Roos is langdradig in haar antwoorden, maar kan daardoor in elk antwoord een gedeelte liegen .
Bv ben jij de mol? Nou ik vind dat een hele goede vraag waar je heel veel uit kunt halen, maar ik kan daar makkelijk op liegen en zeggen dat ik het ben terwijl ik het niet ben of omgekeerd.
Als ze dat geen goede vraag vindt,( wat het ook niet echt is ) is dat al een leugen en reden voor de detector om uit te slaan. Verder kan ze denken dat daar niks uit te halen is, en is dus het stuk waar je veek uit kan halen de reden dat de wijzer uitsluit. Dit maakt het antwoord op de vraag en de reactie van de machine daarop lastig te beoordelen .
Kijk normaal probeert een verdachte naar waarheid te antwoorden en leugens te verdoezelen ( verbaal en non verbaal ) , als hier een mol zit die probeert juist niet perse naar waarheid te antwoorden , maar verwarring te schoppen .
Zelfde machine, andere insteek vind ik. Dus wat roos doet is zorgen dat er meer info is dan alleen het antwoord en dat er bij een uitslag dus meerdere favtoren kunnen zijn die dat getriggerd zouden kunnen hebben om de ondervragers er het raden naar te geven watde leugen nu was .