Auteur Topic: Persoverzicht 'Mol III'  (gelezen 111245 keer)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #60 Gepost op: 29-01-2003, 12:04:10 »
Vandaag 29/1 in 'Gazet van Antwerpen':
Motorcrossteam Taxi Marcel uit de Herentalse Noordervaart zorgde afgelopen zondag in aflevering twee van De Mol voor de nodige spanning. Productiehuis Woestijnvis had het crossteam aangezocht om in het Italiaanse Terni de wilde klopjacht op de deelnemers te houden en het pleit met motors, quads en paintballgeweren te beslechten. Naar wie de Mol is hebben de crossers ook het raden.
"Het was ongelooflijk spannend", vertelt Andy Van Orshaegen, leider van motorcrossteam Taxi Marcel. "De jacht verliep als een echte thriller. Het enige dat een beetje tegenviel was dat het een erg vlak terrein was. We dachten dat we ook zouden moeten stunten en springen, maar dat bleek niet zo te zijn. Jammer dat Corry haar enkel moest verstuiken."
Andy is er van overtuigd dat de blessure echt was en niet geveinsd. "Ze had echt pijn, daar ben ik zeker van, we hebben haar na afloop van het spel ook nog moeten zoeken." Andy werd zelf door een paintballkogel getroffen en viel voortijdig uit. "Jammer. Voor mij had het wel een beetje langer mogen duren."
Motorcrossteam Taxi Marcel was maar even in Italië. De opnames vonden vorig jaar in augustus plaats. "We landden vrijdagavond in Rome en reden met huuratuo's naar Terni. We sliepen in een leuk hotel, met alles erop en eraan, in het centrum van het dorp. Op zaterdag waren dan de opnames. Woenstijnvis keek op geen centen. Het huis had zelfs twee heli's gehuurd. Tot net voor de opnames wisten we niet wat onze opdracht was. Voor dat we het wisten was het spel reeds afgelopen en zaten we al op het vliegtuig terug naar België. Het had allemaal veel langer mogen duren."

Tot zover het korte overzicht dit keer.

Ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #61 Gepost op: 1-02-2003, 12:21:59 »
artikel uit het nieuwsblad over de "internetgekte".  ;)










Lowprofile

  • Gast
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #62 Gepost op: 1-02-2003, 12:33:13 »
Goed zo ! Wij zijn nog niet ontdekt. We kunnen rustig verder gaan met 'ontmollen'. 8)








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #63 Gepost op: 1-02-2003, 18:49:34 »
'Belang van Limburg' 1 februari:
Inge op kop in Mol-poll

'De Mol 3' zet onze lezers flink op het verkeerde been. Vorige week dachten de meeste deelnemers aan de Mol-poll op de website van deze krant nog dat Nicole de saboteur van dienst was. Ze zaten er volledig naast, want Nicole werd in de tweede aflevering naar huis gestuurd omdat ze juist het minst afwist van de identiteit van de mol. Misschien had ze op zichzelf gegokt?
Enfin, na een vers weekje stemmen is de Limburgse Inge Boere nu hoofdverdachte nummer één in onze Mol-poll met 19,84% van de stemmen. Van je provinciegenoten moet je het hebben, Inge. Ze wordt op de voet gevolgd door Shadia (18,18%) en Bruno (18,07%). Diezelfde Bruno is met 18,60% trouwens prime suspect in de Mol-poll van onze zusterkrant Gazet van Antwerpen.


In 'Het Nieuwsblad'.
Michiel geeft raad

Woestijnvis blijft bij al dat internetgedoe heel rustig. Het produktiehuis volgt de websites wel, en natuurlijk is het een fluitje van een cent voor de makers om, als ze dat willen, onder een of andere schuilnaam zelf in zo'n forum te stappen en er nog wat verdachtmakingen bovenop te gooien. Tijdens de eerste serie is dat overigens ook gebeurd.
Michiel Devlieger: ,,Ah, zo blijkt dat De Mol eigenlijk het meest interactieve televisieprogramma is zonder dat we er een sms- of televotingspel aan verbinden. De kijkers praten er over. En wat op het Internet gebeurt, daar kijken we me plezier naar. Laat de mensen maar doen. Al kan ik iedereen met de hand op het hart zeggen : om de mol te ontmaskeren moet je niet zo nodig gaan chatten. Alles wat je moet weten kan je elke zondag zien. Een sluitend systeem om de mol te ontmaskeren kan ik niet geven. Wel een raad: ,,Beeld je in dat jij zelf de mol zou zijn. Hoe zou jij reageren?''

Nog in diezelfde krant:
,,Inge is voor mij de Mol'', zegt Carine Leroy uit Lembeek die in de vorige Mol-reeks zelf in het programma zat. Dat ze de nieuwe reeks met argusogen volgt, hoeft amper gezegd. We peilen elke week naar haar Mol-pronostiek.
,,In de eerste aflevering was het opvallend dat bij Inge steeds het cijfer drie terugkwam. Bij Woestijnvis is dat geen toeval'', aldus Carine Leroy.
,,In de tweede aflevering was zij het die Walter zijn vrijstelling ontnam. De groep zo weinig mogelijk laten verdienen, dat zijn mollenstreken. Moest iemand uit onze groep drie jaar geleden voorgesteld hebben iemand een vrijstelling te ontnemen die hij verdiende, dat zou niet gepakt hebben. Daar zou de groep nooit mee akkoord gegaan zijn. Op het einde van de vorige aflevering zei ze: mijn Mol is weg. Ik heb het gevoel dat ze er niet mee inzat dat Nicole het spel moest verlaten. Het blijft gissen natuurlijk. Maar voor mij staan momenteel in elk geval Walter, Corry en Sandra buiten elke verdenking''.

Tot zover het overzicht!
















Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #64 Gepost op: 3-02-2003, 06:18:43 »
Niet echt belangrijk, maar toch even meegeven :

,,Wij doen alles wat niet mag'' - 03/02/2003

Vijf jaar na eerste De Mol-reeks hebben Magda en Guy een zoon en een lat-relatie

De Mol heeft de wereldbevolking zeker al met één eenheid doen groeien. Paki, de zoon van Magda Ral (vijf jaar geleden de eerste mol) en Guy Peers (kandidaat in die eerste reeks) is een wolk van een jongen. Terwijl zijn ouders hun verhaal opnieuw bijeen puzzelen en trachten te verklaren waarom zij samen/apart leven, houdt Paki (twee jaar, vier maanden) het eenvoudiger. Hij drinkt een chocomel.


Waren jullie ,,vrij'' toen jullie vijf jaar geleden aan De Mol begonnen? Magda (45): ,,Ik was alweer drie jaar alleen. Voordien had ik dertien jaar een relatie gehad. Ik heb zeker niet meegedaan aan De Mol met het gedacht aan een man te geraken. De makers hadden me trouwens op het hart gebonden dat ik niet verliefd mocht worden. Dat kon het spel ernstig schaden. Ik had het bijvoorbeeld met mijn geliefde op een akkoordje kunnen gooien. Waardoor hij won en we daarna de prijzenpot konden delen.''

Guy (46): ,,Ik leefde al tien jaar gescheiden van mijn ex-vrouw. We hebben twee kinderen: Guy-Robbie, die nu 23 is en Pascalle die pas 21 is. Toen ik aan De Mol begon, was er geen vaste relatie in mijn leven. Ik hoopte ook niet die te vinden in een tv-spel. Ik deed mee, in het vooruitzicht een fantastische vakantie te hebben met die olijke bende van Schalkse Ruiters. ''

Jullie zijn toch verliefd geworden. Magda: ,,Tijdens de opnames zijn we wel geen relatie begonnen. De omstandigheden lieten dat ook niet toe. Je bent constant in groep. Er zijn niet alleen de kandidaten, maar ook de redactieleden en de cameraploegen. Altijd is er wel iemand in de buurt. De intimiteit waarin een relatie begint, is er gewoon niet.''

,,Maar gevoelens gaan natuurlijk hun vrije weg. Toen Guy drie dagen voor het einde afviel en dus meteen moest vertrekken, heb ik voor de eerste keer de verliefdheid gevoeld. Of beter: ik voelde al snel het gemis. Ik miste Guy's opgewektheid.''

,,Ik moest het toen ook uit mijn hoofd zetten om na de opnames Guy op te zoeken. Er was een afspraak waarin de kandidaten geen contact mochten hebben met elkaar tot de uitzendingen startten. Ik zou toch niet onmiddellijk contact hebben kunnen zoeken. Want meteen na de opnames van De Mol ben ik met een vriendin op voetreis naar Santiago de Compostella vertrokken.''

Guy, was u tijdens het spel aangetrokken tot Magda? Guy: ,,Er was een aantrekking. Ongetwijfeld. We konden zeer goed praten -- zij het wel altijd in groep -- over reizen, boeken, toneel, film. Het klikte tussen ons, dat is het minste wat je kan zeggen. Maar het is wel zoals Magda al zei: tijd en ruimte om een romance te beginnen was er niet. Tijdens de opnames zijn we slechts eenmaal alleen op café kunnen gaan.''

Magda: ,,Jij wilde me toen vooral uithoren, omdat je me al verdacht als mol.''









Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #65 Gepost op: 3-02-2003, 06:20:50 »
Deel II

Guy, tijdens de opnames mochten jullie één familielid of kennis laten overkomen voor een bezoekje. Magda kreeg bezoek van een vriendin. De indruk dat Magda lesbisch was, werd gewekt. Guy: ,,Niet bij mij.''

Magda: ,,Beken het maar Guy: je was danig onder de indruk van mijn vriendin. Dat heb je me trouwens onlangs nog bekend.''


Het foute rijbewijs
Guy, jij was de laatste afvaller. Mon en Hugo speelden de finale. Had je niet door dat Magda De Mol was? Guy: ,,Toch wel. Heel in het begin dacht ik dat Sylvie De Mol was. Toen zij naar huis moest, verdacht ik Magda. Voor de laatste selectie had Mon een vrijstelling. Het ging dus tussen mij en Hugo. Zoals altijd moesten we twintig vragen over De Mol beantwoorden. Hugo had achttien antwoorden correct, ik zeventien. De vraag of De Mol een rijbewijs had, waarmee je een vrachtwagen mocht besturen, heeft me de das omgedaan. Ik dacht: Magda is een echte padvinder, zij zal wel een rijbewijs voor de vrachtwagen hebben. En dat was dus fout.''

Hoe is jullie relatie dan begonnen? Guy: ,,Ik heb als eerste contact gezocht. Ik had Magda's telefoonnummer. Dat te pakken krijgen, was trouwens ooit onderdeel van een opdracht geweest tijdens De Mol. Ik heb wel -- zoals de programmamakers het ons hadden gevraagd -- gewacht tot de eerste uitzending om Magda te bellen.''

Magda: ,,Guy stelde me voor om samen te kijken naar de eerste aflevering. Ik had hiervoor al iets geregeld met mijn beste vriendin Sonia. Dus nodigde ik Guy uit om mee te gaan kijken bij Sonia. Dat was in Zaventem. Na de uitzending zijn we nog samen op pad geweest in Brussel. Niet zo simpel, zelfs in Brussel. Het was zondagavond. De helft van de café's was dicht. Uiteindelijk hebben we dan nog onze toevlucht moeten nemen tot de buurt van het Fontenasplein, ook bekend als homobuurt.''

Mocht dat van de makers van De Mol? Magda: ,,We mochten wel bij elkaar zijn, maar toch liefst niet in het openbaar. Met als gevolg dat we heel lang binnenskamers zijn gebleven.''

Guy: ,,Eén keer zijn we toch nog buiten gekomen. We gingen op café in Brussel en heel toevallig zat daar ook een journalist. Daags nadien stond het lang en breed in de krant.''

Waren ze kwaad bij Woestijnvis, de makers van De Mol? Magda: ,,Niet kwaad. Misschien wel een beetje ontgoocheld. In elk geval gaven Guy en ik elkaar sindsdien alleen nog maar afspraak in Wallonië.''


Paki past zich in mijn chaos in
In september 2000 is jullie zoontje Paki geboren. Volgens plan? Magda: ,,Paki is niet gepland. We hebben gewoon de natuur laten spelen. Niets tegengehouden.''

,,Ik was 42 toen ik voor het eerst moeder werd. Ik had nooit kunnen denken dat het moederschap zoveel kon losmaken. Ik had die intensiteit van geen kanten kunnen voorspellen. Ik ben echt geschrokken van mezelf. Al die dikke theorieën over zelfstandig leven, ze vervielen allemaal in het niets. De wetenschap, het besef dat je niet langer alleen maar voor jezelf leeft, is overweldigend. Pas op! Ik zit hier geen pleidooi te houden dat alle vrouwen moeder moeten worden. Dat bepaalt ieder voor zichzelf.''

,,Wel wil ik nog kwijt dat het me ondanks mijn kind toch nog mogelijk blijft bijna alles te doen wat ik wil. Ik heb altijd gedacht dat een kind orde in mijn chaos zou brengen. Maar het is anders uitgevallen. Paki heeft zich aangepast aan mijn chaos.''

Guy was al tweemaal vader. Voelt u dat? Magda: ,,Hij is alleszins veel rustiger dan ik. Het aantal keer dat ik al in paniek met ons kind op de spoedopname stond, is ondertussen al niet meer te tellen.''

Jullie wonen niet samen. Magda (lacht): ,,Wij doen alles wat niet mag: verliefd worden tijdens de opnames van De Mol, een kind krijgen op latere leeftijd en apart wonen.''

,,Hoe moet ik dat uitleggen? Het heeft veel te maken met praktische toestanden. Guy zit voor zijn job -- hij is verdeler van natuurhammen -- vast in West-Vlaanderen. Terwijl ik voor mijn job heel Vlaanderen rondzwerf. Ik geef creatieve workshops en moet daarover overal heen. Het zou onpraktisch zijn me in het diepe West-Vlaanderen in te graven.''

Hoe vaak zijn jullie samen? Guy: ,,We hebben zeker geen systeem waarin we moeten samenzijn. Het ligt allemaal niet zo strak aan de ketting. We laten de omstandigheden spelen. Soms hebben we alle twee vrij midden de week en dan zijn we twee dagen samen.''

,,De langste periode dat we ooit samen waren? Dat moet tijdens onze reizen zijn. Dan zijn we drie weken onafgebroken bijeen.''

,,Ja, het gebeurt dat ik Paki helemaal voor mij alleen heb. Wanneer Magda bijvoorbeeld een week workshop heeft in Limburg, dan blijft ze daar en zorg ik voor Paki.''

Magda, wie mist u dan meest Paki of Guy? Magda: ,,Paki. Natuurlijk. De liefde voor mijn zoon is de meest onvoorwaardelijke liefde in mijn leven.''

Nog dit: wie is deze keer De Mol? Magda en Guy: ,,Geen commentaar.
 
 
   






 










Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #66 Gepost op: 3-02-2003, 06:30:41 »
De Standaard vandaag:

De mol is goed bezig

BRUSSEL -- Wie na het bekijken van de derde aflevering van De mol nog geen flauw benul heeft van de identiteit van de spelbreker, hoeft zich geen zorgen maken over zijn of haar verstandelijke vermogens. De (meeste?) kandidaten, die nochtans over veel meer informatie beschikken, weten het evenmin. Bruno De Roover bleek de grootste twijfelaar, en dus mocht hij zijn koffers pakken. Niet onlogisch, want hij richtte zijn verdenkingen al voor de derde keer op een andere kandidaat.


Dat de kandidaten het ook niet weten, blijkt nog het best uit de resultaten van de vorige stemronde. Toen werden maar liefst zes deelnemers aangewezen, terwijl ze maar met negen waren en ze wellicht niet op zichzelf hebben gestemd. Tenzij Inge misschien, want aan haar verstandelijke vermogens kan enigszins worden getwijfeld. Gevraagd naar de hoofdstad van Australië antwoordde ze niet Canberra en evenmin het antwoord dat gebruikelijk volgt op die vraag, Sydney, maar doodleuk: Quebec. Ze was echter niet de enige die zich op vreemd gedrag liet betrappen. Dat Bruno als striptekenaar niet wist in welke houding De denker van Rodin werd vastgelegd, deed ons ook de wenkbrauwen fronsen, al blijkt uit zijn uitschakeling dat het een onschuldige lapsus was.

Dat Marc de eerste opdracht -- op een paal klimmen en er vijftien seconden op blijven staan -- verschrikkelijk moeilijk vond, is ook een beetje vreemd, want de anderen klaarden de klus probleemloos. Wou hij hen een beetje zenuwachtig maken, misschien? Hij speelde bovendien, samen met Inge, weer een beslissende rol over het ,,vrijkopen'' van kandidaten, waardoor de groep 6.000 euro in rook zag opgaan.

Wat hadden de makers nu ook alweer gezegd bij de start van dit seizoen? Ze hadden zogezegd niet veel veranderd aan de formule? Vergeet het maar: enkele nieuwe ingrepen zorgen voor heel wat extra spanning. Zo zagen we gisteren tot onze verbazing dat de kandidaten betrokken geraakten in een licht auto-ongeluk. Toen bleek dat hun auto's niet de nodige documenten aan boord hadden, werden alle kandidaten opgepakt door de politie, maar dat bleek opgezet spel. Het was de bedoeling om zo te weten te komen of de deelnemers zich hadden gehouden aan het verbod om de geheimzinnige kokers te openen die ze altijd bij zich moeten dragen. Waarom dat moest gebeuren aan de hand van een gefingeerde arrestatie, is echter niet duidelijk.

Ook nieuw: één deelnemer mag een aflevering en dus ook een eliminatieronde overslaan. Het lot duidde Stijn aan, die we dus pas in aflevering vijf terugzien. De kans dat hij de mol is, lijkt ons daardoor erg klein, want die heeft er alle baat bij om aan zoveel mogelijk proeven deel te nemen, want anders kun je ze niet saboteren. Tenzij Stijn natuurlijk ergens in de achtergrond blijft rondsluipen en onzichtbaar de zaken in de war stuurt. Hij was ook een van de drie die de koker hadden geopend, al zei hij dat hij niet gekeken naar wat erin zat. Hij moest deze keer als straf een raadsel oplossen, wat alweer niet lukte. Verdacht, vonden de anderen, maar sinologen zijn nu eenmaal zelden rekenwonders.

,,De mol is goed bezig'', zei Michiel Devlieger bij het afscheid van Bruno. We kunnen hem bezwaarlijk ongelijk geven.









Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #67 Gepost op: 3-02-2003, 12:48:16 »
'De Morgen' vandaag:
Nu gisteravond gebleken is dat striptekenaar Bruno niet 'de mol' is, wordt het aantal verdachten in de gelijknamige Woestijnvis-thrillersoap steeds kleiner. Voor het eerst vertrok een 'verliezer' niet met lege handen terug naar België, maar wel met een cheque van 2.000 euro omdat hij niet 'in zijn koker' gekeken had. Het blijft nog maar de vraag uit wiens koker de sabotage in deze derde aflevering dan wél kwam.
Een tv-kijker die op zondagavond aan De Mol geen boodschap heeft, verklaart dat wel eens door dat spelprogramma te bestempelen als 'simpele scoutstelevisie'. De opdrachten die doordeweekse akela's hun welpen opleggen, worden volgens De Mol-haters simpelweg in een televisiejasje verpakt. Het programma creëerde gisteravond een inderdaad ontegensprekelijke scoutssfeer met opdrachten als paalklimmen, ondervragingen door nepagenten en een zoektocht langs doodlopende steegjes. Maar een doordachte montage, muziekkeuze en regie verpakte deze inhoud tot een spannend televisie-uur.

Hoewel de weersomstandigheden de planning van televisiemakers meestal negatief beïnvloedt, kwam een dreigend onweer bij het begin van deze derde aflevering als een geschenk uit de hemel vallen om de toon te zetten van naderend onheil. Stijn, Walter en Sandra slaagden er probleemloos in om binnen de kortste keren een paal te beklimmen en er vervolgens 15 seconden op te blijven staan. Dat Marc even voordien keurig had voorgedaan hoe het niet moest en de kandidaten daardoor vooraf de nodige schrik bezorgde, was bijzonder verdacht. Het zou niet de eerste keer zijn, want deze aflevering bevatte immers een aantal elementen die de aandachtige kijker op het spoor moest zetten om 'de mol' te kunnen ontmaskeren. Of net niet.
Het geheim achter de kokers is hoe dan ook ontmaskerd. Doordat Walter, Shadia en Stijn hun 'koker' geopend hadden, was een strookje fotopapier in hun vergulde buisje belicht geraakt. Tijdens de ontwikkeling van het fotopapier van alle kandidaten werd snel duidelijk dat zij de enige drie waren die niet aan de verlokking hadden kunnen weerstaan. Met de manier waarop dit duidelijk werd gemaakt, oversteeg Woestijnvis het vermeende 'scoutsniveau' meer dan ooit. Een geënsceneerde aanrijding met een Fiat Panda bracht zelfs heel eventjes Mol-brein Bart De Pauw al gsm'end in beeld. De ondervragingen door nepagenten en de manier waarop de kandidaten voor zichzelf of de groep kozen, bevestigde nogmaals het individualisme binnen deze groep. Terwijl er voor de toekomstige 'winnaar' voorlopig maar 3.600 euro overbleef, werd vervolgens in totaal 10.000 euro uitgedeeld aan vijf individuele kandidaten. Maar niet alleen de kokers en het geld buiten de groepspot zijn nieuw in deze derde reeks van De Mol. Voor het eerst werd ook een 'dubbele vrijstelling' aangeboden, waardoor een kandidaat twee keer niet aan de eliminatie moet deelnemen. Door de vrijstelling kan deze kandidaat ook niet aan de opdrachten van de volgende aflevering deelnemen. En dus geen informatie over De Mol opdoen. Of zelf niet saboteren. Zowel Sandra, Corry als Marc waren niet geïnteresseerd in de vrijstelling. Betekent dat dat een van hen De Mol is, omdat die sowieso niet geëlimineerd kan worden en er elke aflevering bij wil zijn om zoveel mogelijk te saboteren? Voor sabotage zijn Stijn, Bruno en Shadia alvast niet verantwoordelijk, aangezien zij er gisteravond opnieuw in slaagden om een opdracht op het nippertje tot een goed einde te brengen. Alleen Inge bleef vandaag bijzonder op de achtergrond, maar maakte zich verdachter dan ooit door Quebec als hoofdstad van Australië te suggereren. Ook Marc leek gisteren hoofdverdachte nummer één. En door het verband rond haar voet blijft Corry dan weer een ongelooflijke lastpost. Voor Bruno maakt het allemaal niets meer uit. Na zijn deelname aan Klein Vlaanderen bij Schalkse Ruiters kon deze tekenaar bij Studio 100 zich deze keer bij TV 1 opnieuw in de kijker werken. Maar niet als Mol, dat is zowat het enige dat sinds gisteren vaststaat.
'De aandachtige kijker kon gisteren meer dan ooit 'de Mol' ontmaskeren. Of net niet'










Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #68 Gepost op: 3-02-2003, 12:51:45 »
'Gazet van Antwerpen' en 'Belang van Limburg':
ANTWERPEN - Een in scène gezet ongeval met arrestatie, een verrassende wending door de afzondering van Stijn van de rest van de groep tot afleve-ring 5 en op de koop toe een belangrijke molverdachte die zijn koffers mocht pakken in Italië. Aflevering 3, waarin striptekenaar Bruno naar huis moest, was een van de strafste afleveringen van De Mol ooit. Toch lieten wij ons door al dit spektakel niet van de wijs brengen en hebben we alle verdachte punten per kandidaat even op een rijtje gezet.
Shadia:
- In aflevering 2 loopt, bij het invullen van de vragen, '9. Is de mol gedoopt?' over het scherm. Laat het vraagteken weg en bedenk dat even later Shadia als nummer 9 vermeld staat.
- Heeft in haar koker gekeken en rekent na het auto-ongeval helemaal mis. Een IT-specialiste die niks van wiskunde kent?
- Geeft de denker van Rodin een foute houding en slaagt er ook in om de fiets te negeren die ze kunnen nemen om terug te rijden en een kijkje in de encyclopedie te nemen.
Corry:
- Aflevering 2 begint met een shot van de voetstappen van Michiel dat volgens filmkenners identiek is aan een shot in de film The Usual Suspect, dat te kennen geeft wie de verrader is (regisseur Erik Van Looy is filmliefhebber en -kenner). Aan het eind van de aflevering zegt Corry: "Ik heb te veel naar films gekeken", als ze de mol moet aanduiden...
- Corry kijkt vlak voor het zogenaamde auto-ongeval voortdurend achterom. Alsof ze weet dat er een klap gaat komen.
- Wil tijdens de wandelproef dat haar team niet alleen haar rolstoel duwt, maar ook nog eens de zware encyclopediedelen meezeult.
- Als je de namen op een bepaalde manier onder mekaar schuift krijg je 'Corry is de mol'. Zwak punt van deze theorie: schijnt ook andere variaties als mol op te leveren.
Marc:
- Marc bestuurt de auto waar een Italiaan op inrijdt. Zou Woestijnvis tijdens zo'n opgezet spel iemand anders dan de mol aan het stuur durven zetten?
- Legt met zijn wijnkeuze de groep het foute antwoord in de mond.
Walter:
- Heeft in zijn koker gekeken en antwoordt fout tijdens de rekenproef.
- Tijdens het invullen van de mol-vragen loopt door het beeld: 'Wat is het sterrenbeeld van de mol?' Een fractie later wijst de muis van de computer het woord 'vis' aan. Enige vis in de groep is Walter.
Inge:
- Komt in aflevering 2 tijdens de laserstralenproef door een raam gekropen en negeert de ladder links van haar die iedereen zou kunnen gebruiken om sneller naar boven te kunnen klimmen.
- Antwoordt 'Quebec' op de vraag wat de hoofdstad van Australië is. Niet echt een schrander antwoord voor iemand met een universitaire graad.
Stijn:
- Negeert net als Inge de ladder.
- Heeft zijn koker proberen te openen en antwoordt voor een student erg slecht op de vraagstukken.
- Bij het wijnproeven roept iemand 'Daar staat een fiets. We kunnen terugrijden naar die man met zijn glas wijn'. Waarop Stijn: 'Daar hebben we nu geen tijd mee voor!'.
- 'Stijn' omgedraaid levert 'Njits' op, volgens insiders op internet een Tsjechisch dialect voor 'verrader'.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #69 Gepost op: 3-02-2003, 12:53:49 »
'Het Nieuwsblad':
Mol gomt striptekenaar Bruno weg

Na Christophe en Nicole sloeg het scherm van De Mol gisteravond rood op de naam van Bruno De Roover, de dertigjarige striptekenaar uit West-Vlaanderen. Alleen al het feit dat Bruno werkt bij Studio 100, het bedrijf achter diverse televisieprogramma's, was voor vele molzoekers genoeg om hem verdacht te maken. ,,De jongens van Woestijnvis hebben hem gekozen omdat hij ervaring heeft in het televisiewereldje.''
Ook voor Jan Schepens, acteur, zanger en echtgenoot van Katja Retsin, een van onze mollenvangers, was het gisteravond heel duidelijk: ,,Bruno is de mol!'' In de loop van de uitzending kon Schepens diverse aanwijzingen opgeven die zijn stelling bevestigden. Want een striptekenaar weet toch waar de vuist van de denker van Rodin op rust?
Fout dus. Bruno kleurde rood. Bruno met zijn spullen naar huis. Hij liet alleen zijn tekenpotlood als herinnering achter. ,,Ik heb al op drie verschillende mollen gegokt'', aldus Bruno. Hij kon niet anders dan Michiel gelijk geven, toen die op het einde zei: ,,De mol is goed bezig.''
Zat er in de aflevering van gisteren niet echt veel spektakel en actie, de onverwachte wendingen vlogen ons om de oren. Een auto-ongeval dat opgezet spel bleek te zijn, Italiaanse politieagenten die Vlaamse acteurs bleken.
Voor het eerst werd ook duidelijk wat er in de fameuze kokers zat: gewoon onbelicht fotopapier met de naam van de kandidaat. Liegen over het al dan niet openen van die koker kon dus niet, want bij belichting en latere ontwikkeling van dat fotopapier kleurt de leugen toch zwart.
Dat er vrijstellingen te verdienen vallen, dat wisten we al van vorige edities van De Mol. Dat die soms teruggekocht kunnen worden, ook. Gisteren deed Michiel er nog een schepje bovenop: de kandidaten kregen de kans om meteen twéé selectierondes over te slaan.
Het lot besliste dat Stijn Van Daele twee dagen mag uitrusten, en pas in aflevering vijf opnieuw opduikt. Of wacht ons volgende week, in de vierde aflevering, weer een verrassing?

Tot zover het overzicht!
ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #70 Gepost op: 4-02-2003, 04:34:35 »
Ik ga gaan slapen, maar kan Ambijans misschien een het artikel van een onafhankelijk weekblad voor radio en televisie die deze ochtend in de krantenwinkel ligt eens citeren, het gaat volledig over deze site.










Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #71 Gepost op: 4-02-2003, 12:33:12 »
Ik ga gaan slapen, maar kan Ambijans misschien een het artikel van een onafhankelijk weekblad voor radio en televisie die deze ochtend in de krantenwinkel ligt eens citeren, het gaat volledig over deze site.
Ik zal het doen, maar dan wel na 16.30 vandaag. Ben dan terug van werk en heb dan tijd zat.
Vandaag in 'De Morgen':
Bruno De Roover, de 30-jarige striptekenaar die zondagavond als derde kandidaat uit De Mol moest vertrekken, gaat bij Studio Vandersteen aan de slag als freelancer. Samen met drie andere tekenaars maakt De Roover momenteel bij het productiehuis Studio 100 de wekelijkse Plopsa- en de Wizzy en Woppy-krantjes. "Ik kon voltijds bij Studio Vandersteen beginnen. Maar aangezien ik bij Studio 100 de kans gekregen heb om mijn eerste stappen als striptekenaar te zetten, blijf ik daar. En ik ga voorlopig als zelfstandige na mijn uren voor Studio Vandersteen werken."
In eerste instantie is het de bedoeling dat Bruno De Roover schetsen maakt voor 'Suske en Wiske'-albums of kortere verhalen maakt voor vakantiecompilaties. Op termijn zou hij zelfstandig nieuwe verhalen voor 'Suske en Wiske' mogen tekenen. De Roover werd eerder al bekroond met een prijs van de Vlaamse Gemeenschap voor een strip over het Vlaamse Parlement. De uitreiking van de prijs moest toen een maand uitgesteld worden omdat Bruno 'op reis' was. Sinds kort is nu ook duidelijk waarheen die reis geleid had: naar Italië voor De Mol.
Volgens De Mol-presentator Michiel Devlieger zag de productieploeg Bruno na drie afleveringen niet graag vertrekken, omdat hij in de reeks groeide. "Als kandidaat en als molverdachte. Een combinatie die we maar al te graag hebben", aldus Devlieger. "Gelukkig is hij drie afleveringen kunnen blijven, zodat hij ten volle tot zijn recht kon komen." Dat Bruno een bijzonder hoge aaibaarheidsfactor heeft en dat hij eerder al deel uitmaakte van 'Klein Vlaanderen' bij Bart De Pauw en Tom Lenaerts' Schalkse Ruiters waren elementen die bij zijn selectie mee hadden gespeeld.
Omdat Bruno echter "veel te goede antwoorden gegeven had over de verkeerde kandidaat" lag hij er bij de derde eliminatie uit. "Dat was niet zo erg", vindt hij zelf. "Het was goed geweest. Ik wist dat ik bijna in de helft van de afleveringen niet meer zoveel zou missen."








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #72 Gepost op: 4-02-2003, 12:36:47 »
'Gazet van Antwerpen':
BRUSSEL - Wie dacht dat Bruno de mol was, moet andere sporen gaan volgen (ex-mol Hugo Daemen op kop). De 30-jarige Antwerpse striptekenaar Bruno De Roover viel zondagavond als derde af. Voor hem was dat geen verrassing: "Nog voor we onze antwoorden op de computer moesten intikken, had ik het gevoel dat het mijn laatste dag was."
Nochtans was Bruno nadrukkelijk aanwezig in de derde aflevering. Programmamaker Michiel Devlieger zag zijn uitschakeling met lede ogen aan: "Met Bruno viel opnieuw een kandidaat weg die ik niet graag zag vertrekken. Als deelnemer en als verdachte groeide hij in de reeks."
Bruno was van meet af aan verdacht, omdat hij eerder als lid van het panel Klein Vlaanderen aan Schalkse Ruiters had deelgenomen. "Juist daarom dacht ik dat ik niet zou geselecteerd worden", zegt hij. "Dat Bruno in Klein Vlaanderen had gezeten, leverde hem hoegenaamd geen wild card op, maar achteraf gezien was het een leuk zijspoor", aldus Devlieger.
Over zijn zogenaamde verdacht gedrag is Bruno formeel: "Ik heb me nooit bewust verdacht gedragen. Ik had zelfs geen strategie. Dat heeft volgens mij geen zin, als je zowel de proeven als de andere deelnemers niet kent."
Bruno verdient de kost als striptekenaar. Bij Studio 100 werkt hij aan de Plopsa- en Wizzy en Woppy-krantjes. Onlangs kreeg hij het aanbod om vast te gaan werken bij Studio Vandersteen, maar Bruno bedankte vriendelijk. "Ik werk drie jaar bij Studio 100. Omdat ik daar een mooie kans kreeg, heb ik besloten te blijven. Voor Vandersteen zal ik freelance een en ander doen."
In Wizzy en Woppy tekende Bruno een mol die met twee koorden een rivier oversteekt. Een proef uit de eerste aflevering. Ook een hint? "Nee, louter toeval. Die mol doet al veel langer mee in Wizzy en Woppy."
"Ik heb me gefixeerd op de verkeerde kandidaat. Ik had natuurlijk liever langer meegedaan, maar achteraf was ik toch tevreden. Als eerste afvallen is niet plezierig, als tweede ook niet, maar als derde heb je toch het gevoel dat je hebt meegedaan."
"Ik vond het een boeiende ervaring. Ik heb mijn grenzen verlegd. Wat me altijd zal bijblijven, is de oversteek van dat ravijn. Voor mij was dat hét grote sluitspier-moment." Wat hij er in ieder geval aan overhoudt, is een cheque van 2.000 euro. "Ik ga een huis kopen. Zal goed van pas komen."
Woestijnvis is er weer in geslaagd om met een aantal zeer verrassende wendingen de kandidaten als ploeg op de proef te stellen. Alle beslissingen die moesten genomen worden, waren groepsbeslissingen. Die brachten één ding pijnlijk aan het licht: er is geen organisatie in de groep.
Neem nu die kruispuntenaffaire. Niet een keer beslist iemand om met de fiets terug te rijden om daar met zekerheid het juiste antwoord te vinden. Nochtans doe je die afstand met de fiets drie keer zo snel, terwijl je - wanneer het fout is - dezelfde afstand terug moet lopen.
Het resultaat is dat absoluut niemand met zekerheid weet wie de mol is. Acht mensen kozen maar liefst voor zes verschillende mollen. En het is dan ook logisch dat bijna iedereen kiest voor het vrijstellingsticket. Zit de mol in het groepje dat koos voor het ticket? Ik kan het me haast niet voorstellen, een mol die twee dagen niks doet.
Ik blijf voorlopig dan ook bij Marc. Hij is schijnbaar heel enthousiast, maar heeft altijd wel een vingertje in de pap. Hij valt van de paal om de anderen te doen twijfelen, hij zorgt ervoor dat de groep zich in tweeën splitst bij de kruispuntenopdracht, hij wil niet dat Corry de encyclopedie meepakt hoewel ze die makkelijk kunnen vervoeren met de rolstoel, hij spoort de groep aan om de 2.000 euro in eigen zak te steken én hij zit achter het stuur tijdens het zogenaamde auto-ongeval.
Benieuwd of Woestijnvis mijn theorie volgende week op de helling zet...








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #73 Gepost op: 4-02-2003, 12:41:13 »
'Belang van Limburg' (analyse ex-Mol Hugo):
Woestijnvis is er weer in geslaagd om met een aantal zeer verrassende wendingen de kandidaten van de mol als ploeg op de proef te stellen. Alle beslissingen die moesten genomen worden, waren groepsbeslissingen en ze brachten een ding pijnlijk aan het licht: er is geen organisatie in de groep. Neem nu die kruispuntenaffaire. Niet een keer beslist iemand om met de fiets terug rijden om daar met zekerheid het juiste antwoord te vinden. Nochtans doe je die afstand met de fiets drie keer zo snel, terwijl je - wanneer het fout is - dezelfde afstand terug moet lopen.
Het resultaat is dat absoluut niemand met zekerheid weet wie de mol is. Acht mensen kozen maar liefst voor zes verschillende mollen. En het is dan ook logisch dat bijna iedereen kiest voor het vrijstellingsticket. Zit de mol in het groepje dat koos voor het ticket? Ik kan het me haast niet voorstellen, een mol die twee dagen niks doet.
Ik blijf voorlopig dan ook bij Marc. Hij is schijnbaar heel enthousiast, maar heeft altijd wel een vingertje in de pap. Hij valt van de paal om de anderen te doen twijfelen, hij zorgt ervoor dat de groep zich in tweeën splitst bij de kruispuntenopdracht, hij wil niet dat Corry de encyclopedie meepakt hoewel ze die makkelijk kunnen vervoeren met de rolstoel, hij spoort de groep aan om de 2.000 euro in eigen zak te steken én hij zit achter het stuur tijdens het zogenaamde auto-ongeval.
Benieuwd of Woestijnvis mijn theorie volgende week op de helling zet...

Tot zover het krantennieuws. Straks iets meer uit 'Humo'. (zien of het klopt wat Perlut zegt).  :P

Greetz

ambijans









Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #74 Gepost op: 4-02-2003, 17:13:27 »
Het onafhankelijk radio en tv blad komt idd met een stuk over het mollenjagen en er wordt gerefereerd aan de site alhier.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #75 Gepost op: 4-02-2003, 17:19:39 »
Uit den nieuwen 'Humo' (de oude zou beetje belachelijk zijn)  ;)
Humo interviewt Terry Verbiest, een van de prominente leden van 'de orde van de Promoliaten' (ons allen hier bekend).
Onze goeie vriend Terry kruipt in de rol van Frère Jacques (omdat hij officieel eigenlijk Jacques heet). Z'n posts staan echter onder de naam Teddybear, daar kan je lezen wat voor onzin hij uit z'n nek kletst dixit himself!  ;)
Er wordt niet in gewone mensentaal gecommuniceerd maar in een soort van 'geestige' of was het nu geestelijke 'codetaal'.  ;D
Terry geeft toe dat het wat elitair overkomt (ook door het gebruik van juist Latijn), maar ze amuseren zich gewoon beestig.
Eigenlijk communiceren ze met één oog op het tv-scherm gericht, de ander op het computerscherm en dat soms tot in de vroege uurtjes.
Terry vindt zichzelf eigenlijk een slecht speurder, zijn Mol dit jaar (Nicole) lag er al gelijk in afl 2 uit. Zijn tip: je moet omgekeerde psychologie gebruiken, niet alleen kijken naar wat WV je WIL laten zien.
Nu baseert hij zich (puur op tips die hij her en der verzamelt) op Inge.
De rodedraad-hint van WV zou anders wel eens raakvlakken kunnen hebben met de film 'Usual Suspects' en met het werk van de Franse schrijver Georges Perec. In zijn 'la disparition', een onvertaalbaar boek komt geen enkele keer de letter e voor. De identiteit van de mol zou wel eens kunnen verborgen zitten in letters die er niet staan.
Toch lijkt het mathematisch vrijwel onmogelijk om als kijker reeds voor afl 4 of 5 de ware Mol op het spoor te zijn. De montage zit er voor veel tussen. 'Om zot van te worden', zo besluit olijke Terry (of moeten we vanaf nu Teddybear zeggen).
 ;D

ambijorix







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Lowprofile

  • Gast
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #76 Gepost op: 5-02-2003, 00:29:55 »
Leuk interview, TeddyBear. We hebben nu wel een beetje last van enthousiaste newbies, maar ik zal maar niks zeggen zeker met mijn ancienniteit van eeuh 2 weken !
Wat was dat daar van dat boek van Perec ? Ik heb in de totale onleesbare topic van de orde wel iets gelezen maar hoe de vork van het e-loze boek versus de mol-theorie zou functioneren dat ontgaat me.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #77 Gepost op: 5-02-2003, 01:05:56 »
Low profile, ge kunt uw klassiekers precies al, wat is dan het probleem om dit toe te passen op de Mol.

Er is iets wat ontbreekt in het meesterwerk van G P. en er is ook iets wat ontbreekt in de serie die we volgen.

Voor meer inof u te wenden tot het brein achter de theorie en dat isnt me.

en iets gelezen in een onleesbare topic, da is wel erg knap LOL








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #78 Gepost op: 5-02-2003, 03:08:22 »
Wat was dat daar van dat boek van Perec ? Ik heb in de totale onleesbare topic van de orde wel iets gelezen maar hoe de vork van het e-loze boek versus de mol-theorie zou functioneren dat ontgaat me.
Hoezo onleesbaar ?
Georges Perec schreef een boek, La Disparition. Daarin is een letter verdwenen. De letter E.
Die komt dus in heel dat boek niet voor.
De waanzinnige (maar niet onleesbare) theorie zegt dat de woestijnvissers ook spelen op letters die er niet zijn. Vandaar : "Zie wat er niet staat".
Maar het is maar een theorie, hoor.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #79 Gepost op: 5-02-2003, 04:52:31 »
Georges Perec schreef een boek, La Disparition. Daarin is een letter verdwenen. De letter E.
Die komt dus in heel dat boek niet voor.
De waanzinnige (maar niet onleesbare) theorie zegt dat de woestijnvissers ook spelen op letters die er niet zijn. Vandaar : "Zie wat er niet staat".
Maar het is maar een theorie, hoor.
LS ic Teddybear,

Alles is uiteraard een theorie. Sommige noemen het (ver)gissen.
Maar ditmaal toch wel erg knap bedacht.
Wat betreft het boek met de ontbrekende letter "E", daar geloof ik dus wel in. De film lijkt mij vergezocht.

Graag had ik de theorie van de ontbrekende letter toegepast op de naam in tekst van het aanplakbiljet in spiegelschrift uit aflevering 1 (iets in de zin van Reno Alzetta ofzo).
Dat aanplakbiljet is duidelijk een uit te zoeken hint.
Alleen vind ik in die naam de letter "e" terug. Misschien ontbreekt er een andere letter of dienen we een letter te vervangen of te verwijderen (de letter "z" komt in het dagdagelijks woordgebruik ietsje minder voor bv.) om zo tot de naam van een kandidaat of super-hint te komen.
Kunnen we het aantal letters op dit aanplakbiljet vergelijken met het aantal letters van de namen van de kandidaten om zo een oplossing te vinden ?

Verder kan ik je enkel feliciteren met jouw artikel in het meest populaire weekblad, niet in het minst bij de StuBru luisteraars en professionele mollenvangers.
Knap werk, echt waar.
Trouwens van jullie "Godsdienstige-Latijnse" uitspattingen begrijp ik ook steeds het fijne niet (in het dialect van jouw woonplaats zegt men dan "Ik snap er de balle van"), alhoewel genoemde taal in een lang vervlogen verleden in het Atheneum van jouw woonplaats 6 opeenvolgende jaren voor mij verplichte lectuur is geweest.

Ik wist trouwens niet dat we een dergeljke beroemdheid in ons midden hadden en nog minder dat je zo dicht bij mij in de buurt woont, om. de reden waardoor mijn hart geel-zwart is gekleurd.

Misschien nog een ideetje voor jou, vermits je toch wel vrij gekend bent in de wereld van de diverse media :
Zou het geen goed idee zijn om de uitvinders van enkele "theorieën" aan het woord te laten in de laatste show. Dit programma promoot nu reeds WIDM. Daar zou voor de kijkers, welke niet op deze website komen, meer interessante informatie te distilleren zijn dan uit de exit-gesprekken met de afvallers.
Ondergetekende denkt daarbij om. uiteraard aan zijn eigen "Iedereen gelijke kansen" en in mindere mate aan zojn "de gelukkige ongelukkigen" theorie. Met "iedereen gelijke kansen" is vorig jaar in Nederland in een vrij vroeg stadium de juiste Mol wiskundig werd gevonden.
Dit was nagenoeg de enige theorie die stand heeft gehouden tot het einde van de reeks.

Molituri Salutem.   ;)







« Laatst bewerkt op: 5-02-2003, 04:57:51 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen