Auteur Topic: De Mol 2016  (gelezen 234706 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #240 Gepost op: 22-02-2016, 20:32:59 »
Wat zijn we allemaal heerlijk positief. ::zon:: (Veel plezier! ;) )

Ieder nadeel heb zijn voordeel. ;D (Dank je wel)

Edit: Correct gebruik van Cruijffiaans comform de regels op de wikipediapagina.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De Mol 2016
« Reactie #241 Gepost op: 23-02-2016, 03:00:52 »
Ik heb het nog niet ergens gelezen, maar wou het toch nog even kwijt. Volgens mij hebben we nog niet gesproken over de leader. Welnu, ik vind het geniaal gedaan. Een leader gecombineerd met de terugblik. Ik kan me niet herinneren ooit zoiets gezien te hebben. Maar ja, zo veel tv kijk ik nu ook weer niet.
Het is een keertje wat anders dan een leader vol met spoilers over opdrachten in de komende afleveringen. Mijn hoedje af voor de makers.

 ::bravo::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #242 Gepost op: 23-02-2016, 08:14:22 »
Helemaal mee eens. Briljante vondst van de makers. (Dat we de oude beginmuziek nu niet meer horen, och daar valt mee te leven. ;) )

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #243 Gepost op: 23-02-2016, 15:45:05 »
Misschien weten de WIDM-kijkers hier meer over, maar is aflevering 4 niet te vroeg om de test in te vullen op 1 verdachte?
Er zal toch altijd iemand zijn die niet op de juiste mol zit? Dan blijf je beter spreiden tot bij de laatste 4 of 5 volgens mij.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #244 Gepost op: 23-02-2016, 15:56:56 »
Misschien weten de WIDM-kijkers hier meer over, maar is aflevering 4 niet te vroeg om de test in te vullen op 1 verdachte?
Er zal toch altijd iemand zijn die niet op de juiste mol zit? Dan blijf je beter spreiden tot bij de laatste 4 of 5 volgens mij.

Het is zeker mogelijk om op dat punt naar 1 iemand te gaan. Sowieso hebben mensen die fout zitten ook goede antwoorden omdat veel antwoorden naar meerdere kandidaten wijzen soms. Dus als je genoeg redenen hebt om alle anderen uit te sluiten, dan zou ik het ook doen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: De Mol 2016
« Reactie #245 Gepost op: 23-02-2016, 16:10:15 »
Ik heb me ook verbaasd over de spreid methode.

Ik was altijd naief en dacht dat kandidaten in de finale nog op 2 mollen zaten in sommige gevallen.
Maar toen Karel vd Graaf in seizoen 7 tegen Menno (afvaller 3) zei dat spreiden op 3 leuk was maar niet in dat stadium. We zaten toen in aflevering 4. Ik denk dat je vanaf aflevering 3/4 toch op 2 mollen moet zitten met een duidelijke gevoelsmol. Maar spreiden tot aflevering 5 op 2. Vanaf dan vol inzetten. Ik denk dat dat een beetje de beste methode is (als je oprecht denkt te weten wie het is natuurlijk)
Paula zei in s9 in aflevering 2 ofzo, 'bij aflevering 2 moet je toch echt op 1 mol gaan inzetten, waarvan ik dacht WAT  ::oink:: dus kandidaten zetten al zo vroeg op 1 in? Vanaf toen ging ik wat minder naief denken dat kandidaten in aflevering 8 nog op 3 mollen zaten.  ::rofl::

Re: De Mol 2016
« Reactie #246 Gepost op: 23-02-2016, 19:21:21 »
Allen,

ik kan geen werkende link vinden van de laatste aflevering.. Kan iemand een linkje posten voor me?

Alvast bedankt!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #247 Gepost op: 23-02-2016, 19:35:24 »
Allen,

ik kan geen werkende link vinden van de laatste aflevering.. Kan iemand een linkje posten voor me?

Alvast bedankt!

Google op "De Mol op 4" en klik dan op "Afleveringen en extra's". En dan uiteraard aflevering 4.

Of moet het persé op YT zijn?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #248 Gepost op: 23-02-2016, 19:35:49 »
Allen,

ik kan geen werkende link vinden van de laatste aflevering.. Kan iemand een linkje posten voor me?

Alvast bedankt!

https://demol.vier.be/afleveringen

Re: De Mol 2016
« Reactie #249 Gepost op: 23-02-2016, 20:20:39 »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #250 Gepost op: 23-02-2016, 20:27:22 »
Yay, dank je!

Zou moeilijk is zelf Googlen nou ook weer niet toch? En dan kun je het volgende week zélf vinden  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #251 Gepost op: 23-02-2016, 20:34:03 »
Zou moeilijk is zelf Googlen nou ook weer niet toch? En dan kun je het volgende week zélf vinden  :)

Ik heb begrepen dat de directe YouTube-link soms niet werkt terwijl de aflevering op de website van De Mol dan wel gewoon werkt. Vraag me niet hoe dat kan. (En googelen kan makkelijk de afvaller opleveren.)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #252 Gepost op: 23-02-2016, 21:01:42 »
Ik heb begrepen dat de directe YouTube-link soms niet werkt terwijl de aflevering op de website van De Mol dan wel gewoon werkt. Vraag me niet hoe dat kan. (En googelen kan makkelijk de afvaller opleveren.)

Ik had het dus NIET over YT he?  ;) Ik gaf hem een handleiding/stap voor stapplan om dezelfde link te vinden als die jij gaf  ;)
En aangezien deze user inmiddels elke week om een link vraagt leek het me handig(er)/meer opportuun om die handleiding voor te schotelen zodat hij die voortaan gewoon makkelijk zelf kan vinden  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2016, 21:54:06 door Whiskers »

Offline Inspector_mol

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #253 Gepost op: 24-02-2016, 00:43:14 »
Hallo (1e post), (misschien zeer interessante clue)

Na de afleveringen 2x gezien te hebben en goed te hebben opgelet.. Iedereen wordt op een bepaalde manier wel verdacht gemaakt de één misschien meer dan de ander en dat is de bedoeling.. Om ons via montage te doen peinzen, twijfelen en in spanning te houden.. Zo blijven we kijken en actief zijn met de mol..

Nu, door eens te kijken naar vorige edities van de Mol (ook in Nederland) merk ik op dat ze soms wel subtiele hints durven geven en die gaan dan niet rechtstreeks over een sabotage of niet rechtstreeks over een persoon. Maar misschien is het interessant om zo een dingen te onderzoeken..

- De Always stay op het T-shirt van Cathy (te opvallend)
- De C in het logo van de mol (te opvallend + later nog zo een extreme tip over cathy .. hmmmm.)

Nee, ik denk aan iets uit afl 3 en zet dit hier om dat ik denk dat dit topic nog meer bekeken wordt dan die van afl3

Bij het begin van de proef met de paintball/schakelaars komt uitdrukkelijk het opschrift 'El topo' voor op een object voor de villa...

Ik vond dit wel raar en heb wat gezocht naar El topo en nu komt het plezanter..

El topo is een western film waarin, en dat komt uit wikipedia, een persoon 'grootmeesters' moet gaan verslaan en dit kan wel eens wijzen op de mol.. + op het einde van de film komt el topo wakker in een grot met wat mensen en die moet hij bevrijden daaruit zodat deze zich kunne mengen in het dorp..

als we dit gaan toespitsen op aflevering 3.. Hanne probeert wel zeer sterk om iedereen uit de kelder (grot???) te krijgen en ze naar het dorp (hotel???) te brengen??

Misschien een subtiele hint, toch het bedenken waard vind ik

ps. ik zal morgen de afleveringen nog eens doornemen misschien vind ik nog dergelijke zaken! (no life is zoeken naar de mol :p)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 00:45:49 door Inspector_mol »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #254 Gepost op: 26-02-2016, 12:58:24 »
Welkom Inspector Mol!

De tekst 'El Topo' was hier wel al bij een flink aantal forumleden opgevallen. Volgens mij ook in combinatie met een Gilles die op dat moment de camera inkijkt en een T-shirt draagt met het opschrift 'ET'. Dat zou ik als hint eerlijk gezegd sterker vinden.

Dat een film 'El topo' (De Mol) over mensen onder de grond gaat, is niet echt heel bijzonder. En ik mis ook eigenlijk een duidelijke link met Hanne.

Offline Inspector_mol

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #255 Gepost op: 26-02-2016, 13:21:27 »
Welkom Inspector Mol!

De tekst 'El Topo' was hier wel al bij een flink aantal forumleden opgevallen. Volgens mij ook in combinatie met een Gilles die op dat moment de camera inkijkt en een T-shirt draagt met het opschrift 'ET'. Dat zou ik als hint eerlijk gezegd sterker vinden.

Dat een film 'El topo' (De Mol) over mensen onder de grond gaat, is niet echt heel bijzonder. En ik mis ook eigenlijk een duidelijke link met Hanne.
Dank voor het antwoord.

Inderdaad, je hebt gelijk als je zegt dat er met El topo al meerder linken zijn gelegd en kunnen gelegd worden. Dit met zowel Gilles, maar ook over Bruno (geboortejaar Bruno = Jaar waarin de film werd uitgebracht) heb ik al iets gelezen.

Om even te verduidelijken als je 'mijn' link tussen El Topo en Hanne niet ziet. Kort gezegd: Het eerste deel van de film kun je vergelijken met wat de mol doet of moet doen (+ de betekenis van el topo is ook mol). Het tweede deel van de film kan je vergelijken met wat Hanne doet tijdens de opdracht in het slachthuis.

Het is vooral goed om te zoeken naar zo'n zaken. Verdachte handelingen linken met dergelijke tips. Dat we deze tips nu nog niet kunnen toewijzen aan één iemand is omdat we er ofwel nog niet genoeg gekregen hebben of we er gemist hebben om zo te kunnen zeggen dat deze verschillende tips steeds op één iemand slaan. Als we enkel kijken naar rare handelingen of rare reacties is echt wel iedereen verdacht.

Als volgende aflevering Gilles of Hanne of misschien Bruno naar huis moet kunnen we onze mogelijke links met bijvoorbeeld El Topo al verkleinen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #256 Gepost op: 27-02-2016, 19:59:29 »
Net aflevering 1 gekeken, en ik ben fan! Straks eerst WIDM en daarna ga ik de andere 3 afleveringen nog "even" kijken... ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #257 Gepost op: 27-02-2016, 21:14:57 »
  ::bravo::  Leuk hoelahoep!

Re: De Mol 2016
« Reactie #258 Gepost op: 28-02-2016, 01:53:06 »
Nou, dat was een leuk avondje kijken haha, ben meteen na de tweede opdracht van de Nederlandse mol begonnen en kan nu al niet wachten op aflevering 5. Ik voel me weer helemaal kind met zulke originele opdrachten en die enorme spanning eromheen. Het voelt allemaal zoveel echter en serieuzer en de regie is fantastisch wauw.  ::bravo::

Oh ja, en ik denk nu na in een Belgisch accent!  ::ok::

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: De Mol 2016
« Reactie #259 Gepost op: 28-02-2016, 13:10:13 »
Ik heb totaal geen idee hoe de mol in Nederland effectief, maar aan de reacties zou ik bijna denken dat het een amateurreportage is (wat het wsl wel niet is).  ::)
#HetIsTochWaarZeker!?