voor te doen)

Die kandidaten werden als eerste gekozen, ik denk dat het er meer om gaat dat je niet wil dat het opvalt dat je eigenlijk in het spookhuis terecht wil komen.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 27-01-2025, 16:31:04 »

Nee, want de kandidaten voor de leugendetector werden eerst gekozen. Daarna pas de presentatoren.  Zou je als mol met de wetenschap dat je in de rol van presentator slechts op één manier geld uit de pot kunt spelen in deze rol terecht willen komen? Ik denk het niet, je valt dan wel heel erg op. Ik denk dat de voorkeur van de mol ergens anders lag. Dus wat mij betreft opnieuw  minpunten voor Bridget en Stijn.....

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #118 Gepost op: 27-01-2025, 16:37:20 »
Maar als mol in een duo ondervragers €1500 wegspelen -want De hamvraag, die moet je toch gewoon stellen!?- zou wmb helemaal niet opvallend zijn, goed uitlegbaar to de groep. “en wij weten nu een hoop meer..!” komt heel kandidaats over.

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #119 Gepost op: 27-01-2025, 16:38:00 »
Ik denk dat iedereen het zou begrijpen als een kandidaat voor zichzelf gaat, dus dat dat makkelijker te verkopen is aan de groep dan vaak afgeschoten worden.
...óf niet!