Auteur Topic: Aflevering 8 - De juiste manier van doen  (gelezen 8689 keer)

Offline Wburner

• Forumlid
Re: Aflevering 8 - De juiste manier van doen
« Reactie #40 Gepost op: 23-02-2025, 10:33:47 »
Is de O in Hotel een hint naar Roos?
Het was toch duidelijk een bullseye oftewel Roos.

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 23-02-2025, 10:58:38 »
Van de laatste vier kandidaten
- Een overduidelijke Mol.
- Een overduidelijke Nep Mol
- Iemand die het gewoon leuk vindt erbij te zijn
- En een kandidaat die nog enigzins haar best doet.

De laatste mag uiteraard naar huis.

Er moet iets fundamenteels veranderen. Je kunt de leukste/beste opdrachten verzinnen, maar als de kandidaten het spel niet serieus nemen.. dan blijft er weinig over.

Voorheen zagen we nog mooie plaatjes van het land, de cultuur, de mensen.  Maar zelfs dat is nu tot een minimum beperkt. Grotten, verlaten vliegvelden of hotels, open zoutvelden en ga maar door...

Zo, azijn is op. Ik begrijp dat niet iedereen dit zo ziet. Hoeft ook niet.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 11:23:07 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 23-02-2025, 11:09:28 »
Er moet iets fundamenteels veranderen. Je kunt de leukste/beste opdrachten verzinnen, maar als de kandidaten het spel niet serieus nemen.. dan blijft er weinig over.
Toch ben ik waarschijnlijk één van de enigste die juist nep mollen waardeert.
Vooral, omdat ik dan bewust voor kies om zo lang mogelijk niet op dit forum te kijken om die spanning erin te houden, van oh wie is het nou eigenlijk. En de laatste vier kandidaten behalve Stijn heb ik vanaf begin af aan verdacht gevonden. Dus zou ik dit jaar het forum vermeden hebben en niet afleveringen terug gekeken had, zat ik nog steeds in die spanning en die spanning vind ik geweldig!! Laat mij, maar zo lang mogelijk in twijfel en in spanning.  :)

Ook al vind ik het ook leuk om met jullie te speuren wie het nou is.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 11:11:19 door Mol1991 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 23-02-2025, 11:28:11 »
Een van de betere afleveringen van het seizoen. Drie interessante opdrachten. De opdracht ‘I see you’ in het spookhotel was heel goed gefilmd. Ook weer gelachen met Roos in de badkuip, wat blijft ze toch soms hilarische stoten uithalen! ::rofl::

Wel spijtig dat de aflevering veel later dan anders online stond op NPO Start. Normaliter kan ik vanuit België al kijken rond de klok van elven, gisteren was er om kwart voor middernacht nog niks te zien. Maar ik heb het nu ingehaald en het was de moeite!

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 23-02-2025, 11:43:43 »
Vond dit de beste aflevering van het seizoen, drie leuke opdrachten, al zijn de kandidaten meer met zichzelf bezig dan met geld verdienen wat dit erg jammer maakt..

over de test:

Is roos niet juist de mol na deze aflevering?

Maaike zit volledig op roos met twee jokers..

Sofie op allebei een beetje

en Roos zit vol op stijn..

als stijn de mol was zou maaike toch naar huis zijn gegaan?

of plottwist, maaike? want die was erg mols bezig deze aflevering, had zich het meest laten raken in opdracht 2, was niet heel handig met het zout in opdracht 3 terwijl ze een ''fitgirl'' was..

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 23-02-2025, 11:49:39 »
En dan dat onmogelijke nepmollen. Bah. Nooit voor het geld gaan, alleen maar iedereen er op je uit laten gaan. Het is een tactiek die alleen bij BNers lukt. Helaas, had haar veel eerder zien vetrekken.

Ik vind roos juist wel leuk, was deze irritatie ook zo bij fons vorig jaar?
Het is aan de bn'ers om daar doorheen te prikken..

Ik ben het wel met iedereen eens dat widm bn'ers niet leuk is omdat de kandidaten die alles verprutsen doorgaan  omdat die veel verdenkingen krijgen en degenen die veel met meer met geld binnenhalen bezig zijn (sophie, sam en jeroen vorig jaar) en geen tijd hebben om dan ook nog goed om je heen te kijken er uitvliegen..

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 23-02-2025, 12:02:46 »
Tja, dat aapjes kijken en een beetje prutsen met de vliegtuigstand, siert Roos als nep-mol niet. Ik zou bijna denken dat ze die 10 voor het houtsnijwerkje door de makers in de schoot geworpen heeft gekregen als vergeldingsactie. 

Maar laten we wel wezen: ze heeft ook heel veel slimme, razendsnelle kandidatenacties laten zien. Even hup naar de voorste rij bij de live test, net niet op de gong slaan, servetten laten verdwijnen, rommelen met de leugendetector – ze denkt gewoon direct strategisch. Als ze de Mol wás geweest, was ze absoluut een geweldige geweest.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 23-02-2025, 12:10:28 »
Maar in de badkuip of in de douche, dat heeft geen enkele zin. Puur om zichzelf verdacht te maken of zo.

Het is dan stijn (gestuurd door productie?) haar vond anders was niemand het opgevallen en het was ook niet duidelijk wie geld heeft opgehaald dus dan had roos dan ook nog kunnen claimen

Offline Moljewel

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 23-02-2025, 12:43:55 »

als stijn de mol was zou maaike toch naar huis zijn gegaan?

Als Stijn de mol is dan zaten de drie allemaal fout en had Maaike met 2 jokers hele goed papieren om door te gaan. Zeker ten opzichte van Sofie die sterk tunnel de naar Roos en vermoedelijk niks of nauwelijks op Stijn heeft ingezet.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 23-02-2025, 12:50:54 »
Tunnelde ze echt op Roos? Ze hebben gisteren niet laten zien op wie ze zat. Ik vind de verdenkingen zo vaak, sinds ze niet meer laten zien naar welke kandidaat de cursor gaat bij de laatste vraag van de test.

Het zou me niets verbazen als ze de kandidaten tot aan deze aflevering steeds hebben gevraagd iets over hun top 3 te zeggen en de meest handige uitspraak (om niet teveel weg te geven) uiteindelijk in de edit hebben gestopt.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 23-02-2025, 13:00:09 »
Tunnelde ze echt op Roos? Ze hebben gisteren niet laten zien op wie ze zat. Ik vind de verdenkingen zo vaak, sinds ze niet meer laten zien naar welke kandidaat de cursor gaat bij de laatste vraag van de test.

Ja ze tunnelde op Roos.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 23-02-2025, 13:04:18 »
Ik weet bijna zeker dat ze op Roos zat! Er is genoeg bewijs er voor in deze aflevering.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 23-02-2025, 13:18:14 »
Het zou me niets verbazen als ze de kandidaten tot aan deze aflevering steeds hebben gevraagd iets over hun top 3 te zeggen en de meest handige uitspraak (om niet teveel weg te geven) uiteindelijk in de edit hebben gestopt.
Volgens mij is dat standaard, niet alleen voor de top 3. Ik denk dat ze in principe een uitspraak doen over alle kandidaten. In de biechten hoor je ook vaak dat ze kandidaten noemen die het zeker niet zijn. Ook hoor je dat ze kandidaten eigenlijk wel vertrouwen maar toch twijfelen.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 23-02-2025, 13:32:56 »
Ik heb dit al sinds aflevering 1. Ik hoopte dat zij en Sam vroeg zouden afvallen, maar tevergeefs. Ik hoop dat Maaike wint.

Ik ook, wat een diva gedrag. ;D ;D ;D Ook nog van iemand die totaal geen gevoel voor humor heeft. Jammer.
Zou graag zien dat de productie hier in het vervolg iets aan gaat doen.

Offline Cmolfan

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 23-02-2025, 14:15:46 »
Als Roos de Mol is dan heeft ze het toch gewoon heel goed gedaan voor een Mol die weinig voorbereiding heeft gekregen? Je wordt dan waarschijnlijk ook uitgenodigd om gewaagder te mollen omdat je simpelweg geen tijd hebt om tal van scenario's uit te werken van te voren voor hoe een spel kan lopen en op welke momenten je dan in scenario A,B,C, dan alsnog kan mollen of juist ervoor kiest om iets te laten. Je moet dus waarschijnlijk recht op je doel af en dat is wat Roos alleen maar heel goed kan. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er zo heftig op haar gereageerd wordt, als ze niet de Mol is dan is ze gewoon een strategisch slimme kandidaat - je kan haar dat ook niet kwalijk nemen want het spel is namelijk zo ingericht dat je alleen maar een voorsprong op je medekandidaten kan krijgen door zelf te nepmollen en op die manier je medekandidaten af te leiden en zelf meer ruimte te maken om de Mol op te sporen/in je vizier te houden...er is gewoon ook altijd een sterke drive bij kandidaten om zelf de finale te willen halen, dat is toch eigenlijk naast een hoge pot ook een heel begrijpelijk doel?

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #55 Gepost op: 23-02-2025, 14:27:16 »
Ontzettend sterke aflevering zeg! Ben heel erg blij met dit seizoen, op de  - 5000 van vorige week na
You'll never walk alone

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #56 Gepost op: 23-02-2025, 16:13:38 »
Ik begrijp de felle reacties op Roos ook niet, ik vind dat ze het heel slim speelt. Ze heeft duidelijk een goede mensenkennis en begrijpt snel hoe een opdracht werkt. Ze molt, maar nooit zo dat een opdracht totaal mislukt of er veel geld uitgaat/niet wordt opgehaald.

Ik moet zeggen dat ik het juist leuk vind dat een Sam en Roos dit jaar zo lekker in het spel zaten en konden kloten. Dat geeft het net wat meer diepgang, lekker de boel een beetje opschudden. Dat er dan kandidaten zijn die hier met open ogen intrappen… tsja, dat ligt aan hen.

Leuk ook dat de kandidaten deze aflevering weer even moesten afzien. Doodmoe zijn, willen slapen en dan toch even een heel spannende opdracht moeten doen. Ik vond het ook grappig dat er een kans was dat ze met zijn vieren op 1 kamer moesten slapen, dit soort dingen mogen ze wat bij betreft vaker doen. Laat die BN’ers maar een beetje afzien!
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #57 Gepost op: 23-02-2025, 16:53:40 »
Inderdaad, vond dit een hele sterke aflevering ::bravo::. Voornamelijk de eerste twee opdrachten waren beiden erg sterk, met de tweede als hoogtepunt. Ook het hebben van een nachtopdracht & fysieke opdracht daarna mag geprezen worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 23-02-2025, 18:01:59 »
Ik moet zeggen dat ik het juist leuk vind dat een Sam en Roos dit jaar zo lekker in het spel zaten en konden kloten. Dat geeft het net wat meer diepgang, lekker de boel een beetje opschudden. Dat er dan kandidaten zijn die hier met open ogen intrappen… tsja, dat ligt aan hen.
Ben wel benieuwd naar wat voor diepgang dat gekloot het spel dan geeft. Het spel heet Wie is de Mol, niet Lekker Kloten op Vakantie. Het is in feite de bedoeling dat kandidaten de opdrachten succesvol proberen te voltooien en proberen te achterhalen welke ene persoon dat vooral niet doet. Met mensen als Roos (mits ze niet de mol is) en Sam gaat het niet meer om het succesvol voltooien van opdrachten door de kandidaten, maar om het succesvol verpesten van opdrachten door de kandidaten. Wellicht moeten ze het format wijzigen naar Wie is niet de Mol?

En begrijp me niet verkeerd, het gedrag van Roos en Sam wordt op z'n minst gedoogd/bevorderd door de programmamakers mede door de opzet van de opdrachten en het niet afstraffen van nepmollen. Bovendien is er echt wel meer mis met het programma, maar ik vind het zelf in ieder geval erg vervelend als kandidaten de boel gaan lopen verstieren.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 18:03:53 door vickypollard »

Offline Moljewel

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 23-02-2025, 19:33:21 »
Misschien kan nepmollen meer gestraft worden door vaker met persoonlijk mingeld te werken. Naast een gezamenlijke pot. We hebben natuurlijk weleens opdrachten gehad waarin iemand geld kon verdienen voor de pot als diegene het zelf zou winnen.

Het levert vast ook weer moeilijkheden om omdat het idee van gezamenlijk de pot spekken en een mol die dat tegengaat dan verandert. Maar het lijkt me leuk om eens over na te denken.