Auteur Topic: Marc is (niet) de mol!  (gelezen 101251 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 3-02-2003, 21:28:37 »
ik denk dat de mensen niet eens weten wat de echte hoofdstad is. en ze moetsen net dat antwoord geven ze moesten zeggen wat Inge had gezegd.

en als 10 kandidaten de hoofdstad van australie moeten noemen, noemen 8 er Sydney, 1 Canberra en 1 Quebec








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 3-02-2003, 21:32:54 »
nou schat je de medemens toch wel een beetje laag in







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 3-02-2003, 21:34:59 »
Dat is volgensmij toch wel waar wat mollemans zegt. Meeste mensen zeggen gewoon Sidney, vraag maar in je nabije omgeving ;).







« Laatst bewerkt op: 3-02-2003, 23:01:08 door mollemans »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 3-02-2003, 21:46:57 »
Dat is volgens mij toch wel waar wat Marc zegt. Meeste mensen zeggen gewoon Sidney, vraag maar in je nabije omgeving ;).

Toch heb ik het idee dat Inge misschien een hele reeks van vragen heeft gehad, waarbij ze de vraag met het raarste antwoord eruit gehaald hebben voor de raadselopdracht. D'r is ook nog best een kans dat Inge niet eens wist waar het voor bedoeld was.








“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 3-02-2003, 22:55:47 »
ja de wie is dol crew maakt er soms een potje van , zo herriner ik me die dobbelsteenopdracht in wie is de mol deel 1 nog met deborah. We krijgen maar een klein gedeelte te zien als kijkers.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 3-02-2003, 23:19:44 »
Dat is volgensmij toch wel waar wat mollemans zegt. Meeste mensen zeggen gewoon Sidney, vraag maar in je nabije omgeving ;).

volgens deze redenering heeft er dan niemand ''gemold '' , zowel inge als 3 laatste kandidaten niet . Ze handelden naar geweten sydney is de hoofdstad van australie. Ik waag dat zeer te betwijfelen. De vraag is gekozen, omdat het idd niet gelijk opvalt als je deze vraag niet goed beantwoord. Maar ik denk dat vele mensen (gokje > 50 % ) ergens wel weten dat sydney de hoofdstad niet is maar ook niet weten welke het wel is en zodoende dus het andere antwoord kiezen.
Zo zouden er door de crew soortgelijke vragen zijn gesteld aan inge en juist die met het verkeerde antwoord is uitgekozen, marc hoefde alleen maar de andere kandi's te volgen.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 3-02-2003, 23:26:33 »
Ik zeg niet dat er hier niet gemold is, maar weet gewoon dat er maar heel weinig mensen weten wat de hoofdstad is van australie of van brazilie(velen zeggen rio of sao paolo, het is brasilia).

Het antwoord van Inge is echt zo gedaan omdat ze bijna zeker weten dat de anderen niet dat antwoord zeggen en dus weer fout gaan.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 4-02-2003, 00:53:35 »
Michiel zei (in het filmpje) nog wel dat de hoofdstad Canberra was, maar toen waren de kandi's al weggelopen, zo overtuigd waren ze zelf blijkbaar al van Sydney. En Inge lijkt me nu juist slim genoeg om wél te weten dat Sydney niet juist is, maar dan even niet zo gauw te weten wat het wel is. Misschien gaf ze zelfs een onzin-antwoord om er vanaf te zijn, wanneer ze toch niet wist waar die vraag voor diende.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2003, 12:14:37 »
Michiel zei (in het filmpje) nog wel dat de hoofdstad Canberra was, maar toen waren de kandi's al weggelopen, zo overtuigd waren ze zelf blijkbaar al van Sydney.
Nou ja, overtuigd dat Inge dat als antwoord gegeven had, ja. Is natuurlijk best een moeilijke vraag natuurlijk. Zéker als je het antwoord zelf wel weet. Aan de ene kant weet je dat veel mensen denken dat het Sydney is, maar aan de andere kant schat je in dat Inge waarschijnlijk wel weet dat het Sydney niet is, maar inderdaad even niet op Canberra kon komen.

Ik weet het niet hoor, maar ik vraag me wel af of de Mol (indien die bij de laatste kandidaten zat), van te voren wist wat het goede 'foute' antwoord was dat Inge gegeven had.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 4-02-2003, 12:25:29 »
Maar!
Nu, 2 dagen later komen jullie wel mooi met die theorie aanzetten van 'Ze hadden kunnen weten dat ze wist dat het Sydney niet was en dat ze niet op Canberra kon komen en...'

Maar zij moesten een reis tegen de klok doen. Dan ga je zo'n dingen niet helemaal overdenken.
Hetzelfde met Corry die ze in het begin net zogoed mee hadden kunnen nemen. Als het juist was, hadden ze haar al mee en als het fout was konden ze haar al meteen achterlaten. (ze wisten toen nog niet dat het zo'n steile berg was)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 4-02-2003, 12:52:11 »
Nee, ik vind het eigenlijk best logisch dat ze voor Sydney gingen. Als je het goed beschouwd was het eigenlijk gewoon een 50-50 gok. ;)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2003, 13:28:42 »
Las trouwens net de analyse van ex-mol Hugo in het Persoverzicht-topic en het is idd ook zo dat Marc er falikant op tegen was dat Corry wat boeken meenam naar de volgende splitsing. Waarom? Ze had er best een paar op schoot kunnen nemen in haar rolstoel.








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 4-02-2003, 18:17:56 »
eh wat kun je als Mol beter doen, opgesloten raken en je raadsels fout raden en dus gokken dat er 200 afgtaa van de pot. of beslissen je chekc te houden in de hoop dat de andere 3 dat ook doen.

Simple stelling Marc is de Mol en wil zijn check niet inleveren, de rest wel. de Gevangenen falen. niks gekost deze opdr dus wat is het nut van de weigering.

Stel Stijn is de Mol zij zit gevangen en geeft rare antwoorden, dan moet er minimaal 1 persoon zijn check afgeven om de groepspot niet te alten dalen,.

Zo zie je het kan allemaal. Om Marc hierodor Mols of Onmols te noemen is lastig.

Stijn  heb ik enkel als voorbeeld gebruikt.

Maar was het niet zo dat ze allemaal hetzelfde moesten doen? Of houden of teruggeven terwijl ze nog niet wisten hoe de kandidaten het ervan af zouden brengen...

Anders hadden ze ook 6000 euro terug kunnen geven en de rest met z'n 5-en delen. Maar die optie is nooit ter sprake gekomen.









Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 4-02-2003, 18:28:34 »
effe op een rijtje zetten waarom marc de mol volgens mij de mol is , misschien kunnen anderen dit nog aanvullen of juist bekritiseren

1. Hij heeft ervoor gezorgd dat hij meedoet aan een opdracht waar hij en de deelnemers veel punten kunnen verdienen(klimmen en schieten) en waar hij ook nog eens invloed heeft op het mislukken van de slaapproef die cruciaal was.  

2. In aflevering 2 is hij zogezegd de superkandidaat en mag hij z'n portret op nogal symbolische wijze onthullen. Achteraf zou het toch prachtig zijn als blijkt dat de kandidaten daar het portret van de mol onthuld hebben zonder het zelf te weten :-\

3. In aflevering 3 is het opnieuw duidelijk wanneer hij door Michiel aangeduid wordt om de paal te verkennen. Hier kan je goed de anderen bang maken. De opdracht gewoon spelen als kandidaat is niet subtiel.

4.Zat achter het stuur bij de botsing. leidt de andere af door over een schoon liedje te praten. En belangrijker de aanrijding moest lukken dus waarom risico nemen met een andere chauffeur

5.Een klein detail: hij houdt van moderne en harde muziek maar in de auto wees hij er nogal fanatiek op dat hij dat liedje van andrea bocelli toch zo schoon vindt. Uitgerekend die man is blind zoals dus ook een mol.

6.De wandelopdracht is voor de mol duidelijk: voortdurend meezitten vooraan en nergens achterblijven. En ondertussen zelf de rolstoel met Corry voortduwen en voor vertragingen zorgen. Ten slotte zegt hij dat het zo dom is van Inge om Quebec als hoofdstad te kiezen , maar het antwoord sydney was evengoed fout

Voorlopig houd ik het hierbij , genoeg stof tot nadenken ;)







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Coma

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 4-02-2003, 19:08:21 »


Even iets over de mogelijke hint op de paal bij de paalproef. Ik weet niet of iemand dit al nader bestudeerd heeft. Maar hierover wil ik toch even hetvolgende kwijt. De ene pijl wijst naar links en naar Antwerpen. De andere naar Rome. Is Rome het eindpunt van de Mol? En Antwerpen het beginpunt? En is Marc degene niet die eerst de paal beklimt en dus op die manier een hint te kennen geeft. Het blijft op zich verdacht dat die info op die paal staat. Nu, als je een rechte lijn trekt van Antwerpen naar rome, vraag ik me af of die lijn dan door Ranst loopt. Ranst is overigens de woonplaats van Marc. (en Ranst ligt in de provincie Antwerpen). Zou het dus kunnen dat er een zeer subtiele hint op de paal staat? De mol komt van Antwerpen, zit nu op de paal en gaat naar Rome? Het is slechts een theorie...klaar om af te schieten.

Nog een kleine opmerking over Marc : probeert hij bewust de anderen te doen twijfelen aan de splitsing waar de boeken in pijlvorm liggen? "zou dit wel de bedoeling zijn?"

O ja, en by the way, voor wat het waard is, Marc en Tom Lenaerts zouden samen team-building lessen hebben gevolgd. In hoeverre die info klopt is voor mij niet duidelijk, maar ik geef ze toch maar mee.

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 4-02-2003, 22:41:21 »
3. In aflevering 3 is het opnieuw duidelijk wanneer hij door Michiel aangeduid wordt om de paal te verkennen. Hier kan je goed de anderen bang maken. De opdracht gewoon spelen als kandidaat is niet subtiel.

Deze manier wel subtiel dan? :)
Mijn vriend (die verder geen mol volgt of iets) zei wie is dat dan, een sukkel of de mol?
Nou ja dat is dus de superkandidaat... of...?









Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 4-02-2003, 23:56:49 »


Ranst is overigens de woonplaats van Marc. (en Ranst ligt in de provincie Antwerpen). Zou het dus kunnen dat er een zeer subtiele hint op de paal staat? De mol komt van Antwerpen, zit nu op de paal en gaat naar Rome? Het is slechts een theorie...klaar om af te schieten.

O ja, en by the way, voor wat het waard is, Marc en Tom Lenaerts zouden samen team-building lessen hebben gevolgd. In hoeverre die info klopt is voor mij niet duidelijk, maar ik geef ze toch maar mee.
Ranst ? In zijn profiel staat toch Overijse ?
En dat 'team-building' verhaal dat plotseling boven komt ruikt voor mij weer naar externe invloeden:
+ Bruno en zijn tekening + Schalkse ruiters
+ Nicole en Hugo-liedje
+ aparte site van Inge de Boere
+ Was er ook niet iets met Walter ?
Ik weet dus niet wat ik moet denken van zo'n team-building verhaal.









Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 5-02-2003, 00:03:55 »
Dat lijstje van Calimero klopt als een bus lijkt mij.
Voeg daar nog bij dat hij in de gifpilproef (what's in a name) besliste met Nicole, Shadia en Inge over de vrijstelling van Walter.
Voeg daar nog bij dat hij bij de cel-proef bij de confortabele eters zit te beslissen over het terugkopen van de opgeslotenen of niet.









Offline Coma

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 5-02-2003, 09:11:26 »
Overijse?? Christophe was van Overijse....ik heb op internet enkel info gevonden dat Marc van Ranst zou zijn. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 5-02-2003, 09:14:38 »
Nog iets over Marc:

Omdat hij op dit moment mijn mol is, was ik verbaasd dat hij bij het laatste foute antwoord achterbleef en zo geen invloed meer kon uitoefenen op het wel of niet op tijd halen van de finish. Op zich hoeft dit niks te betekenen, want hij had zijn vertragende werk al gedaan, maar bij nadere bestudering van de aflevering gisteren leek het alsof hij helemaal niet blij was om achter te moeten blijven. Hij had echter geen keus, omdat Bruno en Stijn alweer hard weggerend waren en Shadia helemaal in geen velden of wegen te bekennen was.

Marc is ook degene die er op staat dat de groep zich opsplitst, waardoor het zeker was dat men al bij de eerste vraag een kandidaat zouden verliezen. Ook heeft dit er indirect voor gezorgd dat ze Corry veel langer met zich mee hebben moeten zeulen (tot de voorlaatste vraag, dacht ik).