Auteur Topic: Aflevering 8 - De juiste manier van doen  (gelezen 9155 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 8 - De juiste manier van doen
« Gepost op: 22-02-2025, 18:04:42 »
Bespreek hier alles van de achtste aflevering!
« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 20:34:03 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - De juiste manier van doen
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2025, 21:36:40 »
He he eindelijk een aflevering met 3 leuke opdrachten.
Enige minpuntje is dat de 3e opdracht sowieso geen geld zou opleveren. Was niet nodig

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2025, 21:37:44 »
Leuke aflevering!

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2025, 21:40:33 »
He he eindelijk een aflevering met 3 leuke opdrachten.
Enige minpuntje is dat de 3e opdracht sowieso geen geld zou opleveren. Was niet nodig

Deze opdracht hadden ze moeten combineren met de finalevrijstelling van vorige week...

Geen geld eruit, maar alsnog 5000 tegenover de finalevrijstelling.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2025, 21:42:09 »
Leuke aflevering! Wel merk ik dat ik moeite heb met Roos, of vooral hoe die manier van spelen zoveel voordelen heeft dat het een beetje het failliet is van de essentie van het programma. Gewoon echt alles verpesten tot het . Voor ons als molloten is wel duidelijk dat ze de mol niet is, maar de BN'ers kijken niet zoveel WIDM en trappen er elke keer weer in.

Ik zou het leuk vinden wanneer deze regisseur gaat zorgen dat kandidatengedrag beloond wordt. Geef iemand die voor zichzelf kiest een Jeuker, een joker die een goede vraagt fout rekent. Of geef de speler die het meest geld binnenhaalt een joker. Genoeg mogelijkheden om het spannend te maken. De afgelopen seizoenen weet je meestal bij de laatste 5 wel hoe het gaat lopen en dat is jammer.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2025, 21:51:09 »
Roos heeft deze aflevering anders niks bijzonders gedaan, behalve verdacht zijn als alternatief voor Stijn.
Het probleem ligt dan echt bij Sofie die Roos zonder reden verdacht vindt en ook Maaike vindt Roos heel verdacht, maar waarom? Daar was geen enkele reden toe.
Dat Roos  verdacht wordt neergezet kan zij niks aan doen.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2025, 22:03:36 »
Mooie aflevering! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2025, 22:04:12 »
Ik vind het jammer dat ze niet hebben laten zien hoe het jury-oordeel tot stand is gekomen in opdacht 1. Lag het aan de bereiding of aan de ingrediënten? Ook kan de regie hier zoveel weglaten, met name bij Stijn. Bij de "The Shining' opdracht dacht ik 'tuurlijk weten de kamermeisjes waar iemand zit als er een camera bovenop staat'.

edit: Ik vond het irritant dat die opdracht ook weer pas halverwege d.m.v. molbiechten duidelijk was.

« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 22:09:04 door Eva. »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2025, 22:28:16 »
Leuke aflevering! Wel merk ik dat ik moeite heb met Roos, of vooral hoe die manier van spelen zoveel voordelen heeft dat het een beetje het failliet is van de essentie van het programma. Gewoon echt alles verpesten tot het . Voor ons als molloten is wel duidelijk dat ze de mol niet is, maar de BN'ers kijken niet zoveel WIDM en trappen er elke keer weer in.

Ik zou het leuk vinden wanneer deze regisseur gaat zorgen dat kandidatengedrag beloond wordt. Geef iemand die voor zichzelf kiest een Jeuker, een joker die een goede vraagt fout rekent. Of geef de speler die het meest geld binnenhaalt een joker. Genoeg mogelijkheden om het spannend te maken. De afgelopen seizoenen weet je meestal bij de laatste 5 wel hoe het gaat lopen en dat is jammer.

Als Roos niet de mol is (en dat geloof ik ook 100%) is zij inderdaad het toonvoorbeeld van het failliet van widm met BN'ers. Verwende bovenmodalen die geold weggooien alsof het wc-papier is en alleen maar uit zijn op aandacht of winnen ten koste van alles (en niet op eigen kracht). Blegh.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2025, 22:33:03 »
Roos zat vanavond echt in mijn allergie. Wat een aansteller vandaag. Is alleen maar bezig met zichzelf.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2025, 22:38:29 »
Roos zat vanavond echt in mijn allergie. Wat een aansteller vandaag. Is alleen maar bezig met zichzelf.

Ik heb dit al sinds aflevering 1. Ik hoopte dat zij en Sam vroeg zouden afvallen, maar tevergeefs. Ik hoop dat Maaike wint.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 22-02-2025, 22:39:19 »

Zit ze bij mij al het hele seizoen. Al vanaf de opdracht met Teun in afl 1

Offline Moljewel

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2025, 22:39:52 »
We hebben veel nuttige (en ik denk eerlijke) verdenkingen gezien.

Als Roos de mol is dan zaten Sophie en Maaike allebei goed en heeft Maaike meer punten gescoord. Dit kan en de regie wil ons dit graag laten geloven.

Als Roos niet de mol is dan heeft zij de test beter gemaakt dan Sophie en Maaike. Zij zat expliciet niet op Maaike, en Sophie is niet de mol. Dus in die situatie in Stijn de mol.

Wat mij betreft, tenzij we echt actief worden voorgelogen door de regie, kan Maaike niet de mol zijn.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2025, 22:45:22 »
We hebben veel nuttige (en ik denk eerlijke) verdenkingen gezien.

Als Roos de mol is dan zaten Sophie en Maaike allebei goed en heeft Maaike meer punten gescoord. Dit kan en de regie wil ons dit graag laten geloven.

Als Roos niet de mol is dan heeft zij de test beter gemaakt dan Sophie en Maaike. Zij zat expliciet niet op Maaike, en Sophie is niet de mol. Dus in die situatie in Stijn de mol.

Wat mij betreft, tenzij we echt actief worden voorgelogen door de regie, kan Maaike niet de mol zijn.

Sja, je bedoelt als Maaike de mol is dan had Roos eerder een rood scherm gehad dan Sophie. Makes sense (denk ik?)

Online DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2025, 22:48:12 »
Alhoewel Roos wel benoemd een paar vraagjes op Maaike ingezet te hebben om zeker te zijn. De vragen zullen elkaar ook niet zo zeer meer overlappen. Dus als Sophie en Roos allebei fout zitten, dan zijn die paar vragen van Roos genoeg geweest om door te gaan.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 22-02-2025, 22:51:21 »

Nou idd, ik vond haar sympathiek, voor wie is de mol. Daar is weinig van over. Wat is de schrikkeldatum? My god. Really? (zoals Maaike ook reageerde)

Vooral dat stomme gedoe met die servetten, die aapjes en nu dat immens luie diva-gedrag. En dan dat onmogelijke nepmollen. Bah. Nooit voor het geld gaan, alleen maar iedereen er op je uit laten gaan. Het is een tactiek die alleen bij BNers lukt. Helaas, had haar veel eerder zien vetrekken.

Sam vond ik overigens nooit irritant (veel van jullie hier wel begrijp ik), Ik vond Sam juist grappig en fanatiek

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 22-02-2025, 22:51:46 »
Ja, want ze zei iets van als het toch ineens Maaike het is, is ze de beste actrice in Nederland zoiets. En ze heeft natuurlijk wel de eerste opdracht samen gedaan, dus kan zijn dat ze toch dacht van ik zet wat vraagjes nog op haar voor de zekerheid, ook al zit ik op Stijn.

Online DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 22-02-2025, 22:58:38 »
Nou idd, ik vond haar sympathiek, voor wie is de mol. Daar is weinig van over. Wat is de schrikkeldatum? My god. Really? (zoals Maaike ook reageerde)

Vooral dat stomme gedoe met die servetten, die aapjes en nu dat immens luie diva-gedrag. En dan dat onmogelijke nepmollen. Bah. Nooit voor het geld gaan, alleen maar iedereen er op je uit laten gaan. Het is een tactiek die alleen bij BNers lukt. Helaas, had haar veel eerder zien vetrekken.

Sam vond ik overigens nooit irritant (veel van jullie hier wel begrijp ik), Ik vond Sam juist grappig en fanatiek

Ik vind het ergens wel komisch, de hele groep valt erover en zijn dus blijkbaar te dom om te poepen...
Het geeft me zo zwaar Nadja vibes... Ook in dat seizoen hoefde de echte mol bijna niks te doen, omdat al het werk al voorgekauwd werd.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 22-02-2025, 23:03:35 »
Ik vind het ergens wel komisch, de hele groep valt erover en zijn dus blijkbaar te dom om te poepen...
Het geeft me zo zwaar Nadja vibes... Ook in dat seizoen hoefde de echte mol bijna niks te doen, omdat al het werk al voorgekauwd werd.

Ja precies, wat wel opvalt is dat niemand dus met elkaar echt eerlijk is over wie ze verdenken (ook niet een klein beetje, amper bondjes)

Stel dat dit wel zo was, dan overleeft Roos niet lang. Dan had Sophie niet meer in de deze tunnel gezeten, Als Sam of Ray? en Nora hun verdenkingen hadden gedeeld.

« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 23:08:59 door Lola-aapje »

Offline Moljewel

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 22-02-2025, 23:05:24 »
Ik begreep uit de verdenkingen dat Roos niets op Maaike zou inzetten en dat juist Sophie nog enkele vragen op Maaike zou zetten. Die kort ik nog even terugzien, maar dat had ik inderdaad in mijn gedachten meegenomen.

Zo niet dan kan het inderdaad zo zijn dat Maaike de mol is en de anderen het even slecht hadden gedaan en Sophie door toeval afviel. Dan hebben we meer info nodig om Maaike uit te sluiten.