Poll

Wie is de Mol?

Kees
26 (38.2%)
Case
12 (17.6%)
tolisdemol
11 (16.2%)
LION -> MOL
1 (1.5%)
keeskipikhebje
4 (5.9%)
de gouden Mol
0 (0%)
Paulien
14 (20.6%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 145174 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #420 Gepost op: 15-02-2013, 12:40:55 »
Ik lach me dood als t Zarayda is  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #421 Gepost op: 15-02-2013, 13:18:36 »
Carolien - gestemd, mijn 'lightman' methode zet haar bovenaan.  ::vergroot::

(of toch Kees - alles wat hij doet blijft dubbel uit te leggen. Aan de ene kant is het heel knap gespeeld, mocht hij de Mol blijken. Aan de andere kant, hoe goed is het als je zo'n beetje op ieder forum en fansite al zolang zo verdacht bent?!)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2013, 13:47:04 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #422 Gepost op: 15-02-2013, 13:47:07 »
Carolien - gestemd, mijn 'lightman' methode zet haar bovenaan.  ::vergroot::

Mee eens.... Hoewel ik Zarayda (helaas) steeds verdachter ga vinden. Ze haalt wel erg weinig geld binnen, op een ietwat minder leuke manier.

Kees doet steeds vaker kandidaatsacties. Met de koker werd welliswaar maar 500 euro verdiend maar toch....
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #423 Gepost op: 15-02-2013, 14:00:07 »
Carolien - gestemd, mijn 'lightman' methode zet haar bovenaan.  ::vergroot::

(of toch Kees - alles wat hij doet blijft dubbel uit te leggen. Aan de ene kant is het heel knap gespeeld, mocht hij de Mol blijken. Aan de andere kant, hoe goed is het als je zo'n beetje op ieder forum en fansite al zolang zo verdacht bent?!)
Als ik even voor mezelf spreek, zonder de priesterhint zou ik hem waarschijnlijk rond deze tijd pas in het vizier krijgen. Hij is zo'n kandidaat die bijna iedereen leuk vindt maar bijna niemand serieus neemt als mol. Zonder de priesterhint zou hij denk ik een stuk lager staan in de verdenkingen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #424 Gepost op: 15-02-2013, 15:12:01 »
Mee eens.... Hoewel ik Zarayda (helaas) steeds verdachter ga vinden. Ze haalt wel erg weinig geld binnen, op een ietwat minder leuke manier.

Kees doet steeds vaker kandidaatsacties. Met de koker werd welliswaar maar 500 euro verdiend maar toch....

Ik denk er eigenlijk hetzelfde over. Misschien heeft het er ook mee te maken, dat ik voor werkelijk iedere tunnel opensta, behalve de Kees-tunnel, het is me daar wat te druk (heb claustrofobie  ;) )

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #425 Gepost op: 15-02-2013, 15:40:07 »
Is dat wel zo? Ik heb nog nooit iemand zijn molacties zien benadrukken. Deze aflevering hoorde ik ook alleen maar 'als hij mijn mol is, dan zit ik fout'
Maar overtuig me maar; Waarom wordt Kees zo obvious neergezet?

Misschien was 'obvious' niet het goede woord, maar de momentjes van Kees worden altijd wel sterk naar voren gebracht, zeker in de laatste afleveringen: de coup op het penningmeesterschap, zijn dansje na de 1500 euro van de helikopter, zijn vondst van de koker in de winkel. Hij is gewoon heel erg aanwezig altijd, wat natuurlijk ook aan zijn persoonlijkheid ligt maar toch verdacht overkomt (vgl. met Liesbeth vorig seizoen). Zijn 'molacties' worden ook allesbehalve subtiel in beeld gebracht: hij is de enige kandidaat die je op regelmatige basis verdachte dingen ziet doen. Dat de gewone kijker dat ook wel merkt, blijkt uit de verdenkingen: Kees staat in alle polls comfortabel aan de leiding (op hyves heeft hij zelfs al enkele weken twee keer zoveel stemmen als zijn dichtste achtervolger). Dat kan je volgens mij niet enkel en alleen verklaren door het feit dat veel mensen hem graag als Mol willen zien (hoewel dat zeker een belangrijke factor is).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #426 Gepost op: 15-02-2013, 18:14:24 »
Zarayda! Opent kokers en brengt verder amper geld in de pot.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #427 Gepost op: 15-02-2013, 19:29:56 »
Misschien was 'obvious' niet het goede woord, maar de momentjes van Kees worden altijd wel sterk naar voren gebracht, zeker in de laatste afleveringen: de coup op het penningmeesterschap, zijn dansje na de 1500 euro van de helikopter, zijn vondst van de koker in de winkel. Hij is gewoon heel erg aanwezig altijd, wat natuurlijk ook aan zijn persoonlijkheid ligt maar toch verdacht overkomt (vgl. met Liesbeth vorig seizoen). Zijn 'molacties' worden ook allesbehalve subtiel in beeld gebracht: hij is de enige kandidaat die je op regelmatige basis verdachte dingen ziet doen. Dat de gewone kijker dat ook wel merkt, blijkt uit de verdenkingen: Kees staat in alle polls comfortabel aan de leiding (op hyves heeft hij zelfs al enkele weken twee keer zoveel stemmen als zijn dichtste achtervolger). Dat kan je volgens mij niet enkel en alleen verklaren door het feit dat veel mensen hem graag als Mol willen zien (hoewel dat zeker een belangrijke factor is).

Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind juist dat Kees altijd heel low-profile in beeld is gebracht. Inderdaad vorige aflevering met Tania en de pot kwam Kees meer naar voren/in beeld, maar... dat is eigenlijk een briljante zet geweest want hij komt in beeld als een fanatieke kandidaat die pot verdedigt samen met Daniël, vervolgens wordt hij verkozen tot nieuwe penningmeester omdat hij van 3 kandidaten hun stem kreeg. Dat was voor hem een cadeau en dat komt zeker niet mollend over. Wel weer slim dat hijzelf niet mee stemt, en die dingetjes maken hem de Mol voor mij! Ik vind niet dat Kees in de afleveringen duidelijk mollend in beeld wordt gebracht, integendeel. Ik heb juist het idee dat ze ons vanaf het begin willen laten geloven dat Kees de Mol NIET is.
En dat Kees zo verdacht wordt in polls is logisch, wat denk je van die forums en social media? Alles wordt gedeeld met elkaar. En als Kees echt de Mol is blijft dat natuurlijk niet ongemerkt, iedereen gaat natuurlijk extra goed opletten! En alles wat (in dit geval) Kees doet wordt breed uitgemeten.
En daarbij vind ik Kees ook helemaal niet "volop aanwezig". Vind hem echt iemand die zichzelf wat meer op de achtergrond houd, alles sneaky in de gaten houd, precies weet wat er speelt en alleen op de juiste momenten naar voren komt. En dat vind ik juist leuk! Dat vind ik een goede mol eigenschap. Beter dan alleen maar bezig zijn met "geen geld binnenbrengen". Dát valt toch meteen op? Kijk naar Zarayda! Daarom verdenk ik haar juist niet. Het is juist de kunst om daarin een balans te vinden en dat doet Kees voortreffelijk!
   


« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 12:48:45 door Molletjuh »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #428 Gepost op: 16-02-2013, 13:04:55 »
Komop nou zeg. Als je een kamer moet verduisteren ga je toch niet zoeken in een mand met schoenen. Als Kees het niet is weet ik het echt niet meer. Paulien zit te veel in haar molboekje, Carolien heeft veel geld verdiend (en probeert dat ook) en Zarayda is dan nog mijn tweede mol. Het is aanzienlijk dat ze er volgende week uitgaat als Kees de mol is.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #429 Gepost op: 16-02-2013, 13:08:04 »
Komop nou zeg. Als je een kamer moet verduisteren ga je toch niet zoeken in een mand met schoenen. Als Kees het niet is weet ik het echt niet meer.

Hierdoor verdient hij wel 500 euro dus dat is een beetje tegenstrijdig.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #430 Gepost op: 16-02-2013, 14:48:51 »
Ik blijf bij Paulien. ::jaja::

Hierdoor verdient hij wel 500 euro dus dat is een beetje tegenstrijdig.
Inderdaad, als Kees het is, weet ik het echt niet meer. ;D
🜃

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #431 Gepost op: 16-02-2013, 14:57:29 »
Hierdoor verdient hij wel 500 euro dus dat is een beetje tegenstrijdig.

500 euro is niks voor een pot met meer dan 11.000 euro. Ik denk dat hij dit express heeft gedaan om eventuele verdenkingen van zich af te krijgen. Want zeg nou zelf, als je als doel hebt iets te verduisteren ga je niet in manden met schoenen zoeken. Dat gaat er bij mij niet in.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #432 Gepost op: 16-02-2013, 15:00:43 »
Ik verdenk kees ook, maar die 500 euro is toch tegenstrijdig,
bovendien verdiend hij bijna 2000 euro.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline DrunkBanana

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can't touch this :P
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #433 Gepost op: 16-02-2013, 18:53:05 »
Ik zat al de hele tijd op zarayda :l.
Nu nog steeds.
Die fotorolletjes openen (eerste 3 allemaal openen)
Over die laatste 2 verdenk ik haar niet echt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #434 Gepost op: 16-02-2013, 19:06:09 »
Die fotorolletjes openen (eerste 3 allemaal openen)

Kees opende de derde, in bijzijn van Tim en Carolien.
Zarayda was daarbij niet betrokken.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #435 Gepost op: 19-02-2013, 11:38:33 »
Ik heb eens wat belangrijke punten op een rijtje gezet; acties, hint en voorkennisdingen die je aan het twijfelen zouden kunnen brengen.
Spoiler: 'Echte' Molacties (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Sterke hints m.i. (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Voorkennisdingen (klik om te tonen/verbergen)
Al met al dus voornamelijk dingen die naar Kees wijzen (in het bijzonder voorkennis) maar ook de meeste afschrijfsel voor Kees.
Misschien moet ik eens op de anderen gaan letten...
Aanvullingen en verbeteringen zijn welkon :)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2013, 23:06:20 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #436 Gepost op: 19-02-2013, 11:53:18 »
De €2000 van Carolien is toch ook kandidaats? Als je wél het luikje benoemt lijkt me dat zeker de moeite van het vermelden waard.  :)

Verder zou je 1 gevonden klompje door Zarayda mols kunnen vinden maar de manier waarop ze er de aandacht op loopt te vestigen, absoluut niet. Ze verliest het bijna (?) en vindt het met veel bombarie terug. Persoonlijk vind ik dat een vreemde actie als mol want Carolien en Daniël hadden vervolgens verdenkingen jegens haar. Tim noemt haar ook maar het is niet helemaal duidelijk of hij dat als mogelijke molsactie of nepmolactie zag. Hoe dan ook, mijns inziens minstens even 'vreemd' als de 3 klompjes van Kees.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #437 Gepost op: 19-02-2013, 14:17:57 »
Goed overzicht Pac-Mol  ::ok::

Als je puur hier naar kijkt zie je dat qua geld Zarayda (maar dat wisten we al) en Paulien met slechts 500 euro het meest mols zijn.


Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #438 Gepost op: 19-02-2013, 14:22:01 »
Aantal aanvullingen op je mogelijke voorkennisdingen.

- De mol weet dat er jokers liggen in de laseropdracht, Kees en Carolien pakken jokers
- Zarayda wijst zichzelf aan als penningmeester in aflevering 1, mogelijk met het oog op de laseropdracht.
- Kees onthoudt zich van stemmen bij het kiezen van een nieuwe penningmeester, waardoor niet Daniel maar hij penningmeester wordt en hij kan voorkomen dat iemand zijn envelop pakt
- Carolien pakt 6 puzzelstukken, terwijl er maar 5 nodig waren. Ze gaan dan ook over de tijd heen (minder sterk, want Carolien liep voorop en ze lopen allen dezelfde route, dus waarschijnlijk hadden ze sowieso 10 stukken gepakt)
- Zarayda wil de kokers openen voordat het donker wordt.
- Paulien en Zarayda gaan snel af bij het vrijstellingsspel, waardoor ze op zeker in het veld komen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #439 Gepost op: 20-02-2013, 10:11:35 »
Goed overzicht.  ::ok::
Carolien vond toch ook 3 klompjes "goud"?
Brevis esse laboro, obscurus fio.