Auteur Topic: Marc is (niet) de mol!  (gelezen 101062 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 25-02-2003, 05:37:25 »
Waarom werd er plots gewisseld tussen Stijn en Marc voor het laatste raadsel?
Misschien omdat WV een licht vermoeden had dat Stijn het raadsel zou oplossen zonder enig probleem ?
Ik zou echt niet weten waarom WV Stijn hiervan zou verdenken. lol ;)







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #201 Gepost op: 25-02-2003, 15:27:19 »
Misschien omdat WV een licht vermoeden had dat Stijn het raadsel zou oplossen zonder enig probleem ?
Ik zou echt niet weten waarom WV Stijn hiervan zou verdenken. lol ;)


Ja, maar de vraag is, heeft Woestijnvis dit bepaald dat er gewisseld moest worden of Marc en Stijn onderling?








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #202 Gepost op: 25-02-2003, 15:34:04 »


Ja, maar de vraag is, heeft Woestijnvis dit bepaald dat er gewisseld moest worden of Marc en Stijn onderling?

Het antwoord staat op de officiële site:
"Vermits het resultaat niet echt denderend is tot nu toe, zal Marc de denker zijn bij het laatste raadsel en Stijn de doener"








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #203 Gepost op: 25-02-2003, 15:47:17 »
en het antwoord is dus?????








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #204 Gepost op: 25-02-2003, 17:13:21 »
Het antwoord staat op de officiële site:
"Vermits het resultaat niet echt denderend is tot nu toe, zal Marc de denker zijn bij het laatste raadsel en Stijn de doener"

de échte vraag is (en dit is wellicht een cruciaal moment) wie stelde voor om te gaan wisselen :

-komt het voorstel van marc? dan is hij wellicht de mol (want hij wist dat stijn het laatste raadsel had kunnen oplossen)
-komt het voorstel van stijn? dan is hij wellicht de mol (want hij kon moeilijk doen alsof hij dat raadsel niet kon oplossen, zou net iets té opvallend geweest zijn)
-komt het voorstel van woestijnvis? dan is één van de vrouwen wellicht de mol, en maken ze het duo marc/stijn hier verdacht

maar aangezien we niet weten wie er aan de basis ligt van de omwisseling geraken we er niet uit

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #205 Gepost op: 25-02-2003, 18:07:47 »
Maar dan nog vind ik het erg vreemd dat Marc het raadsel niet heeft kunnen oplossen, daar hij het nog geen 2 weken eerder haarfijn uitgelegd heeft gekregen door Inge toen ze bij die bomproef stonden te wachten.
En dan weet hij wel zomaar de oplossingen op allerlei raadsels die Stijn niet heeft kunnen oplossen (de lampen en de gelijke stukjes).
Het is dus niet zo dat Marc geen raadsels kan oplossen, behalve wanneer het erop aan komt zeker  ::)








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #206 Gepost op: 25-02-2003, 18:47:59 »
 ??? Wat gaan er opeens een hoop mensen twijfelen aan het feit dat marc de mol is ? Wat is daar toch de reden van? Is het omdat sommige speurders ineens roepen dat ze de ultieme bewijs hebben gevonden dat Stijn de mol is en Marc zondag gaat afvallen , maar niet willen zeggen wat dat bewijs dan is? Of is het om de superkandidaat theorie een theorie die gedoemd is tot mislukken ?
Voor de mensen die altijd Marc verdachtten en nu ineens twijfelen heb ik misschien een tegenargument. Marc zal niet afvallen deze week, en wel omdat hij 'de vierde kandidaat' is in de omgekeerde volgorde van superkandidaat theorie .

Het is al eerder gezegd  dat Marc's cel het nummer 4 had in de vorige aflevering en dat hij afgelopen zondag 1 keer in de roos schoot en dat waren 4 punten.

Jammer voor de gelovigen van de superkandidaat theorie : Deze theorie stopt bij de superkandidaat zelf , kandidaat no 4 ......de mol!

Een mol die meer doet dan alleen het niet oplossen van raadsels   :P










Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #207 Gepost op: 25-02-2003, 19:54:22 »
Of is het om de superkandidaat theorie een theorie die gedoemd is tot mislukken ?
Voor de mensen die altijd Marc verdachtten en nu ineens twijfelen heb ik misschien een tegenargument. Marc zal niet afvallen deze week, en wel omdat hij 'de vierde kandidaat' is in de omgekeerde volgorde van superkandidaat theorie .



Jammer voor de gelovigen van de superkandidaat theorie : Deze theorie stopt bij de superkandidaat zelf , kandidaat no 4 ......de mol!




De Superkandidaattheorie is geen eens discussie meer over mogelijk. Hij is er en hij klopt. Dit kan geen toeval zijn, de kans daarop is 1/9 keer 1/8 keer 1/7 keer 1/6 keer 1/5 keer 1/4 keer 1/3 keer 1/2. Geen wonder dat iedereen op Stijn overstapt. Maar ook voor jou kan de Superkandidaattheorie nog juist nog goed uitpakken, zoals bv. je eigen theorie met 'de vierde kandidaat' of Marc overleeft deze ronde, omdat hij als Mol onschendbaar is, zelfs in deze 'afvallersslang' daarbij komt de theorie ook nog voort uit een opdracht waarbij Marc als 'Superkandidaat' goldt. Ook voor mij met Sandra als Mol is de theorie niet sluitend dat Stijn de Mol is. De afvallers zijn gegeven. Sandra, Inge en Stijn spelen de finale, maar de Mol is nog niet bekend.

.....en dat hij afgelopen zondag 1 keer in de roos schoot en dat waren 4 punten.







Ja, en als hij nou per ongeluk er twee keer inschoot??? Zo'n goede schutter was hij nou ook weer niet.  ::)  










Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #208 Gepost op: 25-02-2003, 21:52:24 »
Stel dat Marc niet afvalt komende week. Dat zou voor het eerst sinds afl. 2 zijn dat de superkandidaten theorie niet meer klopt.
Marc is dan toch vrijwel zeker de mol. Maar dan is de finale toch niet echt spannend meer?

??







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

aggie

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #209 Gepost op: 25-02-2003, 21:54:46 »
....Marc is dan toch vrijwel zeker de mol. Maar dan is de finale toch niet echt spannend meer?

??

Dat was het vorig jaar toch ook niet meer na George's stierenvecht-act? In de laatste aflevering lijkt het me haast onmogelijk nog echt te verrassen...








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #210 Gepost op: 25-02-2003, 22:14:08 »
De Superkandidaattheorie is geen eens discussie meer over mogelijk. Hij is er en hij klopt. Dit kan geen toeval zijn, de kans daarop is 1/9 keer 1/8 keer 1/7 keer 1/6 keer 1/5 keer 1/4 keer 1/3 keer 1/2. Geen wonder dat iedereen op Stijn overstapt.


Het is geen discussie dat het  toeval is , net zoals de slangentheorie van vorig jaar. Het is er bewust ingestopt. Maar het doel is (althans volgens mij) een valstrik , opeens klopt hij niet meer . En daarom vind ik het niet logisch dat velen ineens van Marc op stijn overstappen.











Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Lysdexie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #211 Gepost op: 25-02-2003, 23:06:45 »
Ok, calimero, je hebt me weer overtuigd : ik stap terug naar Marc als mol ! ;)







't is beter zo dan omgekeerd !

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #212 Gepost op: 25-02-2003, 23:11:34 »
Ok, calimero, je hebt me weer overtuigd : ik stap terug naar Marc als mol ! ;)

O.K thanks ! mareh eigenlijk is het slecht voor mijn pool! ;)







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #213 Gepost op: 25-02-2003, 23:41:15 »
Ik blijf gewoon bij Marc, daar kunnen geen enkele andere theorie nog voor zorgen...
En als we mis gokken, dan geldt het adagium: 'deelnemen is belangrijker dan verliezen!'  ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #214 Gepost op: 26-02-2003, 02:12:40 »
Maar dan nog vind ik het erg vreemd dat Marc het raadsel niet heeft kunnen oplossen, daar hij het nog geen 2 weken eerder haarfijn uitgelegd heeft gekregen door Inge toen ze bij die bomproef stonden te wachten.

ja, hier heb je wel gelijk (kan me dit niet zo goed meer herinneren....stond marc ook mee te zoeken naar de oplossing van dat raadsel , of was het enkel inge?)

Citaat
Stel dat Marc niet afvalt komende week. Dat zou voor het eerst sinds afl. 2 zijn dat de superkandidaten theorie niet meer klopt.
Marc is dan toch vrijwel zeker de mol. Maar dan is de finale toch niet echt spannend meer?

als marc er volgende week niet uitgaat dan mag je daar volgens mij géén verregaande conclusies uit trekken. WV kan ons massaal op het verkeerde been zetten ...anderzijds moeten ze wél iets kunnen tonen in hun laatste aflevering

Citaat
Dat was het vorig jaar toch ook niet meer na George's stierenvecht-act? In de laatste aflevering lijkt het me haast onmogelijk nog echt te verrassen...


oh ja? ik meen me vaag te herinneren dat er hier nog heel wat mensen verrast werden op 't eind... persoonlijk vind ik deze serie de lastigste tot nu toe omdat er zoveel kandidaten zijn die een taktisch spelletje spelen









« Laatst bewerkt op: 26-02-2003, 02:13:56 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #215 Gepost op: 26-02-2003, 09:02:05 »
.. persoonlijk vind ik deze serie de lastigste tot nu toe omdat er zoveel kandidaten zijn die een taktisch spelletje spelen



Dat gevoel heb ik ook al een paar weken. Hoe minder er over blijven, hoe groter de twijfel. Dat heb ik ook nog nooit mee gemaakt. Maar dat komt natuurlijk omdat het idee van een oorspronkelijke zoektocht geëvolueerd is naar een strategisch spel waarbij iedere deelnemer de andere op het verkeerde been wil zetten, zichzelf incluis...
Het zou me dan ook helemaal niet verwonderen moest Michiel op het einde heel laconiek verklaren dat er helemaal géén mol in het spel zat... 8) ;)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #216 Gepost op: 26-02-2003, 09:28:26 »
Dat gevoel heb ik ook al een paar weken. Hoe minder er over blijven, hoe groter de twijfel.

Zit er eigenlijk wel een kandidaat tussen!







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #217 Gepost op: 26-02-2003, 12:04:44 »
Hmmm, als Marc de Mol blijkt te zijn, zou dat betekenen dat ik nu voor het eerst al bijna vanaf het begin op het juiste spoor heb gezeten. Dat kán bijna niet waar zijn. ;D








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #218 Gepost op: 26-02-2003, 14:07:11 »
ja, hier heb je wel gelijk (kan me dit niet zo goed meer herinneren....stond marc ook mee te zoeken naar de oplossing van dat raadsel , of was het enkel inge?)

Ik heb de bomproef nog maar een keertje teruggekeken. Marc staat idd belangstellend toe te kijken hoe Inge het uitlegt, maar ik betwijfel of Inge het gehele raadsel oploste. In de tussentijd had Stijn het al gevonden.
Desalniettemin was het nogmaals kijken naar afl. 2 zeer nuttig, want ik ben om : het is Stijn. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik het niet eerder gezien/gehoord heb. De oplossing zit in het kandidatenfilmpje van Stijn. Nog grappiger is dat alle kandidaten het hebben mogen zien en horen en het blijkbaar tóch gemist hebben. Hier geldt weer de oude wet : wat niet gevonden mag worden moet je gewoon in het zicht neerleggen!  ;)
Verder zeg ik even niets want het is zo'n leuke ontdekking, die gun ik jullie allemaal om zelf te beleven  :D









Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #219 Gepost op: 26-02-2003, 14:14:29 »
En wat bedoel je met kandidatenfilmpje? de selectievideo?







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation