Auteur Topic: Persoverzicht 'Mol III'  (gelezen 111354 keer)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #100 Gepost op: 12-02-2003, 18:17:26 »
Tot slot nog dit in 'Gazet van Antwerpen':
Mollenrekening klopte wél
ANTWERPEN - "Ik ging zondag serieus over mijn toeren met De Mol", schrijft de zelfverklaard bescheiden Wim Mampaey uit Dessel. "De kandidaten kregen een cijfers-en-lettersopdracht. Ze moesten zo dicht mogelijk bij 927 raken met +, -, / en x met de cijfers 10, 10, 1, 2, 6 en 8 (die gegevens kun je nalezen op de website www.demol3.be en dan doorklikken naar opdracht 3, tweede bladzijde)."
"Ik dacht: (8+1) x (10x10 + 6/2) = 927. Fluitje van een cent! Velen hebben dat ongetwijfeld ook gevonden, want het viel meteen op dat 927 deelbaar is door negen."
"Het verenigd intellect van de deelnemers haalde 921. Dat vond ik erg zielig maar niettemin begrijpelijk (de druk allicht, red.). Ik ging pas door het lint wanneer de programmamaker beweerde dat 926 de best mogelijke oplossing was! Ja wadde. Ik dacht dat Michiel De Vlieger die afleveringen zo minutieus voorbereidde?"
De Frut belde toch even met de redactie van De Mol. Wat bedoelden de opdrachtgevers met "een getal zo dicht mogelijk tegen 927"? "We moeten toegeven dat we een fout hebben gemaakt die gelukkig geen invloed heeft gehad op het spel", luidt de ootmoedige reactie. "Het doel was om exáct 927 te vormen en dat blijkt inderdaad te kunnen. Zelf waren we bij 926 uitgekomen, wat toch wel impliceert dat we dringend onze rekenkunde moeten bijschaven. We bieden onze verontschuldigingen aan aan de kijkers."
Kortom, u hoeft niet zo bescheiden te zijn, meneer Mampaey.


Cya back soon!
ambijans









Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #101 Gepost op: 13-02-2003, 12:38:23 »
Vandaag in 'De Morgen':
De Mol in

5 jaar Chris & Co...


Al vijf jaar lang maakt Chris Van den Durpel op VT4 sketches, liedjes, persiflages en parodieën. Tussen september 1998 en december 2002 zette hij in Chris & Co maar liefst tachtig verschillende personages neer. Zo maakte hij ook een gesmaakte parodie op de succesvolle TV 1-thrillersoap De Mol, waarin hij Jezus en diens apostelen opvoert. Vanavond zijn deze filmpjes te zien in 5 jaar Chris & Co, het programma dat een overzicht biedt van alle typetjes die Van den Durpel de laatste jaren creëerde.
Naast de parodie op De Mol speelt Van den Durpel ook nog redder Berten, Sylvain Van Genechten, Kamiel Spiessens in een parodie op HT&D, Filip Mars die zich inschrijft voor Wie wordt Multimiljonair?, Herman Brusselmans die 's morgens de dingen groet, Sylvain Van Genechten die zijn oorlogsmakkers terugziet op een oudstrijdersreünie en Paul Schampers die de boysband Stay Steady introduceert.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #102 Gepost op: 15-02-2003, 10:15:43 »
Vorige week kon je via Het Volk en Het Nieuwsblad een briefkaart opsturen om zo een etentje te winnen met Michiel in de regio Gent.

Acht gelukkigen werden hierbij uitgeloot maar helaas werd Knudde over het hoofd gezien  :-\

Een verslag over deze ontmoeting kun je hier lezen.

Michiel voegt er aan toe dat hij zich tijdens de meeting één keer heeft versproken. Of deze verspreking ook in het interview staat, is een andere vraag...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #103 Gepost op: 15-02-2003, 12:05:06 »
Leuk artikel, Knudde! Alleen gaat Michiel nu ook al geheimzinnig doen over de montage van de beelden van het (al dan niet) vangen van de bal.  :-\








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #104 Gepost op: 15-02-2003, 12:25:20 »
Alleen gaat Michiel nu ook al geheimzinnig doen over de montage van de beelden van het (al dan niet) vangen van de bal.  :-\

lijkt me logisch dat hij daarover geheimzinnig doet, waarom zou hij zeggen :  sandra viel die bal gewoon hoor, tsja - dat hadden ze ons ook zo wel laten zien hé - nu zaait hij twijfel door montage & uitspraak, is nodig bij een molserie - anders heb je aan 't eind ve serie te weinig potentiële mollen lopen

take care
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #105 Gepost op: 15-02-2003, 13:36:10 »


Een verslag over deze ontmoeting kun je hier lezen.

Is het ook nog ergens anders te lezen want bij deze link loopt m'n computer vast.









“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #106 Gepost op: 15-02-2003, 15:54:45 »
Vandaag zaterdag 15/2 in 'Het Laatste Nieuws':
Presentator Michiel DeVlieger «Aangrijpend authentiek»

Na Frankrijk, Zwitserland en Spanje speelt de derde reeks van «De Mol» zich af in Italië. Presentator/programmamaker Michiel Devlieger kwam vol enthousiasme terug uit Umbrië.
«Ik bracht er enkele weken voor de opnames met mijn gezin de vakantie door. Een ware verademing. Weg van de platgetreden Toscaanse paden. Ik wist toen al dat we hier zouden filmen, maar heb dat doelbewust zoveel mogelijk uit het hoofd gezet. Gewoon om te kunnen genieten. Vooral de vele kleine beeldige stadjes zoals Todi en Orvieto spraken sterk tot mijn verbeelding. Bovendien is deze regio -in tegenstelling tot Toscane- nauwelijks bekend bij de Belgen. Wellicht omdat het net iets te ver ligt voor wie met de auto naar Italië reist.»
«Hoe we op deze locatie belandden? De Amerikaanse zender ABC, die de rechten voor De Mol bij Woestijnvis kocht, filmde hier zijn reeks en vond een goede medewerker ter plaatse die instond voor de praktische organisatie. Vandaar. Uiteraard speelde het ook een rol dat het een minder bekende streek is met fraaie landschappen. Altijd interessant om televisie te maken. De idee om in Venetië te starten, is er pas achteraf gekomen. En we zijn ook even naar Cortina d'Ampezzo in het noorden uitgeweken, omdat we nergens in Umbrië een passende locatie vonden voor de proef met de hangbrug.»
Kregen de deelnemers tijd om van het landschap te genieten?
«Niet echt, al waren ze van enkele locaties bijzonder in de wolken. Zoals de prozaïsche bibliotheek van Terni waar ze op zoek gingen naar de superkandidaat in het gezelschap. Terni speelde -uit logistieke overwegingen- een centrale rol. Ook Spoleto bekoorde. In de onmiddellijke buurt van de beroemde Cascade delle Marmore -de unieke watervallen die men met een ingenieus systeem kan aan- en uitschakelen- filmden we in een verlaten fabriek de proef met de laserbom die onschadelijk moest worden gemaakt.»
Michiel vindt Umbrië een uitstekende vakantiebestemming. «Het is authentiek, op vele plaatsen weinig toeristisch en je kunt er heerlijk tafelen, al verlangden de deelnemers na drie weken pasta eten erg naar een stevig stuk vlees».
«Zelf genoot ik tijdens mijn vakantie erg van de heerlijke (land)wijnen. Eén minder puntje: gezien de regio wat afgelegen ligt, kun je er vrijwel uitsluitend met Italiaans terecht. Voor mij de enige barrière.»

Wat komt er nog?

«Komende week ruilen we Sardinië voor de Abruzzen en de apotheose volgt in het plaatsje Bracciano, in Lazio, vlakbij Rome. Een prachtige locatie, aan een lieflijk meer, waar het indrukwekkende 15de-eeuwse Castello Orsini-Odescalchi, het uitzicht domineert. Daar zal de Mol zijn masker afleggen.»
Gaat Michiel nog terug of droomt hij van andere horizonten?
«Ik deed veel nieuwe indrukken op, die in schril contrast stonden met de klassieke humaniorareis vele jaren geleden naar Rome. Toch dweep ik zelf vooral met Canada. Ik droomde ervan daar deze derde serie te draaien, maar er rezen nogal wat praktische problemen. British Colombia vormt er mijn lievelingsbestemming. Hoog op mijn verlanglijstje staan ook nog Namibië en Indonesië.» (GE)
De opnamelocaties van de diverse proeven en meer informatie over de hotels (links naar de websites, met boekingsmogelijkheden) uit de serie De Mol kun je terugvinden op www.demol3.be








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #107 Gepost op: 15-02-2003, 16:27:03 »
In 'Het Belang van Limburg' vandaag een interview met de webmaster van de www.wieisdemol.be website, Davy Gijbels.
Deze 19-jarige Schaffense student informatica aan de Diepenbeekse hogeschool, een fan in hart en nieren, begon pas aan z'n site toen ie hoorde dat er een derde Molreeks kwam.
Tijdens de Nederlandse serie had hij nog een eenvoudige variant, nu heeft hij een meer uitgebreide en interactieve site. Voor het opzetten van de website kwamen z'n studies goed van pas.
Iedere zondagavond vernieuwt hij z'n site en daar kruipt best veel tijd in, maar gelukkig kan hij op heel wat steun rekenen.
Hij leerde op internet iemand kennen die hem in contact bracht met Hugo Daemen en Bart Debbaut van De Mol II. Zij hebben hun verdachten opgesomd en Bart deed zelfs mee aan een chatsessie.
Een ander maakt iedere zondagavond een verslag van de uitzending. Voor hij bepaalde tips op z'n site zet bekijkt hij altijd de voorbije aflevering nog een keer om dingetjes te checken.
Vooral op maandag is het een drukte op z'n site wanneer er meer als 4000 bezoekers passeren. Dat zakt een beetje af naar vrijdag als er nog zo'n duizend geïnteresseerden langskomen.
Davy heeft vooralsnog Stijn als hoofdverdachte, maar zegt er meteen bij dat je op zijn mening niet écht kan bouwen. Hij zat er altijd naast.
Hij koos meestal voor de onschuldigste kandidaat maar dat bleek nooit de latere Mol te zijn.

Straks trouwens ook nog een Guido Campus Magazine in mijn handen geduwd gekregen op de Adventure Affair in Gent. Hierin interview met Michiel.
Enkele dingetjes hieruit:
Elke kandidaat werd individueel geëscorteerd tot in Italië. De kandi's hebben elkaar dus niet gezien tot de allereerste opdracht.

Ik had vorig jaar het gevoel dat in Nederland alle kandi's vanaf een bepaald moment heel rustig waren en allemaal op dezelfde mol gokten. En ze zaten ook allemaal goed. Maar of dat een blunder was van de Mol zelf of dat ze er door deductie zijn achtergekomen, weet ik dus niet.

Sommige Molproeven hebben iets scoutsachtigs, maar geen van ons heeft echter een scoutsverleden.
Er zitten geen vrouwen in de redactie, ze zijn echter nadrukkelijk aanwezig in de loodzware productionele kant van de serie.

De Mol zelf is altijd een buitenstaander met dien verstande dat ie wel alle reguliere selectieprocedures doorloopt. Dit gebeurt nooit pro forma (dus net alsof ie werkelijk zou kandideren voor het programma). De interviewer weet dus nooit wanneer onze Mol z'n selectieproef komt afleggen. Voor de Mol is dit eigenlijk al de eerste serieuze test.

Michiel over 'student' Stijn:
'een intelligente jongen, geïnteresseerd in oosterse filosofie en wijsheden, tai chi, innerlijke krijgskunst... En hij is niet te onderschatten.'
Michiel grijnst: 'Is dat vaag genoeg?'


Tot zover het weekendoverzicht.

CU on monday

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #108 Gepost op: 15-02-2003, 16:30:45 »
Radio Vlaanderen Internationaal heeft er een artikel van op hun site: http://www.rvi.be/rvi_master/cultuur/detail_1593_mol.uri/index.html

Niet veel nieuws, enkel dat er al molreeksen gemaakt zijn in 17 landen. Ik moet dringend uitzoeken waar!








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #109 Gepost op: 15-02-2003, 16:52:18 »
Vreemd zinnetje in het interview van Michiel in het restaurant de Bonte Koe:

Vraag: Hoe wordt de Mol getest?

Michiel: Dit jaar was het echt maar de vierde kandidaat die het heeft gehaald.  


4de kandidaat????












Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #110 Gepost op: 15-02-2003, 17:18:44 »
dat was om te lachen omdat hij zei met electroshocks.
de vierde heeft het overleefde, de andere 3 niet







banaan begint met een b, soms met een s

Lowprofile

  • Gast
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #111 Gepost op: 16-02-2003, 00:04:34 »
Even enkele oude koeien bovenhalen ...
Uittreksel uit De Morgen van 18 januari 2003, interview met Michiel Devlieger

V: De derde reeks van Big Brother leverde minder spraakmakende kandidaten op. Zal dat ook bij De Mol het geval zijn ?
A: In vergelijking met de twee vorige reeksen is deze groep kandidaten het meest bewust van het spel en het feit dat ze aan een TV-programma meewerken. De tweede reeks werd opgenomen in 1999. Intussen zijn we drie jaar verder en is er op de Vlaamse televisie een en ander gebeurd. De Vlaming heeft duidelijk geleerd om met televisie om te gaan. Daardoor zijn de kandidaten zich er meer dan ooit bewust van hoe ze op het scherm over zullen komen. Vanuit een bewuste strategie speelt deze ploeg het spel ook veel individueler dan vroeger. Elke deelnemer gaat ervoor op zijn eigen niveau.
(...)

V.: Wel nieuw zijn een koker en notaboekje dat elke kandidaat tijdens de eerste aflevering krijgt. In het notaboekje mogen ze aantekeningen maken, de koker mogen ze niet openen omdat die belangrijke informatie bevat.
(nota Lowprofile: dit is dus de vraag)

A.: In een van de buitenlandse versies van de mol is de koker al wel eens gebruikt, maar dan wel op een andere manier dan wat wij ermee zullen doen. In het begin zal nog niet duidelijk zijn wat we er precies mee van plan zijn, maar het zorgt na een tijdje wel voor speciale wendingen in het verdere verloop van de reeks.
Daarnaast hebben we onderweg nog andere verrassende wendingen voorzien die het programma ook voor de kandidaten anders zullen maken dan de vorige twee keren, zonder aan de essentie van de formule te sleutelen. Maar die primeur wil ik aan de kijker laten.










Lowprofile

  • Gast
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #112 Gepost op: 16-02-2003, 00:16:26 »
Humo 14 januari. Interview met Michiel Devlieger

V.: Hebben jullie iets aan de formule van de mol veranderd ?
A.: (...)
We hebben wel een paar details veranderd. Zo krijgen alle deelnemers in het begin een kokertje dat ze altijd bij zich moeten dragen, maar niet mogen openmaken, anders krijgen ze een fikse boete. In dat kokertje kan belangrijke informatie zitten: dat zal in de loop van het spel wel duidelijk worden.

V.: Hoe hebben jullie de mol gekozen ?
A.: Op basis van dezelfde criteria als de vorige mollen: de mol is iemand die het spel goed doorheeft, die goed met een verborgen agenda omkan, die goed kan improviseren, en vooral: zich onverdacht kan maken wanneer anderen zich verdacht maken.

V.: Het succes van de mol valt of staat met de ontmaskering van de mol aan het einde van de achtste aflevering. Het ergste wat jullie kan overkomen is dat de mol na drie weken zijn identiteit aan de grote klok hangt, bijvoorbeeld via het internet. Zijn jullie daartegen gewapend?
A.: We hebben met alle deelnemers een waterdicht contract: iedereen heeft zwijgplicht - over de opdrachten, over wie er afvalt en uiteraard ook over de identiteit van de mol - tot na de laatste aflevering. Als iemand zich niet aan die afspraak houdt, kunnen wij via de rechtbank een deel van de productiekosten op hem verhalen.









Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #113 Gepost op: 17-02-2003, 03:07:55 »
De Standaard

Inschattingsvermogen, daar draaide het om in de vierde (sic) aflevering van De mol. De intimi van de kandidaten moesten correct inschatten of hun ,,partner'' de obligate benji-sprong zou aandurven, Shadia moest inschatten wie van de deelnemers het in onderlinge duels zou halen en iedereen werd op het einde natuurlijk getest op zijn kennis over de mol. De 39-jarige Corry Deltour faalde driemaal en mocht haar koffers pakken.


Het was niet meteen de sterkste aflevering van het seizoen. Daar had het bezoek van de partners of andere geliefden veel mee te maken. Het haalde de spanning en het tempo uit de thriller die de makers van De mol proberen te maken. Veel toegevoegde waarde bood het niet voor de kijker, al was het wel eens leuk om te merken dat de man van Corry even hulpeloos in het duister tastte wat de identiteit van de mol betreft, want hij dacht dat het zijn eigen vrouw wel eens zou kunnen zijn. Dat twee proeven, de doe-ik-het-of-doe-ik-het-niet-variant van de benji-sprong en de estafette met het vuur, sterk deden denken aan vorige reeksen maakte het spektakel er ook niet indrukwekkender op. Al leek het daardoor bij momenten wel op een speciale aflevering van het Tros-programma Te land, ter zee en in de lucht. En de laatste proef -- in de nor -- was dan weer te ingewikkeld en visueel weinig aantrekkelijk. Of ben ik te verwend door de vele sterke tv-momenten die deze reeks al opgeleverd heeft?

Veel bewijzen die mijn theorie kunnen staven, heb ik evenmin overgehouden aan de aflevering van gisterenavond, maar ik blijf het op Shadia houden. Ze was samen met Corry de enige die onterecht dacht dat ze volgens haar bezoekster geen benji-jump zou durven maken en tijdens de laatste proef in de gevangenis had ze letterlijk de touwtjes in handen, waardoor ze de proef faliekant kon laten aflopen.

Of is het toch Inge, de hoofdverdachte volgens de meerderheid van de internetspeurders? Die liet weer heel wat steken vallen: ze laat bijvoorbeeld het vuur uitgaan terwijl ze achteraan bij Stijn op de fiets zit, terwijl dat de anderen nooit overkomt, ook al bewegen zij zich voort op een jetski of via een motorboot. En ze roept paniekerig ,,Ik kan niet paardrijden!'', terwijl ze net ervoor tegen Stijn het tegendeel zat te beweren. Heel verdacht, natuurlijk, maar in mijn ogen iets te verdacht. Dat er dit jaar nog zoveel onzekerheid is over de identiteit van de mol, betekent dat die persoon erg geraffineerd te werk gaat, wat je van Inge moeilijk kunt beweren.

Stijn komt natuurlijk ook in aanmerking, al is het maar omdat hij zulke vreemde dingen zegt als hij even alleen is met de camera. En waarom zit hij op de vreemdste momenten -- vorige week in het politiekantoor, gisteren op het terras in het gezelschap van de bezoekers -- in godsnaam stripverhalen te lezen?

Sandra en Marc heb ik de voorbije weken al van mijn lijstje geschrapt: Sandra omdat ze vorige week de bal ving, een proef waarin ze gemakkelijk kon falen zonder echt verdacht te zijn; en Marc omdat hij de superkandidaat bleek, wat hem een te duidelijk profiel opleverde om mol te zijn. Beiden leveren bovendien enorm veel inspanningen om de opdrachten te doen slagen. Maar het zou me niet verwonderen om die twee in de finale terug te zien.










Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #114 Gepost op: 17-02-2003, 17:24:00 »
In 'De Morgen':
Wie is De Mol? Corry niet

De Mol win je niet met een mankepoot. En dus was Corry Deltour gisteravond als vijfde slachtoffer van De Mol op TV1 al blij dat ze, ondanks haar verstuikte voet, toch nog over de helft van de Woestijnvis- thrillersoap geraakt was.
Toen de kandidaten gisteravond tot bij hun familie geraakten, werd er meteen een vuurpijl afgeschoten. Als symbool van het emotionele vuurwerk dat met die ontmoetingen gepaard ging, was dat niet meer dan terecht. Maar het vuurwerk kon evenzeer ter ere van 'De Mol' knetteren. Intussen is de saboteur er immers in geslaagd om meer dan 50.000 euro uit de groepspot te halen. Ook gisteren werd amper 3.000 euro verdiend. En dan nog wel omdat het bij de eerste opdracht om een individuele inschattingsproef ging, en er dus maar weinig gesaboteerd kon worden. De andere twee opdrachten gingen telkens grandioos de mist in. Na vijf afleveringen is er daardoor nog maar 17.600 euro voor de uiteindelijke winnaar bestemd.

De twee overblijvende mannelijke deelnemers haalden gisteren een hoog Mol-potentieel. Ze zorgden er allebei voor dat ze uiteindelijk wel een benjisprong waagden, terwijl ze ervan uitgingen dat hun partner of familie dat anders in zou schatten. Hoe ze op een benjisprong zouden reageren, moeten de kandidaten thuis allemaal wel eens besproken hebben, aangezien een gelijkaardige opdracht in de eerste reeks van De Mol zat. Alleen werd daar nu ook de inschatting van de familieleden aan toegevoegd. Vooral Stijn sprak zichzelf geregeld tegen. Nadat de student de eliminatierondes in de vorige twee afleveringen overleefd had dankzij een vrijstelling, verscheen hij gisteren opnieuw ten tonele. Plotseling leek het argument kracht te winnen als zou zijn afwezigheid, keurig halfweg de opnamereeks, voor de programmamakers het ideale moment geweest zijn om in alle rust met hun 'mol' overleg te plegen.

Met gepersonaliseerde cadeautjes maakte Stijn zich bij het ontbijt op Sardinië bij zijn 'terugkeer als verloren zoon' meteen weer populair. Vreemd genoeg kreeg hij vervolgens geen bezoek van zijn vriendin, over wie hij het anders om de haverklap heeft, maar wel van zijn zus.Ook dat speelt in de kaart van de theorie dat Stijn als De Mol halverwege de opnames enkele dagen 'rust' had gekregen, misschien wel samen met zijn vriendin... Het is echter maar één van de zovele theorieën. Verdachtmakingen die de programmamakers gisteren nog eens aanwakkerden door de familie of partner van de kandidaten zelf te laten gissen over wie al dan niet een goede mol zou kunnen zijn. Zowel Sandra, Stijn, Corry als Marc kregen te horen dat zelfs hun naaste omgeving er niet aan twijfelde dat zij De Mol konden zijn. Sandra sloeg vervolgens de nagel op de kop toen ze zei dat ze de ontgoocheling van de vorige afvaller, postbode Walter, perfect kon begrijpen. Het weekendje met de familieleden waar ook Walter erg naar uitgekeken had, werd duidelijk voor alle kandidaten een voltreffer. Zowel om emotioneel te ontladen als om nieuwe energie op te doen. Ook nu klonk slechts één afwijkende mening: als enige was Stijn blij dat de familie terug naar België kon vertrekken, zodat het spel voortgezet kon worden.

En het spel werd voortgezet: vuur overbrengen tijdens het zwemmen, jetskiën, bootje varen, fietsen en... paardrijden. Nadat ze tijdens een vorige aflevering Quebec als de hoofdstad van Canada gesuggereerd had, panikeerde Inge, dierenarts van beroep, nu weer ongeloofwaardig toen ze paard moest rijden. Ze had echter zelf meteen gesuggereerd om de opdracht uit te voeren, ze beweerde immers paard te kunnen rijden. Eenmaal het zover was, zei ze echter net het omgekeerde en mislukte de opdracht.

Bij de laatste opdracht kwam Inge tegenover Corry te staan. Het leek wel alsof Inge plotseling schuldgevoelens kreeg toen haar gevoelige West-Vlaamse tegenstreefster uiteindelijk moest vertrekken. Al worden die verdachtmakingen door de montage bijzonder versterkt, en stond gisteren uiteindelijk maar één ding vast: de verstuikte voet van Corry was helemaal echt, en geen sabotage van De Mol.

Na gisteren staat maar één ding vast: Corry's verstuikte voet was niet gespeeld.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #115 Gepost op: 17-02-2003, 17:26:25 »
In 'Het Laagste Nieuws':
Corry Deltour maakt fatale inschattingsfout

«Ik erger mij aan mensen die het menselijke vergeten, die vergeten dat we mensen onder elkaar zijn. Die alleen maar hun doel willen bereiken. Je kan dat ook bereiken door vriendelijk en eerlijk te blijven». Die levenshouding en bovendien een fatale inschattingsfout, zoals presentator Michiel Devlieger het gisteravond zelf omschreef, nekten de 39-jarige Corry Deltour. Haar positieve ingesteldheid, haar koppigheid, haar aanpassingsvermogen, haar rechttoe-rechtaan-mentaliteit konden haar niet meer redden. Misschien was dat wél het geval geweest indien zij van de drie pasbeurten voor de selectie had kunnen gebruik maken.

Anderzijds kwam de exit van Corry, die samen met haar tweede echtgenoot Alain in Kuurne woont en na een reorganisatie van het crematorium van Brugge zonder werk viel, niet onverwacht. Na haar enkelverstuiking, in de tweede aflevering, kon ze het spel niet echt meer voluit meebeleven. Voor de Mol-makers werd ze natuurlijk het gedroomde blok aan het groepsbeen.

Echt spraakmakend was Corry nooit. Dat kan ook moeilijk als je «met kinderen bezig zijn, in de tuin werken en knutselen in huis» als hobby's en passies opgeeft. Corry, die op 5 mei de kaap van de veertig neemt, heeft thuis een hond, twee vissen en een vogel, maakt naar eigen zeggen superlekkere scampi met een uitzonderlijke groentesaus. Voor wie het nog niet wist, onze Mol-speelster doet aan fitness, zwemmen en windsurfen, speelt cluedo, manillen, poker, hotel en pictionary. Maar in het zoeken van de Mol, was ze net niet goed genoeg.


In 'Het Nieuwsblad':
Verzwikte voet blijkt echt

,,Ik zou een spel moeten spelen, en ik zou emotioneel enorm afzien'', antwoordt Corry Deltour op de vraag of zij de mol zou kunnen zijn. Nee dus, want de 39-jarige bediende uit West-Vlaanderen zag op de dertiende dag van haar deelname aan De Mol, in het dorpje Palau op Sardinië, het scherm rood kleuren. Corry dus uitgeschakeld, wat betekent dat ze met haar man Alain terug naar huis kon.

Dat vond ze zelf heel spijtig, en met haar een aantal van de medekandidaten. Die omschrijven Corry als een lieve, toffe, sympathieke, uitbundige en grappige vrouw.
,,Ik ben blij dat ik zover ben geraakt, de finale meespelen met een manke poot, dat zou niet echt leuk geweest zijn'', troostte Corry zichzelf gisteravond na afloop van de vijfde aflevering.

Blijkt nu ook dat Corry niet alleen lief en uitbundig is, maar dat ze ook een sterk karakter heeft. Tijdens de tweede aflevering kwam Corry bij de proef waarbij de kandidaten zo vlug mogelijk een helikopter moesten bereiken aan de rand van een maïsveld ten val en bleek ze een verzwikte voet te hebben.

De kijker kreeg toen close-upbeelden te zien van Corry, waaruit nogal duidelijk bleek dat ze pijn had. Beelden van de verzorging van haar voet in een ziekenhuis toonden de programmamakers niet. Wat bij velen de indruk deed ontstaan dat er eigenlijk niets aan de hand was, dat het verband zomaar om het been gedaan was. Want Corry was de mol, en vanuit haar ietwat gehandicapte positie kon ze in rolstoel of op krukken de proeven makkelijker doen mislukken, zonder dat het er al te dik zou opliggen.

Alweer een foute redenering dus. Alweer een zoveelste bewijs dat de programmamakers door een subtiele en verfijnde montage van de beelden de kijker om de haverklap op het verkeerde been zetten.
,,We zijn spelletjesmensen'', zei Michiel Devlieger onlangs in een interview. Ook daarvan leverde Woestijnvis gisteren het bewijs. De kandidaten kregen bezoek van thuis: van hun partner, zus of vriendin, en wie gedacht had dat zoiets zou leiden tot een weekendje luieren, kwam bedrogen uit: de partners werden gewoon mee betrokken in het spel.

Ze mochten de kijker ook vertellen of ze zelf dachten dat hun partner de mol zou kunnen zijn. De vraag is hoeveel wijzer we met die info werden. Over Inge werd gezegd: ,,Zou kunnen.'' Over Sandra: ,,Zou wel kunnen.'' Over Shadia: ,,Ik zie dat echt niet.'' Over Stijn: ,,Zou wel kunnen, zou heel verbaasd zijn. Ik denk het niet.'' Over Marc: ,,Is het waar? Dat zullen we later zien.''
Over Corry wist haar echtgenoot redelijk overtuigend te vertellen: ,,Ik heb Corry bezig gezien zoals ik ze niet kende. Dus moet er iets bijgekomen zijn. De molfactor misschien? Het zou kunnen dat Corry de mol is. Ze zou boven op mijn lijstje staan.'' En kort daarna kleurde Corry rood op het scherm.
Als haar man het niet weet, hoe moeten wij het dan weten? Maar het is zoals Michiel Devlieger al zo vaak zei: naar de mol zoeken is zoveel plezieriger dan te weten wie de mol is.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #116 Gepost op: 17-02-2003, 17:27:02 »
Voorspellingen in datzelfde 'Nieuwsblad':

Katja Retsin
Ik blijf bij Inge, al vind ik het wel heel vreemd dat de programmamakers zo duidelijk tonen dat Inge liegt over dat paardrijden: eerst zegt ze dat ze vijf jaar aan paardrijden heeft gedaan, en dan roept ze dat ze het niet kan. Vreemd dat ze zoiets zo duidelijk laten zien. Eerlijk gezegd, ik begin Shadia -- die ik in de eerste aflevering ook al ietwat verdacht -- weer meer in aanmerking te nemen als mogelijke mol.

Matthias De Meyer
Ik heb het moeilijk te kiezen tussen Marc en Inge. Marc, omdat hij er in het duel met Shadia niet in slaagt vijf films van Spielberg op te noemen: ET en Jurassic Parc komen bij hem blijkbaar niet eens op, terwijl die toch vrij makkelijk zijn. Inge maakt zich dan weer verdacht in de proef met het vuur: ze is alleen onderweg met dat paard, en kan dus vrij makkelijk het vuur doven zonder dat iemand het merkt.

Lucia De Backer
Sandra blijft mijn hoofdverdachte, ook na vijf weken. Ze is zeer zelfzeker, en ook haar partner die op bezoek is, zegt dat ze iets mysterieus heeft. Bij de proef waar de kandidaten in de cel zitten, geven alle spelers mij de indruk dat ze reageren op muziek uit de koptelefoon, dat kan je aan hun hoofdbewegingen zien. Terwijl Sandra dat blijkbaar niet doet. Volgens mij hoort zij wat er gezegd wordt. Maar Inge duikt nu ook op als verdachte.

Eddy Wuyts
Vorige week was Stijn voor mij de mol, maar nu schiet hij met het paintballgeweer raak. Ik voer dus Stijn voorlopig even af als kandidaat-mol. Inge was al een paar weken mijn tweede keuze, en die werkt zich nu op de voorgrond: in het spel waarbij ze het vuur moeten overbrengen zegt ze eerst dat ze vijf jaar aan paardrijden heeft gedaan, en daarna roept ze ,,help, ik kan niet paardrijden.''

Ria De Temmerman
Voor mij blijft het zo overduidelijk dat Marc de mol is. Het kan bijna niet anders meer. Hij zegt eerst dat hij niet zou benji-springen, en doet het dan toch. En zijn uurwerk dat stilgevallen is. Terwijl zijn vrouw achteraf zegt dat het een duur uurwerk is. Dat lijkt me te veel in één keer. Oh, het wordt wel vreemd: ik ben zo zeker dat ik begin te twijfelen!








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #117 Gepost op: 17-02-2003, 17:43:16 »
Vandaag in 'Belang van Limburg':
Verdachtmakingen voor overgebleven kandi's:
Inge
Volgens degenen die het kunnen weten -en wij zijn daar niet bij- staat er voor de praktijk van de Limburgse dierenarts een stenen mol voor de deur.
Is dit misschien een stille hint?
Laat tot twee keer toe haar fakkel uitgaan (1 keer op fiets, 1 keer op paard) en stelt aan Stijn voor om het brandende vuur onbewaakt achter te laten.
Beweert vlak voor vuuropdr8 dat ze jaren paard heeft gereden, maar één keer op het paard roept ze in paniek 'Ik kan niet paardrijden', als het beestje in galop gaat.
Wint de inschattingsproef waarbij ze de tijd moet schatten en doet zo de groep al het geld verliezen. Was ze getipt?

Marc
Tijdens paalklimproef vorige afl was er een wegwijzer richting Antwerpen en één richting Rome.
Volgens erg intelligente internauten was er in het Oude Rome maar 1 weg die van A'en nr Rome leidde en dat was de Via Aurelius, aangelegd door Marcus Aurelius.
Aan het eind van de vuurproef blijkt dat horloge van Marc is blijven stilstaan, waardoor ze buiten de tijd aankomen.

Shadia
Maakt foute inschatting voor keuze van vriendin bij benjijump
Zet bij laatste proef volledig budget (2.000 euro) op Corry in en speelt zodoende al het geld van de groep kwijt. Ze had even goed 1.000 euro kunnen inzetten zodat groep nog zeker 1.000 euro overhield.

Stijn
Laat vlam van fakkel uitgaan tijdens vuurproef
Doet anderzijds wel benjisprong en wint geld voor groep
Schiet Sandra neer tijdens onderling duel. Als hij Mol was had hij gehoord dat Shadia geld op hem had ingezet zodat het makkie was geweest om Sandra de proef te laten winnen
Het wordt steeds onwaarschijnlijker dat hij de Mol is, of het zou een hele slechte moeten zijn

Sandra
Deze afl geen mollenstreken, doet te hard haar best
Spring van rots en houdt vuur brandend
Of is gebrek aan verdenkingen net grootste bewijs?
Volgende week meer duidelijkheid...

Groetjes

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #118 Gepost op: 18-02-2003, 12:30:40 »
'De Morgen' vandaag:
Gezocht: job voor Mol-kandidate

1,6 miljoen Vlamingen zagen Corry zondagavond als vijfde kandidate afscheid nemen van De Mol. Toen de West-Vlaamse enkele maanden geleden op haar werk een telefoontje kreeg van Woestijnvis met het goede nieuws dat ze als kandidate geselecteerd was, had ze als secretaresse net een ook een bittere pil te verwerken gekregen: ontslag. Door een overname van het bedrijf kwam ze samen met haar collega's op straat te staan. En dus vindt de moeder van drie kinderen uit Kuurne haar deelname aan het meest bekeken televisieprogramma in Vlaanderen het ideale middel om een oproep te lanceren en op die manier een nieuwe job te vinden.
"Al was dat niet de bedoeling van mijn deelname aan De Mol", benadrukt Corry, die hotelschool studeerde en ook al voor de vorige reeks was geselecteerd maar uiteindelijk afhaakte toen bleek dat ze zwanger was. "Daardoor was ik ook de eerste dagen tijdens De Mol zo emotioneel. Ik had al die jaren uitgekeken om aan dit programma deel te kunnen nemen", legt ze uit. Toen ze tijdens een van de opdrachten vervolgens gekwetst raakte, was ze maar al te blij dat ze volgens Italiaans doktersadvies op krukken verder mocht deelnemen.
"De Italiaanse gezondheidszorg heeft anders wel haar bedenkelijke reputatie alle eer aangedaan", vindt De Mol-presentator Michiel Devlieger. Het vast verband dat Corry de eerste twee dagen rond haar enkel kreeg, bleek vooral zwellingen te veroorzaken. Een andere arts kon met een losser verband nog net grotere problemen voorkomen
Terwijl De Mol razend populair blijft, neemt de aantrekkingskracht van de VTM-talentenjacht Idool 2003 voor het eerst duidelijk af. Vrijdag waren er geen miljoen kijkers meer maar wel nog 866.300, goed voor 36 procent. De daaropvolgende koppelshow Blind Date haalde met 890.800 kijkers zelfs vijf procentpunt meer marktaandeel (41).








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #119 Gepost op: 18-02-2003, 12:36:23 »
'Gazet van Antwerpen':
Corry blij dat het gedaan is

BRUSSEL - Het was maandag de beurt aan Corry Deltour om haar ronde van de VRT te maken. Eerst een gesprek met de geschreven pers, dan de verschillende radiostations. "Ik geniet hiervan", zei ze eerlijk. "Dit maak je toch maar één keer mee."
Corry was eigenlijk al geselecteerd voor De Mol 2, maar omdat ze pas zwanger was en Woestijnvis geen onnodig risico wilde nemen, werd ze vervangen. Toen De Mol 3 eraan kwam, stelde Corry opnieuw haar kandidatuur. Ze moest nogmaals heel de procedure doorlopen voor iemand in de gaten kreeg dat ze al eens geselecteerd wás.
"Daarom reageerde ik de eerste dagen zo emotioneel", legt de 39-jarige Corry uit. "Eindelijk was ik erbij. Mijn grootste vrees was als eerste te moeten afvallen. Daarna kon het niet meer kapot. Ik ben heel blij dat ik zo ver ben geraakt. Toen ik rood kreeg, was dat niet erg. Ik had iets tofs meegemaakt en ik was doodmoe. Eigenlijk was het goed geweest."
Velen twijfelden eraan, maar intussen weet u dat Corry haar voet écht verstuikte. "Ik heb me mistrapt, ben gevallen en mijn enkel was uit de kom", vertelt ze. Ik heb daar een minuut of tien gelegen, op één of andere manier is de enkel terug ín zijn kom gesprongen, maar op die voet steunen was onmogelijk."
Voor alle duidelijkheid: de productie legde de toestand uit en vroeg aan de Italiaanse medici nadrukkelijk of verder spelen mogelijk was. Dat kon, als ze haar voet een beetje spaarde. Eens terug thuis, moest ze nog vijf weken in behandeling.
Corry woont in Kuurne. Ze is 39 en heeft drie kinderen: 11, 10 en 3 jaar. Wat vonden de kinderen van moeders tv-optreden?
"De kleinste beseft het nog niet goed, maar kijkt wel mee," zegt ze. "De groten vinden het fantastisch. Op school is er op maandagmorgen een mol-uurtje. Wie de mol zou zijn, waarom wel, waarom niet; die dingen."
Met drie kinderen had Corry geen tijd om de verschillende sites op het internet te volgen, maar af en toe keek ze toch eens. Ze was vooral verbaasd: "Ik schrok soms van wat er allemaal wordt geschreven. Hoe vindingrijk sommigen zijn, maar ook hoe dingen worden geïnterpreteerd en wat er allemaal wordt gezocht achter onbeduidende voorvalletjes."
Zou ze zelf een goeie mol zijn?
"Misschien wel, als zovelen me hebben verdacht."


De visie van ex-Mol Hugo in 'Belang van Limburg':
Ik blijf bij Marc. Misschien tegen beter weten in. Marc treedt iets te veel op de voorgrond. Hij staat altijd vooraan bij de opdrachten, moeit zich bij de taakverdeling... Is dat wel een goeie mollenhouding, vraag ik me dan af. Inge wordt zo'n beetje mijn reserve-mol. Eerst beweert ze te kunnen paardrijden en daarna weer niet. Er loopt nogal wat fout met haar in de buurt.
Als je afgaat op de gezichten tijdens de executie, kom ik tot drie verdachten. Inge heeft een heel koel gezicht tijdens die afvalronde, Shadia doet heel mysterieus, maar bovenal valt mij het schouderklopje van Marc op. Telkens er iemand moet vertrekken, moet hij dat blijkbaar nog even kwijt. Ik deed dat ook, dat klopje. Het was bijna een schuldbekentenis of een verontschuldiging; zo van, 'ik weet dat het mijn schuld is, maar ik kan er ook niks aan doen'.
Tijdens die executies had ik ook altijd slippers aan. Sommige mensen dachten dat dat een hint was dat ik de mol was, maar dat klopt niet. Dat was eigenlijk gewoon een fout. Ik had zoiets van 'even naar de executie en dan weer terug naar mijn kamer'. Tot Nicky er op een gegeven moment een opmerking over maakte. Toen moest ik snel een uitvlucht verzinnen. Ik vertelde ze dat het mijn fetisj-sloffen waren. Ik deed ze aan tijdens de executie omdat ze mij zogenaamd geluk brachten.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)