Poll

Wie is de Mol?

Kees
26 (38.2%)
Case
12 (17.6%)
tolisdemol
11 (16.2%)
LION -> MOL
1 (1.5%)
keeskipikhebje
4 (5.9%)
de gouden Mol
0 (0%)
Paulien
14 (20.6%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 145204 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #400 Gepost op: 8-02-2013, 15:11:54 »
Volgens het principe 'follow the money' moet het nu haast wel Zarayda zijn.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #401 Gepost op: 8-02-2013, 16:10:06 »
Volgens het principe 'follow the money' moet het nu haast wel Zarayda zijn.

Ik hoop eigenlijk dat je gelijk het. Zarayda zou als mol toch wel een hele grote verrassing zijn. Als ze het is roepen we allemaal "hoe konden we dat nou niet zien"  (En omdat nadat iedereen inclusief ikzelf haar afschreef ik 1 van de eersten was die riep dat het misschien toch zou kunnen :p)

Wat me alleen bij Zarayda niet helemaal lekker zit is haar rol in het weerwolvenspel waar ze meteen Daniel uitschakelt. Kees zou dit als mol slimmer gespeeld hebben dan Zarayda. Hij wees namelijk nooit een mol aan.

En wat betreft Follow The Money: Je kunt zeggen dat Kees gisteren 1500 euro heeft gepakt. Ik vind eigenlijk dat je net zo goed of misschien wel beter kan stellen dat er gisteren 1250 is verdiend met een groepsopdracht.

Nog steeds blijft Zarayda degene die als mol naar voren komt via Follow the Money, maar degene die het minste verdient / meeste laat liggen blijkt niet altijd de mol.

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #402 Gepost op: 8-02-2013, 17:29:07 »
Die hebben we al gehad met Kim Is Mol.

Dit klopt niet. Dit sloeg op KIM, de naam zelf. Niet op Kim is mol.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #403 Gepost op: 8-02-2013, 18:08:31 »
Volgens het principe 'follow the money' moet het nu haast wel Zarayda zijn.
Bedoel je omdat Kees 1500 euro pakte?
Het lijkt me logisch dat de bedragen sowieso niet lager gingen dan 1000, want dan wist je gelijk dat iemand niet de Mol was. Waarschijnlijk zaten gewoon bij iedereen 1500, en bij de Mol 2000 (niet per se het hoogste, maar zou kunnen, dus dat.)
...óf niet!

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #404 Gepost op: 8-02-2013, 18:24:44 »
Kennis is macht is gewoon een bekend principe binnen Wie is de mol? Dat zie ik echt niet als hint.
Amandla Awethu

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #405 Gepost op: 8-02-2013, 18:30:37 »
Ik hoop eigenlijk dat je gelijk het. Zarayda zou als mol toch wel een hele grote verrassing zijn.

Ik niet.  ::ohno::
Los van het 'verrassingseffect' (wat nu al minder is omdat ze verdachter wordt hetzij door acties hetzij door edit) en het feit dat ik het een hele lieve en leuke meid vind, zou me haar 'oh ik ben zo schijterig en bang voor alles' tactiek waar ze hele tijd achter schuilt echt niet aanspreken vrees ik.

Blijft dan natuurlijk afwachten tot de ontknoping in afl 10 wat ze precies gedaan heeft etc maar bij een heel aantal opdrachten was het mollen dan wel erg makkelijk.  :-\\ Wel goed gespeeld door haar in dat geval natuurlijk maar ik zelf zou het niet echt een mooie molstactiek vinden omdat je al zoveel sabotagemogelijkheden bij voorbaat uitsluit door je als de bangerik voor te doen. Je kunt namelijk niet ineens in een andere opdracht zonder enig probleem iets wél doen zonder dat dit veel argwaan wekt.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #406 Gepost op: 8-02-2013, 18:31:08 »
Bedoel je omdat Kees 1500 euro pakte?
Het lijkt me logisch dat de bedragen sowieso niet lager gingen dan 1000, want dan wist je gelijk dat iemand niet de Mol was. Waarschijnlijk zaten gewoon bij iedereen 1500, en bij de Mol 2000 (niet per se het hoogste, maar zou kunnen, dus dat.)

Met name bij de laseropdracht in aflevering 2 reken ik voor Kees (en ook Carolien) 633 euro. En ook bijvoorbeeld bij de goudklompjesopdracht had ie als mol met gemak 100 euro minder kunnen pakken (geldt ook weer hetzelfde voor Carolien). (Plus kerkopdracht en bij de minedump lijkt ie ook geld binnen te brengen.)

De 1500 euro (met de helikopter) door Kees uit de envelop gepakt is (op het eerste gezicht) niks bijzonders aan, of ie nou de mol is of niet.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 18:53:20 door Avogadro »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #407 Gepost op: 8-02-2013, 19:25:12 »
Met name bij de laseropdracht in aflevering 2 reken ik voor Kees (en ook Carolien) 633 euro. En ook bijvoorbeeld bij de goudklompjesopdracht had ie als mol met gemak 100 euro minder kunnen pakken (geldt ook weer hetzelfde voor Carolien). (Plus kerkopdracht en bij de minedump lijkt ie ook geld binnen te brengen.)

De 1500 euro (met de helikopter) door Kees uit de envelop gepakt is (op het eerste gezicht) niks bijzonders aan, of ie nou de mol is of niet.
Oke, ik bedoelde dat er deze opdracht alleen zo geld verdiend kon worden en snapte het woordje nu dus even niet ::ok::
...óf niet!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #408 Gepost op: 9-02-2013, 14:06:24 »
Ik neig zo langzamerhand meer naar Kees, maar de enige die het voor mijn gevoel niet kan zijn is Paulien... Hmm, ze maken het wel lastig dit jaar... (tenminste, als je de priesteraanwijzing niet meerekent...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #409 Gepost op: 9-02-2013, 15:54:26 »
Ik neig zo langzamerhand meer naar Kees, maar de enige die het voor mijn gevoel niet kan zijn is Paulien... Hmm, ze maken het wel lastig dit jaar... (tenminste, als je de priesteraanwijzing niet meerekent...)
Och de 'afvallerstheorie' (waar ik sws geen voorstander van ben) bleek ook onwaar dus wie weet.  ;)
Hoewel de 'priesterhint' in combinatie met de afleveringstitel wel sterker is mijns inziens zal ik er in ieder geval nooit mijn molkeuze op baseren. M.a.w. als Kees dingen had gedaan zoals Tania of Tim was hij zeker niet op mijn verdachtenlijst gekomen zelfs al zaten er 3 priesterhints in.  :P

Verder klopt het wat je zegt:'voor je gevoel'.
Een voordeel van de ondertiteling is dat je extra zorgvuldig let op wat iedereen precies zegt en in welke volgorde dat gebeurt. Dat maakt dat je meer opvalt waar er in de edit duidelijk eea gesuggereerd wordt.. Hetzij door dingen die elkaar snel opvolgen, hetzij door iets dat terugkeert.

Niet dat je dan niet fout kunt zitten met je keuze uiteraard.  :D
Maar het zorgt er wel voor dat je een stuk 'droger' kijkt naar wie nou werkelijk wat zegt, wanneer en wat meer suggestie lijkt te zijn. Zo vond ik Zarayda direct na de aflevering te hebben bekeken vrij verdacht. Bij nogmaals op de keper beschouwen en ziend hoe alles in elkaar valt meen ik dat het toch hoofdzakelijk de edit is die tot dat gevoel leidt.  :)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2013, 15:57:43 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #410 Gepost op: 9-02-2013, 19:25:02 »
Ik weet het eigenlijk niet meer. Qua geld is Zarayda nu de mol. Qua hints lijkt toch Kees meer de mol te zijn. En als ik aflevering 6 herbekijk dan ben ik stiekem nog steeds op Tania aan het letten. Ik pas maar een weekje denk ik...

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #411 Gepost op: 14-02-2013, 20:38:34 »
Kees. Zo goed als zeker, als er geen gekke dingen meer gebeuren. Om het kort te houden. Hij neemt vaak het initiatief, hij probeert daarbij ook vaak de groep bij te sturen als het een andere kant dreigt op te gaan dan hoe hij het had voorzien. Dat doet hij nogal subtiel maar ik geloof dat ik er nu doorheen kan kijken.

De titel van aflevering 2 (spiegelbeeld met daarop zijn spiegelbeeld in Tania's zonnebril) en de vele hints die in zijn richting wijzen sterken mij in de gedachte dat de Mol dit keer de keeskop van het gezelschap is. :P ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #412 Gepost op: 15-02-2013, 00:15:51 »
Stemmen kan weer. ::joehoe::

Resultaten na afl. 7:

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #413 Gepost op: 15-02-2013, 00:18:41 »
Na het een paar weken zo goed als zeker te hebben geweten durf ik het nu echt met zekerheid te zeggen: Kees is de mol.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #414 Gepost op: 15-02-2013, 01:42:53 »
Kees :)

Al zit het me nog steeds dwars dat hij op alle internetpolls zo verdacht wordt. Grmbl.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2013, 01:46:36 door Lautjuh »

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #415 Gepost op: 15-02-2013, 03:00:24 »
Tim zat in een Paulientunnel: zij kan het dus niet zijn. Zarayda reageert te oprecht en is veel te emotioneel om de Mol te kunnen zijn. Kees wordt te sterk verdacht op alle sites en wordt te 'obvious' neergezet in de montage. Conclusie: enkel Carolien blijft nog over als plausibele Molkandidaat.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #416 Gepost op: 15-02-2013, 08:29:22 »
Kees (...) wordt te 'obvious' neergezet in de montage.
Is dat wel zo? Ik heb nog nooit iemand zijn molacties zien benadrukken. Deze aflevering hoorde ik ook alleen maar 'als hij mijn mol is, dan zit ik fout'
Maar overtuig me maar; Waarom wordt Kees zo obvious neergezet?
...óf niet!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #417 Gepost op: 15-02-2013, 12:16:53 »
Naar mijn idee wordt Kees juist helemaal niet obvious neergezet. Meestal is het wel zo dat de nummer 1 in de verdenkingen ook degene is die in de montage verdacht wordt gemaakt, maar aangezien naar mijn idee deze keer niemand echt constant verdacht wordt gemaakt (behalve dan misschien Tim, maar die is er al uit), denk ik dat "het grote publiek" kiest voor degene die ze graag willen dat de mol is (omdat ze hem al kennen oid) in dit geval Kees. Dit is volgens mij ook vaak gebeurd in andere seizoenen, alleen ging daar de kandidaat waarvan veel mensen wilden dat het de mol was er óf snel uit zodat de "afleid-mol" op nummer 1 kwam te staan, óf een van deze kandidaten bleef er langer in en werd de "afleid-mol".
Ik hoop dat dit hele verhaal nog ergens op slaat ::) Maar dat is naar mijn idee de reden dat Kees, als hij inderdaad de mol is, toch op nummer 1 staat in alle verdenkingen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #418 Gepost op: 15-02-2013, 12:24:31 »
Wat mij betreft zeker wel Starlight.

Ik begrijp de huiverigheid voor wat betreft de hoge stand in verdenkingen, die maakt mij ook wat achterdochtig. Tegelijkertijd blijkt dat de vlieger toch best vaak opgaat. Diegenen die het minst verdacht werden bleken ook inderdaad de mol niet. (Ondanks het feit dat een hele bank ex-kandidaten en Angela dáárdoor juist met name Tania leek te verdenken).

Dus of we daar veel aan hebben qua 'contra-indicatie' betwijfel ik zo langzaamaan ook. Ik krijg in ieder geval in tegenstelling tot koploper Liesbeth vorig jaar bijvoorbeeld zéker niet het idee dat Kees verdacht neergezet is in de edit. Integendeel zelfs ik hoor Tim zeggen dat het zo fijn is dat hij Kees niet hoeft te verdenken omdat hij er maar voor blijft gaan, en nu ook inderdaad Carolien weer.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #419 Gepost op: 15-02-2013, 12:28:01 »
Kees' molacties zijn juist heel subtiel, het is dat wij daar extra naar zoeken dat we deze molacties goed vinden, maar als je als 'plain kijker' naar de uitzending kijkt, heeft Kees weinig echt verdachte acties. Hij wordt juist totaal niet verdacht neergezet door de montage.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48