Auteur Topic: Marc is (niet) de mol!  (gelezen 100815 keer)

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 2-02-2003, 21:01:11 »
zag je hem op die palen moeilijk doen , onze superkandidaat. Daarna was het voor de deelnemrs eeb fluitje van een cent . ;)







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 2-02-2003, 21:03:26 »
Misschien heeft hij ook last van een beetje hoogtevrees ;).







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #22 Gepost op: 2-02-2003, 21:04:41 »
zag je hem op die palen moeilijk doen , onze superkandidaat. Daarna was het voor de deelnemrs eeb fluitje van een cent . ;)

Hij heeft er idd veel tijd mee verloren doen gaan.  :-\

Toch kan ik 't me goed voorstellen dat 't lastig is om op die paal te komen staan. Ik heb al vaker dezelfde opdracht bij andere programma's gezien en daar hadden de deelnemers ook altijd veel moeite om hun voeten op de paal te krijgen.








Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 2-02-2003, 23:46:55 »
Ik vind dat het mol-gehalte van Marc stijgt per aflevering (in contradictie met mijn eigen "wie-hoeveel" theorie).
In de 3de aflevering viel me een "George-houding" op. Hij doet toch zo zijn best, maar helaas.
1ste spel: hij zal even als proef naar boven klimmen om de andere te helpen en ... hij raakt er niet op en jongens toch het is zo moeilijk.
Even later lukt het de andere 3 met meer wind.
2spel: wie zat er aan het stuur van de aangereden auto ?
3spel: En brave Marc Corry maar voortduwen. Puf puf, wat zwaar. En Corry zich maar schuldig zitten voelen.
Toevallig was die eerste kilometer toch wel heuvel op zeker, maar Marc is een held en zijn partner is ... Shadia, de kleinste van de groep.
En bij alle vragen stond hij mee te denken. En iedere keer was het fout.

1ste aflevering: 2de spel: hij zit in de klim- en schietgroep, gaat eerst schieten en sleurt daarna Corry over de muur zodat die ook nog eens kan gaan schieten.
2de aflevering: de held schiet een motorrijder af, maar helaas wordt zelf geveld en beslist dan maar over de vrijstelling.
Alle Inge maakt het nog bonter.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #24 Gepost op: 3-02-2003, 13:22:50 »
Marc blijft mijn mol, ook na aflevering 3.
Lowprofile geeft hierboven een mooie opsomming van Marc's verdachte momenten en inderdaad, alleen Inge maakt het nog bonter. Alleen.... die maakt het wat mij betreft weer iets TE bont. Ze vestigt ontzettend veel aandacht op zichzelf en daardoor twijfel ik nu juist weer of ze de mol is.

Moet trouwens de aflevering van gisteren nog maar eens bekijken, want ik ben eigenlijk wel verbaasd dat Marc niet bij de paalklimmers zat. Echt iets voor de 'superkandidaat', lijkt me... en bovendien een mooie opdracht voor een sabotagepoging. Zoals het nu ging kon hij (als hij idd de mol is) alleen zijn medekandidaten wat zenuwachtiger maken door te doen alsof het nog lastiger was dan het in werkelijkheid was. Ja, en wat tijd verspelen...
Heeft iemand misschien gezien of Marc heeft geprobeerd bij de klimmers te zitten?








Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 3-02-2003, 14:22:32 »
Ik heb vanmorgen alle drie de afleveringen achter elkaar bekeken en vooral heel erg op
Marc gelet. Wat me opviel was het volgende:
In aflevering 2 bij het onklaar maken van de bom had Marc zijn trui om zijn middel (dat had hij al vanaf het begin) Na het roepen van de leeftijd van Walter (kan ook iets later geweest zijn de beelden lopen niet op volgorde) deed hij zijn trui om zijn schouders. Terwijl de andere groep de draadjes doorknipte stonden corry, inge en marc in een hoekje op de computer te kijken. Corry stond breed voor de bom Inge eigenlijk ook nog wel maar marc stond het gunstigst. bij het ontploffen van de bom waren inge en corry in hun hempje helemaal doorweekt.Marc knoopte zijn trui los en had alleen een paar vegen in zijn nek de rest was opgevangen door de trui. Toeval???  ik geloof het niet








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #26 Gepost op: 3-02-2003, 15:23:26 »
dat is idd wel erg verdacht ja, lijkt op george die een lange broek aan had bij de driehoekopdracht (k blijf t maar herhalen...)

maar goed, een nieuwe verdachtmaking richting marc.
marc werkt met verzekeringen. het is daarom wel erg verdacht dat hij zich mee laat voeren naar het politiebureau zonder hier vraagtekens bij te hebben, iemand die bij de verzekering werkt had toch kunnen weten dat dat niet de procedure is.








« Laatst bewerkt op: 3-02-2003, 15:24:03 door Doris »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #27 Gepost op: 3-02-2003, 15:26:59 »
dat is idd wel erg verdacht ja, lijkt op george die een lange broek aan had bij de driehoekopdracht (k blijf t maar herhalen...)

maar goed, een nieuwe verdachtmaking richting marc.
marc werkt met verzekeringen. het is daarom wel erg verdacht dat hij zich mee laat voeren naar het politiebureau zonder hier vraagtekens bij te hebben, iemand die bij de verzekering werkt had toch kunnen weten dat dat niet de procedure is.


Aan de ene kant denk ik: je hebt gelijk. Maar aan de andere kant: In het buitenland is het toch altijd en anders en misschien had ie die boete wel in zijn achterhoofd  ;)







No Milk today???

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 3-02-2003, 15:29:15 »
in het buitenland is het idd anders, dat klopt. maar iemand met zijn beroep beperkt zich volgens mij niet alleen maar tot belgische verzekeringen. er zullen vast wel klanten zijn die wel eens aanrijdingen/ongelukken/berovingen hebben in het buitenland, en daar zal hij dan ook wel het nodige over weten.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #29 Gepost op: 3-02-2003, 15:31:52 »
Maar ja, dat weet je niet zeker, das het probleem..
iemand die weet waar hij werkt? bel even op en vraagwelke terreinen hij specifiek behandeld ;)

Het is wel verdacht ja (maar wat niet  :-\).









No Milk today???

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #30 Gepost op: 3-02-2003, 16:07:51 »
eh het is just wel de procedure in het buitenland om naar de politie te gaan , zeker als je geen papieren hebt van het voertuig in kwestie.

Verzekeringsmakelaar, die heeft niet direct te maken met aanrijdingen en procedures in het buitenland hoor.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 3-02-2003, 16:24:06 »
okee... zou kunnen, maar dan nog behandelen ze je niet als een crimineel.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 3-02-2003, 16:52:32 »
behandeld als een crimineel. ik vind dat erg meevallen, ze moeten de wagen volgen naar het politieburo en dan worden ze netjes in een wachtzaal gezet.

Dont rry this in Frankrijk, als je beetje te hard roept s avonds laat wordt je al opgepakt en geboeid afgevoerd. das pas crimineel.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #33 Gepost op: 3-02-2003, 17:17:03 »
Nog een mogelijke aanwijzing dat Marc de mol is:

Hij is niet geïnteresseerd in de dubbele vrijstelling.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 3-02-2003, 17:41:03 »
behandeld als een crimineel. ik vind dat erg meevallen, ze moeten de wagen volgen naar het politieburo en dan worden ze netjes in een wachtzaal gezet.
maar dan wordt je toch niet zo opgesloten etc.?

Citaat
Hij is niet geïnteresseerd in de dubbele vrijstelling.
dat zegt op zich niet zo veel. ik snap eerlijk gezegd niet dat er zo veel mensen juist wel geinteresseerd zijn in de dubbele vrijstelling...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #35 Gepost op: 3-02-2003, 17:46:29 »
ach een beetje show mag er toch zijn doris








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #36 Gepost op: 3-02-2003, 17:56:07 »
jah, en door die show kan je als kandidaat zien dat het allemaal fake is  ;) maar goed, volgens mij verliezen we t onderwerp hier n beetje, sorry.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Imperio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #37 Gepost op: 3-02-2003, 18:16:25 »
Marc is erg verdacht omdat:
- hij zijn kokertje niet geopend heeft en zo mee kon beslissen over het al dan niet aanwenden van de privé-gelden. De mol wist immers dat er sowieso 1 persoon (Shadia) de koker had geopend. De kans dat het er meerderen zouden zijn, was ook aanwezig. Indien hij zijn koker geopend had, kon hij natuurlijk gemakkellijk proberen 2000 EUR aan de pot te onttrekken door het raadsel niet op te lossen. Hij zou zich dan wel verdacht maken en niet 100% zeker zijn dat er effectief 2000 EUR uit de pot zou gaan. Nu heeft hij toch voor een stuk gezorgd voor 6000 EUR minder zonder zich eigenlijk verdacht te maken.
- hij aan het stuur zat van de wagen waartegen gebotst werd (risicobewust van de makers van de mol)
- hij zogezegd nog een boete had en de politieagent dat ook nog eens wist. (ruikt naar opgezet spel)
- hij tot bijna op het laatste aanwezig was bij de laatste proef van gisteren en niet erg opgezet was met het feit dat hij moest achterblijven bij het foute
antwoord.
- hij Bruno probeerde verdacht te maken door hem al verwijtend te vragen of hij wel wilde winnen.  
- hij verzekeringsmakelaar is en dus goed moet zijn in het verkopen van halve waarheden
- hij niet koos voor de sprong naar de 5de aflevering
- hij er niet in slaagde om op de paal te staan. De anderen (Walter, Sandra en Stijn) zouden zich op die manier misschien sneller verdacht maken door te verwijzen naar het mislukken van Marc. Deze tactiek mislukte wel.









Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #38 Gepost op: 3-02-2003, 18:29:05 »
eh wat kun je als Mol beter doen, opgesloten raken en je raadsels fout raden en dus gokken dat er 200 afgtaa van de pot. of beslissen je chekc te houden in de hoop dat de andere 3 dat ook doen.

Simple stelling Marc is de Mol en wil zijn check niet inleveren, de rest wel. de Gevangenen falen. niks gekost deze opdr dus wat is het nut van de weigering.

Stel Stijn is de Mol zij zit gevangen en geeft rare antwoorden, dan moet er minimaal 1 persoon zijn check afgeven om de groepspot niet te alten dalen,.

Zo zie je het kan allemaal. Om Marc hierodor Mols of Onmols te noemen is lastig.

Stijn  heb ik enkel als voorbeeld gebruikt.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #39 Gepost op: 3-02-2003, 21:01:59 »
Marc was voor mij al molkandidaat no 1 maar na gisteren en wat ik hier allemaal lees is dat gevoel nog sterker geworden. Ik wil eraan bijdragen dat ik het gevoel had dat marc wist dat een auto op hun auto ging botsen en dat hij de aandacht van de anderen probeerden af te leiden door over een goed nummer , wat op dat moment op de radio was te horen, te praten . Hij zocht hierbij duidelijk oogcontact met inge die naast hem zat. Inge die ik ook nog steeds verdacht vind , reageerde volgens mij wel echt geschrokken toen de andere auto op hun botste . Dat gevoel had ik bij marc niet. Ik geef toe dat het niet zo'n heel aanwijsbaar punt is , maar de reactie van een kandidaat kan veel onthullen om het al dan mol zijn.
Verder vind ik het terecht dat veel mensen het vreemd vonden dat inge quebec als hoofdstad van australie aangaf, maar net zo vreemd is natuurlijk dat de 3 kandi's zonder te twijfelen gingen voor het antwoord sydney , dit is toch net zo dom! Beiden antwoorden waren fout en ze hadden hierover best met elkaar kunnen discussieren. Marc deed er nog een schepje bovenop toen hij achteraf hoorde dat inge de vraag met quebec had beantwoord, en zei: '' wie weet dat nou niet''. Vooral dat laatste : de schuld in de schoenen van iemand anders schuiven is echt een mollenstreek.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?