Dan heb ik je woorden verkeerd geïnterpreteerd, waarvoor in dat geval mijn excuses. Jouw stelling dat Nat007's vergelijking pas fair was als de hypothetische feministe een andere religie dan de islam aanhing, zette mij kennelijk op het verkeerde been.
Oh nee het ging meer omdat de stelling opgesteld was met twee acties, 1 het niet willen dragen van een hoofddoek 2 het niet meedoen aan een religieuze dans. Terwijl we hier in het geval van Nora het hebben over alleen nummer 2. Dan is het parallel niet helemaal gelijk. Zeker ook gezien Nora in andere opdrachten waarbij religie voorbij kwam, gewoon heeft deelgenomen.
Ik zou graag zien dat het spel zelf weer centraal komt te staan en niet hoe progressief, inclusief, LHBTQ-vriendelijk AVROTROS/NPO wel niet is. Daar zijn toch andere programma's zoals talkshows en documentaires voor?
Waarom moet dit altijd, als iemand uit een minderheidsgroep meedoet, de reden zijn dat iemand gecast is? Waarom niet gewoon omdat ze dachten dat Nora een leuke interessante kandidaat zou zijn?