Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Dat snijdt geen hout  (gelezen 11067 keer)

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Dat snijdt geen hout
« Reactie #20 Gepost op: 1-02-2025, 22:38:22 »
Toen Maaike dat zei, wist ze nog niet dat iemand een 10 ging halen.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 1-02-2025, 22:45:36 »
Dat valt nogal mee. 1,05 punt meer op zeven kandidaten en het was wèl gehaald... Waarom boven het gemiddelde zitten?

Omdat het zeer kandidaats over komt

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 1-02-2025, 22:48:59 »
Ik vond dit een gekke opdracht, omdat we niets zien van de beoordeling en ook de criteria onduidelijk waren. Leuk dat de deelnemers de mol konden 'ontmaskeren' met die koptelefoons. Jammer dat er zo weinig mee is gedaan vervolgens.

De discussie is interessant. Door de keuze voor Sophies beeld is er meteen een hoog bedrag dat niet verdiend kon worden. Roos was wel erg aan het sturen dat zij niet gekozen werd. Hadden de deelnemers kunnen weten dat haar beeld het beste was?

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 1-02-2025, 22:52:23 »
De discussie is interessant. Door de keuze voor Sophies beeld is er meteen een hoog bedrag dat niet verdiend kon worden. Roos was wel erg aan het sturen dat zij niet gekozen werd. Hadden de deelnemers kunnen weten dat haar beeld het beste was?

Dat denk ik eigenlijk wel.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 1-02-2025, 23:02:13 »
Toen Maaike dat zei, wist ze nog niet dat iemand een 10 ging halen.
Dan is het wel extra leuk om na zo’n uitspraak iemand een 10 te geven. Maakt meteen niet-mol Maaike verdacht. Ik had niet het idee dat Roos’ beeldje perfect was, 9 was redelijk geweest.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #25 Gepost op: 1-02-2025, 23:44:10 »
Dat het beeldje van Sophie tijdens het maken al bestempeld werd tot ‘die is erg goed gelukt’  was al beinvloeding (door Stijn?) van de uiteindelijke keuze. En heeft niemand gemerkt dat de neus was gelijmd, wat haar waarschijnlijk een lager cijfer opleverde?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #26 Gepost op: 1-02-2025, 23:54:58 »
Dat is inderdaad ook de mogelijkheid. Waar kwam 4 x 54 vandaan? Van  ‘216'  hebben we niets meer gehoord.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 1-02-2025, 23:56:27 »
Er waren blijkbaar 54  zuilen met aan elke zijde een gezicht (dus 4 per zuil)

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #28 Gepost op: 2-02-2025, 00:05:40 »
jullie zitten in het verkeerde topic

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #29 Gepost op: 2-02-2025, 00:30:51 »
Bizarre opdracht,  het leukste stuk is dat de kandidaten deel van het verhaal van rik horen en de mol alles.

Voor de cijfers kunnen we er niet veel mee, omdat het niet duidelijk is waarop gejureerd is .

We horen ergens zeggen dat het mogelijk was dat ze letten op de afstanden tussen de lichaamsdelen, maar we weten het niet zeker .

Beetje jammer dat we vaak info missen

Voor mij opvallend dat roos zichzelf niet wenst te zien als een van de 2 hoogste scores en hiermee 1000 euro buiten de pot weet te houden.  En sophie die geen enkele poging doet om aan te geven dat zij mogelijk niet bij de beste twee zou zitten.

« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 00:42:04 door Tarbozan »

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #30 Gepost op: 2-02-2025, 00:45:44 »
Ik denk dat de mol het absoluut niet het slechtst zou willen doen, omdat dat voorkennis verraadt.

Maar een 10 scoren verraadt ook voorkennis. Of heeft er in ieder geval de zweem van.
Nu verdenk ik Roos niet en is het inderdaad niet logisch om eigenhandig het gemiddelde op te krikken met een perfecte 10 score. Maar we weten dat de makers dol zijn op een eindfilmpje waarin we de mol wekenlang zien oefenen op zo'n houten pop.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 2-02-2025, 00:48:15 »
Maar een 10 scoren verraadt ook voorkennis. Of heeft er in ieder geval de zweem van.
Nu verdenk ik Roos niet en is het inderdaad niet logisch om eigenhandig het gemiddelde op te krikken met een perfecte 10 score. Maar we weten dat de makers dol zijn op een eindfilmpje waarin we de mol wekenlang zien oefenen op zo'n houten pop.
Dat laatste gaat wat lastig worden als de mol net gekozen is.
De mol zal voorkennis hebben, dus een perfecte score is wat mij betreft toch echt te risicovol. Onmols van Roos

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #32 Gepost op: 2-02-2025, 00:49:17 »
De mol zal voorkennis hebben, dus een perfecte score is wat mij betreft toch echt te risicovol. Onmols van Roos

Ik blijf het vergeten! Je hebt natuurlijk gelijk. Inderdaad, maakt het helemaal onmols van Roos.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 2-02-2025, 00:52:06 »

Voorkennis maakt geen fantastisch houtbewerker. Denk niet dat Roos had verwacht een tien te halen. Niemand had verwacht dat er een tien gehaald zou worden.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 2-02-2025, 00:59:09 »
Lijkt me dat ze de mol wel verteld zullen hebben waar de jury naar kijkt (moeten afstanden kloppen, moeten bepaalde dingen aanwezig zijn etc). Dan zorg je er als mol voor dat daar afwijkingen in zitten.
Voorkennis maakt inderdaad niet dat je er goed in bent. Lage scores kunnen dus gewoon betekenen dat iemand er slecht in is.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 2-02-2025, 02:23:32 »
Kan ook Maar de Mol wist van te voren niet hoe hij/zij het zelf zou doen maar ook niet hoe de anderen het zouden doen. En moet wel van te voren een strategie hebben. Wat als iedereen het goed doet en het valt op dat jij je niet aan de instructies houdt? Wat als je bekend staat als iemand die alles goed probeert te doen en het valt op wanneer je dit lachend verknalt? Wat als de zorgen groot waren en er is gekozen het beeld ok te doen en te focussen op de opdracht niet de beste twee te laten kiezen?

Het beeld zag er al niet zo verpletterend mooi uit dat iemand ook maar dacht dat het een tien zou krijgen, ze werd niet eens als eerste maar als mogelijk tweede aangedragen.

Door haar afwijkende gedrag denk ik in ieder geval dat ze de tien niet aan had zien komen en de stress verplicht openlijk proberen te mollen wat teveel werd.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 2-02-2025, 04:20:43 »
Voorkennis van Maaike, dat ze tijdens het maken van de beeldjes zegt “Tss, alsof iemand een 10 gaat halen!” En jawel, Roos heeft daadwerkelijk een 10…
Nog iets meer in de tunnel, hebben niet gewoon het portret van Maaike gemaakt daar  ;D ?
Ze zegt er ook nog eens achteraan ‘zodat we iemand die een 5 haalt kunnen ophalen’, toevallig (of niet) het hoogste en laagste cijfer. Hoewel dit geen gekke opmerking is als je kan rekenen en er een beetje over hebt nagedacht.

Sophie lijkt bij het wachtmuziekje aan haar bewegingen te zien andere muziek te horen, misschien praat Rik wel tegen haar. Bij de uitslag van 7,35 heeft Sophie lang geen reactie, dan brengt ze haar handen naar haar hoofd met de duimen tegen haar slaap en even later haar vingers tegen haar slaap (net als bij de tempel en bij de eliminatie, bij vorige eliminaties had zij vingers bij haar voorhoofd).

Bij de stemming kiest Sam voor Roos, dat zou een mol neem ik aan niet doen. Bridget vond de knot van Sophie mooi, maar de knot lijkt mij wel groter dan bij het hoofdje en meer gedetailleerd (over die knot heb ik een theorie ::rofl::).
Sophie stuurt nadrukkelijk als zij tegen Roos zegt ‘jij wilt ook duidelijk NIET’.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 2-02-2025, 04:23:22 »
De jury ziet natuurlijk dat een neus geplakt is, gaan punten vanaf, raar dat Sophie niet protesteerde om haar te kiezen.
Stijn kreeg veel punten ondanks dat een oog bijna weg leek. Hij was er zelf verbaasd over.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 09:29:32 door Run »

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 2-02-2025, 08:30:38 »
Sophie stuurt nadrukkelijk als zij tegen Roos zegt ‘jij wilt ook duidelijk NIET’.
Ja dit past niet mijn Sophie tunnel… dat zij en anderen vervolgens stemmen op Roos vind ik minder verdacht. Ze kon eerst even handjes tellen bij Maaike en toen dat er voldoende waren lekker kandidaats meestemmen op Roos. Maar met deze opmerking zorgde ze er nog bijna voor dat de stemming Roos’ kant op kantelde…

Ik vind een 10 halen door Roos ook echt 0.0 kandidaats. Even wat afstanden verkeerd en je krijgt een 7 of 8. Een 10 valt ook teveel op als je als mol de aandacht van jezelf af wilt leiden. Ik zie 2 molstrategien:
- Sophie’s aanpak in grote lijnen goed lijkend, maar in de details cruciale missers.
- Roos’ aanpak in grote lijnen lelijk zodat je in het vervolg niet gekozen wordt, maar wel goed genoeg de details uitwerken om bij de top 2 te eindigen en zo geld weg te spelen. Alleen dan iets minder perfect dan Roos heeft gedaan :)

Of je bent Sam en kan dit gewoon echt niet en bent gedoemd om een 5 te halen. Niet iedereen zal in staat zijn om hier een strategie uit te voeren.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 2-02-2025, 09:31:21 »
Sophie had op zijn minst een discussie kunnen starten: ‘jongens, ik heb wél een opgeplakte neus, hè? Ik weet niet of de jury daar zo blij mee is.’